Skip to content

אזרחית ישראלית נעצרה לאחר שסטרה לפרקליט הצבאי

אזרחית ישראלית נעצרה הערב לאחר שסטרה לפרקליט הצבאי בבית הדין הצבאי במחנה עופר. הפרקליט הותקף במהלך הדיון בו הגיעה התביעה הצבאית להסדר טיעון עם תמימי בת ה17 , לפיו היא תרצה 8 חודשי מאסר בגין תקיפת קצין צה"ל והסתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אזרחית ישראלית, נעצרה לפני זמן קצר (רביעי) במחנה עופר שבשומרון לאחר שתקפה וסטרה לפרקליט הצבאי במהלך הדיון המשפטי של הנערה עהד תמימי בת ה 17. למגפון נודע כי במהלך הדיון שהתקיים בבית דין הצבאי שבמחנה עופר, אזרחית ישראלית שנכחה באולם הדיונים תקפה וסטרה בפניו של פרקליט צבאי בדרגת סגן אלוף תוך כדי הדיון. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשודה לחקירה. טרם ידועים פרטי האזרחית  שמחתה ככל הנראה על הסדר הטיעון אליו הגיעה הפרקליטות עם תמימי ופרקליטתה, עורכת הדין גבי לסקי. בצה"ל אמרו: "צה״ל רואה בחומרה את האירוע ומייחס חשיבות לכך שימוצה עמה הדין".

עהד תמימי בבית המשפט בעת הגשת כתב אישום (צילום: אורן-זיו אקטיבסטילס)
עהד תמימי בבית המשפט בעת הגשת כתב אישום (צילום: אורן-זיו אקטיבסטילס)

תוך כך הגיעה הפרקליטות הצבאית להסדר טיעון עם עהד תמימי שתועדה סוטרת לחייל, שבמסגרתו היא תרצה שמונה חודשי מאסר. במסגרת ההסדר, צפויה תמימי להודות בארבעה מסעיפי האישום שיוחסו לה, בהם תקיפת החייל באירוע שתועד בווידיאו. תמימי נעצרה בדצמבר ועל כן יושבת בפועל במעצר כבר שלושה חודשים, הצפויים להיות מקוזזים מעונשה. ההסדר טרם אושר בבית המשפט וטרם הוצג רשמית, כך שייתכן שיחולו בו שינויים.עורכת דינה של תמימי, גבי לסקי, אישרה את ההגעה להסדר טיעון, ומסרה: "העובדה שבמסגרת עסקת הטיעון נמחקו כל סעיפי האישום שאפשרו את מעצרה עד תום ההליכים מהווה הוכחה לכך שמעצרה הפלילי של תמימי ומשפטה היו מהלכים שנועדו לסגור חשבונות. את הקיץ הקרוב תעביר עהד כאדם חופשי מחוץ לכתלי הכלא הצבאי".

בהתאם לעסקת הטיעון עהד הודתה בביצוע העברות המיוחסות לה והורשעה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של תקיפה של קצין וחייל צה"ל ביום 15 בדצמבר 2017, בשני אירועים נוספים של הפרעה לחייל ובעבירה של הסתה. ובשל הוטלו עליה שמונה חודשי מאסר לריצוי בפועל, מאסר מותנה וקנס בסך 5,000 ש"ח.

בנוסף, הורשעו היום גם נרימאן תמימי, אמה של עהד תמימי, ונור תמימי, בת דודתה. נרימאן תמימי הורשעה בעבירות של הסתה, הפרעה לחייל וסיוע לתקיפת חייל, והוטלו עליה שמונה חודשי מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 6,000 ש"ח. נור תמימי הורשעה בעבירה של תקיפת חייל, והוטלו עליה מאסר בפועל החופף את תקופת מעצרה (16 ימים) , מאסר מותנה וקנס בסך 2,000 ש"ח. עהד תמימי ואמה, נרימאן תמימי, נעצרו ביום 19 בדצמבר 2017 ומוחזקות מאז במעצר. נור תמימי הייתה עצורה במשך 16 ימים.


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן