Skip to content

חדש בטלוויזיה: חמישי, 10 במאי, 2018

שרופים, המפעל לייצור גאונים, סכנה מבפנים, פרנקופוניה, בלתי הפיך, מוגנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

22:00 שרופים, ערוץ טדי (פרטנר TV) 

קומדיה המספרת את סיפורים של שלושה אוהדי בני יהודה שרופים. בכל פרק הם נוסעים למשחק אחר של הקבוצה ועוברים תהפוכות בדרך. סדרה בת ארבעה פרקים, בהשתתפות דורון בן דוד ("פאודה"), יוסי צברי ("נפלת חזק") ו-גולן יורקביץ'. כותבי הסדרה: איציק שאשו, מאור זכרי ו-גולן יורקביץ'. במאי: ישי אוריין.

22:00 המפעל לייצור גאונים | Genius Factory, ערוץ Yes דוקו

בשנת 1979, המיליונר האקסצנטרי רוברט גראהם החליט לנסות להיות אלוהים. האיש שכונה נאצי, גזען ופשיסט, פותח בנק זרע מיוחד, אותו הגדיר אותו כ'מתנה לאנושות'. הרעיון מאחוריו היה לייצר גזע-על של בני האדם. תורמי הזרע היו זוכי פרס נובל ותורמות הביציות הן נשים עם איי.קיו. גבוה במיוחד. גראהם האמין שהציוויליזציה בדרך לאסון ושאיפתו הייתה לשפר את האנושות, לייצר 'סופר בייביז', וכך להפוך אותה לחכמה יותר. ב-20 השנים שפעל בנק הזרע של גרהם נוצרו למעלה מ-200 ילדים. כעת, כמעט 20 שנה לאחר מותו של גראהם, מביא הסרט את הסיפור המצמרר מאחורי בנק הזרע הייחודי, את השערוריות שליוו את המקום לאורך השנים ואת סיפורם של הילדים שנוצרו ממנו. חלקם אכן נולדו גאונים והשיגו קריירות משגשגות, אך חלקם נולדו עם אוטיזם בתפקוד נמוך, רובם סבלו מבעיות חברתיות או נפשיות והמשותף לכולם היה הלחץ הרב שהופעל עליהם להגיע להישגים יוצאי דופן. סיפור מצמרר שמעלה שאלות מוסריות רבות לאורכו לגבי היכולת של בני האדם להתערב בתהליכי היצירה של הטבע. בימוי: דריל סטונייג'. 85 דקות, קנדה, 2017.

22:00 סכנה מבפנים | Inside, ערוץ Yes2

מותחן אימה. שרה היא אלמנה צעירה הנמצאת בהיריון מתקדם ומנסה לשקם את חייה. לילה אחד מגיעה אל דלת ביתה אישה זרה עם כוונות אפלות לחטוף ממנה את התינוקת שטרם נולדה. שחקנים: רייצ'ל ניקולס, לורה הארינג. במאי: מיגל אנחל ויואס. 89 דקות, ספרד / ארה"ב / צרפת, 2016.

פרנקופוניה | Francofonia, סלקום TV

דרמה היסטורית. הסרט מבקר בביתן של יצירות האמנות הגדולות ומשחזר את צעדיהם של אנשים כמעט לא מוכרים שהגנו עליהן לנוכח האיום. הבמאי הרוסי אלכסנדר סוקורוב ("תיבה רוסית") חוזר לאחת התקופות האפלות בהיסטוריה: הנאצים כבשו את פריס ועומדים לבזוז את המוזיאונים של צרפת. היטלר כבר ניכס לעצמו את רכוש היהודים, שרבים מהם ימותו במחנות, ולא ברור אם הוא מתכוון לקחת גם את אוצרות מורשת התרבות הצרפתית או לשרוף אותם. מי שחוצץ בין הפיהרר ליצירות המופת הוא ז'אק ז'וז'אר, מנהל המוזיאונים הלאומיים של צרפת ו-וולף מטרניך, היסטוריון האמנות הנאצי שקיבל פקודה לשלוח את חפצי האמנות מן הלובר לרייך. שחקנים: אלכסנדר סוקורוב, ברונו דלבונה. 88 דקות, רוסיה, 2016. לצופים עם הרבה סבלנות לסרט איטי, אך עם צילומים נפלאים ואווירה מיוחדת, צפויה חוויה יצירתית ומיוחדת. ציון: 

בלתי הפיך | Concussion, נטפליקס | Netflix

לפרטים נוספים, ראו יום שישי, 10 בפברואר, 2017, בשעה 22:00 בערוץ Yes4

מוגנים | Safe, נטפליקס | Netflix

סדרת פשע בריטית. לאחר היעלמותה של בתו המתבגרת, מנתח אלמן המתגורר בשכונת יוקרה מתחיל לגלות סודות אפלים על האנשים הקרובים לו ביותר. שחקנים: מייקל סי. הול, אמנדה אבינגטון, מארק וורן.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן