Skip to content

האם זה הזמן לחופשה בצפון ?

זה זמן מצוין לטייל בצפון ולתמוך בתושבים בצפון, ליהנות מאטרקציות רבות שיש לחבל ארץ יפה זה להציע החל בסדנאות שוקולד, דרך רפטינג סוער, ארוחת דגים וכלה בלינה ובילוי במתחם ספורט אתגרי וזה רק על קצה המזלג.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם תשאלו את אנשי התיירות של הצפון, עכשיו זמן מצוין לבקר בצפון. ראשית בואו נדבר על הפיל שבחדר ,הבעיה הביטחונית, אז נכון היא קיימת אבל לא ברמה המורגשת ביום-יום למטייל, מזג האוויר עדיין לא חם מידי, הירוק עדיין שולט והמקומות לא עמוסים מדי. אז היכן כדאי לבקר ? אנשי התיירות לקחו אותנו, קבוצת עיתונאים לדגום מעט ממה שיש לצפון להציע. הצטרפו אלי.

פרלין "הר חרמון" של דה קרינה,מושלג וטעים (צילום:דן בר-דוב)

את סיורנו אנחנו מתחילים בקיבוץ עין זיוון משכנו של  מפעל שוקולד בוטיק “דה קרינה”. המפעל הוקם בשנת 2006 ע”י קרינה וגיורא צ’פלינסקי , זוג עולים מארגנטינה,אשר הגיעו להגשים את חלומם בארץ ישראל. השוקולטיירית קרינה צ’פלינסקי, דור שלישי למשפחת שוקולטיירים מארגנטינה,עלתה לישראל עם חזון להמשיך מאה שנות מסורת משפחתית של יצור שוקולד מעולה בעבודת יד.  מאז, הפך החלום של קרינה ל DE KARINA, חברה חדשנית ויצירתית המוערכת כאחת מיצרניות שוקולד הבוטיק הטובות בישראל. במרכז המבקרים תוכלו להצטרף לסיורים מודרכים ליחידים ולקבוצות, סדנאות שוקולד לילדים ולמבוגרים וסדנאות לארגונים וחברות. במקום  חנות בה ניתן לרכוש ממגוון המוצרים, כמזכרת או מתנה. ובית קפה שם ניתן ליהנות מהתוצרת המקומית.

פרליני השוקולד של "דה קרינה" (צילום:דן בר-דוב)
עצבו לכם טבלת שוקולד בסדנת השוקולד של דה קרינה (צילום:דן בר-דוב)
פרליני השוקולד של "דה קרינה" (צילום:דן בר-דוב)
פרליני השוקולד של "דה קרינה" (צילום:דן בר-דוב)
פרליני השוקולד של "דה קרינה" (צילום:דן בר-דוב)
פרליני השוקולד של "דה קרינה" (צילום:דן בר-דוב)
פרליני השוקולד של "דה קרינה" (צילום:דן בר-דוב)
פרליני השוקולד של "דה קרינה" תאווה לעין (ולחיך) (צילום:דן בר-דוב)

תחנתנו הבאה היא "דג על הדן" מתחם שמציע שפע של אפשרויות , מסעדת דג על הדן קיימת כבר 30 שנה, הקים אותה יוקי אבישי יחד עם זוגתו יוצ'י על נחל הדן. מקום שקט ונעים בחיק הטבע, האוויר נקי וצלול והשלווה הפסטורלית משתלבת עם צלילם של מי הנחל. המסעדה מתפרשת על איים המוקפים במים הזורמים של הדן. השולחנות ממוקמים בין עצי הדולב, התאנה והערבה. ליד מפלי המים חיים להם יחד ברווזים, טווסים ותרנגולים.  אנחנו מתחילים בסיור בחוות גידול דגים הפועל במקום, ממנה ניזונה המסעדה ומהווה אטרקציה תיירותית בפני עצמה. בחווה ניתן לצפות בתהליך גידול הפורלים וכן ללמוד כיצד להכין ארוחה בשטח ובסיומה לאכול את מה שהוכן. בילוי מומלץ למשפחות בכל ימות השנה ובחופשות בפרט. הסיור עובר דרך הבריכות ושלבי הגידול השונים. ומסיימים  בסדנת בישול "מאסטר פורל", בה לומדים כיצד להכין ארוחת על בסיס דג הפורל, (מחיר הסיור:25 ₪ למשתתף מחיר הסדנה: 87 ₪ למשתתף טלפון להזמנות:  04-6950225 או 054-4880358)

מהבריכה לגריל,יותר טרי מזה אין (צילום:דן בר-דוב)
סדנת "מסטר פורל" בדג על הדן (צילום:דן בר-דוב)
סיור בבריכות הדגים של דג על הדן (צילום:דן בר-דוב)
בצל עצי הדולב בדג על הדן (צילום:דן בר-דוב)
פינות חמד בדג על הדן (צילום:דן בר-דוב)
דג על הדן (צילום:דן בר-דוב)

תחנה נוספת בסיור היא אתר קייקי כפר בלום הוא אתר השייט הגדול והוותיק ביותר וקיים  משנת 1986 ולמעשה אנשי כפר בלום היו הראשונים להשיט קייקים בצפון, בחצבאני ובירדן. השיט  בסירות הרפטינג לוקח אותנו למסלול מדהים בינות לצמחיה עבותה חוויה כיפית ורטובה.  את השייט ניתן לעשות בקיאקים זוגי או בסירות רפטינג משפחתיות במסלול משפחתי רגוע של כ 4 ק"מ האורך כשעה וחצי או במסלול אתגרי באורך 8 ק"מ המשלב קטעי זרימה מהירים ורגועים ואורך כשעתיים וחצי. משפחות עם ילדים קטנים יוכלו לבחור בבייבי קיאק המיועד לשיט גם עם מגיל שנתיים. את הבילוי האתגרי אפשר להמשיך בפארק טופ רופ שבמקום ומציע מגוון חוויות אתגריות לכל המשפחה וגם למקצוענים עם עשרות גשרי חבלים, מתחם ירי בחץ וקשת, קיר טיפוס מקצועי בגובה 12 מטר ואומגה ענקית באורך 90 מטר ששולחת אתכם ישר למים.

רפטינג בקייקי כפר בלום (צילום יח"צ :יוסי אלוני)
רפטינג בקייקי כפר בלום (צילום יח"צ :יוסי אלוני)

את הלילה (והבוקר) אנחנו עושים בצוק מנרה, צוק מנרה הוא למעשה שילוב נפלא בין מתחם אירוח לבין מתחם פעילות אתגרית. מתחם האירוח מונה 55 חדרי לודג', חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. מיקומו יוצא הדופן במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר. הנוף הנשקף ציורי וכפרי: הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. היתרון הוא שחבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר וכניסה חופשית  לאתר האקסטרים ושימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות ללא עלות נוספת.  מתחם האטרקציות האתגריות הפך מכבר מוקד משיכה לאוהבי טבע ואתגר. המתחם כולל 3 טרמינלים הפרוסים על פני המצוק ובליבו הרכבל הארוך בישראל- 1940 מ' ו-750 מ' גובהו בשיא, מגלשות הרים במסלול שאורכו כ-1,200 מטר, טרמפולינת באנג'י דום, סנפלינג על מצוק בגובה 42 מ', קיר טיפוס, מתחם חץ וקשת , שביל רגלים יחפות, מסלולי הליכה נורדית ועוד מגוון פעילויות, כאשר הנהלת האתר מקפידה להתעדכן בטרנדים עכשוויים בעולם בתחום ספורט האקסטרים. האתר ממוקם בציר ראשי באצבע הגליל, על כביש 90 דרומית לקריית שמונה. www.cliff.co.il 04-6908198

סנפלינג בצוק מנרה (צילם וגלש: דן בר-דוב)
הרכבל של צוק מנרה (צילום:דן בר-דוב)
נופי עמק החולה נשקפים מהצוק (צילום:דן בר-דוב)
ארוחת בוקר בצוק מנרה (צילום:דן בר-דוב)
ארוחת הבוקר בצוק מנרה (צילום:דן בר-דוב)
ארוחת בוקר משובחת בצוק מנרה (צילום:דן בר-דוב)
צוק מנרה (צילום:דן בר-דוב)
צוק מנרה ,חדרים טובלים בירוק (צילום:דןבר-דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן