Skip to content

זהירות, שרמוטות בדרך

הן צועדות כבר שבע שנים ובינתיים חלים שינויים כל הזמן. שינויים בהבנה של גברים שנשים החליטו להחליט על עצמן ולא ייסוגו מעמדתן גם מול מי שבכיר בהן בדרגה ודרג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

 

הן לא באמת שרמוטות. הן מבקשות להחליט על עצמן ועל גופן. הן אומרות שמותר להן להתלבש בדרכן, ואסור לגברים לגעת אלא אם הן רוצות בכך.

צילום: אביבה רוזן

השרמוטות צועדות בארץ כבר שבע שנים. צעדה זאת היא יבוא מקנדה, שם יצאו הנשים לצעוד כאשר שוטר אמר שאם נשים רוצות שיפסיקו לאנוס אותן, עליהן להפסיק להתלבש כמו שרמוטות (sluts).
בעיתוי מקרי מדוייק, הצעדה יצאה לדרכה לאחר שהפרקליטות הודיעה שהשחקן משה איבגי יועמד לדין לאחר שהוגשו נגדו ארבע תלונות על הטרדה מינית.
איבגי (אם יוכחו ההאשמות נגדו) ודומיו הם הדור האחרון שלא מבין שאי אפשר להמשיך להתייחס לאישה כאל חפץ מיני, כאל צעצוע לסיפוק הייצר, ולא משנה באיזה דרג או דרגה אתה נמצא. לזה דאג קמפיין ה me too שחשף רבים מאוד שלא הפנימו זאת עד כה.
צעדת השרמוטות הססגונית באה גם לדרוש מהממשלה, ומשרת המשפטים איילת שקד, להתחיל להתייחס לתלונות על הטרדה מינית בצורה רצינית יותר.
הצעדה כללה מאות נשים. רובן צעירות ואפילו צעירות מאוד. היו גם גברים רבים, גם הם צעירים בדרך כלל. זה אולי נותן לנו תקווה, קרן אור שאומרת, שהדור הצעיר כבר הפנים שנורמות ההתנהגות והערכים החברתיים השתנו.
יחד עם הססגוניות, הלבוש הפרובוקטיבי והעירום יש לזכור, כי היו שם לא מעט נשים שחוו אונס או ה

טרדות מיניות אותם הם יישאו כצלקת בנפשן עד יום אחרון.

צילום: אביבה רוזן

 

 

 

צילום: אביבה רוזן
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן