Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 11 באפריל, 2018

מנגלה: המצוד אחר הפושע הנאצי, נאנה, פלנטה אחרת, המסע של פאני, ילדי הצללים, רק לאלוהים מותר, אייכמן שואו, אשתו של שומר גן החיות, חיים גרמניים, שקית של גולות, קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים, סדנה לעצבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

16:30 מנגלה: המצוד אחר הפושע הנאצי | Josef Mengele: Hunting a Nazi Criminal, ערוץ Hot8 

סיפור ניסיונות לכידתו של 'מלאך המוות', שלב אחר שלב, תוך חשיפת עדויות ופרטים חדשים על המרדף אחריו שהעלה חרס בידיהם של טובי החוקרים בעולם, כולל המוסד הישראלי. גם היום, שנים אחרי, שמו של מנגלה מעורר שנאה יוקדת. הרופא בעל המוח המעוות והידוע לשמצה שהביא את תורת הגזע, האכזריות, הנאציזם ואובדן צלם האנוש למקומות שאין חזרה מהם. למרות שאין עונש מספיק כבד למעשי הפלצות שעשה, מנגלה מת אדם חופשי שלא הובא לדין מעולם. הסרט מגולל את סיפור חייו של מנגלה – היכן גדל? מי היה? מי הביא אותו למקום שהגיע אליו? וכיצד הצליח להחליף זהויות לאחר המלחמה על מנת שלא להיתפס. תוך תיאור הניסיונות הבינלאומיים לעלות על עקבותיו של האיש, אנו נחשפים אל פעילות המוסד שהיה, ככל הנראה, הגוף הקרוב ביותר לתפוס את מנגלה. לפי עדותו של צבי אהרוני, שעמד בראש צוות המחפשים, המוסד הוסט מהמבצע לטובת החיפושים אחרי הילד יוסל'ה שוחמכר. בין היתר, היו פרסומים שטענו כי ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, לא אישר את חטיפתו של מנגלה בשל חשש מתסבוכת בינלאומית. חרף המאמצים להביאו לדין, הוא לא נתפס, ומת, כפי הנראה, בטביעה לאחר שלקה בשבץ מוחי בשנת 1979 מול חופי ברזיל. 

17:30 נאנה | Nana, ערוץ Hot8 

נכדתה ובתה של ניצולת שואה שהייתה המתורגמנית האישית של מנגלה, יוצאות בעקבות סיפור היחלצותה ממוות, כנגד כל הסיכויים, ועוברות בתחנות מרכזיות בחייה שהוקדשו להסברה והנצחת השואה עד יומה האחרון. במאית הסרט הייתה בת 11 כשסבתה ניצולת השואה נפטרה. היא שמעה בילדותה את המילים 'אושוויץ', 'תאי גזים' ו-'מחנה השמדה', אך לא הבינה את הסיפור מאחוריהן. גם לאחר שהתבגרה סירבה לפתוח את ספר הזיכרונות שכתבה סבתה ולקרוא על חייה. שורה של אירועי טרור בעולם הביאו אותה לקרוא את הספר בו גילתה שסבתה הקדישה את חייה להסברה והנצחת השואה בכל דרך אפשרית. יחד עם אמה הן נוסעות ברחבי העולם לפגוש את האנשים שהכירו, ליווי והיו עם סבתה במסעות ההסברה שערכה ויכולים לספר מעט על אישה שהייתה חזקה מהחיים. בימוי: סרנה דיקמן. ארה"ב, 2016. 

19:10 פלנטה אחרת | Another Planet, ערוץ Hot8 

מסע מפתיע בתוך מודלים ממוחשבים של מחנה ההשמדה אושוויץ המעורר מחלוקת ושואל שאלות מוסריות חדשות ומרתקות. הסרט עוקב אחר יוצרי המודלים – תלמידי תיכון ישראלים, מעצב גרפי פולני, מפתח משחקי מחשב ישראלי, אדריכל גרמני והיסטוריון ישראלי – בתוך המחנות הווירטואליים שיצרו. הוא בנוי כפסיפס שבו האוואטרים של היוצרים משוטטים במחנה, תוך שהם חושפים את סיפוריהם ומניעיהם לבניית המודל. זהו מסע אל מעמקי הזיכרון המשוחזר, אשר חושף את האובססיה לייצוג השואה וה'פלנטה האחרת'. בימוי: אמיר יציב. ישראל / גרמניה / בלגיה,2017. 

20:30 המסע של פאני | Le Voyage de Fanny Fanny's Journey, ערוץ Yes5 

סיפורה האמיתי של פאני ואחיותיה הנשלחות למחנה ילדים בתחילת המלחמה, כדי לברוח מהכיבוש הנאצי של צרפת. עם התקדמות הגרמנים באירופה, ופרישתה של איטליה מהמלחמה, הילדים במעון נאלצים לברוח בעזרתם של המדריכים לשוויץ הניטרלית, דרך האלפים האיטלקים. שחקנים: לאוני סושו, ססיל דה פרנס. במאית: לולה דוילן. צרפת / בלגיה, 2016. 

21:00 ילדי הצללים | Shadoes, ערוץ Hot8 

לראשונה חושפים בני דור שני לשואה את סיפורם הקשה. רק עכשיו, אחרי 60 שנה ויותר, הם מעזים לדבר בגילוי לב על ההתעללות והאלימות הפיזית והנפשית אשר חוו מידי הוריהם. תגובתם של הניצולים לטראומה שחוו התבטאה בדפוסי התעללות בילדיהם וכך הפכו מקוֹרבנוֹת הנאצים למקרבנים בעצמם. הסרט מתאר את ההשלכות הרגשיות והנפשיות אצל הגיבורים בני הדור השני כיום. הם חיו בקונפליקט מתמיד; מחד, אמפתיה לסבל שחוו הוריהם, ומאידך, התעללות שגרמה להם פחד ובושה שליוו אותם כל חייהם. רגשות אלה התגברו ביתר שאת כשהפכו להורים בעצמם, תוך חשש מתמיד מפני ההעברה של האלימות, הכאב והזוועה הלאה לילדיהם, בני הדור השלישי. בימוי: נועה אהרוני. ישראל, 2017. 

21:00 רק לאלוהים מותר | Should Only God, ערוץ Yes דוקו 

סבא הֶנֶק לא הוכר מעולם כניצול שואה, למרות שכל משפחתו נספתה בשואה והוא עצמו שרד את המלחמה ביערות מזרח פולין. נכדו, צפריר, רוצה לתקן את העוול ומתחיל לחקור את מעשיו של סבו באותה תקופה. עדותו של הנק ביד ושם, שמתגלה לראשונה תוך צילומי הסרט, חושפת מעשה נקמה: הנק ואחותו הקטנה מירקה התחבאו באסם אצל איכרים פולנים, ונדמה היה שהם מצליחים להימלט מזרועות הנאצים. אלא שאז האישה שהחביאה את מירקה מכרה אותה בעבור כסף למשטרה. מירקה נלקחה ליער הסמוך ונורתה בראשה. בעודה גוססת מצא אותה אחיה הנק. במילותיה האחרונות היא בקשה נקמה ומתה. על-פי עדותו, לאחר המלחמה חזר הנק לכפר ונקם: הוא הרג ביריות את האישה שהסגירה את אחותו, ואת בּתה הקטנה. העדות הזו לא נותנת מנוח לצפריר, ו-70 שנה אחרי האירועים הוא יוצא למסע בלשי. תוך שהוא נעזר בשברי אינפורמציות שהוא מחלץ מאִמו, ובחוקרים פולנים, הוא מבקש לאתר את משפחת הנרצחת ולהעביר מסר שהשאיר הסב בעדותו: 'הנקמה שמורה רק בידי אלוהים, ולא בידי אדם'. ברקע החקירה צפות ועולות כל העת גם שאלות מטרידות על יחס הפולנים ליהודים בשואה – והתשובות המתקבלות, כמו בחיים, מורכבות. עד מהרה מתברר שסבא הנק שמר לא מעט סודות מתקופת המלחמה. כשהחוקרים הפולנים מגלים מסמך שמצביע על כך שהוא שהתגייס ל-NKVD – אז זרוע השלטון הרוסי רצחני בפולין – הטבעת מתחילה להתהדק על הסיפור האמיתי. האם ימצא צפריר את משפחתה של הנרצחת שהסגירה את מירקה? האם 38 שנה לאחר מותו יוכר הנק שטלצר כניצול שואה? וכיצד בכלל מתיישב סיפור הנקמה עם המסר שסבא הנק השאיר אחריו, שהנקמה שמורה רק בידי אלוהים? בימוי ותסריט: גד אייזן. 60 דקות, ישראל, 2018. 

21:00 אייכמן שואו | Eichmann Show, ערוץ Yes4 

סיפור משפטו של הצורר הנאצי אייכמן, שנערך בישראל דרך נקודת מבטם של מפיקי השידור הטלוויזיוני של המשפט, שהועבר ב-37 מדינות ברחבי העולם. שחקנים: מרטין פרימן, אנתוני לפאליה. במאי: אנדרו ויליאמס. אנגליה, 2015. הסרט מנסה לתאר את משפט אייכמן מזווית אמריקנית צינית, נקייה, צבעונית ומאוד רדודה יחס לאירועים במציאות. ציון: 

21:30 אשתו של שומר גן החיות | The Zookeeper's Wife, ערוץ Yes1 

מבוסס על ספר מאת דיאנה אקרמן. סיפורם המדהים, האמיתי ומעורר ההשראה של חסידי אומות העולם, יאן ז'בינסקי ואשתו אנטונינה ז'בינסקי, שניהלו את גן החיות בוורשה בזמן הכיבוש הנאצי בפולין, והחליטו למרות הסכנה והמתחים, להסתיר יהודים רבים ולהציל חיים. שחקנים: ג'סיקה צ'סטיין, דניאל ברוהל, אפרת דור, שירה האס. במאית: ניקי קארו. ארה"ב, 2017. לסרט יש כוונות טובות, אך שלא כמו הספר, אינו מצליח להביא רגש והזדהות בעוצמה הנדרשת. ציון: 

21:55 חיים גרמנים | A German Life, ערוץ Hot8 

בגיל 103, ברונהילדה פומסל, שעבדה כמזכירתו של גבלס, מראשי משטרו של היטלר, עורכת חשבון נפש נוקב ואמיץ אל מול המצלמות. תוך חשבון הנפש עולה השאלה המטרידה: מה אתם הייתם עושים במידה והייתם חלק קטן אך קיים מהמערכת? היא מאפשרת, באמצעות זיכרונותיה וכנותה הבלתי מתפשרת, הצצה אל עולמה הפנימי ועולמם של האנשים השקופים שהיו קשורים למפלגה הנאצית. באמצעות עדותה אנו יכולים לראות ולשמוע את אופי מחשבותיהם של אותם אנשים שפעלו כחוברים במפלגה הטרוריסטית כברגים קטנים במערכת. גרמנים, שכמו פומסל ניצלו, ריצו את עונשם ועתה צריכים להתמודד עם הזוועות להן נתנו יד. בתוך כל אלה נשאלות השאלות: איפה אתה היית בזמן השואה אילו חלילה היית חי בזמנה כגרמני? איפה היו עקרונותיך? אנושיותך? האם היית משתף פעולה או מורד בדרך כלשהי במעשי המשטר הנאצי שעל אימת אכזריותם ידעת? אוסטרליה, 2017. 

22:00 שקית של גולות | A Bag Of Marbles | Un Sac De Billes, ערוץ Yes3 

דרמה מרגשת. בזמן הכיבוש הנאצי בפאריז, נמלטים שני אחים יהודים צעירים מהגורל הצפוי. הם יוצאים למסע הישרדות ברחבי צרפת בתקווה שיראו שוב את משפחתם. שחקנים: דוריאן לה קלש, פטריק ברואל, אלזה זילברשטיין. במאי: כריסטיאן דוגאיי. צרפת, 2017. 

קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים | Captain America: Civil War, נטפליקס | Netflix 

לפרטים נוספים, ראו יום שישי, 13 בינואר, 2017, בשעה 22:00 בערוץ Yes2

סדנה לעצבים | Anger Management, נטפליקס | Netflix 

אחרי תקרית לא נעימה במטוס, דייב בוזניק מצווה על ידי בית המשפט להגיע לסדנה לעצבים המנוהלת בידי ד"ר באדי ריידל. גישתו הישירה לטיפול של ד"ר ריידל מבלבלת את דייב, כמו גם כל האנשים האקסצנטריים אותם הוא פוגש בסדנה. אחרי תקרית נוספת דייב עובר לגור בביתו של באדי על מנת לזרז את התהליך, ואז הוא גם צריך להחליט מתי להגיד לד"ר ריידל די? ואולי סדנה לעצבים היא בדיוק מה שדייב היה צריך? שחקנים: ג'ק ניקולסון, אדם סנדלר, מריסה טומיי. במאי: פיטר סגל. 106 דקות, ארה"ב, 2003. אמנם יש כמה בדיחות בסרט, אך בסופו של דבר מאכזב ויש להפחית ציפיות. ציון: 


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן