Skip to content

ה-1 במאי – מצעדים ו-283 עצורים בפאריס

חברי ה"גוש השחור" אינם מסתפקים בהפגנות חסרות שיניים, ויצאו , על פי הדיווחים, לגרום נזקים, הם מכונים הגוש השחור, שכן רובם ככולם לובשי שחורים ומכוסי פנים (בעיקר מהחשש להיות מזוהים כאינדיבידואלים על ידי המשטרה, המנציחה את כל ההפגנות בוידאו)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה-1 במאי הוא חג הפועלים, היום היחיד בשנה בו צרפת באמת משותקת. מצעדי האחד במאי שהחלו דועכים עם עלית הסוציאליסטים (למרבה האירוניה) חזרו השנה לרחובות ערי צרפת בייתר שאת בעיקר עקב המאבק ברפורמות מקרון.

סטודנטים 50 שנה אחרי - צילום: עמית מנדלזון

50 שנה קודם לכן ב- 1968 היו הפגנות ה- 1 במאי זרז שהאיץ את מרד הסטודנטים המפורסם, מקרון מכיר את ההסטוריה ומודע להשוואה הבעייתית בין המצב אז והיום: אוניברסיטאות חסומות, מס הכנסה וחלקים מראשות הדואר הצרפתית שובתים נהגי הקטרים שובתים, איומי שביתה באיר פראנס. והיות והפגנות השנה אינן אלא מחאה לגיטימית כנגד מדיניות מקרון, מצא הנ"ל קורבן ושילח את המשטרה בקואליציה בין האנטיפשיסטים (האנטיפה) והאנטי קפיטליסטים – קואליציה המכונה  The black block – התוצאה 283 עצורים. מה שמעיד על כוח משטרה עצום שהופנה למטרה הזו בעוד מועד. בשאר רחבי צרפת צעדו כל השאר ללא הפרעה.

מצעד ה- 1 במאי במארסיי - צילום: עמית מנדלזון

את ההפגנות במארסיי הוביל יריבו המר (אם כי אימפוטנט) ז'אן לוק מלנשון – מנהיג השמאל והאיש שתושבי מרכז העיר הכניסו כנציגם לאסיפה הלאומית.

זאן לוק מלנשון אתמול במארסיי - צילום: עמית מנדלזון

במארסיי, שהפכה זירת קרב בין מה שמכונה ה-"Black block" לבין הארגונים הימניים קיצוניים, נטמעו חברי האנטיפה בין המפגינים ולא היו שום אירועים מיוחדים.

המשטרה חוסמת את המעברים לבנין הפרפקטורה - צילום: עמית מנדלזון

מצעדי ה-1 במאי הם המקום בו כל מחאה אפשרית מתרכזת: המחאה כנגד מקרון, דרישה לשחרור 3 עצורי הפגנות בבריאנסון, דרישה לפתיחת הגבולות בין איטליה צרפת ואנגליה כדי לאפשר מעבר חופשי למהגרים, קריאה לחרם על ישראל וצדק לפלשתינים, הכורדים דורשים את שחרור עבדאללה אוצ'לאן, והשאר מוחים באופן עקבי כנגד מדיניות מקרון.

ארגון ה- BDS צרפת קורא לחרם על ישראל - צילום: עמית מנדלזון

חברי ה"גוש השחור" אינם מסתפקים בהפגנות חסרות שיניים, ויצאו , על פי הדיווחים, לגרום נזקים, הם מכונים הגוש השחור, שכן רובם ככולם לובשי שחורים ומכוסי פנים (בעיקר מהחשש להיות מזוהים כאינדיבידואלים על ידי המשטרה, המנציחה את כל ההפגנות בוידאו).

סטודנטית בהפגנה אתמול - צילום: עמית מנדלזון

מקרון וכל הפוליטיקאים הבכירים גינו את "עושי הצרות" או בתרגום חופשי למילה הצרפתית "casseurs" – חבלנים (להבדיל מהמילה מחבלים), טקטיקה מוכרת בכל מדינה בה השלטון מנסה לרסן מחאה לגיטימית שיוצאת מכלל שליטה, בכדי לעשות דה לגיטימציה למוחים. המספרים העצומים מוכיחים כי המתקפה על חברי האנטיפה והאנטי קפיטליסטים, נועדה בעיקר על מנת להסב את תשומת הלב מהמחאה האמיתית, והכל תוכנן מראש. אם תרצו "ספין" בישראלית.

מתחת גשר ההפגנות - צילום: עמית מנדלזון

במארסיי כאמור המצעד צעד ללא הפרעות וללא התערבות המשטרה בעיקר עקב הסכם בין ארגון העובדים ה-CGT למשטרה שמאפשר לביריונים של ה- CGT למנוע באלימות אירועים חריגים תוך עצימת עיין של המשטרה.

זוג סטודנטים שלא שכח את המקורות- צילום: עמית מנדלזון

גל המעצרים לא יפסיק את מאבקו של ה"גוש השחור" וגם לא יאפיל על גל השביתות והמחאות כנגד מקרון ומדיניותו. הוא בסך הכל נועד לחסל את הדמיון לאירועי מאי 1968 – "מרד הסטודנטים" – דמיון שלא עושה טוב לשלטון מחד ומצית את הלהבה הכבויה של השמאל מאידך.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן