Skip to content

"הנוקמים: מלחמת האינסוף": פעולה מבדרת עם טעם של עוד

הסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף" מציג באופן שווה ומאוזן את שלל גיבורי-העל הנלחמים באויב המסוכן אי פעם, כשהתוצאה היא שובר קופות מבדר, מלא רגש ואשר מאוד מודע לעוצמתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף" יוצא לבצע הישג חסר תקדים בהוליווד: להפגיש את כל גיבורי-העל הקולנועיים של מארוול עד כה, תוך תפירה של אירוע קולנועי המצדיק 10 שנים ו-18 סרטים מקדימים. השאלה היא אם יו"ר אולפני מארוול, קויין פייג', והבמאים של הסרט: אנתוני רוסו ו-ג'ו רוסו, עומדים בכל הציפיות וההבטחות? ובכן, "הנוקמים: מלחמת האינסוף" עשיר, מנופח, עוצמתי, אך גם מבדר, מלא הומור, אפקטים מרשימים ובהחלט מותיר טעם לעוד.

"הנוקמים: מלחמת האינסוף": 10 שנים ו-18 סרטים מקדימים מאוגדים לעלילה אחת

המשימה של איזון כל כך הרבה דמויות של גיבורי-על, בנוסף לפיתוח דמותו של נבל הסרט – תנוס (מעבר להופעותיו הקצרות בסרטים הקודמים), נראית כמשימה בלתי אפשרית. עם זאת, התסריטאים כריסטופר מרקוס ו-סטיפן מספילי מתמקדים בעיקר בגיבורי-על מסוימים, אלו עם תכונות המשרתות את סיפור הרקע של הנבל. בקשר לשאר הדמויות, התסריטאים וידאו כי גם אם לא קיבלו קשת עלילתית רחבה, הנוכחות שלהם מורגשת – בין אם באמצעות פיסות דיאלוג משמעותיות או בעזרת קטעי פעולה מלהיבים.

"הנוקמים: מלחמת האינסוף" מנסה לאזן כל כך הרבה דמויות ולהעניק להם סיפורים מרתקים, כשהכל מוכתב על ידי קצב קבוע של קטעי פעולה אל מול התפתחות רגשית ודרמטית. יתר על כן, "הנוקמים: מלחמת האינסוף" קופץ בין סיפורים שונים ובין קבוצות שונות של גיבורי-על, כשהשינוי בין המיקום והגוונים המצולמים לעיתים זורם ולפעמים צורם. למעשה, יש רגע שאמור להיות חריף ורגשי במיוחד, עם מוזיקה גורפת שמעצימה את משמעותו, אולם בהמשך לבדיחה שנשמעת ברקע, העוצמה הרגשית נקטעת בהרף והסרט חותך לסצינה אחרת. כיוון שהצופים לא זוכים לזמן רב לעבד התפתחויות מסוימות, בטרם עוברים לסיפור הבא, קצת קשה לעכל את מכלול הרגשות או את משקלה של כל סצינה.

אחת הבעיות שנוצרות בסרט מסוג זה, היא שצופים חדשים לעולם הקולנועי של מארוול לא יתחברו רגשית לדמויות מסוימות, כיוון ש"הנוקמים: מלחמת האינסוף" חוסך בפיתוח דמויות, מאחר שהוא בונה על העובדה שבאי בית הקולנוע צפו בכל הסרטים הקודמים, ומניח שהם גם זוכרים את שלל היחסים שנרקמו בין הדמויות ומה ההיסטוריה שלהם. עובדה זו, מצד אחר, מסייעת לסרט זה לשמור על קצב מהיר ולהכניס מספר עצום של עלילות משנה ומנעד עולמות המצולמים בלוקיישנים שונים אל תוך 149 דקות של סרט.

בהתאם למתואר לעיל, האחים רוסו ואולפני מארוול עמדו בהבטחה שלהם, והביאו את הפינות השונות והמרוחקות ביותר של גיבורי-העל, בעוד כולם נלחמים יחד בקרב מול תנוס, תוך שהם שומרים על אמינות הדמויות והרקע שיצרו לעצמם. התשובה לשאלה, האם "הנוקמים: מלחמת האינסוף" יעמוד בהייפ הגדול וברף הציפיות הגדול, שלכאורה נוצקו בסרט הקולנועי היקר ביותר אי פעם? ובכן, התוצאה היא סרט משעשע ומבדר, שבוודאי מותיר את הצופים עם טעם לעוד. יחד עם זאת, מאוד קשה לנבא כיצד התסריטאים והבמאים יפתרו את כל הבעיות שמתעוררות בסרט זה. למרבה המזל, הסרט הבא בסדרה 'הנוקמים' כבר צולם מראש, ויש לצפות להמשכו אי-מתי במהלך 2019.

XXX

___
הנוקמים: מלחמת האינסוף | Avengers: Infinity War
בימוי: אנתוני רוסו, ג'ו רוסו
תסריט: כריסטופר מרקוס, סטיפן מספילי
שחקנים: ג'וש ברולין, רוברט דאוני ג'וניור, כריס פראט
מקור: ארצות הברית
שפה: אנגלית
באקרנים בישראל: 26.04.18
הפצה בישראל: מסחרית
זמן: 149 דקות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן