Skip to content

הפריחו עפיפון עם חומרי בעירה וגרמו לשריפה בשדות נחל עוז

במפגן הזדהות שנועד לדברי ארגון הימין הקיצוני ה'אמת שלי' להביע תמיכה בצה"ל וכנגד ארגוני שמאל רדיקלים, החליטו מספר פעילים להבעיר את שדות הפלסטינים באמצעות עפיפון, אלא שהניסיון כשל והסתיים בשריפת שדות נחל עוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירוע אותו ארגנו ארגוני הימין הקיצוני, האמת שלי יחד עם 'מסדר הדר' המטה להשבת גופות החיילים מעזה, בנוכחות משפחות גולדין, שר החקלאות אורי אריאל (בית יהודי) וח"כ חיים ילין (יש עתיד) הפך במהרה לשריפה גדולה בשדות הסמוכים לנחל עוז.

עפיפון התבעירה (צילום מתוך סרטון האירוע)
עפיפון התבעירה (צילום מתוך סרטון האירוע)

מס' עשרות פעילי הימין הקיצוני "האמת שלי",  הגיעו הבוקר (שישי) לאזור הסמוך לאנדרטת החץ השחור הצופה אל עזה, לשם הפגנת תמיכה במשפחות הנעדרים ולדבריהם גם בחיילי צה"ל הפרושים באזור.
"אנחנו נביא את העפיפונים.. אתם את הרוח", נכתב בהזמנת הארגון. "בשעה בה החיילים סופגים מבית ומחוץ, וחקלאי הדרום רואים את גידוליהם עליהם עמלו נשרפים לאור היום, נתייצב כולנו לתמוך ולהזדהות", הדגישו המארגנים. הפעילים הסבירו כי "כבר למעלה מחודש שכוחות הביטחון מתמודדים מידי שישי מול מחבלי חמאס, ובשאר השבוע מול פרובוקציות וקמפיין דה-לגיטמציה חסר תקדים של ארגונים רדיקלים ישראלים", ולכן מתייצבים פעילי הארגון ה"ציוני" לדבריהם למפגן תמיכה בצה"ל.
בין פעילי הימין הקיצוני נכח גם רן כרמי בוזגלו, מתומכי החייל ההורג אלאור אזריה, שהשתחרר לא מכבר מהכלא. כרמי ושני חברים נוספים החליטו להוסיף עפיפון גם חומרי בעירה אותו יעיפו לשטחי הרצועה בתגובה לעפיפונים זהים שהעלו הפלסטינים לאוויר.  אלא שהעפיפון נחת בשדות נחל עוז וגרם לשריפה גדולה.

שר החקלאות אורי אריאל שהצטלם לערוצי הימין בשמחה כשהוא אוחז בחוט עפיפון, העדיף לעזוב את האזור עם פרוץ השריפה ומילא פיו מים. ח"כ חיים ילין, המתגורר במועצה האזורית עוטף עזה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יהודי ישראלי הגיע בדקות האחרונות עם עפיפון בוער ורצה להעיף אותו לעזה. בסוף הוא שרף את השדות של נחל עוז וסיכן צה"ל. אני מגנה בתוקף תופעות קיצוניות כאלו משני הצדדים. יש לנו צבא שמגן עלינו."

ממשטרת ישראל נמסר כי "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות 3 חשודים אשר הגיעו מכיוון ישראל סמוך לנחל עוז/ לגדר עם רצועת עזה, והעיפו עפיפון אשר ככל הנראה נשא חומר תבערה. כתוצאה נגרמה שריפה קלה אשר כובתה, והחשודים עזבו את המקום. החשודים אותרו ועוכבו בידי כוח צה"ל וכעת מועברים לחקירה במשטרת ישראל."  תוך כך הודיע הפלסטינים  כי צלפים ירו במחבל שביקש להפריח עפיפון זהה עם חומרי בעירה. המחבל נפגע ופונה לבית חולים ברצועה. אחד הנוכחים בהפגנה העיר ואמר למגפון: "מזלם של הפעילים שהם הציתו בצד הישראלי של הגדר. אחרת דמם היה בראשם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן