Skip to content

יאללה סלאח חלאס לבכות

אז ככה סלאח... כשביתי היתה בת שלוש לימדתי אותה משהו מאוד פשוט. יש יהודים טובים ויש יהודים רעים יש ערבים טובים ויש ערבים רעים. כולנו בני אדם וחלקינו טובים וחלקינו רעים. בת שלוש, היא הבינה את זה מיד, ואתה סלאח מעולם לא הבנת ולא השכלת להעביר לילדיך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום טוב לך סלאח, כן חביבי, אני יודע שדפקו אותך לפני 50 שנה. לא שזה משנה למישהו משהו, אחרי הכל כלום לא נשאר מהדור הזה. רק אתה… רק הדמעות שלך. אני משתתף בצערך, אבל זו לא סיבה ללמד את הילדים שלך לבכות במקום ללכת. אולי כדאי להזכיר לך היכן חיית בטרם הכריחו אותך לעלות לישראל? כן הדור של סבי, שאיבד את כל משפחתו בשואה, שלף אותך מ"סיר הבשר" והביא אותך למדינה, לא מושלמת אבל מדינה שהוא הקים והקיז דם, גם עבורך.

תתחיל ללכת סלאח - צילום: עמית מנדלזון

כן סלאח, זה לא הייתי אני וגם לא אבי, ובטח שבטח לא ביתי, שעשו לך עוול. אבל תסלח לי אם אזכיר לך  את סרגי, וולאדימיר ובוריס. כן אלו שניקו את הרחובות, למרות התואר האקדמי שלהם, בזמן שאתה לימדת את הילדים שלך לשנוא אותם ואת צבע עורם… ולבכות בקולי קולות. ראיתי גם את נכדיך, מהללים את היטלר ומצטערים שלא הרג יותר יהודים. כן הם עושים זאת בפומבי ובשימך ובשם העוול שנעשה לך – ואתה שותק וממשיך לבכות. אתה מבין סלאח? הדמעות שלך, אמורות היו להתייבש מתי שהוא. צאצאיך אמורים להתחיל לצעוד. וזה אפשרי, תשאל את דוד לוי, ורבים אחרים.

לא אל תספר לי על התרבות המרשימה שהיתה לך שם כי שנינו יודעים, שגנבת את הכל מאלו שאתה כל כך שונא. המוזיקה שלך היא המוזיקה שלהם, האוכל שלך הוא האוכל שלהם… כן חביבי גם את הפלאפל, והחומוס לא אתה המצאת. ואת כל מה שאתה מחסל במימונה, סהרנה או חרטבונא, מחסלים עד היום במדינות המוצא שלך… ערבים רחמנא לצלן.

אל תספר לי על גדולי הדור שלך כי כולם היו באבות דתיים ושרלטנים שניצלו את תמימותך גם כשהגעת לארץ המובטחת. איך זה קרה? כי אתה היית עסוק בלבכות, ילדיך ישבו על הברזלים וקיטרו, ונכדיך עסוקים בלשנוא. ואף אחד מכם לא טרח לנסות להתקדם. אל תספר לי על מפא"י ההסטורית, כי היא כבר לא קיימת זה עשרות שנים. ובכל עמדת כוח היום יושב עוד סלאח שעדיין בוכה… בוכה ולעיתים גם גונב קצת מכאן וקצת משם. ואתה יודע מה הכי מצחיק? מצחיק עד דמעות, הסלאח הזה מעריץ אשכנזי. כן כן, אשכנזי גנב, נוכל, רמאי.

סלאח חביבי, הביאו אותך לדמוקרטיה, והכתרת עליך מלך. אפילו את ההסטוריה של בני עמך אתה לא מכיר. כן אני יודע שאתה קורא בתורה אבל האם אתה באמת מבין מה כתוב שם? אני לא חושב.

כן סלאח לפני חמישים שישים שנה עשו לך עוול, זו לא סיבה מספקת להרוס את עתיד ילדיך ונכדיך. והעובדה היא שיש לא מעט כמוך שפשוט המשיכו הלאה בינהם גם אשכנזים כמו ולאדימיר, סרגי ובוריס. לאף אחד לא היה קל ומי שקרא להם רוסי מסריח היו הילדים שלך. והילדים שלהם קיבלו בונוס, אתיופים לשנוא.

אז ככה סלאח… כשביתי היתה בת שלוש לימדתי אותה משהו מאוד פשוט. יש יהודים טובים ויש יהודים רעים יש ערבים טובים ויש ערבים רעים. כולנו בני אדם וחלקינו טובים וחלקינו רעים. בת שלוש, היא הבינה את זה מיד, ואתה סלאח מעולם לא הבנת ולא השכלת להעביר לילדיך.

אז כן סלאח עשו לך עוול לפני חמישים, שישים שנה כשהביאו אותך לארץ המובטחת שאת אדמתה נישקת ומאז לא הפסקת לבכות אתה ילדיך ונכדיך.

אז יאללה סלאח תפסיק לבכות ותתחיל ללכת, לפני שלא יהיה לאן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן