Skip to content

ח"כ חסון על טקס המשואות: טקס מושחת שנוהל כעסק פרטי ע"י בנימין נתניהו ושליחתו רגב

יו"ר סיעת המחנה הציוני צייץ והאשים את שרת התרבות וראש הממשלה בחלוקה מושחתת של כרטיסים, בהושבה מושחתת תוך העדפת מקורבים ובנאום שהוא תעמולה מושחתת וניצול עמדה שלטונית למען מטרות אישיות. קודם לכך, אסר יו"ר וועדת הבחירות ניצול טקסים ושידורים לצרכי פרסום עצמי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה חבר הכנסת יואל חסון, הודיע היום (חמישי)  כי יתבע את בדיקת מהלכי ניהול טקס יום העצמאות כפי שנתגלו אמש בטקס בו נאם ראש הממשלה מול קהל אוהד שזומן במיוחד. חסון צייץ בטוויטר ואמר: מצטער להרוס את החגיגה, אבל מדובר בטקס מושחת שנוהל כעסק פרטי ע"י בנימין נתניהו ושליחתו ועושה דברו מירי רגב. זה מתחיל בחלוקה מושחתת של כרטיסים, ממשיך בהושבה מושחתת תוך העדפת מקורבים ונגמר בנאום שהוא תעמולה מושחתת וניצול עמדה שלטונית למען מטרות אישיות. זו האמת והאמת הזו תיבדק".

יואל חסון בטוויטר
יואל חסון בטוויטר

אמש עצר השופט חנן מצלצר בשבתו כיו"ר ועדת הבחירות, עצר את תופעת הפרסום העצמי של שרי הממשלה באמצעות קריינות פרסומות רדיו. מלצר התייחס במיוחד לשרים גלעד ארדן, מירי רגב, גילה גמליאל ואופיר אקוניס שהרבו לעשות שימוש באמצעי הפרסום העצמי הזה בשנים האחרונות ובכך לפי השופט מלצר הם חרגו מן המותר על פי כללי חוקי הבחירות (דרכי תעמולה).
מלצר קיבל פניה של עותר, רמי כהן, באמצעות עורך דין יהודה גוטמן ומפנה בהחלטתו לעתירה המונחת בפני בג"ץ של עו"ד שחר בן מאיר שהוגשה בשם עותר ציבור עודד קרמר, בה מובאת גם חוות דעתו המקצועית של פרופ' רפי מן, מרצה לתקשורת באוניברסיטת אריאל. לפי אותה חוות דעת עליה הסתמך השופט מלצר, הפוליטיקאים שהם שרים עושים שימוש בכספי הציבור כדי להגדיל את ה-
name recognition שלהם.

רגב (צילום מתוך סרטון בדף הפייסבוק)
רגב (צילום מתוך סרטון בדף הפייסבוק)


פרופ׳ מן כתב: "מועמדים פוליטים מקדישים אמצעים רבים בניסיון להטביע את שמותיהם בציבור. זיהוי שמו של מועמד- name recognition – הוא אחד היעדים החשובים לפוליטיקאים, שכן לאזכור שם בתקשורת בחשיפה רבה, יש קשר ישיר לסיוע למועמדותם בבחירות על פני יריביהם, שלהם חשיפה פחותה".
בהחלטתו ציין מלצר שתשדירי רדיו בהם מזמן נבחר ציבור בקולו את הציבור להשתתף באירוע, כורך באופן בלתי אמצעי את האירוע עם נבחר הציבור, כך שבפני הבוחר הסביר מוצג מצג כאילו נבחר הציבור עצמו הוא האחראי בלעדית לאירוע והוא, ולא הרשות הציבורית, יזם את האירוע.

תגובת השרה רגב לידיעה זו לא התקבלה עד למועד פרסומה. כשתתקבל, תפורסם במלואה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן