Skip to content

בראבו לאגם הברבורים של בלט סנט פטרסבורג

ים של דמעות שהפך לאגם, הנסיכות הכלואות בגוף של ברבור, והאהבה שמשחררת את קללת המכשף, בדרמה חלומית המתרחשת בין ארמון הנסיך זיגפריד שמתאהב באודט שהפכה לברבור לבין האגם בתוך היער האפל. מחול עוצר נשימה שלרגעים נראה כמו פיסול קינטי בתנועה בתוך ציור מעולם האגדות. חוויית נשגב במופע הבלט הרוסי של סנט פטרסבורג בתל אביב.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רקדני בלט סנט פטרסבורג זכו אתמול לתשואות סוערות על הביצוע המרגש ועוצר הנשימה ביופיו של אגם הברבורים למוסיקה האהובה של צ'ייקובסקי.

אגם הברבורים הבלט הרוסי. צלם סרגי דמיאנצ'וק

הבלט הקלאסי על בימת בית האופרה בתל אביב סחף את הקהל לרגעי קסם ולמחוזות של ריחוף, במחול וירטואוזי שעוד לא נראה על בימותינו. התנועה הקלילה והחיננית , והרגליים התופפות על קצות האצבעות, נוגעות ולא נוגעות ברצפה, הפירואטים המסחררים, כמו גם הדואטים , ריקודי הסולו, והכוריאוגרפיה עם עשרות הברבורים השטים באגם העלו את מפלס העונג לגבהים שלא נודעו כאן.

ביצוע וירטואוזי של אגם הברבורים . צלם סרגי דמיאנצ'וק

התפאורה המצויירת נשאה את הקהל אל ליבה של האגדה הרוסית גרמנית על אודט הנערה שכושפה להיות ברבור, שרק עם אהבה אמיתית יוסר ממנה הכישוף.

ברבור לבן שהופך לברבור שחור. אגם הברבורים של הבלט הרוסי מסנט פטרסבורג. צלם סרגי דמיאנצ'וק

אי אפשר היה שלא להיזכר ברקדנים האגדיים מרגוט פונטיין, רודולף נורייב ומיכאיל ברישניקוב.
המופע המהפנט הצית כמה מחשבות על האימונים המפרכים בהכשרת הרקדנים שמותחים את גבולות הגוף עד קצה היכולת, כדי להציג יצירה אנושית מושלמת.

בלרינות מרחפות על קצות האצבעות. אגם הברבורים הבלט הרוסי. צלם סרגי דמיאנצ'וק

והקהל הנלהב גמל להם במחיאות כפיים נמרצות ובקריאות בראבו נרגשות על יצירה אנושית מרהיבה ומלאת השראה שהצליחה להעפיל אל חוויית הנשגב .

בלט מרגש עד דמעות אגם הברבורים הבלט הרוסי מסנט פטרסבורג. צלם סרגי דמיאנצ'וק

במשך כל המופע לא יכולתי להפסיק להתגעגע ולחשוב על אניה ברוד, חברתי רקדנית הבלט שנולדה בסנט פטרסבורג, והפכה לפרימה בלרינה של להקת בת דור, הכוריאוגרפית מלאת ההשראה, שהעמידה דורות של רקדנים שהלכה לעולמה בטרם עת.

אגם הברבורים בביצוע הבלט הרוסי מסנט םפטרסבורג. צלם סרגי דמיאנצ'וק
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן