Skip to content

שבירת מצור הימי : משט ספינות דיג ועליהן פצועים וחולים יצא מחר מעזה

לדברי הוועדה המארגנת בכוונתם לנסות לשבור מחר שהוא גם יום השנה השמיני לעצירת ה"מרמרה", את המצור הימי על הרצועה. בצה"ל מבהירים כי הצבא ערוך ומוכן להגן על ביטחון המדינה וגבולותיה אף לא הבהירו כיצד ייעצר המשט כשעליו אזרחים פצועים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניסיון שבירת המצור הימי על עזה יעשה מחר (יום שלישי) על ידי צי של ספינות דיג  פלסטיניות שיפליגו מחר ממעגן עזה כשעליהן פצועים וחולים. על פי דברי המארגנים, "הכוונה היא לשבור מצור ימי של 12 שנה שהוטל על הרצועה בידי ישראל".

"המשט הזה יישא את התקוות והחלומות של העם הפלסטיני לחופש", אמר אתמול (ראשון) סלאח עבדול עטי, חבר הועדה הפלסטינית לשבירת המצור, במסיבת עיתונאים שנערכה בעזה.

לדבריו הספינה הראשונה תפליג מחר שלישי בבוקר, עם מספר רב של תושבי הרצועה פצועים וחולים על הסיפון.   עם זאת, הוא לא ציין את התחנה הראשונה אליה תפליג הספינה.

על-פי עבדול-עטי, תקפו כוחות ישראליים פעמיים סירות וספינות שביקשו לשבור את המצור הישראלי על עזה בשבועיים האחרונים.

הוא קרא לרשות הפלסטינית שבסיסה ברמאללה להרים את הכפפה ולחדול מהטלת ה"עונשים על העם עזה כדי להגביר את דבקות במשימה שלהם ולהקל המשבר ההומניטרי הנגרמת על ידי המצור".

הוא גם פנה בקריאה לקהילה הבינלאומית ללחץ לישראל להסיר את המצור על רצועת עזה, וטען כי על ארגונים בינלאומיים לספק הגנה לתושבי הרצועה כנגד המצור המושת על ידי ספינות חיל הים הישראלי.

צילום אילסטרציה - Freedom-Flotilla-III
צילום אילסטרציה - Freedom-Flotilla-III

עטי ציין כי המשט לעזה ביום שלישי חופף  את תאריך השנה השמינית של ה"מתקפה ישראלית" על משט "מאוי מרמרה", בו נהרגו תשעה פעילים תורכים בידי לוחמי חיל הים הישראלי שתקף לטענתו את הכלי במים בינלאומיים. הוא הוסיף כי פעיל עשירי שנפצע מת כמעט ארבע שנים מאוחר יותר, אחרי מאבק בפציעותיו שנגרמו במהלך הפשיטה.

האירוע שימש כדי לגרום משבר פוליטי בין טורקיה לישראל, שהסתיימה כאשר נשיא טורקיה ארדואן הסכים לנרמל את הקשרים, לאחר שישראל שילמה מילוני שקלים כפיצוי  והתנצלה בפני משפחות ההרוגים.

בצה"ל, כך הבהירו גורמי צבא למגפון, ערוכים ומוכנים לקראת ניסיון המשט אם יצא אל הפועל. "אין שום שינוי במדיניות, צה"ל ממשיך להגן על גבולות וביטחון המדינה", ציינו הגורמים, אך לא הבהירו מה מתכנן חיל הים לעשות עם סירות הדייג כשאלו יחרגו מטווח ה 4 עד 6 ק"מ המותר לדיג כשעליהן נמצאים באופן מוצהר אזרחים פצועים וחולים.

 

 

1 Comment

  1. גורן
    28 במאי 2018 @ 23:03

    פסטיבל החמאס פצועים עברו דרך ישראל לירדן משאית ישראלית עם ציוד רפואי הערבים סירבו להכניס לעזה בקיצור כנראה נגמרה להם התוכנית מיליון ערבים רוצים לחזור ל" פלסטין" נכשלה כמו כל הקרנבל שלהם נכשל הערב פתחו באש מקלעים לעבר שדרות כשח"א יתחיל להפציץ בעזה מקהלת הנאורים יתחילו שוב לילל צה"ל מבצע טבח בעזה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן