Skip to content

חנין זועבי באה ל'מצב האומה'

היא חברת הכנסת הכי שנואה כנראה, כך העריך דני קושמרו שערך איתה ראיון באחרונה והיא נטתה להסכים איתו. חנין זועבי הגיעה במוצאי שבת לתכנית 'מצב האומה' כדי להתעמת עם מה שגם שמאלנים ישראלים חושבים עליה. לרגעים היה נדמה שהזירה המתאימה ביותר לדו שיח היא דווקא הזירה הסאטירית מאת אורה עריף כץ זועבי, שזכתה לטיפול VIP בתכנית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היא חברת הכנסת הכי שנואה כנראה, כך העריך דני קושמרו שערך איתה ראיון באחרונה והיא נטתה להסכים איתו. חנין זועבי הגיעה במוצאי שבת לתכנית 'מצב האומה' כדי להתעמת עם מה שגם שמאלנים ישראלים חושבים עליה. לרגעים היה נדמה שהזירה המתאימה ביותר לדו שיח היא דווקא הזירה הסאטירית

מאת אורה עריף כץ

זועבי, שזכתה לטיפול VIP בתכנית מצב האומה, שכלל סרטון נוקב המזמין אותה לבוא לאולפן, אף ניסתה להשיב למנחה התכנית ליאור שליין מעל בימת הכנסת.

חנין זועבי

לבסוף, החליטה לקבל את ההזמנה ובאה להתעמת ישירות עם שליין, אורנה בנאי, גורי אלפי ועינב גלילי.
בראיון החדשותי לקושמרו  לפני כשבוע היא תקפה את ישראל בצורה קשה, ובין היתר סיפרה על ידידותה עם עזמי בשארה שתואר בפיה כצדיק הדור ולא כמי שברח מישראל מחשש שייעצר באשמת ריגול. היא אמרה לקושמרו ש"לא מותר לך להיות בביטחון, אין זכות לחיים נורמליים לעם שכובש", ומשהו טוב להגיד על ישראל? "כלום, לא, כלום אין לי".

דווקא התייצבותה בתכנית קומית הקשתה עליה קצת יותר לבסס את טיעוניה, והרי אומרים שלליצן החצר מותר לעשות ולהגיד מה שהוא חושב באמת, כי אף אחד לא מתייחס אליו ברצינות. אז מגישי מצב האומה הסירו את הכפפות, שכחו מה'פוליטיקלי קורקט' והחלו לירות לעברה שאלות קשות בקצב אש, שבסיכומן אף אמר שליין שלא נראה לו שיש הסכמה כלשהי בין הצדדים.
הם דיברו איתה על הסירוב של הפלסטינים להגיע להסדר, שכחו לרגע להאשים את ישראל בכל ותהו על כשלון הסכמי אוסלו דווקא בגלל ערפאת, ותקפו את הנרטיב הפלסטיני, את מערכת החינוך הקוראת להרוג יהודים. חומר קשה עטוף בנימה הומוריסטית, כמובן. שליין תהה על היותה "גם לאומנית פלסטינית וגם חברת כנסת ישראלית" וזועבי אמרה שזו זכותה כמי שחיה במדינה דמוקרטית וזכתה לכמה שאלות על הדמוקרטיות הנאורות של סוריה ומצרים, וכששאלה מדוע אינם שואלים על דמוקרטיות כצרפת, למשל, נענתה שאין לצוות כל התנגדות שתלך לגור שם. היא התוודתה שהיא אוהבת את 'סקס והעיר הגדולה',  ונשאלה: "אז מה את יותר, סמנתה או אנטישמית?"

"אני לא אנטישמית, השיבה זועבי. אני שמית". היא שאלה את שליין: "אתה מפחד ממני?" והוא השיב לה: "לא כרגע, אבל בגדול, כן" וגורי אלפי בנימה מהורהרת, תהה: "אז מה הפתרון הסופי, לדעתך?" . "אתם אומרים" היא נשאלה "שהאדמות שאנחנו חיים עליהן שלכם,  אתם נוסעים במכוניות שהיו פעם שלנו" וכשזועבי אמרה שהיא מדברת ברצינות, והם צוחקים , זכתה לתשובה: "העם שלנו פיתח הומור שחור. זה אחרי פיגועים בדרך כלל".

בסיכומו של הערב, דווקא זועבי יצאה בקריאה נרגשת להגיע להבנה. אז אולי באמת, הגיע הזמן להעביר את שרביט המשא ומתן לסאטיריקנים? ב'עבודה ערבית' מוכיח לנו סייד קשוע מדי שבוע שזה יכול להיות רעיון לא רע בכלל.

2 Comments

  1. סלים בריק
    4 במרץ 2012 @ 16:35

    התכנית לא ממש הצחיקה אותי. אבל היא הוכיחה שזועבי אכן ח"כית דעתנית ואמיצה. מנגד, הוכיחה התכנית שחבורת הליצנים שיושבים שם הם ריקים, ממש סמול טיפוסי. כזה שאוהב ערבי מחמד, שבז לזכויות מיעוטים, ומתהדר בהומניות שלו בדאגה לאיזה חתול על גזע עץ.
    ולא, זו לא תכנית סאטירה. זו תכינית דאחקות עממית (אפילו ירודה) שלפעמים שוזרים בה איזה אמרה פוליטית, או איזה שנינות פה ושם.
    דווקא העובדה שמגישי התכנית הם אנשים שקל לחבב אותם, לצחוק איתם וליהנות מהבדיחות שלהם, עושה אותם יותר מסוכנים. כי כך הם מצליחים להעביר עמדות פוליטיות שאינן מצטיינות בסובלנות למיעוטים ושאר גוים (ימ"ש).

  2. ישער
    4 במרץ 2012 @ 11:04

    מצב האומה ממצֵב את עצמו כתוכנית הסאטירית/ הומורסטית הטובה והשנונה
    אף ביותר מארץ נהדרת.
    שתי התוכניות גולשות לעיתים לקטעים של טעם רע במיוחד ,אבל במצב האומה
    זה לפחות מאוזן ובמינון נסבל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן