Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 13 במאי 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה אחרי עשרות שנים בבדידות, זכתה ישראל בתחרות הזמר האירופאית – האירוויזיון 2018. נטע ברזילי כבשה את לב הקהל עם השיר TOY והעפילה למקום הראשון, עובדה שתמקם את תחרות 2019 בישראל.     כוננות שיא לקראת צעדת "יום הנכבה": הפלסטינים מצפים למאה אלף משתתפים; הערכות: המטרה היא לחצות את הגבול ולחדור לישראל; חשש כי ההפגנות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

אחרי עשרות שנים בבדידות, זכתה ישראל בתחרות הזמר האירופאית – האירוויזיון 2018. נטע ברזילי כבשה את לב הקהל עם השיר TOY והעפילה למקום הראשון, עובדה שתמקם את תחרות 2019 בישראל.

    כוננות שיא לקראת צעדת "יום הנכבה": הפלסטינים מצפים למאה אלף משתתפים; הערכות: המטרה היא לחצות את הגבול ולחדור לישראל; חשש כי ההפגנות יתרחבו לירושלים ולגדה (בטחוני)

    בנסיון למנוע פיצוץ: מנהיג חמאס הוזמן לביקור בזק בקהיר לפגישה עם ראש המודיעין המצרי (בטחוני)

    בחסדי שמים: מנהרת טרור התקפית של חמאס הושמדה מטרים ספורים מהגבול עם ישראל (בטחוני)

    מפגינים הציתו את צדו הפלסטיני של מעבר כרם שלום; המעבר נסגר עד להודעה חדשה (בטחוני)

    הכלי החדש למאבק בעפיפונים: טיסנים עם סכינים בכנפיהם (בטחוני)

    המשלחת האמריקאית תנחת היום בישראל לקראת העברת השגרירות לירושלים; נמנע גינוי האיחוד האירופי (מדיני)

    לפני הפסגה: אתר גרעין צפון קוריאני יפורק בעוד פחות משבועיים, עיתונאים זרים יוזמנו לאירוע (חוץ)

    דיווח: ארה"ב דורשת מצפון קוריאה להעביר 5 פצצות אטום לצרפן עוד החודש (חוץ)

    מזכיר המדינה האמריקני: "אם צפון קוריאה תוותר על הגרעין, נפעל לשגשוגה הכלכלי" (חוץ)

תחזית מזג אוויר

    מזג אוויר: גשם קל ברחבי הארץ; טמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה * גשם מקומי ייתכן בצפון הארץ ובמרכזה, בצפון הנגב. הטמפרטורות עדיין נמוכות מהרגיל בעונה. משעות הצהרים הגשמים יתמעטו. הלילה יהיה מעונן חלקית עם גשם מקומי ברובו קל, בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף (וואלה)

חדשות

מחר, יום שני, 14.5.2018, כ"ט באייר תשע"ח, בשעה 8:30 בבוקר, ייערך  במלון וולדורף אסטוריה בירושלים אירוע לרגל העברת שגרירות ארה"ב לירושלים – בירת מדינת ישראל.

האירוע בארגונו של ארגון ה-OU העולמי (Orthodox Union), יתקיים במעמד בכירי הממשל האמריקאי שצפויים לנאום באירוע,  אליהם יתלוו הסנאטור מר טד קרוז, הסנאטור מר לינדזי גראהם, מושל פלורידה מר ריק סקוט, חבר הקונגרס מר טד דויטש, סנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים נוספים, נשיא ה-OU העולמי מר משה ביין, מנכ"ל ה-OU העולמי מר אלן פייגן, נשיא OU ישראל צבי סנד, מנכ"ל OU ישראל מר אבי ברמן ועוד.

באירוע יוענקו מתנות ייחודיות לבכירי הממשל המבטאות את הקשר העמוק לירושלים.

בין המשתתפים מטעם ממשלת ישראל: שר ירושלים והתפוצות זאב אלקין, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית וסגן השר מייקל אורן, סגני שרים וחברי כנסת, אישי ציבור בכירים בהם הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו ועוד.

ארגון ה-OU העולמי הוא הארגון האורתודוכסי הגדול ביותר בעולם, הפועל ב-92 מדינות ויותר מ-1000 קהילות יהודיות ברחבי העולם. ראשי הארגון פועלים מזה כ-45 שנה מול כל הממשלים השונים בארצות הברית להעברת השגרירות לירושלים. בארץ, מחבר הארגון את ציבור העולים ומהווה עבורם קהילה כדי שירגישו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לצד זאת בונה הארגון מנהיגות ערכית-ציונית צעירה, ב-21 מרכזי נוער בערים השונות בישראל. 

מנכ"ל OU ישראל, הרב אבי ברמן: "העברת השגרירות לירושלים היא רגע היסטורי שאנחנו מקדמים ומייחלים עבורו קרוב ליובל שנים. אנו נרגשים ומודים לממשל האמריקאי בראשות הנשיא דונלד טראמפ על התמיכה הברורה בישראל ועשיית צדק היסטורי עם העם היהודי".

    שיעור התושבים הפלסטינים בירושלים עומד על כ-40% * נתוני מכון ירושלים מגלים כי שיעור הפלסטינים מבין תושבי העיר ממשיך לעלות בהתמדה ועומד היום על 38%, לעומת 1967, אז היה שיעורם 25% בלבד * עם זאת, על פי הערכות שונות, שיעורם של הפלסטינים בעיר גבוה יותר ועבר את ה–40%. זאת, משום שהנתונים אינם כוללים עשרות אלפי פלסטינים שגרים בשכונות שמעבר לגדר ואינם רשומים כתושבי העיר. (הארץ)

    לאחר השביתה: עובדי נמל חיפה ואשדוד שבו לעבודה מלאה * עובדי נמל אשדוד הגיעו למשמרת בוקר מלאה, 14 צוותים שפורקים אוניות (כ-200 איש) וכ-600 עובדים בכל הנמל
המשטרה עצרה אתמול בהרצליה חשוד בגין מעשה מגונה בפומבי * השוטרים הוזעקו לרחוב יהודה הנשיא בהרצליה בגין דיווח על חשוד אשר לכאורה חשף את עצמו בפני קטינות בגינה ציבורית במקום. החשוד יליד 1981 נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה ובין השאר תיבדק מעורבותו באירוע אחר בעל מאפיינים דומים. הבוקר יובא החשוד לביהמ"ש השלום בתא לדיון בהארכת מעצרו

בטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש ובבקעה 16 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

כוננות שיא לקראת צעדת "יום הנכבה": הפלסטינים מצפים למאה אלף משתתפים; הערכות: המטרה היא לחצות את הגבול ולחדור לישראל; חשש כי ההפגנות יתרחבו לירושלים ולגדה

כוננות שיא לקראת החרפת הפגנות השיבה: ביום שני תעבור שגרירות ארה"ב לירושלים ולמחרת יציינו הפלסטינים את יום הנכבה. בצבא חוששים שההפגנות יתרחבו לראשונה למוקדים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. * מקורות בחמאס מסרו הבוקר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון: התנועה ביקשה מכל חבריה להגיע לאזורי העימותים לאורך הגבול מחר וביום שלישי. המקורות סיפרו כי הם צופים שכ-100 אלף חברי התנועה ותומכיה ייענו לקריאות ויגיעו להפגין * מארגני צעדות השיבה בעזה מחלקים כרוזים וקוראים להמונים להשתתף מחר ומחרותיים במה שהם מכנים "הנהירה הגדולה ביותר לשבור את המצור". לפי מקורות פלסטינים המטרה היא לחצות את הגבול ולחדור לישראל * הנייה: "כל העם הפלסטיני יהיה ברחובות פלסטין ב-14 וב-15 במאי" * ההנחיות לכוחות הן להיות נחושים, אך גם לעשות כל מאמץ לצמצם עד כמה שאפשר את מספר הנפגעים בקרב הפלסטינים

בנסיון למנוע פיצוץ: מנהיג חמאס הוזמן לביקור בזק בקהיר לפגישה עם ראש המודיעין המצרי

סוכנות ידיעות פלסטינית מדווחת כי המודיעין המצרי זימן את יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה, לביקור בזק בקהיר, בו יפגש עם יו"ר המודיעין הכללי של מצרים, עבאס כאמל. השניים צפוים לשוחח על צעדת השיבה, שתתרחש בסמוך להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים * לפי הדיווח, ראש המודיעין המצרי צפוי לדרוש מהנייה לא להבעיר את השטח בעזה, בעוד הנייה צפוי לענות כי אין לחמאס שליטה על הצעדות * במשלחת חמאס גם סגן מנהיג הארגון בעזה, ח'ליל אל-חיה.

מנהרת טרור התקפית של חמאס הושמדה מטרים ספורים מהגבול עם ישראל

בפעם התשיעי בחודשים האחרונים: מנהרת טרור התקפית של חמאס הותקפה באמצעות מטוסים, מטרים ספורים משטח ישראל במרחב מעבר ארז. * בצבא סבורים כי המנהרה יועדה להגיע לשטח ישראל בסמוך ליישוב ישראלי ולמעבר ארז, המשמש כמעבר הומניטרי * חמאס: "ההפצצה של מטוסי הכיבוש הציוני על עזה לפני זמן קצר – ניסיון נואש למנוע את תהלוכות השיבה. תגובת העם שלנו תהיה ביום שני הקרוב, נהירה המונית למען מימוש זכויותנו״

מפגינים הציתו את צדו הפלסטיני של מעבר כרם שלום; המעבר נסגר עד להודעה חדשה

עשרות מפגינים פרצו לצדו הפלסטיני של מעבר כרם שלום, הציתו מסוע להעברת סחורות ואת הצינור שדרכו ישראל מספקת גז ודלק לרצועת עזה * עלות צינור הגז והדלק היא כ-10 מיליון שקלים. ועלות המסוע כ-23 מיליון שקלים * זהו השבוע השני ברציפות שהוצת צדו הפלסטיני של המעבר, הנקודה היחידה שממנה עוברות סחורות מישראל לרצועה. * בשבוע שעבר כוחות גדולים של חמאס הדפו את המפגינים החוצה מהמעבר * בעקבות ההצתה: המעבר ייסגר החל מהבוקר – ועד להודעה חדשה.

הכלי החדש למאבק בעפיפונים: טיסנים עם סכינים בכנפיהם

בפיקוד דרום הכניסו ביום שישי לראשונה לשימוש מבצעי את הפתרון הטכנולוגי למכת הצתת השדות מעבר לגדר המערכת. – טיסנים עם סכינים בכנפיהם שיחתכו את החוט השולט בעפיפון. * 40 עפיפונים הופלו ביום שישי בגבול רצועת עזה

    ערב שבת, בתוך שעה: שני ניסיונות פיגוע דריסה בגדה, חייל נפצע קל; אחד המפגעים נמלט * חייל שהיה במחסום בצומת גנות סמוך ליישוב שבי שומרון נפצע קל בניסיון דריסה. הוא קיבל טיפול במקום ופונה לבית החולים. הנהג הפוגע נמלט מהמקום. * באירוע נוסף נעצר חשוד שניסה לדרוס חייל בצומת הכבשים שבאזור הר חברון, איש לא נפגע

    עלה ל-2 מספר ההרוגים בגבול הרצועה ביום שישי האחרון * הרשויות בעזה: מת מפצעיו הנער בן ה-16 שנפצע בהפגנה ביום שישי ליד גדר המערכת * לפי הרשויות ברצועה, 972 מפגינים נפצעו, מתוכם 175 מירי חי, ושניים מירי כדורי גומי. בסך הכל פונו 370 מפגינים לבתי חולים, שנים מהם במצב אנוש, ועשרה מהם במצב קשה.

    דיווח: 27 נהרגו בתקיפת הנרחבת בסוריה בשבוע שעבר, מתוכם 11 אירנים * המרכז הסורי לזכויות אדם עדכן כי בהפצצת המתקנים האירניים בסוריה על ידי חיל האוויר בלילה שבין רביעי חמישי נהרגו 27 בני אדם, בהם 11 איראנים ושישה חיילים סורים, בהם שלושה קצינים. * על פי הארגון, בשתי התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה השבוע חוסלו בסה"כ 42 בני אדם, בהם 19 איראנים. * מקור איראני בכיר בסוריה: "אין כל נפגעים איראניים מהתקיפות של הצבא הישראלי בחמישי האחרון בסוריה"

מדיני

המשלחת האמריקאית תנחת היום בישראל לקראת העברת השגרירות לירושלים; נמנע גינוי האיחוד האירופי

המשלחת האמריקנית בראשות שר האוצר האמריקני, ובתו וחתנו של טראמפ, יגיעו היום בצהריים לישראל. אחר הצהריים תיערך להם קבלת פנים מיוחדת במשרד החוץ, לקראת טקס הסרת הלוט מחר בבניין השגרירות החדש בבירה

– נציגי הונגריה, צ'כיה, אוסטריה ורומניה צפויים להגיע לטקס קבלת הפנים – חרף מדיניות האיחוד נגד המהלך. * נציגי גרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה יחרימו את הטקס * הונגריה, צ'כיה ורומניה אף סייעו לסיכול פרסום הודעת של כל 28 המדינות החברות באיחוד האירופי נגד העברת השגרירות האמריקנית לבירה * טראמפ: "שבוע גדול לפנינו – ברכות לכולם!" * למרות שטראמפ לא צפוי להגיע לאירוע, הוא יישא ברכה מצולמת מהבית הלבן

    שר החוץ הרוסי, לברוב, על הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "אנו מודאגים מאוד מהיחסים ביניהם. הם הגיעו למבוי סתום שמעמיק יותר יותר, בעיקר לאור החלטת ארה"ב להעביר את שגרירותה לירושלים"

    ועדת המעקב של ערביי ישראל תפגין נגד העברת השגרירות לירושלים * הגוף המאגד של הארגונים הפוליטיים של הציבור הערבי יקיים הפגנה נגד פתיחת השגרירות האמריקאית: "נרים קול נגד מדיניות ארה"ב שמגבה את הכיבוש וההתנחלויות"

    דיווח: נתניהו נפגש עם שגרירי מדינות ערביות לפני כחודשיים * מפגש יוצא דופן התקיים בין נתניהו לבין שגרירי איחוד האמירויות ובחריין לפני כחודשיים במסעדה בוושינגטון. לפי הפרסום, נתניהו הוזמן לשולחנם על ידי נציגים אמריקנים לאחר שהתברר כי גם הם סועדים במקום. רה"מ ענה על שאלות ואף לחץ את ידיהם ביציאתו מהמסעדה * לישראל ולאיחוד האמירויות אין יחסים דיפלומטיים רשמיים, אך הן מחזיקות בעמדות דומות על איראן (AP)

    ארדואן על תקיפת ישראל בסוריה: ממשיכה ליצור פחד במזרח התיכון * נשיא טורקיה, ארדואן, מאשים את ישראל בכך שהיא דוחפת למלחמה במזרח התיכון. בראיון ל-BBC בערבית התייחס להסלמה האחרונה בסוריה בין ישראל לאיראן והטיל ספק בגרסה הישראלית לפיה שוגרו לעבר ישראל טילים איראניים: "ישראל שיגרה יותר מחמישים טילים לעבר סוריה – מדוע?"

חוץ

לפני הפסגה: אתר גרעין צפון קוריאני יפורק בעוד פחות משבועיים, עיתונאים זרים יוזמנו לאירוע

צעד בדרך לפירוז: בעוד כ-10 ימים תשמיד צפון קוריאה את המתקנים באתר ניסויי הגרעין. הממשל יפוצץ את המנהרות המובילות לאתר הניסוי, ויסיר את כל מתקני המדידה, בנייני המחקר ועמדות האבטחה * לפי התקשורת הממלכתית בצפון קוריאה, פיונגיאנג תזמין עיתונאים מארה"ב, דרום קוריאה, סין, רוסיה ובריטניה לצפות בהרס האתר * טראמפ ודרום קוריאה בירחו על החלטת הצפון להשמיד את האתר * דובר משרד הנשיאות הדרום קוריאני על פרסום לוח הזמנים של קוריאה הצפונית: "זה מראה שהם מוכנים לקיים את הבטחותיהם"

דיווח: ארה"ב דורשת מצפון קוריאה להעביר 5 פצצות אטום לצרפן עוד החודש

בחצי האי הקוריאני מדווחים כי שר החוץ האמריקני מייק פומפאו דורש מקים ג'ונג-און להעביר לצרפת 5 פצצות אטום עוד החודש, כדי להוכיח שהוא רציני בנוגע למו"מ על פירוז מנשק גרעיני. עוד דווח כי טראמפ דיבר על הנושא עם נשיא צרפת עמנואל מקרון (כאן)

– פומפאו: יידרש פיקוח משמעותי על פירוק צפון קוריאה מגרעין

– דרום קוריאה: "הסנקציות על הצפון יימשכו עד שנראה כי הוא מתפרק מהגרעין"

מזכיר המדינה האמריקני: "אם צפון קוריאה תוותר על הגרעין, נפעל לשגשוגה הכלכלי"

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר במסיבת עיתונאים עם מקבילתו הדרום קוריאנית כי "אם צפון קוריאה תבצע מהלכים נחרצים ותתפרק במהירות מנשקה הגרעיני, ארה"ב תפעל לשגשוגו הכלכלי של המדינה"

    פיגוע דקירה בפריז: הרוג וארבעה פצועים; דאעש נטל אחריות לפיגוע * מפגע צ'צ'ני בן 21 תקף עוברי אורח באמצעות סכין במרכז פריז ורצח אדם אחד. 4 בני אדם נוספים נפצעו, ביניהם שניים באורח קשה ושניים באורח קל. * הדוקר חוסל בידי המשטרה. הוריו נעצרו * ארגון המדינה האיסלאמית קיבל אחריות לתקיפה וכתב כי הדוקר נענה לקריאה לתקוף את שותפות ארה"ב בקואליציה נגד דאעש.

    מטוסי קרב אמריקאים הבריחו מפציצים רוסיים שהתקרבו לאלסקה * צמד מפציצים רוסיים, מסוג טופולב 95 עם יכולת לשאת פצצות גרעיניות התקרבו ביום שישי בבוקר למרחב האווירי הבינלאומי מול חופי אלסקה. בתגובה נשלחו שני חמקנים אמריקנים F-22 שננעלו על המפציצים הרוסיים עד אשר עזבו את המרחב (CNN)

    הסכם הגרעין: מפקח בכיר בסוכנות לאנרגיה אטומית התפטר מתפקידו במפתיע * שלושה ימים לאחר פגישת ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן החוקר הראשי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית התפטר מתפקידו באופן פתאומי * מחליפו, הוא מהנדס גרעין ששימש עד לאחרונה כמפקח בכיר לענייני איראן. (AP).

    – שר החוץ האיראני ייצא למסע בינלאומי להצלת הסכם הגרעין * שר החוץ האיראני, יצא לסבב שיחות בניסיון להציל את ההסכם השנוי במחלוקת * במהלך השבוע הקרוב יבקר ברוסיה, סין ובאיחוד האירופי

    – אלפים הפגינו ברחבי איראן נגד פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין * ההפגנות התקיימו בערים שונות במדינה, וחלק מהמשתתפים תועדו כשהם מציתים דגלי ארצות הברית. * עצומה המונית, עליה חתמו אלפי אירנים, קוראת לשלטונות לחדש את פעולות הגרעין שנעצרו או הואטו בהסכם הגרעין ב-2015 בשל "חוסר הנאמנות של אמריקה" ולזכר מדעני הגרעין שחוסלו.

    איטליה: בית משפט התיר לרה"מ לשעבר ברלוסקוני להתמודד בבחירות * לאחר סאגה משפטית ארוכה, בית המשפט במילאנו אישר לפוליטיקאי האיטלקי הותיק ברלוסקוני לחזור ולהתמודד על תפקידים ציבוריים ואף להתמודד על קדנציה חמישית כראש ממשלה. ברלוסקוני הורשע ב-2013 בגין עבירות מס ומאז נאסר עליו לחזור לפוליטיקה. עם זאת, לא ברור אם יבקש לרוץ שוב בשל גילו המתקדם

    אינדונזיה: לפחות 9 הרוגים בשלושה פיגועים בעיר סוראביה; דעא"ש נטל אחריות לפיגועים * תשעה בני אדם נהרגו ולפחות 40 בני אדם נפצעו, בשלושה פיגועים שאירעו הלילה בשלוש מרכזים נוצריים בעיר סורבאיה, השנייה בגודלה באינדונזיה. * לפי המשטרה שלושת הפיצוצים התרחשו בהפרש של 10 דקות זה מזה. * דובר סוכנות המודיעין הלאומית, מסר כי ארגון המסונף למדינה האיסלאמית (דאעש) קיבל את האחריות על הפיגועים.

    ארה"ב: ראש הסגל בבית הלבן: "מהגרים שברחו מאסונות טבע צריכים לקבל אזרחות"

    עיראק: הסתיימו הבחירות לפרלמנט, לראשונה מאז הניצחון על דאע"ש * בעיראק נערכו אתמול בחירות כלליות, לראשונה מאז הכריזה המדינה על הבסת ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). * אחוז ההצבעה עמד על 44.52 אחוזים, בעוד כ-24 מיליון מבעלי זכות הבחירות החליטו להשאר בבתיהם * לפרלמנט ייבחרו 329, מתוך כ-7000 מועמדים המשתייכים לעשרות מפלגות וארגונים פוליטיים * קלפיות הוצבו גם באזורים בהם יושבו למעלה מ-2 מיליון האזרחים העיראקים שטרם שבו לבתיהם באזורים שנכבשו על ידי ארגון המדינה האיסלאמית. * זוהי הפעם הראשונה שההצבעה בעיראק מתבססת על הצבעה אלקטרונית, בניסיון לצמצם ולמנוע זיופים.

    – ברקע הבחירות: שלושה נהרגו בפיצוץ מדרום לכירכוכ, דאעש לקח אחריות לפיגוע

    מלזיה: על ראש הממשלה המודח נאסר לצאת מגבולות המדינה; פשיטה נערכה על בית קרוביו * הממשלה אסרה על ראש הממשלה המודח נג'יב רזאק, שהפסיד השבוע בבחירות לאחר שכיהן בתפקיד מ-2009, לצאת מגבולות המדינה. רזאק, החשוד בשחיתות, אמר כי יכבד את ההחלטה למרות שתכנן לצאת לחופשה עם משפחתו * כוחות משטרה פשטו על בניין דירות בו שהו מקורבים לראש הממשלה היוצא, בחיפוש אחר מסמכים סודיים. קיים חשד שהמסמכים הוצאו משטח המדינה

    פקיסטן: הרשויות אסרו על דיפלומט אמריקאי מלעזוב את המדינה

    תימן: 115 הרוגים בקרבות במערב המדינה בסוף השבוע

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן