Skip to content

מאדאם בטרפליי למרגלות חומות העיר העתיקה

ניחוח יפני באופרה המרגשת של פו'ציני מאדאם בטרפליי בבריכת השולטן בירושלים. האופרה הישראלית תעלה את סיפור האהבה קורע הלב בין צ'ו צ'ו סן לפינקרטון קצין הצי האמריקאי בין אירועי פסטיבל ישראל 2018. בהפקה המרהיבה סולני אופרה מובילים מהארץ ומחו"ל עם זמרת הסופרן הקוריאנית אליסה צ'ו בתפקיד הראשי. 7.6.2018 - מול חומות העיר העתיקה בירושלים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

תחת כיפת השמיים למרגלות חומות העיר העתיקה תועלה האופרה המרהיבה 'מאדאם בטרפליי' מאת ז'קומו פוצ'יני. המופע ייערך ביום ה' 7.6.18 בשעה 20:30 בבריכת הסולטן בירושלים. האופרה הישראלית, תעלה במסגרת פסטיבל ישראל את האופרה המרגשת בהפקה מרהיבה ועשירת אפקטים חזותיים על רקע חומות ירושלים.

מאדאם בטרפליי בירושלים מול חומות העיר העתיקה . צילום יוסי צבקר

"מאדאם באטרפליי" היא אחת האופרות המפורסמות ביותר, ורבים מכירים כמה מהאריות שלה שהפכו לסימן ההיכר של הדיוות האופראיות הגדולות.

סיפורה של "מאדאם בטרפליי" מבוסס על יומני מסע שנכתבו על ידי נוסעים שהתלוו למסעות הצי האמריקאי. לפי המנהג היפני באותם ימים יכלו חיילים זרים להינשא לבנות המקום ואף לבטל את הנישואים בכל עת שיחפצו. צ'ו צ'ו סאן, המכונה גם מאדאם בטרפליי, היא נערה יפנית שמתאהבת בפינקרטון, קצין צי אמריקאי, נישאת לו, יולדת את בנו ומגלה עם בואו לאחר שלוש שנות היעדרות שהוא נישא לאישה אמריקאית. היא מחליטה לשמור על כבודה ונוטלת את חייה בידיה כאשר בנה הקטן נותר עם אביו ואשתו.

מחבר האופרה ג'קומו פוצ'יני נמשך לאקזוטיקה של המזרח הרחוק, ושילב במוסיקה שלו נעימות מתוך ההמנון היפני ולצדן גם נעימות מתוך ההמנון האמריקאי.

מאדאם בטרפליי הפקה מרהיבה ומרגשת של האופרה הישראלית לפסטיבל ישראל 2018. צילום יוסי צווקר

בפסטיבל ישראל האופרה תעלה בהפקה מרגשת בניצוחו של ישי שטקלר ובבימויו של גדי שכטר, בהשתתפות התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור ומקהלת האופרה הישראלית, ובכיכובם של סולני אופרה מובילים מהארץ ומחו"ל עם זמרת הסופרן הקוריאנית אליסה צ'ו בתפקיד הראשי. ההפקה מלווה בתפאורה של ניב מנור ובווידיאו־ארט מרהיב של  יואב כהן.

מאדאם באטרפליי תחת כיפת השמיים בבריכת השולטן בירושלים. צילום יוסי צבקר

יציאת האופרה אל מחוץ לאולם מחייבת גישה אמנותית שונה, שמובילה במאים, מפיקים ומעצבים לחשוב בגדול וליצור הפקות ענק מרשימות. במאי האופרה גדי שכטר, אשר ביים מספר הפקות חוץ גדולות, מספר על התהליך המיוחד של יצירת הפקה מחוץ לאולם:

"כשאני ניגש לביים הפקה כזו, אני קודם כל חושב על הקהל. אני נהנה מהמחשבה שחלק גדול מהקהל רואה אופרה לראשונה בהזדמנות הזו. זה גורם לי להתכוונן להפקה שהיא ברורה ומובנת, "מסורתית" יותר במובן של היצמדות לסיפור, לתקופה ולמאפיינים המקוריים של היצירה. מצד שני, אני רוצה לנצל את אלמנט הגודל: הבמה הענקית, כמות הקהל, הייחוד של הלוקיישן, ושימוש בפירוטכניקה ובטכנולוגיה חדישה. בהפקה בחוץ יש אפשרות ללכת עד הסוף". למרות הגודל, אנו מצליחים בהפקות החוץ של האופרה לייצר אינטימיות ולקרב את הקהל אל המבצעים. ב"מאדאם בטרפליי למשל, יצרנו במה פורצת שמקיפה את התזמורת וממש נכנסת אל תוך הקהל" מספר שכטר. "הקהל כמעט יכול לגעת בזמרים".

 

מאדאם בטרפליי, 7.6.18 שעה: 20:00 , בריכת הסולטן ירושלים. במסגרת מופעי פסטיבל ישראל 2018.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן