Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 18 באפריל, 2018

וואייט סנאק: האזורים הבעייתיים, מדינה ביום אחד, יורים ושרים, המוזיאון, להרוג את איב, רצח אופי, סוכן וחצי, ג'יין הבתולה 3
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
00:00 וואייט סנאק: האזורים הבעייתיים | Wyatt Cenac’s Problem Areas, ערוץ Hot HBO + בשעה 23:00 בערוץ Yes Oh

לפרטים נוספים, ראו יום שבת, 14 באפריל, 2018, בסלקום TV
21:00 מדינה ביום אחד, ערוץ ההיסטוריה

במוזיאון תל-אביב הישן בשדרות רוטשילד 16 בתל-אביב, יום שישי, ה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948, בשעה 16:00, שמונה שעות לפני סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל, הצהיר דוד בן גוריון, מנהיג המדינה היהודית שעמדה לקום: 'אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ־ישראל, היא מדינת ישראל'. סרטו של הבמאי אבי וייסבלאי, לוקח את הצופים למסע מרתק אל מאחורי הקלעים של אותה הכרזה דרמטית שתיזכר לעד בדברי ימי מדינת ישראל. הנוכחים והמתעדים של אותו רגע היסטורי, מי שכתבו, צילמו, הקליטו ויצרו את המיתוס, מחליטים לחשוף את שאירע שם באמת. הם פותחים דלתות נסתרות ומסירים את האבק מן העבר, משחזרים את אותם רגעים שבהם הוקדמה מדינה ביום אחד, ומאירים את העבר במציאות של היום, רגע לפני שהוא נעלם. ב"מדינה ביום אחד", בוחר הבמאי וייסבלאי בזווית מקורית לבחון מחדש את אותו יום היסטורי, ומראיין אנשים מן שורה שלקחו חלק בהכרזה – במקום את המנהיגים וגדולי האומה שנכחו שם.

21:55 יורים ושרים, ערוץ ההיסטוריה

מסמך היסטורי דוקומנטרי, העוסק באחד ממחוזות הזיכרון המרכזיים של החברה הישראלית, ומעניק מבט מפוכח וביקורתי על תופעת הלהקות הצבאיות, מספר את סיפורם האישי-קבוצתי של כוכבי הלהקות ומפקדיהם, תוך הצבעה על הממד האידאולוגי שבפעולתן. החיבור ההדוק שבין אמנות הבמה והכוח, נשזר אל תוך הסיפור האישי והלאומי. הסדרה סוקרת את תולדות הלהקות הצבאיות החל מ-1939 עם להקת הבריגדה, וכלה בלהקות הצבאיות של ימינו. בסדרה מתראיינים גדולי הזמר העברי, ביניהם חיים טופול, אריק אינשטיין, יהורם גאון, שלום חנוך, ו-ירדנה ארזי.

22:00 המוזיאון | The Museum, ערוץ Yes דוקו

קולאז' תיעודי, מרהיב ביופיו ומרגש, שלוקח לסיור מרתק ומשעשע מאחורי הקלעים של אחד ממוסדות התרבות החשובים בארץ – מוזיאון ישראל. על רקע יצירות המופת מעוררות ההשראה, הסרט חושף את הלב הפועם של המוזיאון – הדמויות והפעילות הרוחשת מתחת לגלריות, במחסנים, במעבדות וסביב שולחן הדיונים. במבט חד ומלא באהבת אדם, מתבונן הסרט באנשים ומזמין את הצופים להציץ מבעד לקירות המוזיאון, לבקר את המבקרים, להתבונן במתבוננים ולהאזין למספרים: מנהל המוזיאון האמריקני, השומר שהוא גם חזן, משגיח הכשרות, המדריך הפלסטיני והמבקרת העיוורת – כולם יוצרים פסיפס מרגש ומגוון של צוות המוזיאון ושל החברה הישראלית כולה. בימוי ותסריט: רן טל72 דקות, ישראל, 2017.
22:00 להרוג את איב | Killing Eve, ערוץ Hot HBO

סדרת דרמה חדשה של רשת BBC אמריקה המבוססת על סדרת הנובלות של לוק ג'נינגס. מאחורי הסדרה עומדת פיבי וולר-ברידג' ("פליבג", "Crashing" הבריטית). את הסדרה מובילה סנדרה או ("האנטומיה של גריי") ולצדה ג'ודי קומר ("דוקטור פוסטר"). איב (או) מתוסכלת ומשועממת בעבודה המשרדית שלה. היא אמנם עובדת ב-MI5, סוכנות הביון הבריטית, אך התפקיד הפקידותי לא מתקרב למימוש הפנטזיה האמיתית שלה – להיות מרגלת. וילאנל (קומר) היא רוצחת מוכשרת, אכזרית ובלתי צפויה שמכורה לסגנון החיים היקר והנהנתני שעבודתה מאפשרת לה. 

סוכן וחצי | Central Intelligence, נטפליקס | Netflix

לפרטים נוספים, ראו יום שלישי, 18 באפריל, 2017, בשעה 22:00 בערוץ Yes2

ג'יין הבתולה 3 Jane the Virgin 3, נטפליקס | Netflix

.

רצח אופי | The Alienist, נטפליקס | Netflix

ניו יורק, 1896. נציב המשטרה תיאודור רוזוולט שוכר את שירותיו של הפסיכולוג לאזלו קרייזלר כדי שיעזור ללכוד רוצח שאורב לנערים חסרי בית. שחקנים: דניאל ברוהל, לוק אוונס, דקוטה פנינג.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן