Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 20 באפריל 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     כוננות גבוהה בדרום: חשש מטרור עפיפונים; חמאס דחה בקשה של מצרים להפסיק את ההפגנות על גדר המערכת (בטחוני)     לראשונה: הפרלמנט האירופי מאשים את חמאס כאחראי להסלמה בגבול הרצועה; קורא לשחרור הישראלים בעזה (מדיני)     ממשלת רומניה אישרה העברת שגרירותה מתל אביב לירושלים; נתניהו: עשרת המדינות הראשונים שיעבירו את השגרירות לירושלים יקבלו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    כוננות גבוהה בדרום: חשש מטרור עפיפונים; חמאס דחה בקשה של מצרים להפסיק את ההפגנות על גדר המערכת (בטחוני)

    לראשונה: הפרלמנט האירופי מאשים את חמאס כאחראי להסלמה בגבול הרצועה; קורא לשחרור הישראלים בעזה (מדיני)

    ממשלת רומניה אישרה העברת שגרירותה מתל אביב לירושלים; נתניהו: עשרת המדינות הראשונים שיעבירו את השגרירות לירושלים יקבלו תנאים מועדפים (מדיני)

    שליח ארה"ב למזה"ת: לעזתים הזכות למחות על מצבם הנורא, אך לא עם מטעני חבלה ועפיפוני תבערה (מדיני)

    נשיא דרום קוריאה: צפון קוריאה מוכנה לוויתורים שיאפשרו הסכם התפרקות מנשק גרעיני (חוץ)

תחזית מזג האוויר

היום(שישי: צפויהירידהניכרתבטמפרטורות.

טפטוף בצפון הארץ.

בבוקרמעונןחלקיתעםאובךקלבדרוםהארץומרכזה.

תנשב רוח דרום מערבית 7-17 קמ"ש עם משבים עד 24 קמ"ש.

בצהריים מעונןחלקיתעםירידהניכרתבטמפרטורות. בדרוםצפויאובךקלעדבינוני.

תנשב רוח דרום מערבית עד צפון מערבית 17-35 קמ"ש עם משבי רוח עד 60 קמ"ש. באילת רוח צפון מערבית 17-23 קמ"ש.

מצב ים התיכוןגליומסוכןלרחצה, גובהגליםבתלאביב 80-150 ס"מ, טמפרטורתמיםבחופימזרחהיםהתיכון 22 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיות יםגבוה. בבוקרצפוייםערפיליםלאורךהחוף.

שבת – (21/4): צפויהירידהקלהנוספתבטמפרטורות והם יהיו רגילות לעונה.

טפטוף עד גשם קל באזורים שונים בארץ.

ענניםורוחות 
בבוקר
מעונןחלקית.

צהרייםמעונןחלקיתוייתכןטפטוף. בדרוםצפויאובךקלעדבינוני. צפויהירידהקלהבטמפרטורות.

מצב ים התיכוןגבהגליומסוכןלרחצה, גובהגליםבתלאביב 100-200 ס"מ, טמפרטורתמיםבחופימזרחהיםהתיכון 22 מעלות.

ראשון(22/4):קרמהרגיללעונהב-2 מעלות.

גשם קל בצפון הארץ ומרכזה עד הערב.

חדשות

קרן בראשית ביטלה את טקס הענקת פרס בראשית שהיה אמור להתקיים בחודש יוני הקרוב, לאחר שכלת הפרס, השחקנית הישראלית-אמריקנית נטלי פורטמן, סירבה להגיע לישראל. אנשיה של פורטמן מסרו לקרן כי "אירועים אחרונים בישראל ציערו אותה מאוד והיא לא מרגישה בנוח להשתתף באירוע פומבי בישראל. היא לא יכולה להגיע לטקס עם מצפון נקי". הפרס, הידוע כ"הנובל היהודי", מזכה את הזוכה במיליון דולרים

בימ"ש השלום בראשל"צ דחה אמש (ה') את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של 2 הנערים אשר נעצרו האתמול בבוקר בעת שתלו מודעות שטנה כנגד מח"ט שומרון והורה על שחרורם ללא כל תנאי.

שופט בימ"ש השלום ארז מלמד, קיבל את עמדת עו"ד נתי רום מארגון חוננו אשר ייצג את השניים וקבע כי אין במודעות עבירת הסתה "מקובלת עלי עמדת ב"כ המשיבים, כי עומדת לו לאדם זכותו להביע דעתו בעניינים שעל סדר היום, גם אם דעתו אינה מכובדת ומכעיסה, ואף אם זאת מנוסחת בלשון בוטה ומקוממת" כתב השופט בהחלטתו.

במשטרת ישראל התקבל הלילה (02:15)דיווח אודות גבר (42 טמרה)אשר נדקר בפלג גופו העליון בסמוך לכניסה לעיר טמרה ונפצע באורח קשה(ע"פ גורמי רפואה).הפצוע פונה לבי"ח גליל מערבי בנהריה, שוטרים שהוזעקו למקום איתרו את זירת האירוע. הרקע למקרה טרם ברור.חוקרי משטרה אספו ממצאים בזירת האירוע ופתחו בחקירת המקרה

בטחוני

    כוננות גבוהה בדרום: חשש מטרור עפיפונים; חמאס דחה בקשה של מצרים להפסיק את ההפגנות על גדר המערכת

    שבוע רביעית ברציפות: כוננות בישראל לקראת חידוש ההפגנות והתהלוכות לאורך הגדר. כשע"פ הערכות ההפגנה תתקיים הפעם בסימן עפיפונים רבים שלזנבם יחוברו בקבוקי תבערה. * מקור פלסטיני אמר לחדשות כאן, כי חמאס דחה בקשה של מצרים שהועברה מישראל להפסיק את ההפגנות על גדר המערכת. לטענת חמאס הוא אינו מארגן את ההפגנות ומדובר בהפגנות ספונטניות של הציבור ובדרכי שלום

    – בעקבות הירידה בכמות המשתתפים ב-2 ימי שישי הקודמים פועל חמאס בשעות האחרונות ביתר שאת בניסיון לגייס את הציבור בעזה להשתתף בהפגנות על הגדר. * המסגדים ותחנות רדיו מקומיות קוראים לציבור לבוא בהמוניו לשטחי ההתכנסות מחר למען "האסירים והשהידים" * הוועדה המתאמת הודיעה שהחלו עבודות לקרב את מתחמי האוהלים לגדר הגבול עם ישראל. מקצת המאהלים הועתקו וקורבו 50 מטר מזרחה. "מסר שבא לומר כי עמנו נחוש ללכת קדימה להשגת מטרותיו" (כאן)

    – במקביל אמש שיגרו שוב הפלסטינים, מספר עפיפונים ובתוכם בקבוקי תבערה, כשאחד מהם אף נחת בבית בקיבוץ מפלסים, שבמועצה האזורית שער הנגב. בחסדי שמים אין נפגעים.

    – בנוסף, לאחר דבריו של קצין בפיקוד הדרום לפיהם צלף ישראלי הצליח לשים את כוונת הרובה שלו על בכיר בזרוע הצבאית של חמאס – אך נמנע מהירי הפיץ הג'יהאד האסלאמי תיעוד בו נראים בכירי צבא לצד חיילים דרך כוונות אמצעי ירי ומשקפת..

מדיני

לראשונה: הפרלמנט האירופי מאשים את חמאס כאחראי להסלמה בגבול הרצועה; קורא לשחרור הישראלים בעזה

ברוב עצום של 524 מחברי הפרלמנט אישר הפרלמנט האירופי הצעת החלטה המטילה את האחריות למתיחות סביב רצועת עזה בשלושת השבועות האחרונים על החמאס וקובעת שרצועת עזה היא "מרכז של ארגוני טרור בינלאומיים מוכרים" * הצעת ההחלטה שביקשה לגנות את ישראל וקראה בין השאר לחקירה בינ"ל של אירועי הירי על הגדר רוככה כך שכללה אמנם ביקורת על המצור ועל ירי לעבר אזרחים חפים מפשע, אבל גם גינוי חריף לחמאס ודרישה להחזיר את החטופים והגופות. * חבר הפרלמנט מטעם רומניה: "אנו מגנים בתוקף את התקפות חמאס נגד ישראל ואת השימוש באזרחים כמגן אנושי"

ממשלת רומניה אישרה העברת שגרירותה מתל אביב לירושלים; נתניהו: עשרת המדינות הראשונים שיעבירו את השגרירות לירושלים יקבלו תנאים מועדפים

ראשת ממשלת רומניה העבירה הצעת החלטה לממשלה לפיה ממשלת רומניה תעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. ההצעה תלויה כעת באישור השרים. * אם אכן תאושר ההצעה, תהיה זו המדינה השלישית שהולכת בעקבותיה של ארה"ב, אחרי גוואטמלה והונדורס. * בשבוע הבא תגיע ראשת ממשלת רומניה לישראל ובין היתר תקדם גם את הנושא הזה * בישראל מעריכים כי מדינות נוספות יצטרפו בהקדם למהלך ויעבירו את שגרירותם לירושלים.

– באירוע קבלת פנים לסגל הדיפלומטי אמר נתניהו כי "10 השגרירויות הראשונות שיגיעו לכאן יקבלו יחס מועדף". לדבריו "6 מדינות משוחחות איתנו ברצינות על העברת שגרירויותיהן לירושלים"

שליח ארה"ב למזה"ת: לעזתים הזכות למחות על מצבם הנורא, אך לא עם מטעני חבלה ועפיפוני תבערה

גרינבלט הביע תמיכה בזכות הפלסטינים ברצועה להפגין, אך יצא נגד "ארגונים שמוסיפים שמן למדורה עם עפיפונים בוערים". – לפלסטינים בעזה יש זכות למחות על המצב ההומניטרי אליו הם נתונים. זה המסר שהמנהיגים ברצועה צריכים להתמקד בו, ולא להצית עוד אלימות עם מטעני חבלה ועפיפוני תבערה"

חוץ

סוף עידן?: נשיא חדש לקובה – "המהפכה תמשיך במסלולה"

לאחר עשר שנות כהונה, ראול קסטרו – שהחליף בתפקידו את אחיו פידל, מי שהנהיג את המהפכה הקומוניסטית ושלט במדינה במשך קרוב ליובל – פורש, אך ימשיך להנהיג את המפלגה הקומוניסטית. * סגן הנשיא בחמש השנים האחרונות, קיבל רשמית את המושכות מהשליט היוצא. ויהיה הראשון שאינו ממשפחת קסטרו המשמש כנשיא המדינה מאז המהפכה הקובנית * בנאום השבעתו הבהיר הנשיא החדש כי לא צפויים שינויים דרמטיים: "המהפכה תמשיך במסלולה", "המנדט שלי הוא לספק המשכיות למהפכה הקובנית"

נשיא דרום קוריאה: צפון קוריאה מוכנה לוויתורים שיאפשרו הסכם התפרקות מנשק גרעיני

לפי הנשיא מון ג'אי־אין, פיונגיאנג תוותר על הדרישה לפנות יותר מ–28 אלף חיילים אמריקאים מדרום קוריאה כתנאי להתפרקותה מנשק גרעיני (הארץ)

המשנה לתובע הכללי: טראמפ אינו יעד בחקירת המעורבות הרוסית; ראש העיר ניו יורק לשעבר יצטרף לצוות ההגנה המשפטי של טראמפ

רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר ותובע מחוזי בעברו, יצטרף לצוות המשפטי המגן על טראמפ בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב, כך ע"פ עורך דין של הנשיא האמריקני * במקביל, הודיע בשבוע שעבר סגן שר המשפטים האמריקני רוד רוזנשטיין לנשיא טראמפ כי הוא אינו מהווה מטרה פלילית במסגרת חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, זאת גם לאחר הפשיטה על משרדיו של עורך דינו.

ארה"ב: רוסיה פעלה "לטהר" את העיר דומא מראיות למתקפה כימית

בתדרוך לעיתונאים של מחלקת המדינה האמריקנית, נמסר כי בידי ארצות הברית מידע אמין על כך שרוסיה וסוריה פעלו "לטהר" את אזור העיר דומא – בה התרחשה המתקפה הכימית המיוחסת למשטרו של אסד. דוברת משרד החוץ אמרה כי "יש בידינו מידע על כך שרוסיה וסוריה עובדות יחד כדי להעלים ראיות מהתקיפה הכימית בדומא. אנשים אף הצטוו לשנות את סיפורם כדי להסתיר את התקיפה"

איראן: "אם ארה"ב תיסוג מהסכם הגרעין יהיו לכך השלכות לא נעימות עבורה"

שליח ארה"ב לוועידת פירוק הנשק של האו"ם על הסכם הגרעין עם איראן: אנחנו וחברינו באירופה מנסים לגבש הסכם משלים שיתייחס לדאגות העיקריות. בין היתר, הגבלות על תוכניות הגרעין והטילים הבליסטיים של איראן ופעילותה במזרח התיכון. ההחלטה ב-12 במאי – מקווים שנגיע להסכם שהנשיא יהיה מרוצה ממנו * שר החוץ האיראני זריף נחת בניו יורק ואיים: "אם ארה"ב תיסוג מהסכם הגרעין יהיו לכך השלכות לא נעימות עבורה". * טראמפ צפוי להחליט בעוד שלושה שבועות האם ארה"ב תישאר או תפרוש מההסכם

    סוריה: דיווח: צבא אסד החל במבצע למיגור כיס המורדים במחנה הפליטים אל ירמוכ הממוקם דרומית לדמשק, ונשלט בעיקר על ידי דאעש. מספר הרוגים מקרב הפליטים הפלסטינים באזור המחנה

    – הפנטגון: לארה"ב אין שום אינדיקציה לכך שהממשלה הסורית מתכוננת לבצע שוב תקיפה כימית. יחד עם זאת, אנו דרוכים לכך

    – לאחר הודעת צרפת כי תשלול מבשאר אל-אסד את עיטור לגיון הכבוד שניתן לו ע"י הנשיא לשעבר ז'אק שיראק: רשת "אלמיאדין" המזוהה עם משטר אסד מדווחת כי משרד החוץ הסורי החזיר את עיטור הכבוד מיוזמתו, בתגובה להשתתפותה של צרפת בתקיפה המשולשת על סוריה (חדשות10)

בעולם

    מלך סווזילנד שינה את שם המדינה לממלכת אסווטיני * 50 שנה אחרי העצמאות מבריטניה, הכריז מסוואטי השלישי כי ארצו תשוב לשמה המקורי כדי "למנוע בלבול". המדינה הענייה, היא המונרכיה האבסולוטית האחרונה באפריקה (וואלה)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן