Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 22 באפריל 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     הצעת חוק בקונגרס האמריקאי: ארגון חיזבאללה יפורק מנשקו (בטחוני)     שר החוץ האיראני: אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין אנו ערוכים לחדש במרץ את העשרת האורניום ולנקוט בצעדים דרסטים נוספים (חוץ)     החשש ממלחמת סחר: מגעים בין ארה"ב וסין לפתור את חילוקי הדעות בין המדינות (כלכלי)     במעמד האדמו"ר מגור: "חוק הגיוס שעבר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הצעת חוק בקונגרס האמריקאי: ארגון חיזבאללה יפורק מנשקו (בטחוני)

    שר החוץ האיראני: אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין אנו ערוכים לחדש במרץ את העשרת האורניום ולנקוט בצעדים דרסטים נוספים (חוץ)

    החשש ממלחמת סחר: מגעים בין ארה"ב וסין לפתור את חילוקי הדעות בין המדינות (כלכלי)

    במעמד האדמו"ר מגור: "חוק הגיוס שעבר אינו שוה כלום, אם לא יעבור חוק חדש במושב הקיץ נפרוש מהקואליציה; אם נצטרך גם אנחנו נצא לרחובות ונבעיר את המדינה" (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית, עדיין צפויים גשמים מקומיים. תחול ירידה קלה בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות במעט מהרגיל בעונה. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית

    שני: נאה ותחול עלייה קלה בטמפרטורות.

    שלישי: בהיר עד מעונן חלקית בעננות גבוהה. תחול עליה בטמפרטורות ברוב אזורי הארץ,

    רביעי: מעונן חלקית ויתכנו גשמים מקומיים. תחול ירידה בטמפרטורת והן יהיו נמוכות מעט מהרגיל בעונה.

התחזית: ממשיך להתקרר, גשמים מקומיים עד שעות הצהריים

הגשמים ירדו בעיקר עד שעות הצהריים ויתמקדו בפנים הארץ. פרט לכך יהיה מעונן חלקית * בשני ובשלישי תחול התחממות * ברביעי ובחמישי: הגשם חוזר

חדשות

באזור התעשייה בעמק המעיינות ליד בית שאן בכניסה למפעל בשר הגיעו הבוקר עשרות פעילים לזכויות בעלי חיים וכבלו עצמם בשרשראות בסמוך לכניסה למפעל

במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל כנגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות, פתחה היום בבוקר היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 בחקירה גלויה בתום תקופה של מספר חודשים במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

משטרת ישראל עצרה הבוקר 5 חשודים לחקירה באזהרה ועיכבה שניים נוספים, בחשד למעורבות לכאורה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה וכן עבירות נוספות. בין העצורים, קצין בשירות בתי הסוהר.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל ותלווה על ידי פרקליטות מחוז חיפה.

על פי החשד, הקצין קיבל לכאורה במסגרת תפקידו טובות הנאה שוות כסף בתמורה להקלה והסדרת תנאי עבודתם של נאשמים שבית המשפט גזר עליהם עונשי מאסר לריצוי בעבודות שירות.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובהמשך יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינם.

משטרת ישראל נמסר כי המשטרה תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לפגיעה בסדרי שלטון

נתפס נוהג במהירות חריגה של 204 קמ"ש וטען: "הכביש היה ריק"

נהיגה במהירות חריגה מהווה גורם מכריע בתוצאות העלולות להתרחש בזמן תאונה. הנהיגה מעל המהירות המותרת מסכנת את יושבי הרכב וכלל משתמשי הדרך, משטרת ישראל מבצעת אכיפה בלתי מתפשרת בעבירות מסכנות חיים במטרה להרתיע ולשמור על ביטחונם של הנהגים.

ביום שישי האחרון ביצעו שוטרי אגף התנועה פעילות אכיפה לאיתור נהגים המבצעים עבירות מהירות בכביש 77 סמוך לגבעת אבני, כאמור במהלך הפעילות נקלט במכשיר הממל"ז (מד מהירות לייזר) רכב הנוסע במהירות מופרזת של 204 קמ"ש. השוטרים שהיו ממוקמים בהתאם הצליחו לעצור את הנהג למרות המהירות הגבוהה בה נסע. כשהציג השוטר את מד המהירות לנהג, טען הנהג כי "הכביש היה ריק". בשלב זה הוא עוכב לחקירה ביחידת הבוחנים והובא מיד בפני בימ"ש שפסק לחובתו מעצר בית למשך 10 ימים, בנוסף רישיון הנהיגה שלו נפסל למשך 30 ימים.

משטרת ישראל נמסר כי המשטרה תמשיך בפעילות נחושה במטרה להרתיע את הנהגים ולצמצם ככל שניתן תאונות הדרכים באמצעות אכיפה אפקטיבית ובאפס סובלנו

פוליטי

לפיד: "ח"כ זועבי מייצגת את חמאס, אתמוך בהדחתה מהכנסת"; ח"כ שלח: "אתנגד להדחתה; עוזרים לה להצטייר כקורבן"

לאחר שקראה לפני כשבועיים וחצי למיליוני פלסטינים לצעוד לעבר ירושלים הודיע הבוקר יו"ר יש עתיד בראיון לרשת ב' כי יתמוך ביוזמה הקוראת למנוע מהח"כית מהרשימה המשותפת להמשיך לכהן בבית המחוקקים. "אני ועוד שניים מחברי הסיעה נחתום על המסמך, היא לא צריכה להיות בכנסת" * מנגד, חבר מפלגתו עופר שלח תקף את היוזמה: "מי שפותח עכשיו, מטעמי מצוקה פוליטית, במסע להדחתה של זועבי מהכנסת, עושה לה שירות שלא מגיע לה. במקום שתיעלם מהתודעה כראוי לה, עוזרים לה להצטייר כקורבן וכלוחמת למען הדמוקרטיה. התנגדנו לחוק הזה, והבטחתי שאעשה הכל כדי שלא ימומש אי פעם. לכן לא אחתום על היוזמה"

בטחוני

הצעת חוק בקונגרס האמריקאי: ארגון חיזבאללה יפורק מנשקו

ע"פ הדיווח בעיתון אל-חיאת הלונדוני. חברי קונגרס משתי המפלגות הגישו הצעת חוק הקוראת לפירוקו מנשקו של הארגון הצבאי של חיזבאללה * ההצעה כוללת חמישה חלקים, החל מגיבוש הערכה על יכולותיו הצבאיות של הארגון, ועד פירוקו מנשקו והפקדת הצבא הלבנוני על ביטחונה של לבנון. (מעריב)

    משפחת המהנדס שחוסל במלזיה רוצה להביא גופתו לעזה; בישראל מכחישים כי הם עומדים מאחורי החיסול

    מנהל בארגון בין-לאומי סיפר לתקשורת במדינה כי אביו של המהנדס יצר עמם קשר וביקש סיוע בארגון הלוויה. לדבריו, שגרירות מצרים התבקשה לסייע גם כן * שר הביטחון אמר כי ישראל כבר פנתה למצרים בדרישה שלא לאפשר את העברת גופת המהנדס, דרך מעבר רפיח לשטח הרצועה. * במקביל, חברי הקבינט הביטחוני מכחישים כי ישראל עומדת מאחורי החיסול

בהפרות הסדר האלימות אתמול, בהן השתתפו בסך הכל כ- 10,000 פלסטינים, הוסיפו ארגוני הטרור ובראשם חמאס, לעשות שימוש באזרחים ובכללם נוער וילדים, לכיסוי ולביצוע פעולות טרור שונות לפגיעה בתשתיות הביטחוניות.

בתמונה שצולמה, ניתן היה לראות אחת משיטות הפעולה לביצוע פעילות טרור והרס התשתית בכסות העשן וההפגנות: חולייה של מחבלים בהם נערים (1) מציתים את התשתית הביטחונית (2) ואז חולייה נוספת ממתינה ומושכת (3) את התשתית המוצתת באמצעות חבל (4) עד לעקירתה, לשם חדירה לשטח ישראל לטובת ביצוע פיגועים בשטחנו
במהלך הפרות הסדר האלימות נעשה שימוש בהבערת צמיגים למיסוך ניסיונות פגיעה בתשתיות ההגנה, יידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל ושיגור עפיפונים עם חפצים בוערים מתוך כוונה להבעיר שריפות בשטח הארץ. בידי צה״ל קיים מידע רב על כוונה לבצע פיגועים חמורים בכסות ההפגנות האזרחיות
בשעות הבוקר (ו') הזהיר צה"ל בכרוזים מפני התקרבות לגדר. עם זאת, ממשיכים ארגוני הטרור בעזה להשתמש באזרחים ובהם ילדים ונערים רבים תוך סיכונם המיותר.

צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר ויפעל למימוש חובתו להגן על אזרחי ישראל וריבונותה

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 19 מבוקשים.

הותר לפרסום כי חלק מהמבוקשים שנעצרו הלילה על-ידי כוחות צה"ל ושב"כ באזור העיר רמאללה ומרחב החטיבה המרחבית "בנימין" הם 15 פעילי טרור מארגון החמאס.

הפעילים נעצרו לאחר שהיו בקשר עם חאלד אלדין חאמד, פעיל חמאס מרצועת עזה, ובכירים נוספים, אשר תודרכו למלא משימות שונות בשם ארגון הטרור חמאס. בנוסף, קיבלו הפעילים מימון לטובת קידום פעילות ארגון הטרור באזור מגוריהם. בנוסף, במסגרת המבצע הוחרם רכב שווה ערך לאלפי שקלים המועברים לפעילים למטרות טרור

כמו כן, במסגרת המבצע נסגר בית דפוס המהווה מקור להפצת חומרים המשמשים את ארגון הטרור חמאס להסתה לטרור

חשיפת הפעילות מלמדת פעם נוספת על ניסיונותיהם הבלתי פוסקים של ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה להניע פעילות טרור בשטחי יהודה ושומרון, באמצעות העברת מימון, מתן משימות והפצת מסרים, ללא התחשבות בפגיעה בהשלכות על מרקם החיים של התושבים הפלסטינים באזור יהודה ושומרון.

צה"ל ושב"כ ימשיכו לפעול בנחרצות כנגד כל פעילות טרור באזור יהודה ושומרון, ובתוך כך כנגד פעילי טרור אשר יהיו בקשר עם פעילי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, ומדגישים כי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה הוא אחראי לכל פעילות שבוצעה בהכוונתו.

מדיני

    נשיא צרפת: תומך בפתרון שתי המדינות

    נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שוחח הלילה בטלפון עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והביע תמיכה בפתרון שתי המדינות. השניים הסכימו כי חיוני לשים קץ למשבר ההומניטרי בעזה באמצעות "הפסקת המצור, הסרת האמצעים המגבילים, וערובות ביטחון אמינות למדינת ישראל"

חוץ

שר החוץ האיראני: אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין אנו ערוכים לחדש במרץ את העשרת האורניום ולנקוט בצעדים דרסטים נוספים

שר החוץ האיראני אמר לכתבים בניו יורק כי טהראן שוקלת "אמצעים דרסטיים" בתגובה לנסיגה אמריקנית אפשרית מההסכם: "מוכנים לחדש את העשרת האורניום במרץ " * לדבריו, ניסיון השינוי של הסכם הגרעין ע"י ארה"ב שולח מסר מסוכן מאוד למדינות שלא לנהל משא ומתן עם וושינגטון (חדשות10)

    ארה"ב: תושב קליפורניה נעצר לאחר שהכין "רשימת חיסול" של יהודים * תושב קליפורניה בן 26, נעצר והואשם בפשעי שנאה לאחר שבביתו נמצאה "רשימת חיסול" של חברי הקהילה היהודית באזור וכן ספרות אנטישמית. מעצרו התבצע לאחר שבן משפחה שלו דיווח למשטרה ביום שני שעבר כי הנאשם ביטא כביכול רצון להרוג יהודים.

    הונגריה: עשרות אלפים הפגינו נגד רה"מ * אזרחים הונגרים רבים שטפו את רחובות בודפשט הבירה במחאה על אחיזתה של הממשלה והעומד בראשה, ויקטור אורבן, בכלי התקשורת במדינה: "נילחם בתעשיית השקרים" (חדשות10)

    ליטא: דגלים עם צלבי קרס התגלו על גשרים בוילנה * דגלים עם צלבי קרס התגלו על שלושה גשרים בבירה וילנה. התושבים הגישו תלונה למשטרה המקומית, שפעלה להורידם. * כמה דגלים חוברו בעזרת שרשראות ומנעולי אופניים, כך שכדי להוריד אותם, נאלצו בעירייה לבקש עזרה ממטפסים מקצועיים (כאן)

    סין: 17 טבעו למוות בהתהפכות שתי סירות בנהר בדרום המדינה. סיבת ההתהפכות טרם ברורה. (AP)

כלכלה

החשש ממלחמת סחר: מגעים בין ארה"ב וסין לפתור את חילוקי הדעות בין המדינות

שר האוצר האמריקני הודיע כי הוא מקיים מגעים עם עם נציגים מסין כדי לפתור את חילוקי הדעות בין המדינות. * משרד המסחר הסיני מסר כי אנשיו קיבלו מידע לפיו האמריקנים מתכננים להגיע לבייג'ינג לדיונים כלכליים ובירך על כך

    מקסיקו והאיחוד האירופי חתמו עקרונית על הסכם סחר חופשי חדש * מקסיקו והאיחוד האירופי עדכנו את הסכם הסחר החופשי ביניהם שנחתם לפני כעשרים שנה. נשיא מקסיקו אנריקה פניה ניאטו אמר כי מקסיקו חתמה על הסכם עקרוני עם האיחוד בבריסל * בין השאר סוכמו התנאים החדשים בהסכם הסחר הכוללים גם הקלה על המכסים שהוטלו על שורה של מוצאים חקלאיים ממקסיקו

בעולם

    דיווח ביפן: בגיל 117, מת האדם המבוגר בעולם * האישה המבוגרת בעולם, מתה בגיל 117 בדרום יפן. * היא החזיקה בתואר האדם המבוגר בעולם במשך שבעה חודשים, והעבירה את הכתר ליפנית נוספת – בת 116.

חרדים

ליצמן:  "חוק הגיוס שעבר אינו שווה כלום, אם לא יעבור חוק חדש במושב הקיץ נפרוש מהקואליציה; אם נצטרך גם אנחנו נצא לרחובות ונבעיר את המדינה"

בכנס סגור של חסידות גור שהתקיים ביום שישי בשווייץ, ציין סגן השר ליצמן כי אישור החוק בקריאה טרומית בסוף המושב האחרון "זה 'גורנישט מיט גורנישט'". לדבריו, "קיבלנו הוראה להעביר בשלוש קריאות לפני התקציב. התקציב לא בער, היה זמן של שנה שלמה אבל חוק הגיוס היה דחוף לנו. הם התעקשו אתנו. ואם הייתה קצת יותר אחדות בתוכנו היינו מצליחים להעביר את זה". * ליצמן גם הזהיר את הרשויות מפני הניסיון לגייסם לצבא "אם עוד היה ספק למישהו, שיראה איך נראים הפגנות של חלק מסוים ויחשוב מה יקרה אם יהיו הפגנות מכל הפלגים יחד" (וואלה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן