Skip to content

החייל ההורג ישוחרר לאחר ריצוי 2 שליש מעונשו

החייל שהרג בקור רוח מחבל שהוכרע וגסס, ישתחרר לאחר שירצה פחות משנה בכלא הצבאי. פרקליטו מותח ביקורת על ההחלטה וטוען כי התביעה הצבאית מבקשת להאריך את מאסר אזריה ככל שניתן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בית הדין לערעורים (ועדת השחרורים הצבאית) הורתה היום (שני) כי אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל וחסר אונים בחברון לפני שנתיים ישוחרר בחודש מאי, בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו. בשבוע שעבר נערך דיון בעניינו של אזריה בבית הדין הצבאי בקריה, שם אמר ההורג כי לו ידע מה שהוא יודע היום לא היה הורג את המחבל. החייל ההורג לא הביעה חרטה על מעשיו. ובכל זאת אמרה התובעת הצבאית הראשית, אל"מ שרון זגגי פנחס, כי התביעה מתנגדת לשחרורו של אזריה בתום מחצית מעונשו, אולם תאפשר לוועדת קיצור העונש להחליט בנוגע לקיצור שליש וכי בתביעה לא יתנגדו לניכוי שליש מעונשו של אזריה, שנידון לשנה וחצי מאסר והחל לשאת בעונשו בחודש אוגוסט בשנה שעברה. בהתאם להחלטת הוועדה שהתקבלה היום אזריה ישתחרר מהכלא ב-10 במאי. פרקליטו  של אזרה ערך הדין יורם שפטל התמרמר על ההחלטה וטען כי במקום לשחרר את מרשו מיד כדי שיערוך את סדר הפסח בביתו, היא מבקשת להאריך ככל שניתן את מאסרו.

הסרטון המרשיע. אזריה ירה בלי שום פרובקציה במחבל (צילום מסך מסרטון הוידאו)
הסרטון המרשיע. אזריה ירה במחבל בלי שום פרובקציה מצדו (צילום מסך מסרטון הוידאו)

בית הדין הצבאי גזר על אזריה 18 חודשי מאסר. אזריה ערער על הרשעתו ועל חומרת העונש, אך בית הדין הצבאי לערעורים דחה על הסף את בקשתו. למרות זאת  לאור הלחץ הפוליטי והציבורי של הימין,  בחודש ספטמבר האחרון קיצר הרמטכ"ל גדי איזנקוט את עונשו בארבעה חודשים. הרמטכ"ל כתב אז כי "מצא לנכון לשקול שיקולי חסד ורחמים", מתוך התחשבות בכך שאזריה היה לוחם "בזירה מבצעית". כעבור חודש דחה נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה שהגיש אזריה.   

1 Comment

  1. איל כהן
    19 במרץ 2018 @ 18:38

    מאמר של עלובי החיים… לכו לרשימה המשותפת לדעת מה חושבים עליכם הערבים ואיך יתייחסו אליכם כשתהיה להם שליטה…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן