Skip to content

רצף אזעקות ברמת הגולן

על פי כלי תקשורת ערביים ישראל תקפה מטרות צבאיות - עמדה של צבא סוריה בקוניטרה. במקביל הופעלו אזעקות ברמת הגולן כעשרים רקטות נורו מסוריה לעבר מטרות בקו הגבול הרקטות יורטו בידי כיפת ברזל. שלוש מהן נפלו בשטחים פתוחים. המורדים: ישראל תקפה בתגובה לירי באמצעות כלי טיס מטרות חיזבאלה באיזור קוניטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מסעדה הלילה (צילום מתוך סרטון )
מסעדה הלילה (צילום מתוך סרטון )

רצף אזעקות נשמעו הלילה ברמת הגולן, דקות ספורות אחרי השעה חצות (חמישי), הופעלה אזעקה במועצה האזורית גולן בקרבת הגבול הסורי נשמעו פיצוצים שמקורם לא ברור, אך עד כה לא דווח על נפילות בשטח ישראל. רשת אל-ג'זירה מדווחת במקביל על ירי ארטילרי ישראלי לעבר עמדות של משטר אסד באזור קוניטרה.האזעקות נשמעו כמה דקות לאחר כמה דקות לאחר שדווח על תקיפה ישראלית נוספת,  על פי דיווחי כלי תקשורת ערביים אחרים ישראל תקפה כוחות של צבא אסד בעיירה בעת' הסמוכה לקוניטרה. לפי הדיווחים, אין נפגעים בתקיפות אלו.
מדובר צה"ל נמסר כי הופעלו מספר אזעקות במרחב רמת הגולן. הפרטים בבדיקה וימסרו בהקדם.

על פי דיווח בכלי תקשורת לבנוניים מדובר בירי עשרות רקטות לעבר ישראל. עד כה זוהו ככל הנראה שלוש נפילות בשטחים פתוחים ויתר הרקטות יורטו בידי כיפת ברזל.
דובר צה"ל מסר מאוחר יותר  כי כעשרים שיגורים לעבר קו המוצבים הקדמי ברמת הגולן שבוצעו ע"י כח קודס האיראני. מערכות ההגנה ביצעו מספר יירוטים. אין נפגעים. "אנחנו רואים בחומרה את התקיפה. ערוכים למספר תרחישים. מבקשים מהתושבים להשמע להנחיות" לשון ההודעה.

במועצה המקומית מטולה נמסר לתושבים כי "בדקות האחרונות התחיל ירי לעבר רמת הגולן ונשמעות אזעקות.

אנחנו במטולה בשגרה מלאה במידה וישמעו אזעקות בישוב אנו מבקשים להיכנס למרחב המוגן למשך עשר דקות. המקלטים הציבוריים ברחבי המושבה פתוחים, ניתן להתעדכן במיקומים באתר המועצה באינטרנט. כרגע אצלנו שיגרה מלאה. בכל שינוי במצב, נעדכן בהתאם".

מהמועצה האזורית גוחן נמסר לתושבים על "ירי תלול מסלול שוגר לעבר הגולן בפוליגונים 1. 2. 6.

תושבים שביישובם נשמעה אזעקה נדרשים להישאר במרחבים מוגנים עד להודעה אחרת.

מרכז הפעלה של מועצה אזורית גולן הופעל באופן מלא. אנו עומדים בקשר רציף עם צה"ל ומנהלים את האירוע במרחב האזרחי".

בקרית שמונה פורסמה הודעה לתושבים בה נמסר: "תושבים יקרים, הדי הפיצוצים שנשמעים הלילה, הם ירי של כוחותינו. ברמת הגולן הופעלה אזעקה. בשלב זה ולאחר התייעצות שקיימנו כעת עם גורמי הצבא אין שינוי בהנחיות המיגון לתושבי קריית שמונה. במידה וישמעו אזעקות במרחב העיר יש לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף, קרי להיכנס למרחב מוגן למשך 10 דקות. במידה ויוחלט לפתוח מקלטים, הציבור יעודכן בהתאם. נמשיך לעדכן אתכם בכל התפתחות באמצעות דף הפייסבוק של העירייה והמוקד העירוני שפועל 24/7.

במבזק שברשת הטלגרם של המורדים בסוריה נמסר כי ישראל תקפה בתגובה באמצעות כלי טיס אתרים של החיזבאללה בחאן עראבה שבאזור קוניטרה.

רשת אלמידיאן המקורבת לחיזבאללה טענה כי את הירי ביצעו כוחות אל-קודס המזוהים עם אירן.  התקיפה האיראנית אירעה בסביבות השעה 00:10. ב"אל מיאדין" דווח גם כי עשרות רקטות שוגרו לעבר ארבעה אתרים צבאיים ישראלים. בעקבות אותה תקיפה נרחבת נשמעות אזעקות במועצה האזורית גולן אזעקות. התושבים באזורים שבהם נשמעו האזעקות מיהרו למרחבים המוגנים ונשארו בהם דקות ארוכות. האזעקות נשמעו כמה דקות לאחר שדווח על תקיפה ישראלית, הפעם באמצעות ירי ארטילרי. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי ישראל תקפה כוחות של צבא אסד בעיירה בעת' הסמוכה לקונייטרה. לפי הדיווחים, אין נפגעים בתקיפה.

פריסת כיפת ברזל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)
פריסת כיפת ברזל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)

רקטות שכאלה אינן מגיעות לטווח העולה בהרבה על 100 ק"מ, אך אם האיראנים היו מספיקים לשגר אותן – לפני "מתקפת המנע" שיוחסה לישראל – הן היו יכולות לפגוע בבסיסי צבא בגולן. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם הפועל מלונדון מסר כי בתקיפה נהרגו 15 איש, בהם שמונה איראנים. עוד דווח על נעדרים ופצועים בתקיפה. לפי הדיווח, בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר נפגעו בין היתר מחסנים ומשגרים.

דובר צה"ל אישר חלק מהפרטים ומסר: "לפני כשעה זוהו כ- 20 שיגורים של רקטות ששוגרו על ידי כוח קודס האיראני לעבר קו המוצבים הקדמי של צה"ל ברמת הגולן. בוצעו מספר יירוטים על-ידי מערכת כיפת ברזל. לא ידוע על נפגעים. יש להישמע להוראות פיקוד העורף, שימסרו ככל שיידרש. צה"ל ערוך ומוכן למגוון רחב של תרחישים ורואה את האירוע בחומרה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן