Skip to content

טורקיה: סיכלנו תוכנית חטיפה של מנהיג "צבא סוריה החופשי"

המודיעין הטורקי מוסר כי בתוכנית היו מעורבים אזרחים טורקיים. בתוך כך, ממשיך המשטר הסורי למנוע את כניסת שיירת הסיוע של הצלב האדום לבאבא עמרו, וצבא המורדים מדווח על התנגשות עם צבא אסד בדמשק בה נפלו 135 חיילים מצבא המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המודיעין הטורקי מוסר כי בתוכנית היו מעורבים אזרחים טורקיים. בתוך כך, ממשיך המשטר הסורי למנוע את כניסת שיירת הסיוע של הצלב האדום לבאבא עמרו, וצבא המורדים מדווח על התנגשות עם צבא אסד בדמשק בה נפלו 135 חיילים מצבא המדינה

מאת נועה גרבר

מפקד "צבא סוריה החופשי", הגנרל ריאד אל-אסעד
יעד החיסול? מפקד "צבא סוריה החופשי", הקולונל ריאד אל-אסעד (מתוך הודעת וידאו של הארגון)

המודיעין הטורקי סיכל תוכנית סורית לחטיפת ראש צבא סוריה החופשי, הקולונל ריאד אל-אסעד, כך מדווח אתמול (שבת) אתר החדשות הערבי "אילאף". מקורות טורקיים רשמיים שאישרו את הידיעה מוסרים כי מבין המצויים בסוד התוכנית היו גם אזרחים טורקיים, וכי בעקבות פעילות מודיעינית, עצרה טורקיה כמה אזרחים סורים וחמישה טורקים. על פי דיווחים בכלי התקשורת, העצורים עוררו את חשדו של המודיעין הטורקי כאשר פעלו לשם איסוף מודיעין בקרב אנשי צבא שנמלטו מסוריה אל מחנה הפליטים שהוקם על הגבול הטורקי. מלבד אל-אסעד סימנה התוכנית, שעל פי הדיווח מקורה במודיעין הסורי, יעדים נוספים לחטיפה, מהם הגנרל מוסטפא א-שייח', ודמויות בולטות נוספות בדרגי ההנהגה של צבא סוריה החופשית.

בתוך כך, השמיע אתמול שר החוץ הטורקי, אהמת דבוטאואלו, ביקורת חריפה במיוחד כנגד משטר אסד והאשים אותו בביצוע פשעי מלחמה. "כל יום בתקופה האחרונה, מבצע המשטר הסורי פשעים כנגד האנושות. אני אומר זאת בבירור – לאחר מקרי הטבח ומעשים בעלי מאפיינים של פשעי מלחמה, המשטר הסורי סגר כל פתח אפשרי לדיאלוג". עוד טען דבוטאואלו כי "על הקהילייה הבינלאומית להגביר את קולה. היעדרו של קונצנזוס בינלאומי כנגד המשטר הסורי הוא שנותן לו את האומץ להמשיך במעשיו".

שר החוץ הטורקי אהמת דבוטאואלו
המשטר הסורי סגר כל פתח אפשרי לדיאלוג. שר החוץ הטורקי אהמת דבוטאואלו

התבטאות זו של דבוטאואלו, במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה אתמול באיסטנבול, באה בעקבותם של כמה ימים אלימים במיוחד שגבו מחיר דמים גבוה במיוחד בסוריה, כאשר במוקד ההתרחשות שכונת באבא עמרו בחומס, שנפלה לידי כוחות המשטר לאחר מצור של כחודש. מעבר להרס העצום שנגרם לעיר עקב החודשים האחרונים שגבו, בחומס לבדה, את חייהם של מאות בני אדם, עם השתלטות הצבא על השכונה התפשטו דיווחים על מעשי נקם אכזריים במיוחד של הצבא כנגד האוכלוסייה האזרחית, דיווחים שאך הוחמרו עקב המניעה שהטיל המשטר על כניסתם של אנשי ארגון "הצלב האדום" עם משלחת סיוע לטובת האוכלוסייה. דובר המועצה הבינ"ל של הצלב האדום, הישאם חסן, מציין כי "הצלב האדום עדיין לא הורשה להיכנס לשכונה, ואנחנו עדיין מקיימים משא ומתן עם השלטונות".

ממקום מושבו באזור הגבול הסורי-טורקי, מסר אל-אסעד, מנהיג "צבא סוריה החופשי" לרשת אל-ג'זירה כי הנסיגה מבאבא עמרו הייתה טקטית בלבד, ובאה בעקבות הפעולות הברוטליות של הצבא כנגד התושבים. כמו כן מסר אל-אסעד מוקדם יותר היום (א'), כי כתגובה על השתלטות הצבא הסורי על השכונה, שהיוותה את בסיס ההתנגדות של צבא סוריה החופשי, תקפו אנשיו מוצבים של הצבא בפרברי דמשק והרגו 135 חיילים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן