Skip to content

"פרח מן העולם הכמוס" – משוררים שהיו ואינם, משוררות וקולות חדשים בשירה עכשווית בפסטיבל המשוררים במטולה

זלדה, חיים גורי, רונית מטלון, שאול טשרניחובסקי, חביבה פדיה, דורי מנור, צרויה שלו, אייל מגד, חיים באר, אגי משעול, חוה פנחס כהן, רוני סומק, יוסף עוזר, אפרת מישורי, אילה בן לולו, יקיר בן משה, חיים נחמן ביאליק, קציעה עלון, קרן קוך, צביקה ניר, עופר כלף, דו מירון, אלחי סלומון, יאיר דלאל ושם טוב לוי - […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל המשוררים השנתי במטולה מציין השנה 21 שנה לייסודו, ויתקיים בתאריכים 17–20 במאי 2018 (חג השבועות) במטולה.

זלדה, ושירת נשים במרכז אירועי פסטיבל המשוררים 2018 במטולה.

"השנה בחרנו כסמל הפסטיבל את המשוררת האהובה זלדה, ולא בכדי" – אומר אפי בניה, מנהל אמנותי ומנכ"ל בית הקונפדרציה. "הפסטיבל עומד בסימן קירוב הלבבות, וזלדה מגלמת את רוחו של הפסטיבל, המאמין כי שירה גדולה חוצה גבולות של מין, גיל, השכלה ותפיסת עולם. אנו פותחים את הפסטיבל בשתי מחוות: מחווה לזלדה ומחווה לחיים גורי, שהלך לעולמו השנה. שניהם משוררים ירושלמים שפרצו את גבולות העיר, ושמם מוכר ואהוב בכל רחבי ישראל. שניהם היטיבו לשלב בכתיבתם את מראות ירושלים של מעלה ושל מטה – לצד מסרים אוניברסליים גדולים. מוטיב משמעותי בפסטיבל השנה הוא הדגש על שירת נשים: החל במשוררות ותיקות ורבות הישגים כנורית זרחי, אגי משעול, חביבה פדיה, חוה פנחס-כהן וחדווה הרכבי – וכלה במשוררות צעירות ומבטיחות כאפרת מישורי, אילה בן לולו, מיטל נסים וגלית דהן-קרליבך. אחרי שנים ארוכות שקולם של משוררים גברים שלט ברמה – הגיע הזמן להעניק את קדמת הבמה למרחב השירה הנשית, המלא קולות חדשניים, חתרניים ורעננים".

בני ציפר, מנהלו האמנותי של הפסטיבל: "במשך 21 שנותיו הפך הפסטיבל לבמה מרכזית, יוקרתית, ממלכתית וחשובה של השירה הישראלית לדורותיה. השנה אנו מרחיבים את גבולות הפסטיבל, ולראשונה מאז נוסד, ייחצו הגבולות שבין השירה לפרוזה וישתתפו בו סופרים שכתיבתם נעה בין השירה לפרוזה. הללו יספרו על חוויית המעבר הלוך ושוב בין העולמות, שלכאורה שונים כל-כך זה מזה. מן השירה הנועזת והאוונגרדית יישמעו קולותיהם של אפרת מישורי, חלוצת הספוקן-וורד, וחדווה הרכבי, תופעת טבע של סערה שירית שקשה להגדירה. כמו כן נאזין למשוררי המחאה החברתית – ממיטל ניסים, אמיר סומר ודורית ויסמן, המתרגמת של משורר הזעם צ'רלס בוקובסקי, ועד המשוררת הנוקבת אילה בן לולו. דורי מנור, המשורר הנאבק להשבת כבודם של החרוז והמשקל לשירה העברית, יקרא מן הפואמות שכתב לעצי הארץ".

אמיר סומר משורר מחאה חברתית צילום יח"צ, באדיבות משרד אורה לפידות

"פרח מן העולם הכמוס" (זלדה) . אירוע הפתיחה יציין מחוות ליוצרים שאינם איתנו עוד. לזלדה מחווה במלאות 50 שנה לצאת ספרה הראשון, "פנאי", ולחיים גורי אחרון הנפילים מבין משוררי התקומה ומגדולי המשוררים הישראלים בכלל, כמו גם הצדעה של השירה העברית לרונית מטלון שהלכה השנה לעולמה.

חביבה פדיה- האמא של הרנסנס המזרחי צילום חי אפיק

ועוד במפגשי השירה במטולה בחג השבועות הקרוב: הצדעה לחביבה פדיה, האמא של הרנסנס המזרחי, "שעשועים יום-יום" – חיים באר חוזר אל השירה, "שחקי כי באדם אאמין" – מפגש משוררים על שירת שאול טשרניחובסקי עם צאת ביוגרפיה חדשה על אודותיו, "שירים לא עושים מרעיונות. שירים עושים ממלים" – ערב עם דורי מנור, וירטואוז הלשון העברית, ואילה בן לולו, וירטואוזית היומיום השירי בין שירה לפרוזה – עם צרויה שלו ואיל מגד.

עוד בפסטיבל: עובדי הקבלן של השירה – ערב עם המשוררות מיטל נסים ואילה בן לולו, פגישה עם אגי משעול, "אי-אפשר בלי פיות" – עם המשוררת נורית זרחי, כיסופים לשירה היהודית האמיתית – מחווה למשוררת חוה פנחס-כהן, משוררים מצדיעים לשירתו של רוני סומק, הענקת פרס אביב לשירה למשורר/ת שהוציאו לאור את ספרם השני בשנתיים האחרונות.

תיקון שבועות המסורתי ייערך בהנחיית המשוררת חביבה פדיה, ואנסמבל אנסמבל שם-טוב לוי ינעים במופע המוסיקלי  "שם יש". במוקד אירוע הנעילה ייערך רב-שיח ובחירת הקהל בקלפיות מי תהיה/יהיה המשורר/ת הלאומי/ת הבא/ה של ישראל? ועוד:

תוכנית אירועי הפסטיבל:

הפסטיבל ייפתח עם "פרח מן העולם הכמוס", מחווה למשוררת זלדה במלאות 50 שנה לצאת ספרה "פנאי".

זלדה צילום אריאל 1973. באדיבות ארכיון גנזים , אגודת הסופרים

זלדה, ובשמה המלא זלדה שניאורסון-מישקובסקי, היתה בת 53 כאשר פירסמה את "פנאי". בערב זה ידונו בשירתה המשוררת חדוה הרכבי, חתן פרס ישראל לשירה ארז ביטון והמשוררים יונדב קפלון, אגי משעול ואפרת מישורי. כמו כן יוקרנו קטעים מסרטה התיעודי של נורית יעקבס-ינון, "משונה להיות אשה פשוטה. זלדה". מוזיקה: ערן צור, אבטה בריהון. מנחה: בני ציפר.

במסגרת הפתיחה יוענק, זו השנה השנייה, פרס "אביב" לשירה, בחסות חברת אביב לבנייה. הפרס יוענק למשורר או למשוררת שהוציאו לאור את ספרם השני בשנתיים האחרונות. (יום חמישי, 17.5.18, בשעות 19:00–20:30, בית הראשונים)

במבואה של בית הראשונים תיפתח התערוכה "דפים אחוזי קסם", ובה יוצגו כתבי היד של זלדה ותצלומיה מארכיון גנזים, אגודת הסופרים. אוצרת: יו"ר המכון אדיבה גפן.

מחווה גדולה נוספת תוקדש לחיים גורי, אחרון הנפילים מבין משוררי התקומה ומגדולי המשוררים הישראלים בכלל. גורי ליווה את תולדות מדינת ישראל מהקמתה ועד מותו לפני חודשים אחדים. ב-20 ספרי השירה והפרוזה שכתב, לצד רשימות עיתונאיות, עדויות, תרגומי יצירות מצרפתית ועוד, ביטא את מצבי הרוח הלאומיים והזרמים הפוליטיים בישראל – שמאל, ימין, צבריות, שואה, ארץ-ישראל השלמה וההכאה על חטא. בערב ישתתפו המשוררים אגי משעול, יונדב קפלון ותמיר גרינברג. מנחה: בנימין שבילי. מוזיקה: ערן צור. (יום חמישי, 17.5.18, בשעות 20:45–22:15, בית הראשונים)

במרתון שירה אל תוך הלילה יעלו משתתפי הפסטיבל מהקהל ומשוררים לקרוא את שיריהם. מנחה: יו"ר אגודת הסופרים, המשורר צביקה ניר. (יום חמישי, 17.5.18, בשעה 22:30, הספרייה)

כמסורת הפסטיבל, יופנה גם השנה זרקור אל משורר שנזנח שלא בצדק: יוסף עוזר, משורר שנטש את העולם החרדי במפח נפש ונודד בשיריו בין ירושלים לעמק יזרעאל. במחווה ישתתפו חביבה פדיה וארז ביטון, שמלווים את שירתו של יוסף עוזר זה שנים רבות. אמיר סומר, משורר ספוקן-וורד שהתגלה לקהל לראשונה במרתון הלילי של פסטיבל מטולה אשתקד, יבצע משיריו. מנחה: אלחי סלומון. (יום שישי, 18.5.18, בשעות 09:00–10:00, חצר אנטלר)

"באדמה שרעדה כשכל זה קרה" היא מחווה למשוררת חדווה הרכבי, שהחלה את דרכה בעידודה של לאה גולדברג והיא זוכת פרס ביאליק, פרס עמיחי, פרס דליה רביקוביץ', פרסי אקו"ם ועוד. בערב זה תקרא הרכבי קטעים מספרה החדש "מיגו" ותשוחח על יצירתה עם המשורר דורי מנור, חוקר הספרות פרופ' אריאל הירשפלד וחוקרת הספרות ד"ר לילך לחמן . מנחה: בני ציפר. מוזיקה: אבטה בריהון. (יום שישי, 18.5.18, בשעות 10:15–11:15, בית הראשונים)

הפסטיבל יצדיע לחביבה פדיה, האמא של הרנסנס המזרחי, משוררת, הוגה, חוקרת ופרוזאיקנית החולשת זה שנות דור על הפעולה התרבותית המזרחית בארץ. פדיה, שזכתה באחרונה בפרס גרשום שלום לחקר הקבלה על מחקריה בתחום תורת הסוד, תקרא את הפואמה האחרונה שכתבה, "בגדד", ושירים אחרים מפרי עטה. משתתפים ארז ביטון, פרופ' אריאל הירשפלד וחוקרת התרבות קציעה עלון. מנחה: אלחי סלומון. מוזיקה: יאיר דלאל. (יום שישי, 18.5.18, בשעות 11:45–12:45, בית הראשונים)

יאיר דלל בליווי מוסיקלי במופע ההצדעה לחביבה פדיה . צילום יח"צ

לא. לא שכחנו מה זה להיות יהודים הוא רב-שיח על יהדות וספרות שידון בשאלות מה "יהודי" בתרבות הישראלית ומה "ישראלי", האם צריך לפחד מ"הדתה" או להפך, לעודד אותה, והאם אפשר לייסד תרבות המנותקת משורשיה גם אם אלה שורשים דתיים. משתתפים הסופר חיים באר והמשוררים בנימין שבילי, ארז ביטון וחביבה פדיה. מנחה: בני ציפר. מוזיקה: ערן צור. (יום שישי, 18.5.18, בשעות 14:30–13:15, בית הראשונים)

במופע "שעשועים יום-יום" חוזר הסופר חיים באר אל השירה. באר, הסופר האהוב שהחל דרכו כמשורר בספר "שעשועים יום-יום", ואולי לא חדל מעולם להיות משורר גם בפרוזה שלו, יספר על המשורר שבו וגם על ספרו החדש "בחזרה מעמק רפאים", רומן מפתח על חיי הספרות בארץ. מנחה: בני ציפר. מוזיקה: אבטה בריהון. (יום שישי, 18.5.18, בשעות 15:00–16:00, בית הראשונים)

שאול טשרניחובסקי

"שחקי כי באדם אאמין" הוא מפגש עם כמה מאוהבי שירת המשורר שאול טשרניחובסקי עם צאת הביוגרפיה החדשה שלו, שכתב עידו בסוק. המשתתפים ינסו לענות על השאלה מדוע נדחק המשורר רב העוצמה הזה לקרן הזווית של הספרות העברית. משתתפים: ארז ביטון, פרופ' דן מירון, אגי משעול, בנימין שבילי ועידו בסוק. מנחה: בני ציפר. מוזיקה: עופר כלף. (יום שישי, 18.5.18, בשעות 17:30–18:30, בית הראשונים)

צרויה שליו. מקור לצילום: ויקיפדיה.

"חיי אהבה" הוא מפגש עם צרויה שלו ואיל מגד. שלו החלה את דרכה הספרותית כמשוררת. בעלה, הסופר והמשורר איל מגד, נע כל חייו בין השירה לפרוזה, וספרו החדש, המספר על ילדותו המוקדמת לצד הנוכחות של אביו, הסופר אהרן מגד, בנוי מרצף של קטעי שירה בפרוזה. השניים ישוחחו על המעברים שעשו משירה לפרוזה, על נוכחות הפיוט בחייהם, ויתהו אם יש בכלל הבדל בין שירה לפרוזה. מנחה: בני ציפר. (יום שישי, 18.5.18, בשעות 18:45–19:45, הספרייה)

באירוע חפלה אוסטרו-הונגרית קטנה יקראו המשוררים יקיר בן-משה, אגי משעול וצביקה ניר משיריהם, המתכתבים עם יפי הטבע, המשפחה וזכרונות התוגה של הוריהם. לצדם תופיע אמנית הגיטרה בת מטולה נגה נקש בקטעי מוזיקה קלאסית. מנחה: בני ציפר. (יום שישי, 18.5.18, בשעות 20:00–21:00, הספרייה)

אנסמבל שם-טוב לוי יעלה בפסטיבל את המופע "שם יש", שש שנים אחרי "בן אדמה", אלבומו השני של האנסמבל, עם שירים של יונה וולך, סמי שלום שטרית, חיים נחמן ביאליק, פרננדו פסואה, יהודה קרני, הפייטנים דוד מנחם וישראל נג'ארה ויצירות אינסטרומנטליות. במופע יבצעו חברי האנסמבל יצירות ושירים מאלבומיהם לצד שיריו הישנים והאהובים של לוי. (יום שישי, 18.5.18, בשעות 21:15–22:30, בית הראשונים)

גבורתו של משורר "קוהלת" הוא מרתון שירה ועיון אל תוך הלילה שבו ישוחח פרופ' אריאל הירשפלד על ספר "קוהלת" ועל הבכי וההרס הנחוצים לחיים ולמהלכם השלם. המשוררים דורי מנור, אפרת מישורי, יוסף עוזר, רוני סומק, אגי משעול, תמיר גרינברג, אילה בן לולו, דורית ויסמן, ומיטל נסים יקראו משיריהם. מנחה: רחל גץ-סלומון. (יום שישי, 18.5.18, בשעה 22:45, הספרייה)

מהו יופי? מרתון שירה בהנחיית המשורר צביקה ניר. משוררים שאינם ממשתתפי הפסטיבל קוראים משיריהם אל תוך הלילה. (יום שישי, 18.5.18, בשעה 23:00, מוזיאון בית הגבולות)

"עובדי הקבלן של השירה" – המשוררת מיטל נסים, האמביוולנטית ביחס להגדרתה כמשוררת מזרחית, תקרא מספריה "פרובינציאלית" ו"מורה עובדת קבלן", והמשוררת אילה בן לולו, שספרה "ילדות מקוצרת" זיכה אותה בפסטיבל מטולה לפני שלוש שנים בפרס טבע לשירה, תשוחח על שירתה ועל ספרה האחרון "טעם הבת", שעורר גלים רבים עם פרסומו. מנחה: רחל גץ-סלומון. (יום שבת, 19.5.18, 09:00–10:00, חצר אמר)

"תנשום עמוק, אתה נרגש" מפגש עם יקיר בן-משה, המשורר שהחזיר לחיים את בית ביאליק כעורך הספרותי של הבית וערך את מיטב ספרי השירה החתרניים של השנים האחרונות. הוא יקרא מספרו האחרון, "הדלתא של חייך", וישוחח עם רוני סומק, מקור ההשראה שלו בתחילת דרכו. המשוררת קרן קוך תקרא משיריה ותנחה את המופע. מוזיקה: ערן צור. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 10:15–11:15, בית הראשונים)

רונית מטלון מקור לצילום: ויקיפדיה

האירוע "ההיא עם הפנים אלינו" הוא מחווה לרונית מטלון. המשוררים אגי משעול, חביבה פדיה, אילה בן לולו, גלית דהן-קרליבך ויקיר בן-משה ישוחחו על יצירתה של מטלון, שהלכה לעולמה השנה, ועל השפעתה עליהם, לצד חוקר הספרות פרופ' אריאל הירשפלד, שהיה בן-זוגה של וכתב יחד איתה את רומן המכתבים "השפעה בלתי הוגנת". מנחה: בני ציפר. מוזיקה: יאיר דלאל. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 11:45–12:45)

"עד שהאצבעות יתחילו לדמם" – מסע אל עולמו של צ'רלס בוקובסקי עם המשוררת דורית ויסמן, שתירגמה את שירתו של משורר הזעם העירוני האמריקאי. ויסמן תקרא מתרגומיה ומשירתה שלה, תספר על מסעה בעקבות תחנות ואנשים בחייו של בוקובסקי ותשוחח עם רוני סומק, שצייר את בוקובסקי והושפע משירתו. משורר הספוקן-וורד אמיר סומר, שכתב שירים בהשראת בוקובסקי, יקרא מהם ויספר על זיקתו אליו. מוזיקה: אבטה בריהון. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 13:00–14:00, בית הראשונים)

כיסופים לשירה היהודית האמיתית. זה שנים שחוה פנחס-כהן, משוררת, אמנית ועורכת כתב-העת "דימוי", יוצאת נגד אופנות שקנו להן שביתה בשירה הישראלית ומטיפה לשירה שתהיה בראש וראשונה טובה ואותנטית, שירה יהודית שמדברת יהודית מבעד לשפות השונות. בעבודתה ובכתיבתה המחקרית היא נאבקת למען ההכרה בשואה של הקהילות הספרדיות מהבלקן. בערב תקרא פנחס-כהן משיריה ותשוחח עם יו"ר אגודת הסופרים צביקה ניר, הסופר חיים באר והמשוררים בנימין שבילי ופרופ' חביבה פדיה. מנחה: קציעה עלון. מוזיקה: עופר כלף. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 14:00–15:00, הספרייה)

"אי-אפשר בלי פיות". שירתה של נורית זרחי היא אוצר בלום של תובנות, צבעים, חושניות והומור. זרחי תקרא משיריה ותשוחח על נסיונותיה בתחום הפרוזה עם המו"ל שלה והמשורר יפתח אלוני, שיקרא מיצירותיו שנכתבו בעריכתה ותוך כדי התכתבות איתה. מנחה: בני ציפר. מוזיקה: עופר כלף. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 15:15–16:15, בית הראשונים)

"שירים לא עושים מרעיונות. שירים עושים ממלים". עם דורי מנור, וירטואוז הלשון העברית, ואילה בן לולו, וירטואוזית היומיום השירי. מנור, שקנה את עולמו כמתרגם גאוני וכעורך נועז של כתב-העת "הו!", יופיע הפעם כמשורר ענק וכמי שהחזיר באומץ לב את השירה העברית אל דרך החרוז והמשקל והוכתר על-ידי פרופ' דן מירון ככותב שירה "לא פחות ממושלמת". הוא יקרא משיריו וישוחח עם דן מירון על שירתו ועל השירה העברית בכלל. לצדם תקרא המשוררת האמיצה והחושפנית אילה בן לולו שירים מתוך ספריה "ילדות מקוצרת" ו"טעם הבת". מנחה: בני ציפר. מוזיקה: יאיר דלאל, אבטה בריהון. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 16:30–17:30, בית הראשונים)

אגי משעול צילום: רמי נעים

פגישה עם אגי משעול. השנה הועבר ארכיונה האישי של המשוררת אגי משעול לבית הספרים הלאומי בירושלים, ובו כתבי היד שלה, טיוטות, תצלומים, יומנים אישיים, יומני חלום ומכתבים שקיבלה מאנשי רוח ומבקרים. המשוררת עטורת הפרסים מקבלת בכך את ההכרה האולטימטיבית בערך ההיסטורי של שירתה. בערב תקרא משעול משיריה ותשוחח עם הקהל על חייה וכתיבתה. מוזיקה: עופר כלף. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 18:00–19:00, בית הראשונים)

בין הרואין להישארות הנפש – הרעלים הרעים שמזינים את השירה. תמיר גרינברג, אדריכל, משורר, מחזאי ואב שכול, הקדיש את ספר שיריו החדש, "הרואין, הישארות הנפש", לעשיית אמנות מן הרוע והסבל כפי שחווה אותם כאב שכול שלא הצליח לנתק את בנו מציפורני הסמים. שירתו האקספרסיבית אינה נמנעת מפתוס ומצייתת לצו אחד בלבד: כנות מוחלטת. גרינברג יקרא משיריו וישוחח עם המשוררות נורית זרחי וגלית דהן-קרליבך, שיקראו מיצירותיהן. מנחה: בני ציפר. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 19:15–20:15, הספרייה)

רוני סומק צילום" שי גלברג

משוררים מצדיעים לשירתו של רוני סומק. משוררות ומשוררים ששירתם היא טראומות שהגלידו ועיניהם פקוחות למציאות שאין להם כוונה לייפות קוראים שירים על הפרעות אכילה, עוני, יחסים רעועים עם אמא, נשים מוכות וילדים מגמגמים, ומשוחחים על שירתו המפייסת של רוני סומק, העוטפת את כל המכאובים בתחבושת של נחמה. בהשתתפות: רוני סומק, ארז ביטון, מיטל נסים, יקיר בן-משה, יוסף עוזר ואמיר סומר. מנחה: בני ציפר. מוזיקה: יאיר דלאל, אבטה בריהון. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 20:30–21:30, בית הראשונים)

"אני הדוגמנית של השירה". המשוררת אפרת מישורי, כלת פרס עמיחי לשנת 2017, חלוצת הספוקן-וורד בארץ, תבצע משיריה ותספר על חייה, נסיונותיה האוונגרדיים בשירה וסרטה "מות המשוררת", שקטעים ממנו יוקרנו באירוע. מנחה: בני ציפר. מוזיקה: עופר כלף. (יום שבת, 19.5.18, בשעות 22:45-21:45, בית הראשונים)

תיקון שבועות. המשוררת חביבה פדיה, שתורת הסוד הקבלית היא נושא מחקריה האקדמיים ושירתה, תנהל את התיקון המסורתי של ליל שבועות, שבו ישולב רצף של קריאת שירים מפי תמיר גרינברג, בנימין שבילי, אלחי סלומון, יוסף עוזר, דורית ויסמן, אילה בן לולו וגלית דהן-קרליבך. מנחה: בני ציפר. (יום שבת, 19.5.18, בשעה 23:00, הספרייה)

לא צריך לדחוף קוסקוס לכל מקום. גלית דהן-קרליבך, היוצרת רבת הפנים, היוצאת נגד הקיטש העדתי בספרות ובשירה, תקרא מיצירותיה ותשוחח עם המשורר יפתח אלוני, כותב רב-תחומי, עורך, הרפתקן ומו"ל, על המחיצות המלאכותיות שבין הז'אנרים. מנחה: בני ציפר. (יום ראשון, 20.5.18, בשעות 09:30–10:30, הספרייה)

בחיפוש אחר אלוהים המקורי. מסעותיו של בנימין שבילי אל המיסטיקה נפגשים עם מסעותיו של חיים באר אל ירושלים. שבילי מסרב להיות שייך לדת כלשהי או להיות מזוהה עם סוגה כלשהי בכתיבה. נדודיו בין ז'אנרים, בין ארצות ובין פרוזה לשירה הם חלק מראייתו את החיים כמסע פנימי. שבילי יקרא משיריו ומספרי המסעות שלו וישוחח על געגועיו למכה, לפולין, ליוון ולירושלים. לצדו יופיע הסופר חיים באר, החוקר הגדול של נבכי ירושלים, שיספר על ספרו "קשר לאחד", סיכום מסעותיו בעירו השסועה והאהובה. מנחה: בני ציפר. מוזיקה: עופר כלף. (יום ראשון, 20.5.18, בשעות 10:45–11:45, בית הראשונים)

הפסטיבל יסתיים באירוע השואל מי תהיה/יהיה המשורר/ת הלאומי/ת הבא/ה של ישראל? אחרי מותו של חיים גורי התעורר פולמוס בשאלה מי יירש את מקומו כמשורר הלאומי, המצפן והמצפון של האומה הישראלית. האם יש מקום עדיין למשורר/ת כזה/ו בימינו? בשאלה ידונו קציעה עלון, צביקה ניר, חוה פנחס-כהן ודורי מנור, ובסופו של הערב יוכרזו תוצאות הבחירות של הקהל, שיצביע בקלפיות שיועמדו ברחבי מטולה בימי הפסטיבל למשורר/ת הרשמי/ת של ישראל בשנת ה-70 למדינה. מנחה: בני ציפר. מוזיקה: יאיר דלאל, אבטה בריהון. (יום ראשון, 20.5.18, בשעות 12:30–13:30, בית הראשונים)

תוכניית הפסטיבל באתר בית הקונפדרציה:

http://www.confederationhouse.org  /

הפסטיבל הוא ביוזמה, הפקה וניהול של בית הקונפדרציה ומנהלו אפי בניה ובתמיכת משרד התרבות והספורט, מפעל הפיס לתרבות ואמנות, קק"ל ומועצת מטולה. מנהל אמנותי: בני ציפר.

הכניסה לאירועי הפסטיבל ללא תשלום, למעט מופע המוזיקה של אנסמבל שם-טוב לוי: 90 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן