Skip to content

לבגדים של רונית אלקבץ יש נשמה ורוח: "ז'ה טם" – במוזיאון העיצוב בחולון

רגע לפני שהתערוכה המרשימה הזו ננעלת (28/4), כדאי לרוץ לראות כיצד אוצרת גאונית, יערה קידר, יוצרת יצירת אמנות חדשה מעזבונה של אייקון אופנה ושחקנית דגולה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנתיים למותה של רונית אלקבץ, אך היא חיה במלוא הדרה במוזיאון העיצוב בחולון. 200 פריטי אופנה ותכשיטים מוצגים בתערוכה מעוצבת היטב המחזירה לחיים את בעליה.

"אני מאמינה שלבגדים יש נשמה ורוח, ולכן חשוב לי לטפל בהם יפה ולשחרר אותם בבוא העת, אחרי שעשו איתי דרך ארוכה"  כך הסבירה רונית אלקבץ ז"ל את התייחסותה לארון בגדיה, אשר היה מסודר בקפידה לפי תקופות חייה. סדר שהיה מלא כבוד ליצירות האופנה שנתפרו עבורה, כאלה שעוצבו על ידה וכאלה שעוצבו על ידי מעצב הבית שלה אלבר אלבז.

שלומי אלקבץ אחיה של רונית, תר אחר בית חדש לפריטי הלבוש שהותירה אלקבץ. הוא פנה ליערה קידר, היסטוריונית ואוצרת אופנה במוזיאון המטרופוליטן שבניו יורק. קידר, שהוזמנה לאצור תערוכה במוזיאון העיצוב בחולון, הרימה את הכפפה ויזמה תערוכה מקיפה של 90 מערכות לבוש ששימשו את אלקבץ בתחנות מרכזיות בחייה. הלוגיסטיקה שבהקמת התערוכה כללה את שילוח השמלה הצהובה שעיצב אלבר אלבז לארץ, הבאת השמלות של כריסטיאן לקרואה מסרט הוידיאו "ציון", בניית קולקציית "הבלתי גמורה" – שמלות שעיצבה אלקבץ שהעבודה עליהן לא הסתיימה, אופי התצוגה המורכב מפיסול הבובות ועיצוב שמלות ע"י ויקטור בלאיש, תצוגת מגוון שמלות הוט קוטור של מעצבי־על ישראליים ובינלאומיים, שמלות כלה ותלבושות של דמויות שגילמה בסרטים שונים, לצד הקרנות וידיאו־ארט וסאונד, בשילוב חומרי ארכיון מסרטים. היוצרים שנרתמו לעבודה על התערוכה הם, מעצב האופנה ויקטור בלאיש האחראי על עבודות הפיסול, והמעצבים יניב פרסי, בטי אלדד, סמדר עזריאל (למותג פאולה ביאנקו), רונן לוין והאמן דוד עדיקא. פלטפורמת המזח הנמצאת בקומה השנייה של התערוכה תוכננה ע"י בן זוגה של אלקבץ, האדריכל אבנר ישר על פי רעיון של שלומי אלקבץ.

התערוכה זכתה להיכלל בין 15 התערוכות הטובות בעולם ע"י מגזין האופנה "וניטר" בצדק רב. אין אפשרות שלא להתפעם מיופי העיצוב של דרך התצוגה, העברת רוחה של אלקבץ ניכרת בכל מנח של בובות התצוגה לבושות בשמלותיה. זוהי תערוכה גאונית הן מבחינה עיצובית והן מבחינת המסר שהיא מעבירה דרך שמלותיה, תכשיטיה, נעליה, רהיטיה וספריה של אלקבץ.

נעילה: 28.4.2018

מוזיאון העיצוב חולון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן