Skip to content

שר הפנים הצרפתי: לא רוצים חקיקה המחייבת 'חלאל' טוטאלי

שר הפנים הצרפתי ממשיך להצדיק את המוניטין שלו כסמן הימני של מפלגת השלטון (הימנית), ומצליח להעלות את חמת השמאל הצרפתי מאת: עמית מנדלזון ( מארסיי) שר הפנים הצרפתי, קלוד גואן, נחשב לבעל פה גדול, גם במונחים של מפלגת השלטון UMP, שהיא גם מפלגתו של הנשיא סרקוזי. ב-UMP גואן הוא סמן ימני. עד כדי כך, שאחד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הפנים הצרפתי ממשיך להצדיק את המוניטין שלו כסמן הימני של מפלגת השלטון (הימנית), ומצליח להעלות את חמת השמאל הצרפתי

מאת: עמית מנדלזון ( מארסיי)

החלאל ייקר את הבשר. קלוד גואן

שר הפנים הצרפתי, קלוד גואן, נחשב לבעל פה גדול, גם במונחים של מפלגת השלטון UMP, שהיא גם מפלגתו של הנשיא סרקוזי. ב-UMP גואן הוא סמן ימני. עד כדי כך, שאחד הנציגים הסוציאליסטיים באסיפה הלאומית התייחס אליו בעקיפין בנאום שנשא כ"נאצי".

מתוקף תפקידו כשר הפנים נאלץ קלוד גואן לבצע את מדיניות הממשלה, ולהתמודד עם בעיות מורכבות במיוחד שלעיתים קרובות מציגות אותו אישי כקיצוני ימני, שונא זרים. מצד שני נראה כי הוא נהנה מהתדמית ומפציץ באמרות שפר. איש במפלגתו לא מגנה את דבריו, וההנחה היא שזה בדיוק תפקידו במערכת הבחירות הקיימת, לקרוץ לימין הקיצוני.

ביום שישי המשיך גואן לטפח את המוניטין האנטי-אסלאמי שלו, כאשר הצהיר: "איננו רוצים חברי מועצות מקומיות  מוסלמים – כי אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם חוק שמחייב שכל הבשר בצרפת יהיה 'חלאל' (השחיטה המוסלמית הכשרה)".

התבטאותו של גואן הביאה לגל גינויים מצד השמאל הצרפתי, שגואן הוא עבורו סדין אדום.

כדי להבין את המשמעות, יש לגשת לרקע הנסיבתי להתבטאות הזו.  בשבוע שעבר פורסמה בכותרות ענק הידיעה כי 70% מהבשר בצרפת הוא 'חלאל', דהיינו עבר שחיטה מוסלמית כשרה. הידיעה עוררה זעם רב בקרב ארגוני הסיוע לבעלי החיים, שכן השחיטה המוסלמית – כמו כיהודית – נחשבת לאכזרית במיוחד. החוק הצרפתי אף מחייב להדפיס על כל אריזות מוצרי הבשר את אופי השחיטה שעבר. שחיטה כשרה מייקרת את עלות הבשר לצרכן, ובתקופה של משבר כלכלי זהו נושא המושך תשומת לב ציבורית.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן