Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 14 מרץ 2018 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה     פסגת הליגה הערבית בחודש הבא תדון בזכות הפלסטינים למדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים (מדיני)     מכה לטראמפ: לראשונה זה שני עשורים, מועמד דמוקרטי צפוי לנצח במחוז בפנסילבניה (חוץ)     רוסיה: דורשים דגימות מהגז ששימש בתקיפת המרגל בבריטניה (חוץ)     דיווח: יפן בוחנת פסגה משותפת עם קוריאה הצפונית (חוץ)     סעודיה אישרה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    פסגת הליגה הערבית בחודש הבא תדון בזכות הפלסטינים למדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים (מדיני)

    מכה לטראמפ: לראשונה זה שני עשורים, מועמד דמוקרטי צפוי לנצח במחוז בפנסילבניה (חוץ)

    רוסיה: דורשים דגימות מהגז ששימש בתקיפת המרגל בבריטניה (חוץ)

    דיווח: יפן בוחנת פסגה משותפת עם קוריאה הצפונית (חוץ)

    סעודיה אישרה את "המדיניות הלאומית" של תכנית הגרעין הסעודית (חוץ)

    לאחר שריצה מחצית מתקופת המאסר: בית הדין הצבאי דן בקיצור עונשו של אלאור אזריה; הפרקליטות הצבאית מתנגדת אבל תסכים לקיצור עונשו בשליש (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה ותחול עלייה קלה נוספת של טמפרטורות, והן יעשו גבוהות מהרגיל לעונה. הלילה: מעונן חלקית.

    חמישי: לרוב מעונן בעננות בגובה בינוני ורב. תחול ירידה בטמפרטורות והן יחזרו להיות רגילות לעונה. ייתכן גשם ברובו קל.

    שישי: מעונן חלקית עם טמפרטורות רגילות לעונה. ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בעיקר בצפון.

    שבת: מעונן חלקית בעננות בגובה רב. עליה קלה בטמפרטורות.

התחזית: נאה וחם מהרגיל לעונה – ממחר התקררות

מזג האוויר ממשיך להתחמם, וצפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית. מחר ובשישי תורגש ירידה במידות החום, אך בשבת ישוב להיות חם

חדשות

לאחר שריצה מחצית מתקופת המאסר: בית הדין הצבאי דן בקיצור עונשו של אלאור אזריה; הפרקליטות הצבאית מתנגדת

ועדה בראשות שופט צבאי דנה הבוקר באפשרות להפחית ממאסרו של אזריה שהורשע בהיותו חייל בהרג פלסטיני ונושא עונש מאסר של שנה וחודשיים. אם תתקבל הבקשה, ישוב לביתו עוד לפני חג הפסח. * פרקליטו עו"ד שפטל בדיון: ״"נחנו נמצאים שבועיים לפני חג החירות ואין מועד מתאים מזה להעניק חירות לאלאור אזריה". * התובעת הצבאית הראשית: "קיצור עונש מחצית מופעל רק בנסיבות חריגות. המקרה הזה לא מתאים לשחרור במחצית; האסיר לא לקח אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה. לא מתקיימים שיקולים לשחרור במחצית העונש, ואנו סבורים שיש לשחררו לאחר ריצוי שני שליש מעונשו" * אזריה בוועדת השחרורים: יריתי במחבל רוצח כי חשבתי שיש מטען. אם הייתי יודע את מה שאני יודע בדיעבד – הייתי פועל אחרת * מפגינים בסמוך לבית הדין שבקרייה נשאו שלטים מחוץ לקריה: "די להתעללות באלאור".

    הבוקר: עובדי מאוחדת מחריפים את העיצומים – לא ניתן לרכוש תרופות ללא מרשם, תופסק צירוף חברים, ושירותי אחזקה במתכונת חירום בלבד * במכתב ששיגרה יו"ר ועד העובדים למנכ"ל מאוחדת הוא מציין כי החל מהבוקר תופסק צירוף חברים חדשים, לא ימכרו תרופות ללא מרשם בבתי המרקחת, ושירותי אחזקה יפעלו במתכונת חירום בלבד * 4,000 עובדי קופת חולים מאוחדת פתחו ביום שני האחרון בעיצומים, שבמסגרתם לא יהיה מענה טלפוני במרפאות ולקיחת דם תהיה רק במקרים דחופים. בנוסף, הכריזו העובדים על אי שיתוף פעולה בנושא השיווק לגיוס לקוחות, וסירוב להגיע לשימועים לפני פיטורים.

    רשות האוכלוסין: המצב בלשכה במזרח ירושלים לא ישתנה בקרוב * סמנכ"ל בכיר ברשות האוכלוסין אמר בכנסת כי זו מנהלת מו"מ עם עיריית ירושלים על קבלת מבנים לפתיחת לשכות נוספות, אך הדגיש כי תחלוף לפחות חצי שנה עד שניתן יהיה לפתוח לשכה בפועל (הארץ)

    שיבוש הקליטה בעוטף: "משתמשים בטלפון קווי" * תושבי הדרום סובלים מהתופעה כבר שלושה שבועות בעקבות הלחימה האלקטרונית של הצבא המצרי בדאע"ש. (חדשות10)

    עלילת דם: הפלסטינים מפרסמים שהיהודים משתמשים בדם מוסלמי לאפיית אוזני המן * עלילת הדם השקרית והזדונית הזאת ממשיכה להישמע ולהיכתב גם במאה ה־21. בשנות האלפיים הגיעה העלילה לתקשורת המצרית והלבנונית, והפעם – לאתר "מען" הפלסטיני (מעריב)

מעצרו של הנהג החשוד בפיגוע הדריסה בעכו שבוע שעבר, הוארך לפני זמן קצר בבימש השלום עד יום רביעי הבא (21.3) * כזכור, לפני כשבוע דרס נהג תושב הצפון 3 אנשי ביטחון ופצע אותם באורח בינוני * החשוד נורה ונפצע . המשטרה טוענת כי ממצאי החקירה הראשונית,  בשילוב צפיה בסרטונים מזירות הדריסה אוששה את החשד כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. פרקליטו: הוא אדם נורמטיבי ולא יעלה על הדעת שיגיע בלוויית אשתו ההריונית לבצע פיגוע

פוליטי

לראשונה: הכנסת מנעה מח"כים לטוס לחו"ל במימון ארגוני BDS ; ח"כ ג'בארין שוקל לעתור לבג"ץ

ועדת האתיקה אסרה על הח"כים יוסף ג'בארין וחנין זועבי מהרשימה המשותפת לנסוע לכנסים בארה"ב ובאירלנד במימון ארגוני חרם. * ההחלטה היא יישום ראשון של תקנות שאושרו בחודש ינואר ומסתמכות על רשימת ארגונים שהכין המשרד לעניינים אסטרטגיים * ג'בארין שוקל לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה והסעיף שמתיר לוועדה לקבלהּ

מדיני

פסגת הליגה הערבית בחודש הבא תדון בזכות הפלסטינים למדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים

מלך ירדן עבדאללה הודיע כי פסגת הליגה הערבית הקרובה שתתקיים בחודש אפריל בריאד תתקיים בסימן הזכות של הפלסטינים למדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים, כך מדווח בסוכנות הידיעות "פטרה"

    סקר בארה"ב: התמיכה בישראל גדלה * על פי סקר ״גאלופ״, ל-74% מכלל האמריקאים דעה חיובית על ישראל – הנתון הגבוה ביותר מאז שנות ה-90. * כ-83% מהרפובליקאים שהשיבו לסקר אמרו שיש להם דעה חיובית על ישראל, לעומת 64% מהדמוקרטים. * בקרב הדמוקרטים, 27% אמרו שיש להם דעה חיובית על הפלסטינים, לעומת 12% בלבד בקרב הרפובליקאים. (הארץ)

חוץ

מכה לטראמפ: לראשונה זה שני עשורים, מועמד דמוקרטי צפוי לנצח במחוז בפנסילבניה

בתום ספירת 99% מן הקולות במחוז 18, המועמד הדמוקרטי לקונגרס מוביל על יריבו בכמה מאות קולות, וצפוי לנצח בבחירות לקונגרס – לראשונה זה שני עשורים. * המירוץ הצמוד במחוז שהעניק לטראמפ 60% מהקולות הוא איתות אזהרה לרפובליקאים לקראת בחירות האמצע

רוסיה: דורשים דגימות מהגז ששימש בתקיפת המרגל בבריטניה

התעלומה סביב ניסיון ההרעלה בבריטניה: שגרירות רוסיה במדינה הודיעה כי מוסקבה לא תספק הסברים לבריטניה עד שתבחן את דגימות החומר שאיתו הורעל המרגל. * עוד נמסר כי רוסיה לא הייתה מעורבת במתקפה וכי כל צעד ענישה כלפיה מצד הבריטים יוביל לתגובה

דיווח: יפן בוחנת פסגה משותפת עם קוריאה הצפונית

על פי הדיווח, המדינה חששה להישאר מאוחר במידה והשיחות של ארה"ב וקוריאה הדרומית עם המדינה המבודדת יישאו תוצאות, ולכן יזם ראש הממשלה שינזו אבה את המהלך

סעודיה אישרה את "המדיניות הלאומית" של תכנית הגרעין הסעודית

ממשלת סעודיה אישרה אתמול את "המדיניות הלאומית" של תכנית הגרעין הסעודית, שבמסגרתה הוחלט להקים רשות לפיקוח גרעיני. בכלי התקשורת הסעודיים הוצג המהלך כעוד ניסיון ליישם את החזון הכלכלי "סעודיה 2030" של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן (כאן)

    נשיא הפיליפינים החליט שארצו תפרוש מבית הדין הבינ"ל בהאג

    דיפלומטית בכירה מניו זילנד בוושינגטון, פרסמה הודעה: "אם טראמפ ייבחר שוב (ב-2020) כולנו נמות". מאוחר יותר הודעתה נמחקה וממשרד החוץ של ניו זינלד ציין כי הם לא תומכים במסרים הללו (כאן)

    הסכם הגרעין: מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב אמר בסנאט כי הוא מאמין ששימור הסכם הגרעין האיראני, לפחות בשלב זה, הוא באינטרס האמריקני וכי במובן זה הוא מצטרף לדעותיהם של שר ההגנה מאטיס והרמטכ"ל דאנפורד (חדשות10)

    שר החוץ של איראן: מעוניינים ליישב את חילוקי הדעות עם סעודיה * שר החוץ האיראני המבקר בפקיסטן אמר בראין לתקשורת המקומים כי איראן נכונה ליישב את חילוקי הדעות עם סעודיה, זאת בשל רצונה של טהרן ליציבות באזור. (AP)

    ארה"ב: בימ"ש פדרלי דחה ערעור נגד חוק המקשיח את מדיניות האכיפה נגד מהגרים בטקסס

    – דיווח ב-CNN: טראמפ שוקל לפטר את השר לענייני יוצאי צבא, דייויד שולקין, ולהחליפו בשר האנרגיה ריק פרי

    – מנהיג המיעוט בסנאט: פיטורי טילרסון מעידים על התוהו ובוהו בבית הלבן * מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'ק שומר מותח ביקורת על פיטוריו של שר החוץ טילרסון ואמר כי הצעד של הנשיא טראמפ מוכיח על תוהו ובוהו בבית הלבן הגורם לבעיות קשות בניהול ענייני המדינה בנושאי פנים וחוץ. לדברי שומר מעולם לא נחשף לממשל כל כך לא מאורגן. עם זה הדגיש כי היה מאוכזב מתפקוד טילרסון

    – שלושה הואשמו בכך שזרקו מטען צינור כדי "להבריח מוסלמים" * שלושה תושבי אילינוי נעצרו בידי ה-FBI באשמת פיצוץ מסגד בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה לפני כחצי שנה, בפיצוץ לא נפגע איש אולם נזק כבד נגרם למקום * השלושה אמרו לחוקרי ה-FBI כי ביקשו להבהיר למוסלמים כי אינם רצויים בארה"ב

    – הצוות החוקר את ההתרסקות של מסוק אל מי האיסט ריבר שליד האי רוזוולט מצא את מכשיר ההקלטה המתעד את נתוני הטיסה של המסוק. החוקרים מקווים כי בדיקת הנתונים תבהיר את סיבת ההתרסקות. בתאונה האווירית נהרגו 5 בני אדם. * המסוק של חברת תיירות מקומית התהפך על צידו וצף על פני המים (כאן)

    גרמניה: בפעם הרביעית: אנגלה מרקל תושבע היום לתפקידה כקנצלרית

    ונצואלה: שר הפנים לשעבר, מיגל רודריגז, נעצר בחשד לקשירת קשר נגד הנשיא ניקולס מדורו ובניסיון להפיל את משטרו

    יפן: ראש הממשלה הכחיש שהוא או אשתו היו מעורבים בפרשת שחיתות המתמקדת במתן הנחה משמעותית לרכישת קרקע עבור בניית בית ספר לאומני. * שר האוצר של יפן הודה כי הסיר אזכורים הנוגעים למשפחת ראש הממשלה שינזו אבה מדוחות של משרדו.

    סוריה: 12 מורדים נהרגו בתקיפות אוויריות בפרברי דמשק

    – רוסיה: יותר מ-300 איש התפנו ממזרח ע'וטה מאז נפתח מסדרון הומניטרי

    סין: מצפים לעבוד עם פומפאו על צמצום המחלוקות עם ארה"ב

    קונגו: 40 הרוגים בעימותים בין קבוצות אתניות ביומיים האחרונים

טכנולוגיה

    חברת אבטחת המידע הישראלית CTS Labs חשפה פירצות בשבבים של חברת AMD – יצרנית השבבים השנייה בגודלה בעולם אחרי אינטל. החברה פרסמה 13 פגמים בשבבים שמגבירים את הסיכוי למתקפות סייבר * מומחי אבטחת מידע ברחבי העולם ביקרו את הפרסום של החברה הישראלית, וטענו כי פרסום הממצאים מסכן משתמשי מחשבים ברחבי העולם, וכי ההתרעה של 24 שעות שניתנה לחברת AMD לא מספיקה כדי לנסות ולפתור את התקלות (כאן)

בריאות

מחר, יום חמישי, 15.3.18 בשעה 10:00, יתקיים באודיטוריום מרכז אנגל שבמרכז הרפואי לגליל, טקס חנוכת המחלקה לקרדיולוגיה וצנתורי לב ע"ש מוסקוביץ וחנוכת היחידה לצנתורי מוח. האירוע יתקיים בהשתתפות סגן שר הבריאות, ח"כ הרב יעקב ליצמן, אישי ציבור ונשיאת עמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל, רעיה שטראוס בן דרור

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן