Skip to content

בצה"ל נערכים לחידוש הפגנת המחאה ותגובה להבערת צמיגים למיסוך

הפלסטינים הביאו אלפי צמיגים אותם הם מתכננים להבעיר. ארגון בצלם קרא היום לחיילים לסרב לירות במפגינים לא חמושים שאינם מהווים סיכון. אלוף יואב (פולי) מרדכי מפרסם קלטת ובה מסביר בעל חברת הסעות כי החמאס כופה עליו להסיע מפגינים. בצה"ל מזהירים: אם האירועים האלימים לאורך הגדר ימשכו צה"ל לא יסתפק בפעילות בתחום הגדר וירחיבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדינת ישראל, צה"ל והפלסטינים נערכים למחר (שישי) לקראת חידוש הפגנות המחאה – צעדת השיבה, לאורך גדר הגבול עם רצועת עזה. הפלסטינים ניצלו את השבוע החולף לצורכי תעמולה בה הציגו סרטוני ווידאו וצילומים ובהם נראים בדרך כלל בני נער וילדים שרצים באזור גדר המערכת עם צמיג בידיהם או דגלי פלסטין ונורים. הסרטונים מלווים במוזיקה דרמטית מעוררת חשש ובהם נמסרים מספרי ההרוגים מהשבוע שעבר, הפצועים ועדויות רופאים המסבירים בין השאר את נזקי הירי בפצועים וההרוגים בהם טיפלו.
הבוקר (חמישי) יצא ארגון בצלם בקמפיין ובו הם קוראים לחיילים שלא לירות תחמיש חי לעבר מפגינים לא אלימים שאינם נושאים נשק ואינם מהווים סיכון לחיי אדם. בקמפיין שעורר תגובות נזעמות בקרב הימין ושרי ממשלה, קוראים בארגון לחיילים לומר למפקדיהם: "מצטער המפקד, אני לא יורה".  

הקמפיין של בצלם - עורר זעם רב בימין
הקמפיין של בצלם - עורר זעם רב בימין

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, פרסם הערב (בעמוד הפייסבוק שלו בערבית הקלטה ובה נשמע כיצד בעלי חברת הסעות פלסטיני טוען כי החמאס כופה על מנהלי חברות האוטובוסים להסיע מפרי סדר ופעילי טרור להשתתף בהפרות הסדר האלימות על הגדר.


האזינו לשיחה עם בעל חברת היסעים

לפי אלוף מרדכי, "בשיחה שערך קצין תיאום פעולות הממשלה עם נציג של חברת אוטובוסים ברצועה עולה מצג אימים: איומים, מעצרים, והחרמות ואף שליחת נהגים מטעם ארגון הטרור כדי להכריח בכוח חברות הסעים להביא מפרי סדר להפרות סדר אלימות לגדר הביטחון עם ישראל. אלו הן פניו האמיתיות של ארגון הטרור שטוען שהפרות הסדר האלימות הן ספונטניות. חמאס מפעיל טרור גם נגד עמו שלו ויש לנו הוכחות נוספות לכך".

"באו, עצרו אותנו והגישו נגדנו תלונה", נשמע אחד מבעלי חברות האוטובוסים אומר לנציג מתאם פעולות הממשלה בשטחים. "אמרו לי: 'אנחנו רוצים לכלוא אותך והביאו נהגים אחרים. הם אמרו שהם רוצים להחרים את האוטובוסים. מה אנחנו אמורים לעשות במצב כזה?".
"אנו נראה בהסעת פעילים לגדר סיוע לטרור", הסביר באיום איש הקישור במנהלת, והוסיף לסיום: אני את שלי אמרתי".


הפעיל שחוסל הלילה

הלילה (רביעי-חמישי) ביצע צה"ל ירי באמצעות כלי טיס לעבר מחבל חמוש סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. הפלסטיני נהרג.  דובר צה"ל מסר כי "צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל ויפעל מול מחבלים המעורבים בפעולות טרור". מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי קרא לפלסטינים ואמר כי : ״חמאס מפעיל טרור גם נגד עמו שלו״.
הפלסטינים מצדם מרכזים 10 אלפי צמיגים לטענתם, אותם יבעירו מחר מול גדר המערכת בעונה ליצור מסך עשן שחור מול גדר המערכת .

צילום: palinfo
צילום: palinfo
צילום: palinfo
צילום: palinfo


סרטון תעמולה ערוך כולו לצרכי התעמולה הפלסטינית בעולם

בהודעה שהועברה היום לתושבי המועצה האזורית אשכול לקראת מחאת הצמיגים נמסר: ״הצבא נערך לחידוש ההפגנות בכמה מוקדים בגבול. כחלק מההפגנות מתוכננת הבערת צמיגים בצד הפלסטיני סמוך לגבול. הצבא יבצע ניטור של רמת זיהום האוויר על ידי המשרד להגנת הסביבה ובמקרה שרמת זיהום האוויר תעלה יועברו הנחיות בזמן אמת״.
תא״ל רונן מנליס, על פעילות כוחותינו בגבול רצועת עזה מסר היום כי ״המשימה לא השתנתה – הגנה על תושבי הדרום. לא נאפשר פיגועי טרור, פגיעה בתשתיות בטחוניות ומניעת הפרה של הריבונות״
בצה״ל ממשיכים לראות בחמאס כאחראי לכל  דבר בתחום רצועת עזה  ואומרים כי "החמאס אחראי לכל מה שהתרחש ברצועה אין לנו שום כוונה להפוך את זה לאירוע שבועי. אם האירועים האלימים ימשיכו התגובה שלנו לא תתותחם למרחב הגדר".

 

1 Comment

  1. גורן
    9 באפריל 2018 @ 12:36

    ארגון בצלם קרא היום לתושבי עזה לא להבעיר צמיגים לא לפגוע בגדר [ גדר הגבול] לא לזרוק אבנים ובקטבים כל זה כדאי להימנע מתגובה של צה"ל הארגון קרא למנהגי החמאס לא לשלוח ילדים ונשיים הארגון ביקש שההפגנה תהיה מופע למען השלום כל זה למניעת נפגעים דובר בחמאס השיב אנחנו נבעיר צמיגים נהרוס את הגדר ונפגע בחיילי צה"ל והמצעד שלנו הוא לא למען השלום אלה לגרש את היהודים שכבשו את המולדת שלנו ב48 ……

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן