Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 20 במרץ 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     אבו מאזן: לא אסכים בשום אופן לתכנית טראמפ ; יורש העצר הסעודי יאמר הערב לטראמפ: יש לשקול מהלך מו"מ ללא הפלסטינים (מדיני)     טיוטת דו"ח מזכ"ל האו"ם: גובר הסיכון להסלמה בלבנון (בטחוני)     מסתמן: פרטי פרשה ביטחונית משמעותית יתפרסמו מחר לראשונה (בטחוני)     דיווח: בריטניה והאיחוד הגיעו להסכמה בנוגע לעסקת ביניים לברקזיט […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    אבו מאזן: לא אסכים בשום אופן לתכנית טראמפ ; יורש העצר הסעודי יאמר הערב לטראמפ: יש לשקול מהלך מו"מ ללא הפלסטינים (מדיני)

    טיוטת דו"ח מזכ"ל האו"ם: גובר הסיכון להסלמה בלבנון (בטחוני)

    מסתמן: פרטי פרשה ביטחונית משמעותית יתפרסמו מחר לראשונה (בטחוני)

    דיווח: בריטניה והאיחוד הגיעו להסכמה בנוגע לעסקת ביניים לברקזיט (חוץ)

    ניסיון חיסול המרגל הרוסי: "הורעל דרך מערכת האוורור של רכבו" (חוץ)

    "בסוריה מתכוננים למתקפה אמריקאית, הרוסים מאיימים להגיב אם ייפגעו" (חוץ)

    בג"ץ בביקורת על המדינה: פסק הדין על הגדלת שטחי המחיה לאסירים הוא לא המלצה, יש לשקול חנינה המונית (חדשות)

    מהשבוע הבא: הוזלה משמעותית בתעריפי התחבורה הציבורית בנסיעות בין-עירוניות (צרכנות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, אך הן עדיין תהיינה גבוהות מהרגיל לעונה. הלילה: בעמקי הצפון ,לאורך החוף ובשפלה ישררו ערפילים.

    רביעי: נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

    חמישי: הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת וייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ. ייתכן אובך.

    שישי: תחול עלייה נוספת בטמפרטורות וייעשה שרבי בכל רחבי הארץ. בדרום הארץ תנשבנה רוחות חזקות ויעשה שם אביך. במרכז הארץ ובצפון ייתכן אובך.

התחזית: השרב נשבר – ירידה ניכרת בטמפרטורות אך חם מהרגיל לעונה; בסופ"ש: מעל ל-35 מעלות

למרות ההתקררות, עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה. החל ממחר צפויה להתחיל התחממות נוספת שתימשך עד סוף השבוע. בחמישי שוב יהיה שרבי ובשישי הטמפרטורות יגיעו גם ל-40 מעלות בחלק מאזורי הארץ

חדשות

בג"ץ בביקורת על המדינה: פסק הדין על הגדלת שטחי המחיה לאסירים הוא לא המלצה! יש לשקול חנינה המונית

בדיון בבקשת המדינה לדחות את יישום פסק הדין בנוגע להגדלת מרחב המחייה של אסירים ועצירים מתחו השופטים ביקורת חריפה על המדינה, שמפרה את פסיקת בית המשפט מיוני האחרון לפיה יש לאפשר לכל אסיר מרחב של שלושה מ"ר. * בתום הדיון בג"ץ קבע כי המדינה תגיש בתוך שבוע תוכנית ליישום פסק הדין ולשיפור ההיגיינה בבתי הכלא * בג"ץ הציע לשקול פתרונות זמנים כמו הכשרת מתקן חולות, חנינה המונית לאסירים שביצעו עבירות קלות ביום העצמאות ה-70 * לשם השוואה בסקנדינביה יש 12 מ"ר לאסיר, ובאירופה 9 מ"ר לאסיר. עונשו של אלאור אזריה קוצר בשליש; נדחתה בקשתו לקיצור בחצי * ועדת השחרורים הצבאית דחתה את בקשות של אלאור אזריה לקיצור מאסרו בחצי כפי שביקש ואת ליל הסדר הוא יבלה בבית הכלא. עם זאת אישרה ניכוי שליש ממעצרו, וישוחרר בעוד חודשיים לאחר תשעה חודשי מאסר בפועל, לאחר שהתביעה הצבאית הודיעה כי לא תתנגד * ח"כ ג'בארין על קיצור עונשו של אזריה: "מעביר מסר שדמו של הפלסטיני הפקר"

משרד החוץ: ארה"ב לא תאפשר לדחות את פינוי הקשישים ממלון דיפלומט בירושלים

משרד הקליטה מאפשר למאות קשישים להתגורר במלון דיפלומט בירושלים, אולם ב-2020 הם צפויים להתפנות עקב מסירת המבנה לממשלת ארצות הברית. יו"ר ועדת העלייה והקליטה: "אי אפשר להשאיר אותם במתח ודאגה מה יהיה עתידם ולהיכן הם יועברו" (וואלה)

    דו"ח חדש של הבנק העולמי מזהיר שבעשורים הקרובים העולם יסבול מבצורות, עלייה במפלס פני הים וגלי הגירה גדולים אם ממשלות לא יתערבו. על פי הדו"ח עד שנת אלפיים וחמישים יותר ממאה וארבעים מיליון בני אדם יהיו בסכנת חיים בשל פגעי מזג האוויר וייאלצו לעזוב את בתיהם

    חוק ההקלטות: ח"כ סמוטריץ' ויו"ר הקואליציה אמסלם הגישו בכנסת את חוק ההקלטות. על פי החוק, ייאסר על עובד ציבור להקליט בסתר עובד או נבחר ציבור, ואת בני משפחתו. האיסור יחול על הקלטה שנעשית שלא בהסכמתו או בידיעתו של המוקלט. האיסור יחול גם על עובדי מדינה במשרות אמון (כאן)

    השבוע: טיסה ראשונה לישראל מעל סעודיה * הטיסה הראשונה של "אייר אינדיה" תמריא ביום חמישי ותיקח שבע שעות בלבד – שעתיים פחות מאל על. (ערוץ 7)

    סערת חוק השואה: בפולין ביקשו לצנזר נאום של ראש עיר ישראלי * ראש עיריית קריית ביאליק יצא עם משלחת לפולין והיה אמור לנאום. הפולנים שביקשו לעבור על התוכן, דרשו להסיר קטע שכלל התייחסות למעורבות הפולנית בשואה. כשסירב, ביטלו את האירוע.

    מבקשי מקלט שלא עוזבים נכלאים מיד, אף שביהמ"ש הורה לאפשר להם לערער * 280 מבקשי מקלט נכלאו בחודש האחרון בסהרונים, מיד לאחר שסירבו לעזוב למדינה שלישית. זאת אף שב-2015 קבע ביהמ"ש שייכלאו רק לאחר שעברו שבועיים מיום סירובם. רשות ההגירה: פסק הדין אינו רלוונטי (הארץ)

    שר הפנים שוקל לשלול תושבות קבע מארבעה חברי פרלמנט פלסטינים מטעם חמאס * שר הפנים הודיע כי בכוונתו לבדוק את האפשרות לביטול תושבות הקבע של 12 חשודים בטרור, בהם חברי הממשלה הפלסטינית מטעם חמאס, ומעורבים בפיגועים שבהם נרצחו ישראלים. * התיקון לחוק שאושר לפני כשבועיים מאפשר לשר הפנים לשלול תושבות ממי שהיה מעורב בטרור או הפר אמונים לישראל.

פוליטי

תיק 4000: עד המדינה ניסה לשבש את החקירה; נתניהו צפוי להיחקר, גם רעייתו שרה תחקר במקביל.

לאחר שיועץ התקשורת לשעבר של הזוג נתניהו שהפך לעד מדינה, חשף בפני חוקריו כיצד הורה לבני הזוג אלוביץ' להעלים את בקשותיהם של בני משפחתו של נתניהו לסיקור אוהד באתר וואלה כשחקירת תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) החלה, במשטרה צפויים לחקור את נתניהו בחשד שפעולותיו של עד המדינה נעשו בהכוונתו. * לשכת רה"מ: "נתניהו פועל תמיד לפי החוק. לא שיבוש, לא דובים, לא כלום"

– בנוסף, בידי המשטרה מסרונים שיאיר נתניהו שיגר ליועץ התקשורת של המשפחה ובו הוא ביכה על הסיקור השלילי שהם מקבלים. לטענת יועץ התקשורת שהפך לעד מדינה, הבן, שצפוי להיחקר בקרוב, ידע על ההטבות לבזק * מטעמו של ראש הממשלה נמסר: הטענה שיאיר נתניהו ידע משהו על ענייני בזק היא שקרית, רשעית ונבזית. אם טענה זו אכן נאמרה על ידי עד המדינה ניר חפץ, הרי שמדובר בעדות שקר חמורה ביותר.

    פגישת היועמ"ש עם מקורבו של נתניהו קודם מינויו לתפקיד * היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נפגש עם מקורבו של רה"מ נתן אשל לפני מינויו לתפקיד. הפגישה התקיימה כשאשל כבר לא החזיק בתפקיד רשמי בלשכה. לאחרונה פירסם העיתונאי דן מרגלית, כי לפני מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש, ניסה ניר חפץ לתאם פגישה בינו למנדלבליט (החדשות)

בטחוני

טיוטת דו"ח מזכ"ל האו"ם: גובר הסיכון להסלמה בלבנון

בטיוטה נכתב כי נוכחות הנשק באזור, יחד עם רטוריקה מאיימת משני הצדדים, מגבירה את הסיכון להסלמה למלחמה. (כאן)

מסתמן: פרטי פרשה ביטחונית משמעותית יתפרסמו מחר לראשונה

אחרי שנים של עמימות ישראלית, פרטיו של אחד מהאירועים הביטחוניים המשמעותיים בתולדות המדינה עשויים מחר להתפרסם לראשונה – בכפוף להערכות מצב ובאישור הצנזורה הצבאית. פרסום פרטי האירוע צפוי להכות גלים בארץ ובעולם (וואלה)

עובד נוסף בקונסוליה הצרפתית נעצר בחשד למעורבות בפרשת הברחת הנשק מעזה

הותר לפרסום: נחשפה תשתית של פלסטינים, מרצועת עזה, בגדה המערבית ותושבי מזרח ירושלים, שהבריחה בחודשים האחרונים אמצעי לחימה תקניים מרצועת עזה לגדה המערבית באמצעות אזרח צרפתי, נהג בקונסוליה הצרפתית בירושלים * ההברחות בוצעו באמצעות הרכב הדיפלומטי, והצרפתים נענו לבקשת ישראל והסכימו להסיר את החסינות שהיתה לנהג הקונסוליה מתוקף העובדה שהחזיק ב"דרכון שירות" * צו איסור הפרסום על פרשת עובד הקונסוליה הצרפתית הוסר כמה ימים לפני ביקורו הראשון של שר החוץ הצרפתי החדש בישראל שמתוכנן להתקיים בשבוע הבא.

– שגרירות צרפת: "מייחסים לפרשה חשיבות רבה. היות שמדובר במקרה שנדון בבית משפט ישראלי, אין אנו מגיבים עליו ואנחנו משגיחים שכלל זכויותיו של בן-ארצנו יכובדו. נפתחה חקירה שתאגד את כלל המידע העומד לרשותנו הנוגע לפרשה"

– חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב לגל"צ: "הקונסוליה הצרפתית הופכת לשגרירות פלסטין בירושלים"

מדיני

אבו מאזן: לא אסכים בשום אופן לתכנית טראמפ ; יורש העצר הסעודי יאמר הערב לטראמפ: יש לשקול מהלך מו"מ ללא הפלסטינים

יורש העצר הסעודי וטראמפ ייפגשו הערב וידונו בהסכם הגרעין ובתהליך המדיני. בכיר בבית הלבן אמר שהשניים ישוחחו גם על תוכניתה של סעודיה לפתח תשתית גרעין אזרחית, שעוררה דאגה בישראל. לקראת הפגישה הודיע אמש אבו מאזן כי לא יקבל בשום אופן את תוכנית השלום של טראמפ כיוון שלטענתו היא מוטה לטובת ישראל. * במקביל, מתקיימים מגעים חשאיים בין בכירים סעודים לבכיר הפת"ח לשעבר, מוחמד דחלאן בנושאים הנוגעים לסוגיה הפלסטינית. מקור פלסטיני מסר לאתר כי בסעודיה סבורים שדחלאן הוא האישיות הפלסטינית היחידה שיש ביכולה להגיב לפעילות המדינית המתקיימת כעת במזרח התיכון

– ע"פ דיווח בעיתון לבנוני המזוהה עם חיזבאללה: לקראת פגישת יורש העצר הסעודי עם טראמפ, הפלסטינים קיבלו מהסעודים טיוטה של "עסקת המאה", תוכנית השלום של הנשיא האמריקני

אבו מאזן: חמאס אשם בניסיון ההתנקשות בחמדאללה, זו פעולה מתועבת; חמאס: אבו מאזן מנסה ליצור אנרכיה

אבו מאזן בכנס של ההנהגה הפלסטינית ברמאללה האשים אץ חמאס בניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה. "עשינו הכל לקדם את הפיוס, אבל הגענו לאפס תוצאות", "חמאס לא רוצים פיוס". * חמאס בתגובה: "אבו מאזן מנסה להרוס את התוכנית הלאומית של הפלסטינים ואת אחדות עזה והגדה על מנת ליצור אנרכיה שתאפשר את קבלת עסקת המאה של טראמפ. מנגנוני הביטחון ממשיכים לחקור את הפגיעה בשיירותו של חמדאללה ללא שיתוף פעולה מצד הממשלה"

    גרמניה דורשת מאיראן: הכירו בקיומה של ישראל * דובר הממשלה הצהיר כי ברלין תדרוש מטהרן לוותר על המדיניות התוקפנית ולהפסיק כל פעילות אנטישמית * גם בריטניה וצרפת הצטרפו לדרישה (ישראל היום)

    הרעלת המרגל: בריטניה מחתה בפני ישראל על נוסח הודעת הגינוי * דיפלומטים בריטיים הביעו בפני מקביליהם הישראליים חוסר שביעות רצון ומחאה על נוסח הודעת הגינוי של משרד החוץ, באשר להרעלת המרגל הרוסי לשעבר. לטענת הבריטים, הנוסח לא ציין כלל את המעורבות הרוסית

    הבחירות ברוסיה: בזמן שהמעצמות המערביות נמנעו מלברך את פוטין על בחירתו שיגר נתניהו עבורו איגרת ברכה: "כבוד הנשיא, קבל את ברכותיי הכנות על ניצחונך בבחירות אתמול. אני מוקיר רבות את הדיאלוג האישי בינינו, ואני מצפה להמשיך לעבוד יחד באופן הדוק, ברוח האמון וההבנה בינינו, כדי לקדם את האינטרסים החיוניים של מדינותינו"

חוץ

דיווח: בריטניה והאיחוד הגיעו להסכמה בנוגע לעסקת ביניים לברקזיט

אנשי המו"מ של האיחוד האירופי הודיעו כי רוב הסכם ה"ברקזיט" כבר סוכם. לפי ההסכם, היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי תתרחש בסוף שנת 2020 * על פי הדיווחים, במסגרת ההסכם החדש, בריטניה תמשיך ליישם את כל חוקי האיחוד האירופי תחת הסמכות השיפוטית של בית המשפט העליון של האזור עד סוף 2020, ולא תהיה לה שום זכות להביע את דעתה לגבי החלטות עתידיות של האיחוד * אירלנד נותרה סוגיה שנויה במחלוקת גם בהסכם הביניים * העסקה ממתינה לאישור של שר הברקזיט הבריטי, ושל האחראי על המשא ומתן מצד האיחוד (בלומברג)

ניסיון חיסול המרגל הרוסי: "הורעל דרך מערכת האוורור של רכבו"

גורמי מודיעין אמריקניים אמרו כי המשטרה הבריטית סבורה כי גז העצבים 'נוביצ'וק' הוחדר לב.מ.וו של המרגל דרך פתחי האוורור. עוד אמרו כי 38 איש נפגעו מהחשיפה לחומר, מספרים שעלולים לטפס

– משטרת בריטניה אומרת כי חקירת ההערלה צפויה להמשך חודשים רבים

– דיווח: מפקחים מטעם ארגון נשק כימי הגיעו לזירה בסולסברי בה נפגע המרגל מגז עצבים

– ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי: "רוסיה היא זו שאחראית להרעלת המרגל הרוסי לשעבר – אין שום מסקנה אחרת מלבד זאת" * דובר הקרמלין בתגובה: מדובר בהאשמות "חסרות בסיס וקשות להסבר". לטענתו, בריטניה תצטרך לספק ראיות בנושא או להתנצל

– פוטין שוחח בטלפון עם נשיא צרפת מקרון ואמר לו כי ההאשמות נגד רוסיה בפרשת הרעלת המרגל בבריטניה, אינן מבוססות

"בסוריה מתכוננים למתקפה אמריקאית, הרוסים מאיימים להגיב אם ייפגעו"

המשטר הסורי מתכונן למתקפה צבאית אמריקנית בסוריה והחל לנקוט בצעדי זהירות, ע"פ הדיווח בעיתון "א-שרק אל אווסט", כוחות צבא רוסיים התפרסו במתקנים "רגישים" למשטר הסורי על מנת "להרתיע" את וושינגטון. כמו כן, אסד פנה לרוסיה ואיראן כדי שיספקו לו הגנה

    בכיר בממשל האמריקני: "טראמפ מאמין כי אחדות במפרץ הפרסי הכרחית לאזור והוא עדיין רוצה לארגן מפגש פסגה עם מנהיגיו"

    טראמפ לאזרחי איראן: "השליטים המושחתים שלכם גונבים מכם" * נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בירך את האיראנים לרגל חג הנורוז (ראש השנה הפרסי) ותקף את המשטר בטהראן: "האיראנים סובלים משליטים שמשרתים את עצמם במקום את העם". הוא כינה את משמרות המהפכה "צבא עוין שמתאכזר וגונב מהעם לטובת מימון טרור במדינות אחרות"

    ארה"ב: הבית הלבן: טראמפ לא חושב או מדבר על פיטוריו של התובע המיוחד מולר * לאחר שטראמפ העביר ביקורת על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב, עורך הדין של הבית הלבן מבהיר: "הנשיא לא שוקל לפטר את התובע המיוחד מולר המנהל את החקירה בדבר החשדות למעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות"

    טורקיה: 1.4 קילוגרמים של חומר רדיואקטיבי המשמש להפעלת כורים גרעיניים נתפסו באנקרה * משטרת טורקיה עצרה ארבעה חשודים שהובילו במכוניתם קליפורניום שמחירו מוערך ב-70 מיליון דולר. החומר מיוצר ברוסיה ובארה"ב במעבדות ובכורים גרעיניים

    סוריה: 15 ילדים ושתי נשים נהרגו בתקיפה בפרברי דמשק * מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם: 15 ילדים ושתי נשים נהרגו ביממה האחרונה בתקיפות שבוצעו ככל הנראה על ידי חיל האוויר הרוסי באזור אל-ר'וטה שממזרח לדמשק. לפי הדיווח, ההרוגים הסתתרו במקלט מתחת לאחד מבתי הספר בעיר. במתקפה נפצעו 52 בני אדם נוספים

    – ארדואן: נרחיב את המבצע נגד הכורדים בסוריה; ארה"ב קוראת לאפשר כניסת ארגוני סיוע הומניטרי לעפרין * ארה"ב מביעה דאגה עמוקה מהמצב בעפרין וקוראת לטורקיה, לרוסיה ולסוריה לאפשר את כניסתם לאזור של ארגוני סיוע הומניטרי. לפי הודעת מחלקת המדינה אזרחים כורדים רבים בעיר פונו בלחץ הצבא הטורקי * נשיא טורקיה ארדואן: נמשיך במבצעים הצבאיים בסוריה עד שהערים מאנביג', קמישלי, עיאן אל-ערב וראס-אל עין בהן טורקיה פועלת יטוהרו לחלוטין מטרוריסטים

    צרפת: נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי נעצר על ידי המשטרה ונחקר באשר למעורבותו במימון קמפיין הבחירות שלו * נחקר בחשד שקיבל תרומות לא חוקיות מגורם מלוב במהלך קמפיין הבחירות ב-2007, בו ניצח

    קוריאה: בכירים בדרום קוריאה, ארה"ב ויפן נפגשו לדון על צפון קוריאה * היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב, קוריאה הדרומית ויפן נפגשו על מנת לדון בהכנות למפגש בין הנשיא טראמפ לשליט קוריאה הצפונית קים, כמו כן דנו היועצים בהפסקת תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית

    – שר החוץ של קוריאה הדרומית: מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און התחייב להפסיק את תוכנית הגרעין של מדינתו

    – צבא ארה"ב יערוך תרגיל משותף עם קוריאה הדרומית בתחילת החודש הבא * למרות ההתחממות ביחסים: ארצות הברית וקוריאה הדרומית יערכו בתחילת החודש הבא תרגיל צבאי משותף. כך הודיע משרד ההגנה האמריקני. * הפיקוד האמריקני העביר לקוריאה הצפונית הודעה על התרגיל המתוכנן * בחודשים האחרונים אמרה קוריאה הצפונית שתסכים לשיחות עם הדרום ועם ארה"ב כדי להפיג את המתח סביב סוגיית הגרעין.

    רוסיה: תוצאות רשמיות ברוסיה: פוטין זכה ל-76.7% מהקולות, שיעור ההצבעה – 67% * תמה ספירת הקולות בבחירות לנשיאות רוסיה: הנשיא פוטין ניצח ברוב מוחץ וקיבל 76.66% מהקולות. וימשיך לקדנציה רביעית בתום כמעט 20 שנה בשלטון. * מספר האזרחים שבחרו לנצל את זכות ההצבעה ברוסיה עומד על 67.5%. * ברוסיה 109 מיליון אזרחים בעלי זכות בחירה * משקיפים מטעם הקרמלין התריעו על כ-300 ניסיונות לחבל בבחירות או להשפיע על רצון הבוחרים. * הוועדה לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE) שלחה 600 משקיפים מטעמה למחוזות רוסיה השונים, אך היא טרם פירסמה את מסקנותיה.

    תימן: יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, בראיון לרשת CBS האמריקנית, על ההתערבות הצבאית של ארצו בתימן: "אני לא יכול לדמיין שארה"ב תסכים שתהיה מיליציה במקסיקו שתשגר טילים לעבר וושינגטון, לוס אנג'לס וניו-יורק – בזמן שהאמריקנים צופים באותם טילים ולא עושים דבר"

צרכנות

מהשבוע הבא: הוזלה משמעותית בתעריפי התחבורה הציבורית בנסיעות בין-עירוניות

מחירי הנסיעות בקווי התחבורה הציבורית הבינעירוניים יוזלו מהשבוע הבא. ההוזלות החדשות ינתנו באמצעות מנוי חופשי יומי או חופשי חודשי, ויחולו על נסיעות בכל חלקי הארץ למעט הערבה ואילת * במסגרת הרפורמה יוזלו מנויי "חופשי-יומי" בעשרות אחוזים ולראשונה יונהג מנוי "חופשי-יומי" ארצי, מקריית שמונה ועד למצפה רמון, בעלות של 60 שקלים בלבד.

בריאות

    סקר גלובלי חדש מצביע על הסוגיות והצרכים המרכזיים במאבק נגד עישון. הישראלים הכי פחות רגישים למחירי הסיגריות ביחס למעשנים במדינות מערביות. רק 28% מהמעשנים בישראל ניסו להפסיק לעשן בשל מחירי הסיגריות המאמירים לעומת 51% בניו זילנד ו-47% בבריטניה

תחבורה

    אובר משעה את הניסויים ברכבים אוטונומיים בעקבות תאונה קטלנית * חברת Uber הודיעה על הפסקת הניסויים ברכבים אוטונומיים, לאחר שהולכת רגל באריזונה נהרגה מפגיעת רכב מסוג זה. * במשטרה עדיין בוחנים את נסיבות התאונה וטרם החליטו אם לפתוח בחקירה פלילית, אולם בחברה הודיעו על השעיית הניסויים בשלל ערים. מדובר באירוע הראשון מסוג זה

טכנולוגיה

    מתכננת ויצרנית המל"טים הישראלית APG, חשפה מל"ט חדשני המאפשר טיסה אנכית, אופקית וכן מעבר ממצב טיסה אנכי לאופקי ולהיפך * ה-PERES הוא מל"ט ייחודי הממריא ונוחת אנכית (VTOL), שבמרבית הטיסה טס כמטוס רגיל ומשיג בכך יתרון בזמן השהייה וביכולת נשיאת מטענים ייעודיים

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן