Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 15 באפריל 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     מעצמות המערב הפציצו 3 מוקדים מרכזיים בתוכנית הנשק הכימי של אסד; המטרה: פגיעה ביכולת אסד להשתמש שוב בנשק כימי; ארה"ב: המשימה הושלמה, לא מתוכננות התקפות נוספות (חוץ)     סוריה: יירטנו את רוב הטילים; ארה"ב: כל הטילים הגיעו ליעדם "מערכות ההגנה מטילים של רוסיה ננעלו על הטילים אבל לא נורו" (חוץ)     רוסיה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מעצמות המערב הפציצו 3 מוקדים מרכזיים בתוכנית הנשק הכימי של אסד; המטרה: פגיעה ביכולת אסד להשתמש שוב בנשק כימי; ארה"ב: המשימה הושלמה, לא מתוכננות התקפות נוספות (חוץ)

    סוריה: יירטנו את רוב הטילים; ארה"ב: כל הטילים הגיעו ליעדם "מערכות ההגנה מטילים של רוסיה ננעלו על הטילים אבל לא נורו" (חוץ)

    רוסיה הוזהרה לפני המתקפה, אך לא קיבלה את פירוט המטרות (חוץ)

    רוסיה: "אנו נמצאים בקשר עם המדינות שתקפו הלילה בסוריה" (חוץ)

    פוטין וארדואן שוחחו – סיכמו על שת"פ להרגעת המצב בסוריה (חוץ)

    רוסיה שוקלת לספק לסוריה טילי קרקע-אוויר מסוג S-300; בישראל חוששים: "חופש הפעולה בצפון ייפגע" (חוץ)

    הותר לפרסום: המל"ט האיראני שחדר לפני חודשיים לישראל היה חמוש ויועד לפיגוע (בטחוני)

תחזית מזג האוויר

היום(ראשון): הטמפרטורותללאשינוי, מזגהאווירחםמהרגיל.

שני(16/4): הטמפרטורותללאשינויניכר, מזגהאווירחםמהרגיל.

שלישי(17/4): חםמהרגיללעונהב-3 מעלותבחוףעד 7 בהרים.

רביעי-יום הזיכרון וערב חג העצמאות(18/4): טמפ' רגילותלעונהבחוףוחםמהרגיללעונהב-9 מעלותבהרים.

חמישי-חג העצמאות(19/4): טמפ' רגילותלעונהבחוףוחםמהרגילב-7 מעלותבהרים.

שישי(20/4): טמפ' רגילותלעונהבחוףוחםמהרגיללעונהב-4 מעלותבהרים.

חדשות

בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה אודות ירי באחת מהשכונות בקרית מלאכי הוקפצו למקום שוטרים. מהמקום פונו לבית החולים שני פצועים, האחד במצב קל והשני במצב קשה. נסיבות האירוע בחקירה

למרות הרפורמה בבריאות הנפש, מטופלים מחכים שנים בתור. מיטל יסעור בית-אור חושפת לראשונה ב'ישראל היום', שנותני משרד הבריאות מגלים: העברת הטיפול לקופות החולים כלל לא קיצרה את זמן ההמתנה. ילדים ממתינים הרבה יותר ממבוגרים

פוליטי

    פסקת התגברות: מחר בבוקר תתקיים ישיבת ראשי הקואליציה בהשתתפות היועמ"ש בה הוא צפוי למסור את עמדתו ביחס לפתרון המדינה השלישית ותשובת המדינה לבג"ץ בהמשך השבוע. מנדלבליט יעביר לשרים את התנגדותו הנחרצת לפסקת ההתגברות במתווה המוצע בימים האחרונים (חדשות10)

    חקירות נתניהו: עד המדינה, ניר חפץ, מסר למשטרה מידע משמעותי על הקשר בין ראש הממשלה, נתניהו, לבין הבעלים של ערוץ 20 (חדשות10)

    הפגנות השחיתות: מני נפתלי: החל משבוע הבא ההפגנות בפ"ת יעברו למעון רה"מ בירושלים

בטחוני

שמו ופרטי לווייתו של חייל צה"ל שנהרג אתמול (ש') כתוצאה מהתדרדרות טנק במהלך פעילות מבצעית בעוצבת "אדום" ותוצאות התחקיר הראשוני

דובר צה"ל מסר את שמו של חייל צה"ל, רב-טוראי אליהו דרורי ז"ל, לוחם בעוצבת "ברק", בן 20, מבית שמש. רב-טוראי אליהו דרורי ז"ל נהרג כתוצאה מהתדרדרות טנק במהלך פעילות מבצעית בעוצבת "אדום".

רב-טוראי אליהו דרורי ז"ל הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו.

לווייתו תערך היום (א'), ל' בניסן התשע"ח, 15 באפריל 2018, בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל * הודעה נמסרה למשפחתו.

במהלך הלילה, בעקבות זיהוי תצפיות, התבצע שיבוש הברחה ע״י גדוד הקרקל בחלקו הצפוני של הגבול עם מצרים.

זמן מה לאחר שיבוש ההברחה, ועל מנת לנסות לבצע הברחה בשנית, החלו המבריחים לחבל בתשתיות ביטחוניות. כתוצאה מכך, הוקפצו כוחות למרחב הגבול, על מנת לממש את משימת ההגנה.

בין הכוחות שהוקפצו, הוקפץ גם טנק של גדוד 74.

בדרכו לעמדה, סטה הטנק מהציר והתדרדר ממדרון בגובה של כ-4 מטרים.

לאחר ההתדרדרות התלקחה שריפה בתוך הטנק, והופעלה מערכת כיבוי האש של הטנק.

כתוצאה מהאירוע נהרג חייל צה"ל ונפצעו שלושה חיילים נוספים בדרגות פציעה שונות.

בעקבות האירוע הנחו מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, ומפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות ראש תחום חיל שריון, אלוף-משנה יאיר אור, במקביל לחקירת מצ״ח המתקיימת בנושא והמשך התחקיר הפיקודי.

האירוע ייבדק וייחקר לעומקו, והלקחים ממנו יופקו בהתאמה למסקנות.

צה"ל משתתף בצער משפחת ההרוג וימשיך ללוותה ואת משפחות הפצועים.

הותר לפרסום: המל"ט האיראני שחדר לפני חודשיים לישראל היה חמוש ויועד לפיגוע

המל"ט האירני שחדר לפני כחודשיים לשטח ישראל ובחסדי שמים, יורט בהצלחה, היה עמוס חומר נפץ, מתוך כוונה איראנית לבצע פיגוע טרור בישראל. כך עולה מניתוח מסלול המל"ט ומניתוח חלקיו עולה כי כלי הטיס נשא חומר נפץ. "יירוטו של כלי הטיס האירני על-ידי מסוקי קרב סיכל פיגוע וכוונה אירנית לבצע פעולה בשטח מדינת ישראל" * המטוס הופעל על-ידי חיל-האוויר האירני מבסיס T-4, שהותקף השבוע, בתקיפה שמיוחסת לישראל

נסראללה: התקיפה הישראלית בסוריה, הציבה אותה בעימות ישיר מול איראן

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לתקיפת הבסיס הצבאי באזור חומס, שבה נהרגו בין היתר גם נציגים איראנים בסוריה – "על הישראלים לדעת שהם ביצעו 'טעות היסטורית' ואף ביצעו 'טיפשות גדולה' בתוקפנות שלהם על שדה התעופה T4 באזור חומס בסוריה". לדבריו, ישראל הציבה עצמה "בעימות ישיר עם הרפובליקה האיסלאמית של איראן". "מה שהיה לפני התקדים הזה לא יהיה אותו דבר, איראן אינה מדינה חלשה ופחדנית"

האופוזיציה הסורית: בסיס איראני הותקף בחלב; בחזבאללה מדור בפיצוץ מבוקר

פעילי אופוזיציה סורים דיווחו על קולות פיצוצים שנשמעו במחסן צבאי סמוך לג'בל עזאן שבדרום חלב, לאחר ש"כלי טיס לא מזוהים עברו באזור". ע"פ הדיווח מדובר באחד ממחסני הנשק הגדולים בסוריה של הכוחות האיראניים. * לפי האופוזיציה הסורית, מדובר בתקיפה שכוונה נגד חיזבאללה ומיליציות איראניות. אך לדברי החיזבאללה: "אין שום שחר לדיווחים על תקיפה ישראלית מדרום לחלב, מדובר בפיצוץ מבוקר".

    צעדת השיבה: פלסטיני נהרג בהפגנות בגבול רצועת עזה; מטען נזרק לעבר הגדר * המחאה הפלסטינית סמוך לגדר הגבול התחדשה ביום שישי, שבוע שלישי ברציפות, * הפלסטינים הניפו מוצג הנראה כארון קבורה עטוף בדגל ישראל ועליו תמונות האזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה * מחבלים תועדו משליכים מטען בצמוד לעמדת עיתונאים, והעבירו בקת"ב באמצעות עפיפון. * הפלסטינים מדווחים על הרוג ו-233 פצועים מאש חיה בהפגנות ליד גבול הרצועה; ועל מאות נוספים שנפגעו מגז מדמיע ואמצעים לפיזור הפגנות * הרמטכ"ל קיצר את ביקורו בפולין לקראת התחדשות ההפגנות

    ארבעה פעילי הג'יהאד האסלאמי נהרגו ב"תאונת עבודה" ברפיח * הפלסטינים מדווחים על ארבעה הרוגים בפיצוץ שאירע ברפיח שבדרום רצועת עזה. כל ההרוגים הם פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי * לפי הודעת הזרוע הצבאית של הארגון, הארבעה נהרגו במסגרת פעילות של הכנה ולוגיסטיקה. * הודעת הארגון סותרת דיווחים מוקדמים יותר בכלי תקשורת ברצועה, שטענו כי הארבעה נהרגו מאש צה"ל, שתקף טרקטורון סמוך למאהל שהוקם במסגרת תהלוכת השיבה, מזרחית לרפיח.

    נשק חדש? עפיפון גרם לשריפה * באזור קיבוץ בארי היום פרצה שריפה בשדה חיטה. החשד שנבדק הוא שההצתה החלה בעקבות עפיפון של חמאס שנשא עמו בקבוק תבערה ועבר את גדר המערכת בגבול רצועת עזה.

    חמאס מפרסם סרטון חדש ומאיים לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע * על רקע הפגנות השיבה הנמשכות כמידי שישי על גדר הגבול עם רצועת עזה, בחמאס ממשיכים לאיים על ישראל בפיגועים. בסרטון חדש מאיימים בזרוע הצבאית של חמאס לפצע פיגועים בעומק ישראל (MivzakLive)

חוץ

מפציצים, צוללות ומשחתות של 3 מדינות שיגרו 105 טילים לעבר 3 מטרות בסוריה – "התקיפה החזירה את תוכנית הנשק הכימי של אסד שנים אחורה"

מעצמות המערב הפציצו 3 מוקדים מרכזיים בתוכנית הנשק הכימי של אסד; המטרה: פגיעה ביכולת אסד להשתמש שוב בנשק כימי; ארה"ב: המשימה הושלמה, לא מתוכננות התקפות נוספות

כח משותף של צבאות ארה"ב, צרפת ובריטניה תקפו בשבת לפנות בוקר (4:00) בסיסים של צבא סוריה, מתקני מחקר ומחסנים שהיו חלק מתוכנית פיתוח הנשק הכימי של משטר אסד. זאת בתגובה למתקפה הכימית של משטר אסד בדומא. בתקיפה נפגעו בסיסים צבאיים, מכוני מחקר ומתקנים לאחסון נשק כימי. המתקפה נמשכה כ-50 דקות * ע"פ דיווחים בסוריה הופצצו מרכז מחקר, שדה התעופה הצבאי אלמזה ודיביזיה 41 של צבא אסד * שר ההגנה האמריקני הבהיר כי לא מתוכננות התקפות נוספות, מדובר במתקפה חד פעמית ונקודתית שמטרתה העברת מסר לסוריה

– בתדרוך בפנטגון סקר מנהל המטות המשולבים את התקיפה: "התקיפה כוונה לשלושה מוקדים מרכזיים לתכנית הנשק הכימי של משטר אסד. לפגיעה במטרה הראשונה שהושמדה, ושתוביל לעיכוב תכנית הנשק הכימי של אסד בשנים, נעשה שימוש ב-76 טילים, מתוכם מעל ל-30 טילי טומהוק, המטרה השנייה הותקפה ע"י שלושת חברות הקואליציה שהשתמשו ב-22 כלי נשק; לפגיעה במטרה השלישית נעשה שימוש ב-7 טילים. הטילים שוגרו דרך פלטפורמות אוויריות וימיות אמריקניות, צרפתיות ובריטיות בים האדום, במפרץ הפרסי ובמזרח הים התיכון. כל כלי הנשק פגעו במטרתם או בסמיכות חיונית להם. בנוסף, נעשה שימוש נרחב במערכות הגנה אווירית במהלך התקיפה"

– מקורות צבאיים לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק": המטוסים האמריקניים שהשתתפו הלילה בתקיפה בסוריה המריאו מבסיס בדרום טורקיה, המטוסים הצרפתיים מאיחוד האמירויות והמטוסים הבריטיים מירדן ומקפריסין; בטורקיה הכחישו שהאמריקנים השתמשו בבסיס המדובר

– טראמפ: המתקפה "בוצעה באופן מושלם, לא יכלה להיות תוצאה טובה יותר, המשימה הושלמה!"

– הפנטגון: "מאמצי ההגנה של חיל האוויר הסורי היו לא יעילים ברובם, סוריה איבדה ציוד רב וחומרים הקשורים ביצירת נשק כימי ואיכסונו; לא ידוע לנו על אזרחים שנפגעו במהלך התקיפה". "אנחנו בטוחים שפגענו משמעותית ביכולת משטר אסד להשתמש בנשק כימי שוב"

– משרד ההגנה הבריטי: נעשו בדיקות קפדניות על מנת להחליט היכן לתקוף את מאגרי הנשק הכימי של אסד

– שגרירת ארה"ב באו"ם: "פעלנו לא כמחאה, לא כנקמה ולא כמפגן כוח אלא כדי לוודא שהמשטר הסורי לא יוכל לפגוע יותר באזרחיו. עשינו כל מה שיכולנו כדי למצוא פיתרון דיפלומטי אך רוסיה הטילה וטו על הנושא"

– מקור בממשל הצרפתי: "חיל האוויר סיים את פעולתו בסוריה אך הצבא ערוך למתקפות נוספות"

– ביממה שלפני התקיפה על מתקני הנשק הכימי בסוריה, התקיימו שיחות תיאום בין ישראל לבריטניה ובין ישראל וצרפת

סוריה: יירטנו את רוב הטילים; ארה"ב: כל הטילים הגיעו ליעדם "מערכות ההגנה מטילים של רוסיה ננעלו על הטילים אבל לא נורו"

לפי גורם רשמי בצבא הסורי, מערך ההגנה האווירי יירט רוב מתוך 110 הטילים ששוגרו לעבר דמשק וחומס, אך חלקם הצליחו לפגוע ב"מרכז מדעי". צבא רוסיה הודיע בהמשך שמערכות ההגנה של צבא אסד יירטו 71 מתוך 103 טילי שיוט שנורו. אך לפי הפנטגון, משטר אסד לא הצליח ליירט את הטילים – "בטוחים שהתקיפה פגעה משמעותית ביכולת אסד לייצר נשק כימי; כל הטילים הגיעו ליעדם ולא היו פגיעות ממערכת ההגנה הרוסית בסוריה". * גורם בכיר בממשל האמריקאי: סוריה לא הצליחה ליירט טילים. מערכות ההגנה מטילים של רוסיה ננעלו על הטילים אבל לא נורו

רוסיה הוזהרה לפני המתקפה, אך לא קיבלה את פירוט המטרות

שרת ההגנה של צרפת, מסרה כי רוסיה הוזהרה לפני המתקפה, אך שר ההגנה האמריקאי, אמר כי היא לא קיבלה את פירוט המטרות. * בכיר משטר אסד מסר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי המשטר פינה את יעדי התקיפה בסוריה לפני כמה ימים בעקבות אזהרה מרוסיה:"היתה לנו אזהרה מרוסיה, וכל הבסיסים הצבאיים פונו", אמר הבכיר, שהוסיף כי כעת סוריה בוחנת את הנזקים מהתקיפה.

רוסיה שוקלת לספק לסוריה טילי קרקע-אוויר מסוג S-300; בישראל חוששים: "חופש הפעולה בצפון ייפגע"

במערכת הביטחון חוששים כי בתגובה למתקפת מעצמות המערב בסוריה, רוסיה תזרז מכירת מערכות נשק מתקדמות לסורים שיאיימו על מטוסי חיל האוויר גם מעל שמי לבנון, הצהרה כזו כבר נשמעה מפי קולונל רוסי שצוטט בטלגרף הבריטי: "לפני כמה שנים התחשבנו בבקשות של שותפינו במערב ולא סיפקנו טילי S-300 לסוריה. בהתחשב במה שהתרחש הלילה, אנו שוקלים מחדש את העניין, לא רק בהקשר של סוריה אלא גם בהקשר של ארצות נוספות".

רוסיה: "אנו נמצאים בקשר עם המדינות שתקפו הלילה בסוריה"

סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב אמר כי רוסיה נמצאת בקשר עם ארצות הברית, בריטניה וצרפת אחרי שתקפו בסוריה. כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA. ריאבקוב אמר בנוסף כי מוסקבה מעוניינת בשיתוף פעולה עם וושינגטון. (רויטרס).

– הפנטגון: "אנחנו ממשיכים לנהל ערוץ תקשורת מול רוסיה כדי להפחית את המתח באזור"

פוטין וארדואן שוחחו – סיכמו על שת"פ להרגעת המצב בסוריה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ונשיא טורקיה, רג'פ ארדואן, שוחחו על סוריה והסכימו לעבוד יחד להפחתת המתח באזור ולמציאת פתרון פוליטי * הממשל הצרפתי והטורקי שוחחו בינהם על רצונם לשתף פעולה בניסיון למצוא פתרון פוליטי כולל לסוריה * ירדן: פתרון פוליטי הוא הדרך היחידה להבטיח את בטחונה ו"שלמותה הטריטוריאלית" של סוריה

    נשיא איראן רוחאני טלפן לנשיא סוריה אסד ואמר לו כי טהראן תמשיך לעמוד לצידו * הנשיא האירני שוחח עם מקבילו הסורי והבטיח לו גיבוי אל מול "התוקפנות האמריקנית". הנשיא טען כי התקיפה עלולה להביא להרס רב במזרח התיכון. אסד: "התקיפה ממריצה אותנו להביס ולמחוץ את הטרוריסטים" * נשיא סוריה הגיב כי התקיפה "מגבירה את נחישותנו להילחם בטרור בכל מקום במדינתנו"

    מאות סורים התאספו ברחובות דמשק כדי להביע תמיכה במשטר * מאות סורים התאספו הבוקר בכיכרות המרכזיות של דמשק כדי להביע את תמיכתם במשטר, לאור המתקפה שהתרחשה הלילה. הם הניפו דגלים של סוריה, איראן ורוסיה וקראו קריאות ניצחון. * כמו כן, חיל האוויר הסורי חידש את התקפותיו על מעוזי המורדים באידתיב ובאזור מחנה הפליטים ירמוק שליד דמשק. * במקביל, התקשורת הממלכתית פרסמה תיעוד של השליט מגיע ליום עבודה רגיל במשרדו.

    ארה"ב: "אם יהיו התקפות נוספות בגז כימי נגד אזרחים בסוריה יהיה לכך מחיר" * "אם סוריה תשתמש שוב בגז הזה ארה"ב מוכנה לפעולה; נשק כימי הוא איום על כולנו, נשק מרושע שכל שהקהילה הבינלאומית החליטה שלא לאפשר את קיומו, אך רוסיה מתעלמת מזה"

    רוסיה: בריטניה פברקה את התקיפה הכימית בדומא * לדברי משרד ההגנה הרוסי, בריטניה זייפה את התקיפה כדי לגרור את ארה"ב להחרפת מעורבותה בסוריה. מוקדם יותר טען שר החוץ הרוסי כי התקיפה פוברקה בעזרה מדינה זרה * שגריר בריטניה לאו"ם: "שקר גס"

    האו"ם דחה את הצעת רוסיה לגנות את התקיפה בסוריה * בתום דיון במועצת הביטחון של האו"ם שנערך ביוזמת רוסיה בעקבות התקיפה בסוריה. נדחתה הצעת ההחלטה של רוסיה לגנות את התקיפה של ארה"ב ובנות בריתה. ההחלטה זכתה לשלושה קולות בלבד של רוסיה, סין ובוליביה. שמונה מדינות הצביעו נגדה וארבעה נמנעו. * השגריר הרוסי טען שמדובר ב"הפרה של החוק הבינלאומי", בעוד שמקבילתו האמריקאית איימה: "שרטטנו קו אדום שאסור לחצות". בריטניה במועצת הביטחון: "לא נקבל הטפות מוסר מרוסיה" * שגרירת ארה"ב באו"ם: מסע סילוף האמת הרוסי לא ישנה את העובדה שנעשה שימוש בנשק כימי. תגובתנו לגיטימית ומידתית

    המערב ומדינות ערב מברכים על המתקפה; רוסיה סין איראן וארגוני הטרור מגנים * בריטניה, צרפת וארה"ב חזרו ואמרו כי התקיפה הכימית בדומא שבוע שעבר חצתה קו אדום והגנו על התגובה הצבאית "הלגיטימית והמחושבת". מנהיגי גרמניה, ספרד, קנדה, יפן ואוסטרליה הביעו אף הם תמיכה בתקיפות * מזכ"ל נאט"ו: כל המדינות החברות בארגון תומכות בתקיפה * טורקיה סעודיה וקטאר הביעו את תמיכתן בהפצצות, ומצרים אמרה כי היא "תומכת בשאיפות של העם הסורי לחיות בביטחון" * מנגד, סוריה רוסיה איראן גינו את התקיפה ואמרו שיהיו לה השלכות. * ארגון הפתח הגיב לתקיפה האמריקאית בסוריה, אותה הגדיר תוקפנות, וקרא לשמור על אחדותה של המדינה וריבונותה

    – מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, טען כי לתקיפה של מדינות המערב בסוריה לא היה בסיס חוקי: "מדינה שפועלת באופן חד צדדי וללא בסיס חוקי עשויה להביא לכך שמדינות אחרות יעשו את אותו הדבר, ולא תהיה לנו הזכות להתלונן כשזה יקרה"

    – מפלגת חד"ש הישראלית גינתה את התקיפה האמריקנית בסוריה: "לארה"ב היסטוריה עשירה של תוקפנות ובריונות באזור באמתלות של נשק להשמדה המונית שהתבררו כשקריות. חד"ש מדגישה את עמדתה לפירוז המזה"ת כולו, כולל ישראל, מנשק להשמדה המונית"

אבסורד: סוריה תפקח על פירוק נשק כימי

אין גבול לציניות: סוריה, המונהגת על ידי משטר אסד שתקף בנשק כימי בדומא ופגע במאות אנשים בגז רעיל, תעמוד בראש ועדה של האו"ם לפירוק מנשק בלתי קונבנציונלי (ישראל היום)

דיווח בבריטניה: מסמך ממשלתי חושף את התוכנית הרוסית לפיתוח נשק כימי

על פי דיווח בטלגרף, מסמך ממשלתי חושף כי הרוסים בחנו את היעילות של הרעל נוביצ'וק, ששימש להרעלת המרגל הרוסי לשעבר ובתו, כשמרחו אותו על ידיות של דלתות. * הניסוי היה חלק מתוכנית סודית לנשק כימי ששם הקוד שלה היה “פוליאנט”. ( מעריב)

    נשיא קובה ראול קסטרו ביטל השתתפותו בפסגת מדינות אמריקה

    ארה"ב: ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי בראיון לABC: "ההחלטה לבדוק את הדואר האלקטרוני של הילארי קלינטון בסמוך לבחירות, הושפעה מתחושתי שהיא תנצח את טראמפ. רציתי שתוצאות הבחירות יתקבלו כלגיטימיות"

    – נשיא ארה"ב העניק חנינה לבכיר בממשל בוש שהדליף לעיתונאים סוד ביטחוני – באותו יום בו האשים בהדלפה את ראש ה-FBI לשעבר * סוכנת ה-CIA שזהותה נחשפה בעקבות ההדלפה: המסר שמעביר הנשיא טראמפ הוא שניתן לבצע פשעים הפוגעים בביטחון הלאומי ולקבל על זה חנינה (News1)

    – התביעה הפדרלית אישרה: עורך דינו של טראמפ נמצא תחת חקירה פלילית * החשדות בתחום ההונאה מתמקדים במעשיו של מייקל כהן כאיש עסקים פרטי. לאחר שהבולשת הפדרלית פשטה על משרדי הפרקליט, הוא ביקש לפסול את השימוש בחומרים שהוחרמו בגין חיסיון עורך דין-לקוח בינו ובין הנשיא* טראמפ שוחח עמו כשסנגוריהם היו בדיון בבית המשפט על המסמכים שהוחרמו ממשרד עורך הדין

    גרמניה: משטרת גרמניה עצרה 3 גברים ממוצא סורי, בחשד כי הם קשורים לארגוני טרור ג'יהאדיסטים. המעצר התרחש לאחר מעקב שערך חצי שנה. אחד העצורים חשוד כי ניסה לגייס פעילים לארגון, והשניים הנוספים חשודים בהשתייכות לארגון המדינה האסלאמית

    מאלי: הרוג ועשרה פצועים צרפתים, ביניהם חמישה קשה, בפיגוע שאירע בסמוך למתחם או"ם בצפון המדינה

    מצרים: 8 חיילים נהרגו במתקפה של חמושים בבסיס בסיני, 14 מחבלים נהרגו

    סוריה: צרפת הזהירה מפני אסון הומניטרי העלול להתרחש באידליב * שר החוץ של צרפת ז'אן איב לה-דריאן מזהיר מפני אסון הומניטארי שעלול לפרוץ בעיר אידליב שעדיין נתונה לשליטת המורדים. לדבריו, באידליב מתגוררים כעת כשני מיליון בני אדם, מאות אלפים מהם פליטים שנמלטו מערים שכוחות אסד הצליחו להשתלט עליהן

    – רשת אל-ג'זירה מדווחת על הפצצות בארבעה יעדים של המשטר הסורי בדיר א-זור שבמזרח סוריה

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן