Skip to content

ריחוף עוצר נשימה

תיאטרון המחול הסיני יאנג לי פינג יגיע לראשונה לישראל לארבעה מופעים בלבד, 26.4.2018- 28.4.2018, המשכן לאמנויות הבמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכוריאוגרפית יאנג לי פינג היא אחת היוצרות הבולטות בתיאטרון המחול המודרני בסין. חדשנותה המקורית גרמה לכך שהיא מכונה "פינה באוש" של המחול הסיני. היא תגיע לארץ עם היצירה "תחת מצור" המתארת את הקרב בין צבאות הממלכות העתיקות של האן וצ'ו שעיצבו את פני ההיסטוריה הסינית.

הריקוד משתמש בשפת מחול ייחודית ומקורית והופך ליצירה עם איכות קולנועית מרתקת. הבסיס הוא שפת המחול העממית – אך מה שהופך את הלהקה לייחודית הוא רמתם הגבוהה של המבצעים – הלכידות, הדייקנות והווירטואוזיות של הרקדנים. הדמיון העשיר של התלבושות והתפאורה גורמים לקהל להתרגש מה"קרב" – משל היה שותף לו. השימוש באברי הגוף השונים – למשל תנועות המחול של הידיים והאצבעות – וליווי המוזיקה המקורית של יוצרים סיניים – כל אלו הופכים את המופע למהפנט ועוצר נשימה.

 יאנג ליפינג, תחת מצור, צילום XIAO Quan XSSS
יאנג ליפינג, תחת מצור, צילום XIAO Quan XSSS

יאנג לי פינג עצמה עסקה ב"מסע שורשים". היא בלתה שנים בנדידה לכפרים מרוחקים ומנודים ובחרה מתוכם ב-60 איכרים שנחנו בכישרון טבעי למחול ושירה.  אתם עצבה מופע מרהיב של תיאטרון ניסיוני.

לארץ תגיע עם יצירתה האפית "תחת מצור" – מחול ממנו ניתן ללמוד ולהתפעם משפת המחול המקורית. יהיה זה מפגש מרתק עם מחול סוחף וחשיפה לפרק בהיסטוריה הסינית אותו נלמד באמצעות תיאטרון המחול הסיפורי שלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן