Skip to content

חינגת שבועות

הילולת שבועות ווקאלית – פסטיבל אבו גוש ה-53 למוזיקה ווקאלית בין 18 ל-20 במאי 2018 בכנסיה שבקרית יערים ובקריפטה שבכפר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלב הפסטיבל ה-53 למוסיקה ווקאלית באבו גוש – יצירות קאנוניות אהובות דוגמת המיסה הגדולה בדו מינור של מוצרט, הרקוויאם של פורה והמיסה בדו מג'ור של בטהובן.

במלאת 100 להולדתו של לאונרד ברנשטיין תפתח את הפסטיבל המקהלה הקאמרית של האקדמיה למוזיקה בירושלים, בניצוחו של סטנלי ספרבר, בביצוע מבחר פנינים אהובות מיצירתו  — ממזמורי צ'יצ'סטר ועד "סיפור הפרברים". נגן הצ'מבלו של תזמורת בארוקדה, יזהר קרשון, ינצח על האופרה של דניאל פרסל – אחיו הצעיר של הנרי פרסל – "בחירתו של פאריס". את תפקיד פאריס ישיר הטנור איתן דרורי כשלצדו זמרות הסופרן עינת אורנשטיין בתפקיד פאלאס ורויטל רביב בתפקיד ונוס. בקריפטה – הכנסייה הצלבנית שבלב הכפר  –   תככב עינת אורנשטיין בתכנית של מבחר בלדות סקוטיות אנגליות ואיריות. בתה של זמרת האלט הידועה מירה זכאי – נגנית הלאוטה אופירה זכאי שניגנה ב"הכתרה של פופיאה" – תלווה אותה על הלאוטה. על  הקשר הייחודי בין שירי עם לשירים של המאה ה-16 — יוכל הקהל להתענג בקונצרט הייחודי.

בקריפטה שבלב הכפר יעלה נגן הגיטרה אורי ברכה עיבודים לבאך בקצב הבוסה נובה. מהות האנרגיות הפנימיות של באך "מזמינה" עיבודים לבלוז וג'אז במיטבו. האלמנטים האלו  פיתו את הסווינגל סינגרס להלחין עיבודים ריתמיים לבאך. נעימות של נינו רוטה ואניו מוריקונה מתוך הסרטים האיטלקיים האהובים "לה דולצ'ה ויטה" ו"סינמה פרדיסו" – ישיר הטנור אסף כחולי בקריפטה.

 סלסולים מודאליים מזרחיים ומוזיקה ספרדית מתקופת הרנסנס ולדינו יבצעו חברי אנסמבל מודאליוס בעיבוד של איתן שטיינברג. שירים מארצות המגרב (=מערב) ומקור הלדינו — המלחין אלונסו מודרה — יהוו תכנית מרתקת בקריפטה.

בכנסיה הגדולה שבקרית יערים יוכלו חובבי בטהובן ליהנות מהאנסמבל הקולי הישראלי שישיר את  המיסה בדו מג'ור  של בטהובן והרפסודיה לאלט של ברהמס בניצוחו של יובל בן עוזר.

אורחי הפסטיבל הפעם הם חברי המקהלה הליטאית המקצועית מווילנה.  הם ישירו את הסטבט מאטר הפחות מוכר של סקרלטי ושירי עם ליטאיים.

המנצח, המעבד והפסנתרן המוכשר דוד זבה ינצח על הרכבים של זמרים מתוך הסטודיו אופרה שיבצעו נעימות אופרה אהובות נוסח "שיר העבדים" מ"נבוקו",  אריות ודואטים מאופרות אחרות.

הסופרן דנה מורבך העושה חיל באירופה ומופיעה בלוצרן וזלצבורג – תהיה הסולנית בתפילת Salve Regina של שוברט. המנצח המנוסה מיכאל שני ינצח על המקהלה הקאמרית תל אביב בביצוע קנטטת תהילים של באך ודיקטוס דומינוס של הנדל.

האבובן המופלא דודו כרמל והכנרת סעידה בר לב ילוו עם נגן הנבל הווירטואוז עוזי רוזנבלט מפרגוואי תכנית מרתקת של מוזיקת עם מצפון הודו מתובלת בנעימות של  רספיגי.

כדרכו, הפסטיבל מתאפיין בתכניות מגוונות ומקוריות בביצוע הרכבים המפגינים מקצועיות. הפסטיבל יספק חוויה מרתקת לציבור המכורים למוזיקה ווקאלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן