Skip to content

מצעד קבלת הפנים לפליטים

מארסיי היא מרכז ההתנגדות ופעילים רבים מארחים פליטים, מספקים מזון וביגוד לנזקקים כמו כן תמיכה משפטית וביורוקרטית (אולי הבעיה הקשה ביותר). שכונות מרכז העיר העממיות מהוות מוקד התנגדות פסיבי ואקטיבי, למדיניות הממשלה הצרפתית בנושא ההגירה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נושא הפליטים, הוא בעיה אירופית כאובה, לא משום שזרם הפליטים גדול כל כך, וגם לא מהפחד מטרור, אחרי הכל כבר ברור לחלוטין שהטרור מקורו בבודדים ורובם ככולם אינם מהגרים חדשים. הבעיה היא הלחץ מימין (כרגיל) ו/או ממשלות עם נטיה ימנית קסנופובית.

כולם יושבי כדור הארץ - צילום: עמית מנדלזון

צרפת, החתומה ביחד עם בריטניה ואיטליה על הסכם דבלין בו מוסכם על סגירת הגבולות (צרפת-בריטניה ואיטליה-צרפת) בפני מהגרים. איננה מוכנה לקבל את דחיית הפליטים שרבים מהם עברו גהנום עלי אדמות כדי להגיע לאירופה. ובינהם ילדים רבים.

צעדת קבלת הפנים - צילום: עמית מנדלזון

אמש (יום שבת) התייצבו בקצה האוטסטרדה הנכנסת למארסי כ- 700 איש לקבל את פני המהגרים ובמשך שלושת הימים הקרובים הם יצעדו ברחבי העיר ומשם ימשיכו לכיוון פריס.

הנעדרים - צילום: עמית מנדלזון

המצעד צעד דרך שכונת המהגרים המרכזית במרכז העיר עד לנמל הישן ללא הפרעה, בעידוד המוני התיירים ועוברי האורח. וייצוג מלא של המדיה (אם כי קשה לדעת מה תפרסם המדיה המיינסטרימית בסופו של דבר).

מאזין בקשב רב לדוברים - צילום: עמית מנדלזון

כמובן שהפגנה מסוג זה היא נחלתם של ארגוני השמאל בלבד. אבל בין הפעילים נמצאים גם צעירים רבים, והורים גוררים את ילדיהם להפגנה לא לפני שהסבירו להם היטב מה משמעותה.

ברכת ברוכים הבאים לפליטים מהדור המאוד צעיר - צילום: עמית מנדלזון

מארסיי היא מרכז ההתנגדות ופעילים רבים מארחים פליטים, מספקים מזון וביגוד לנזקקים כמו כן תמיכה משפטית וביורוקרטית (אולי הבעיה הקשה ביותר). שכונות מרכז העיר העממיות מהוות מוקד התנגדות פסיבי ואקטיבי, למדיניות הממשלה הצרפתית בנושא ההגירה.

עצרו את הסכם דבלין - צילום: עמית מנדלזון

האמת היא שצרפת איננה ייעד מועדף לפליטים וסגירת הגבול בין איטליה לצרפת  אמורה למנוע את זרימת הפליטים למחסום השני שהוא גבול בריטניה-צרפת. צרפת היא כיום אחת המדינות היקרות באירופה ומדיניות התעסוקה, המוזרה והביורוקרטית להחריד, מבריחה אותם למדינות בהן החיים יהיו יותר פשוטים. פליטים רבים מגיעים לאירופה חסרי כל, אחרי שאיבדו חברים ובני משפחה במסע הזוועות, וכל זאת על מנת לחיות בשלווה יחסית.

מדיניותו של עמנואל מקרון היא מדיניות ימנית מובהקת, אך גם מקרון יודע שאיננו יכול להפר את החוקה בנושא הזה, מה שלא מונע ממנו לסייע לשכנותיו בבלימת המהגרים. או לאפשר למאות פעילי הימין הקיצוני לחסום באלימות את דרכם של המהגרים דרך האלפים. חסימה שפורקה על ידי הארגונים האנטי-פשיסטים הלוחמניים.

 

 

5 Comments

  1. גורן
    13 במאי 2018 @ 20:14

    כאשר אתה מכניס נחש הביתה אל תתפלא שיכיש אותך לבסוף אתה מתאר את המהגרים ואת קבלת הפנים נופת צופים רק את שוכח מה אותם מהגרים עושים למשל בשבדיה מקום ראשון במעשי אונס ונדליזים שכונות שהמשטרה מפחדת לכנס עיר מאלמו שהייתה פעם מיושבת בשבדים נהפכה לעיר מוסלמית כאשר תושביה השבדים עוזבים אותה את רק שוכח לציין שיש יותר מתנגדים לקליטת אותם מהגרים בקרב האירופים מהומות נגד המהגרים ביוון בספרד איטליה למה כוחות הימין עולים באירופה אולי בגלל השתלטות האיסלם על אירופה הנוצרית וההתנהגות של המהגרים כלפי המארחים

    • עמית מנדלזון
      13 במאי 2018 @ 20:28

      גורן, כל עוד דו השיח שלנו איננו חורג מהגינות בסיסית זה בסדר אבל התגובה האחרונה שלך היא גזענות נטו. אינך מכיר מהגר אחד באירופה ואתה שופט את כולם אינך יודע מהיכן הם מגיעים כלל אבל הם "נחש". אינך מכיר את הסיפורים שלהם אבל אתה מציג נהדר את מדיניות ממשלת ישראל והאספסוף הישראלי. אתה יכול להתווכח עם כל אחד אבל לא עם מי שחי עימם ובינהם. ההכללות שלך מבוססות על בורות נטו. אתה הוונדליזם הגדול ביותר שראיתי עד היום באירופה ביצעו לבנים נאו נאצים. את ההרס הביזה השוד והאלימות מפיץ הימין הגזעני כאן באירופה כמו שם בישראל. וזה כולל דיסאינפורמציה שאנשים כמוך לוקחים כדברי אלוהים חיים

      • גורן
        14 במאי 2018 @ 12:51

        עמית הזמן יאמר מי צדק אתה והליברלים האירופים או אני " והימין הגזעני" מעניין מדוע נרצחים אנשים בצרפת עי מהגרים? ולא רק בצרפת אנגליה בגרמניה בשבדיה בלגיה אתה קולט " פליטים" אצלך בבית והפליט קם בבוקר ותוקע לך סכין זה מה שקורה באירופה אבל הכי טוב לעצום עניים לא לדבר על זה ועדיף גם לא לראות כי זה יהרוס לך את התאוריה של שלום ואחוות עמים גזענים הם אלה שרוצחים אדם ההולך עם כיפה על הראש או צעירים ההולכים למופע של מוסיקה הם גזענים כי הם רוצחים את " הכופרים" הם גזענים

        • עמית מנדלזון
          14 במאי 2018 @ 17:18

          כן עם הזמן אחד מאיתנו ידע סביר להניח שזה לא יהיה אתה כי מדינת ישראל כל הזמן במלחמה. ולא אף אחד מהרוחים איננו מהגר חדש… בנים של מהגרים כן. ואין שום קשר בין כפירה והליכה לאירועים מוזיקלים לרצח הספציפי שאתה מדבר עליו. בו נבדוק מה קורא בישראל. נשים לא יכולות לשבת עם גברים או לשיר לגברים, אוסף של רבנים ברברים מסביר כמה נשים נחותות, אוסף של רבנים חשוכים מחליט מה תאכל ומה לא איך תתחתן ואיך לא, איך תמות ואיך לא. מחלקה שלימה בבית חולים מפונה עבור רב מסכן למרות העומס למרות הקשיים. מחבלים יהודים רוצחים ערבים בשם הדת צבא שלם כורע על ארבע ומנשק רגליים של רבנים משתמטים, בנות בצבא צריכות לחפש שירותים מחוץ לבסיס, נסיונות הפרדה בין בנים ובנות בבתי ספר, דת ותפילות בספרי מדעים תחבורה בשבת אין. ואתה מדבר על פונדמנטליזם מוסלמי ? אני חוזר ואומר אני מתעב את הדת – כל דת בלי יוצא מהכלל. לא מוכן לחיות במדינה דתית פונדמנטליסטית – זה מה שישראל היום. ואם על כל מיליון מהגרים יש רוצח אז אני מוכל להמר על חיי בייחס של 1 למיליון בישראל לעומת זאת הסיכוי למות ברצח או במלחמה או בכבישים הרבה יותר גדול. שיבושם לך. אני מניח שיום אחד שישראל תפעיל משהו דמוי תאי גזים על פלשתינים גם אתה תתנדב לעבוד שם.

          • גורן
            15 במאי 2018 @ 1:18

            חחחחחח עמית אתה חי בסרט מתי ביקרת בישראל תל אביב בירת הגייז גברים ונשים לא יכולים לשבת ביחד לשיר ?אז לא הייתה בערבי קריוקי או שירה במועדונים בארץ אוכל במסעדות בארץ מוכרים מאכלי ים סטיקים מחזיר ויש חניות של מכירת בשר חזיר חתונות כל אחד מתחתן איך שבא לו ונקבר גם בקבורה אזרחית קיימים היום חלופה בתי קברות אזרחים הפרדה בין בנים בנות כן בבתי הספר הדתיים בקשר תאי הגזים בזמנו חאג אמין אל חוסני יצא לגרמניה ורצה להקים בעמק דותן תאי גזים ומחנות השמדה ישנה כתבה בעיתון הארץ בקיצור אתה חי בסרט הסיכוי לתאי גזים הוא יותר קרוב באירופה שם או המוסלמים יחסלו אותם או אירופה תחסל את המוסלמים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן