Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 25 במאי 2018 (מהדורת ערב שבת)

כותרות המהדורה     דיווח: התקיפות הלילה בסוריה פגעו בבסיס חיזבאללה; צבא לבנון: חמישה מטוסים ישראלים חדרו לשטחנו (בטחוני)     צפון קוריאה: "אנו עדיין מוכנים לגשר על הפערים עם ארצות הברית – בכל זמן, ובכל דרך"; שרי החוץ של ארה"ב ודרום קוראיה סיכמו ליצור תנאים שיאפשרו את הפיסגה (חוץ)     גורמים איראנים: בשבועות הקרובים נחליט על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: התקיפות הלילה בסוריה פגעו בבסיס חיזבאללה; צבא לבנון: חמישה מטוסים ישראלים חדרו לשטחנו (בטחוני)

    צפון קוריאה: "אנו עדיין מוכנים לגשר על הפערים עם ארצות הברית – בכל זמן, ובכל דרך"; שרי החוץ של ארה"ב ודרום קוראיה סיכמו ליצור תנאים שיאפשרו את הפיסגה (חוץ)

    גורמים איראנים: בשבועות הקרובים נחליט על שהות או נסיגה מהסכם הגרעין (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. תחול עליה קלה בטמפרטורות ויעשה חם מהרגיל לעונה. צפוי גשם מקומי.

    ליל שבת: מעונן חלקית.

    שבת: יוסיף להיות חם מהרגיל. עדיין ייתכן גשם מקומי בעיקר בדרום הארץ ובמזרחה.

    ראשון: מעונן חלקית. עדיין חם מהרגיל, צפוי גשם מקומי בעיקר בדרום הארץ ובמזרחה.

    שני: מעונן חלקית עם ירידה של טמפרטורות. צפוי גשם מקומי ויתכנו סופות רעמים בודדות

חדשות

במסגרת מחאה המתקיימת בקיסריה, הושלכו 3 רימוני עשן פעילים לתוך פח אשפה ברחוב הסמוך למגורי רה"מ * אין נזק ואין נפגעים, חבלן מטפל במקום  ^ האירוע הועבר להמשך טיפול חקירות

    שב"ס מסרב לתת אזיק אלקטרוני לקטין ומונע את שחרורו מהכלא * ועדת השחרורים אישרה את יציאתו של בן ה-17 מהכלא ובית המשפט המחוזי הורה לתת לו אזיק, אך בשב"ס מסרבים להקצות לו אחד מ-250 אזיקים פנויים, בטענה שהם מיועדים לעצורים (הארץ)

אתמול בשעות הערב המאוחרות התקבלה הודעה במוקד 100 של משטרת ישראל על קטינה אשר טרם חזרה לביתה, עלה חשש כבד לשלומה מכיון שמעולם לא נעדרה קודם לכן.

שוטרי משטרת ישראל פתחו מיד בסריקות לאיתור הקטינה, במקביל נפתח חפ"ק והחלה חקירה מקיפה תוך הפעלת יחידות ואמצעים מתקדמים.

עשרות רבות של שוטרים  יחד עם מתנדבים, כלבנים ואזרחים  סרקו רגלית אזורים שונים בהם עלה חשד להמצאות הקטינה בסיוע מסוק משטרתי מהיחידה האוירית של משטרת ישראל, בשעות הבוקר  החקירה העלתה כי הצעירה נראתה לאחרונה בישוב אלון הגליל והשוטרים יחד עם מתנדבים, אזרחים ורב"ש הישוב סרקו את הישוב והשטחים סביבו בליווי המסוק המשטרתי שהופעל מהחפ"ק וסמוך לשעה 11:00 איתר המסוק המשטרתי את הצעירה באזור מיוער  והכווין את הכוחות הקרקעים למקום.

השוטרים שהגיעו לקטינה מצאו אותה כשהיא באפיסת כוחות והעניקו לה טיפול ראשוני. צוות רפואי שהוזעק למקום  פינה אותה לבית החולים רמב"ם.
בכביש 90 סמוך לאתר מקורות שבצפון,  ביצעו בצהרים שוטרי אגף התנועה אכיפה באמצעות ממל"ז כשלפתע הגיח רכב הנקלט במהירות 130 קמ"ש בכביש בו מותר 90 קמ"ש, השוטרים סימנו לנהג לעצור אך זה המשיך בנסיעה פראית תוך הגברת מהירות הרכב, מיד החלו השוטרים לבצע חסימות ולעקוב אחריו, בשלב מסויים הנהג הגיע למחסום של המשטרה כשהוא עדיין לא נענה לקריאות השוטרים לעצור וממשיך בנסיעה כשהוא מנגח את הניידת, גורם לנזק וממשיך להימלט, השוטרים הנחושים המשיכו אחריו כשהוא ממשיך בנסיעה מסוכנת ופרועה ועובר ברמזור אדום, כאמור באזור צומת כח כביש 899 הצליחו השוטרים באמצעות 2 ניידות לחסום את דרכו ועצרו את הרכב, השוטרים הופתעו לגלות כי בנוסף לנהג היו עוד 3 ילדים בגילאי 6. הנהג בן 20 תושב הצפון נעצר ונלקח לחקירה ביחידת הבוחנים.

בטחוני

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שישי) כי ארגונו לא חותר למלחמה עם ישראל, אך כי אם תהיה כזו – הוא ינצח. לדבריו, "ישראל כל הזמן מאיימת. בישיבות הפנימיות אנחנו מדברים תמיד על ניצחון מובטח אם תהיה מלחמה". נסראללה נשא נאום לציון 18 שנה לנסיגת צה"ל מלבנון, יום המצוין כ"חג ההתנגדות והשחרור".

"אמש תקפה ישראל מהמרחב האווירי של לבנון בסוריה", אמר נסראללה, ופנה למתנגדיו בלבנון: "איפה הריבונות?". בדבריו התייחס נסראללה לתקיפת שדה התעופה בחומס אתמול, שיוחסה לישראל.

"יכולות חזבאללה בשנת 2000 היו דלות וכיום הן עצומות", אמר נסראללה, והוסיף כי "המודיעין הישראלי סיפק מידע ושמות למרוקו בטענה שחיזבאללה מעורב עם חזית הפולסיאריו במרוקו. זה שקר שמטרתו להביא לעוד סנקציות על חיזבאללה".

משעות הבוקר עברו כ- 87,000 פלסטינים במעברים השונים מיהודה ושומרון לירושלים כחלק מתפילות הרמדאן.

בנוסף, במהלך היום פקדו את מערת המכפלה שבחברון כ-8,000 מתפללים במסגרת תפילות הרמדאן.

כוחות צה״ל מצויים בכוחות מתוגברים ופועלים בשיתוף שב״כ, המנהל האזרחי, משמר הגבול ומשטרת ישראל על מנת לאפשר את תפילות הרמדאן לצד הגנה על הישובים והצירים ושמירת הסדר והביטחון בגזרה.

בנוסף, לפני זמן קצר הושלך מטען לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו. כמו כן, זוהו ניסיונות לחבלה בתשתית הביטחונית.

בשעה זו מתקהלים כ-1,600 מפרי סדר בשני מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. מפרי הסדר מיידים אבנים ומבעירים צמיגים.

כוחות צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

דיווח: התקיפות הלילה בסוריה פגעו בבסיס חיזבאללה; צבא לבנון: חמישה מטוסים ישראלים חדרו לשטחנו

על רקע התקיפה, לכאורה, שהתבצעה אמש באזור שדה התעופה הצבאי בחומס, טוען הצבא הלבנוני כי חמישה מטוסים ישראלים חדרו לשטח המדינה אתמול לאורך שעות ארוכות. צבא לבנון עדכן כי שני מטוסי קרב ישראליים חגו במרחב האווירי הלבנוני בין 20:45 ל-21:20, פרק הזמן שבו החלו הדיווחים על הפיצוצים. * ארגון מעקב מערבי הפועל בסוריה טען הבוקר כי התקיפה שבוצעה אמש ויוחסה לישראל כוונה לשדה התעופה הצבאי א-דבעה בפרבריה המזרחיים של חומס המשמש את ארגון חיזבאללה הפועל בשטח המדינה * לא ברור אם נהרגו פעילים של ארגון הטרור *הארגון הסורי לזכויות אדם: ייתכן שישראל עומדת מאחורי תקיפת שדה התעופה הצבאי ליד חומס * בסוריה טוענים: המתקפה סוכלה

    טרור העפיפונים נמשך: שריפות בשלושה מוקדים ביער כיסופים * גם ביום שישי השני של הרמדאן נמשכות השריפות בעוטף עזה. שריפה גדולה פרצה ביער כיסופים, בשלושה מוקדים שונים, בעקבות עפיפון תבערה ששוגר מעזה. * מכבי האש שנמצאים בשטח מתקשים להשתלט על השריפה, בין היתר בשל רוחות חזקות
הפלסטינים משדרגים את עפיפוני התבערה: עפיפון בגובה של 3 מטרים נחת בשדות בניר עוז. במרכז העפיפון צמיג אופניים בוער. התושבים מספרים כי נתקלו בעפיפון כזה בפעם הראשונה

‏סיכום יום השישי התשיעי להפרות הסדר לאורך גבול הרצועה, אולי היום השקט ביותר מאז החלו. לעומת זאת השדות לאורך הגבול בוערים: בשעות האחרונות שורה של שריפות באזור כיסופים, בארי וניר עם.

מדיני

    הנסיך הבריטי יגיע לביקור בישראל בחודש הבא * דוכס קיימברידג' יגיע לישראל בעוד חודש. כשיום קודם לכן ינחת בעמאן בירת ירדן. * את הביקור בארץ, שיימשך כשלושה ימים, יחלק הנסיך בין תל אביב לירושלים כשבאמצע יקיים ביקור רשמי גם ברמאללה. * מדובר בפעם הראשונה שבן מלוכה בריטי מגיע לביקור רשמי בישראל

    טורקיה: אם ישראל תכיר ברצח העם הארמני היא תפגע בעצמה * טורקיה מגיבה להצעה הישראלית להכרה ברצח העם הארמני: "ישראל מציבה את אירועי 1915 ברמה זהה לזו של השואה במלחמת העולם השנייה – ובכך היא פוגעת בעצמה"

חוץ

צפון קוריאה: "אנו עדיין מוכנים לגשר על הפערים עם ארצות הברית – בכל זמן, ובכל דרך"; שרי החוץ של ארה"ב ודרום קוראיה סיכמו ליצור תנאים שיאפשרו את הפיסגה

לאחר הודעתו של טראמפ על ביטול הפגישה עם קים ג'ונג און שיגרה צפון קוריאה מסרים פייסניים: "קים עשה מאמצים כבירים בשביל הפגישה", "קיבלנו בברכה את מאמציו של הנשיא טראמפ, כפי שלא עשה אף נשיא לפניו, עבור הפסגה ההיסטורית". שר החוץ של המדינה המבודדת אמר כי פיונגיאנג מוכנה לדון עם ארה"ב בכל זמן ובכל דרך כדי לפתור את המחלוקות. עוד נמסר כי ביטול הפגישה היה לא צפוי, וכי המדינה תמשיך לפעול כמיטב יכולתה למען שלום. * מאוחר יותר שרי החוץ של ארה"ב וקוריאה הדרומית הודיעו כי "שני הצדדים הסכימו לפעול ליצירת התנאים שיאפשרו את קיום הפסגה"

– בכיר בבית הלבן: טראמפ ביטל את הפסגה, בין היתר, כיוון שקוריאה הצפונית הביאה עיתונאים לצפות בהריסות אתר הניסוי – במקום מומחים, ולא הגיעה למפגש המקדים * עיתונאי CNN שנשלח לקוריאה הצפונית לסקר את "השמדת אתר הגרעין": "אמרו לנו להישאר במלון ולא להסתכל בחלונות"

– משרד החוץ בסינגפור הביע צער על ביטול הפסגה בין טראמפ לקים ג'ונג און שתוכננה להתקיים במדינה: "מקווים שהדיאלוג והמאמצים להשגת שלום בר קימא בחצי האי הקוריאני יימשכו" (AP)

– קוריאה הדרומית: "בין טראמפ לקים צריכה להיות תקשורת ישירה"

– ראש ממשלת יפן, שינזו אבה: "תומך בהחלטת טראמפ על ביטול הפיסגה"

גורמים איראנים: בשבועות הקרובים נחליט על שהות או נסיגה מהסכם הגרעין

איראן והמעצמות ייפגשו היום בווינה, לראשונה מאז פרישת ארצות הברית מההסדר * בכיר איראני אמר כי בטהרן מצפים לפיצוי כספי מאירופה על הנסיגה האמריקאית מהסכם הגרעין "בתוך שבוע". * הבכיר הדגיש כי טהרן "תחליט בתוך מספר שבועות" האם להישאר בהסכם הגרעין מול יתר המעצמות – או לפרוש ממנו

    דיווח: רוסיה ערכה ניסוי במערכת ההגנה האווירית S-500

    שר החוץ הטורקי: ממשיכות השיחות עם ארה"ב בנוגע לרכישת מערכת ההגנה "פטריוט"

    הפלת המטוס המלזי | בריטניה: על רוסיה להשיב מה חלקה בהפלת המטוס; רוסיה להולנד: לא הוכחתם את אחריותנו להפלת המטוס המלזי * שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי שוחח עם מקבילו ההולנדי, וזה טען כי אינו יכול לספק הוכחות בדבר מעורבות רוסיה בהתרסקות המטוס * בקרמלין מכחישים את הטענות לפיהן רוסיה אחראית להפלת טיסה MH17. עוד נמסר כי רוסיה לא הייתה שותפה מלאה בחקירה, ולכן לא יכולה לסמוך על הממצאים * שר החוץ הבריטי אמר כי "על ממשלת רוסיה לקחת אחריות על מעשיה לאחר פרסום הדו"ח בנוגע לטיסה MH17. הקרמלין מאמין כי הוא יכול לפעול בחסינות גמורה"

    ארה"ב: בכיר דמוקרטי: אין כל ראיות לטענות טראמפ כי ה-FBI ריגל אחר אנשיו * נציג הדמוקרטים בוועדת המודיעין נכח בתדרוך בהשתתפות ראש הבולשת הפדרלית וסגן משרד המשפטים בנושא האשמותיו של טראמפ לריגול במסגרת חקירת מעורבות רוסיה בבחירות. "אין שום ראיה התומכת בטענה לפיו ה-FBI הציב סוכן סמוי במטה הקמפיין של טראמפ לנשיאות ב-2016 ", מסר בהודעה מטעם מפלגתו. "דבר ממה ששמענו לא שינה את עמדתנו" (וואלה)

    לוב: שישה בני אדם נהרגו מהתפוצצות מכונית תופת בסמוך לבית מלון גדול בעיר במרכז בנגאזי

    צרפת: שני סוכני מודיעין לשעבר נעצרו בחשד שעבדו עם סין

    קובה: נמצאה הקופסה השחורה השנייה של המטוס שהתרסק במדינה בשבוע שעבר * נמצאה הקופסא השחורה השניה של המטוס שהתרסק בשבוע שעבר סמוך להוואנה בירת קובה. בהתרסקות נהרגו 111 בני אדם. סיבת ההתרסקות עדיין אינה ברורה

    קונגו: 49 בני אדם נהרגו בהתהפכות סירה בנהר בצפון המדינה

    – חמישה בני אדם נהרגו במתקפת חמושים על מכרה זהב במזרח המדינה

    קנדה: שני אלמונים פוצצו מטען במסעדה ליד טורונטו, לפחות 15 נפצעו * לפחות 15 בני אדם נפצעו, בהם שלושה באורח קשה, בפיצוץ פצצה שהופעלה הבוקר על ידי שני אלמונים בחולצות שחורות במסעדה הודית בעיר מיסיסאוגה שבפרברי טורונטו. * השניים שפוצצו את הפצצה נמלטו מהזירה * שני חשודים בהנחת מטעני חבלה נעצרו, הרקע נבדק

כלכלה

    שערים יציגים (25/05/18): דולר = 3.568 ; ליש"ט = 4.7655 ; אירו = 4.1756 ; פרנק שוויצרי = 3.5963

    בית משפט בארה"ב קבע כי סמסונג תשלם 539 מיליון דולר לאפל לאחר שהעתיקה חלק ממאפייני הטלפון החכם של אפל לטלפונים הסלולריים אותם היא מייצרת (APׂ)

יהדות

    חוק המרכולים חוזר לבג"ץ: עיריית ראשל"צ דורשת לאשר לה לפתוח חנויות תוך חילול שבת * העירייה שהעבירה חוק עזר עירוני המאפשר פתיחת מרכולים וקיוסקים תוך חילול שבת רחמנא ליצלן כשבועיים לפני שחוק המרכולים עבר בכנסת מבקשת מבית המשפט לחייב את משרד הפנים ומשרד המשפטים לתת לו תוקף.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן