Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 30 במאי 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     אזעקות נשמעו לאורך הלילה ביישובי הדרום; למרות כיפת הברזל: רקטה התפוצצה בשטח העיר נתיבות, פגיעה בבית במועצה האזורית אשכול (בטחוני)     בתגובה לירי הרקטות: חיל האוויר תקף הלילה עשרות מטרות ברצועה (בטחוני)     דיווח: ישראל וחמאס הגיעו להבנות: אם לא יהיה ירי מעזה, ישראל לא תירה (בטחוני)     מועה"ב תתכנס היום לבקשת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    אזעקות נשמעו לאורך הלילה ביישובי הדרום; למרות כיפת הברזל: רקטה התפוצצה בשטח העיר נתיבות, פגיעה בבית במועצה האזורית אשכול (בטחוני)

    בתגובה לירי הרקטות: חיל האוויר תקף הלילה עשרות מטרות ברצועה (בטחוני)

    דיווח: ישראל וחמאס הגיעו להבנות: אם לא יהיה ירי מעזה, ישראל לא תירה (בטחוני)

    מועה"ב תתכנס היום לבקשת ארה"ב לדון במתקפת הרקטות מן הרצועה (מדיני)

    הבית הלבן: אנו מוכנים לפסגה עם צפון קוריאה בעוד שבועיים (חוץ)

חדשות

מצעד הגאווה – משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת מצעד הגאווה בכפר סבא ביום שישי הקרוב

כוחות המשטרה ייפרסו במתחם האירוע בהיערכות בטחון שוטף וסדר ציבורי, על מנת להבטיח את שלום המשתתפים ובטחונם. כלל המערכים, לרבות אמצעי גידור במתחם ההפנינג ותוואי הצעדה, שהוצגו למארגני האירוע ייפרסו לאבטחת המשתתפים על ידי העירייה ומשטרת ישראל.

רח' ויצמן (פינת ירושלים עד פינת הרח' ויצמן-כצנלסון) ייסגר לתנועת כלי רכב החל מהשעה 11:00 ועד 12:00. לא תתאפשר הכנסת כלי נשק למתחם ההפנינג של האירוע.

במהלך המצעד רח' ויצמן (פינת ירושלים עד פינת ויצמן כצנלסון) ייחסם לתנועת כלי רכב למשך כשעה החל מהשעה 11:00.

   בכפר אדומים תוקם שכונה חדשה – קילומטר מהכפר הבדואי המיועד להריסה * ההתנחלות דרשה את הריסת הכפר בארבע עתירות שונות, והתושבים יהיו חייבים לעקור למגרשים הסמוכים לאבו-דיס. יחידות הדיור שאושרו הן חלק מתוכנית בנייה רחבה יותר בשטחים (הארץ)

צעירה מחולון  נעצרה בחשד לתקיפת פקחיות עם מערוך וגרימת נזק לרכוש עירוני  בחולון

אמש (ג') התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות ארוע  של אלימות נגד עובדות ציבור ברחוב שכטר בחולון.

מבדיקת נסיבות האירוע ע״י השוטרים , הוברר כי פקחיות שהגיעו למקום במסגרת מילוי תפקידן ורשמו דו"ח עיריה בגין אי מילוי תנאי רישיון באחזקת כלבים מסוכנים, הותקפו ע״י צעירה באמצעות מערוך והשלכת בקבוקי זכוכית לעברן * הצעירה אף איימה עליהן וכן גרמה נזק לרכבי הפיקוח העירוני * הצעירה נעצרה ע"י צוות השיטור המשולב של משטרת מרחב איילון ונכלאה בתום חקירתה.

נעצרו חרדים תוקפי חייל  ואביו – משטרת ישראל עצרה לפני זמן קצר חשוד נוסף באירוע תקיפת החייל ואביו בשכונת מאה שערים בתאריך 21.5.18 – הבוקר הוא יובא להארכת מעצרו

בהמשך לחקירת המשטרה המאומצת של אירוע תקיפת חייל לובש מדים ואביו בתאריך 21.5.18 בו התקבל דיווח מחייל לפיו הוא ואביו נכנסו עם רכבם לשכונת מאה שערים וסביבם החלו להתגודד חרדים קיצוניים שהחלו לקלל אותם, לתקוף ולגרום נזק לרכב ולחלונותיו ע"י השלכת חפצים וביצים.

לפני זמן קצר הגיעו בלשי המשטרה לביתו של חשוד (קטין) נוסף בשכונת מאה שערים בירושלים ועצרו אותו תוך שמנסה להימלט דרך אחד מחלונות הבית.

החרדים לא רוצים משטרה – תושבי מודיעין עילית מתקוממים: נקודת שיטור נפתחה בתוככי השכונה החרדית לטענתם תוך פגיעה במרקם החיים, ובחינוך הילדים (לזרוק אבנים לדוגמא) * בסמיכות של מאות מטרים בלבד לעיר מודיעין עילית, קיימת נקודת שיטור, שסיפקה את צורכי העיר ואת צורכי המשטרה באופן מצוין, בתקופה האחרונה החליטו הרשויות להקים נקודת שיטור קהילתי בתוככי העיר, מה שמהווה מוקד גיוס מבין תושביה החרדים, החרדים זועמים ואומרים כי מה שחמור מכך, אף תועדו נציגי השיטור כשהם משוחחים ו"מתחנחנים" עם ילדים בדרכם למוסדות הלימוד. בסוף הילדים חס ושלום עוד יהיו שומרי חוק ואזרחי המדינה, שומו שמיים. 

פוליטי

    צד שלישי יכריע: הסכום שתשלם רעיית רה"מ פיצוי בפרשת המעונות * בודקים מחדש את העובדות: הנזק הכללי הנטען: 359 אלף ש"ח בגין מנות שהוזמנו בעיקר ע"י אב הבית מני נפתלי * הצד השלישי יכריע בטענות ב״כ של נתניהו לאילו סכומים אינה אחראית (News1)

בטחוני

אזעקות נשמעו לאורך הלילה ביישובי הדרום; למרות כיפת הברזל: רקטה התפוצצה בשטח העיר נתיבות, פגיעה בבית במועצה האזורית אשכול

אזעקות צבע אדום נשמעו הלילה פעמים רבות בכל אזור עוטף עזה, דוברות המועצה האזורית אשכול הודיעה כי במהלך הלילה זוהו זוהו נפילות בשני יישובים ופגיעה בבית נוסף, בחסדי שמים אין נפגעים אך יש נזק. * לבית החולים ברזילי באשקלון הגיעו הלילה שמונה נפגעים בעקבות האזעקות בשדרות, בנתיב העשרה ובאשקלון. שישה נפצעו קל לאחר שרצו למרחב מוגן ושניים נפגעי חרדה. כולם שוחררו מלבד אחד שאושפז באורתופדיה בעקבות חבלה ברגלו. בביה"ח אדם נוסף ששבר את הקרסול, לאחר שרץ אתמול לממ"ד

– ב-24 השעות האחרונות נורו לישראל כ-180 רקטות ופצמ"רים, רוב אלה שכוונו לאזורים מיושבים – יורטו

– עיריית קרית גת החליטה לפתוח את המקלטים הציבוריים בעיר, על אף שפיקוד העורף לא פרסם הנחיות בנושא.

– משפחות בדרום שלחו את ילדיהן צפונה * משפחות בדרום החליטו לשלוח את ילדיהן צפונה לאור אירועי היממה האחרונה. "יש כמה משפחות שעשו זאת בינתיים, לא המון. אבל אם זה יימשך ככה, התופעה תגבר" (הארץ)

בתגובה לירי הרקטות: חיל האוויר תקף הלילה עשרות מטרות ברצועה

בשעות הלילה תקף חיל האוויר 65 מטרות של ארגון חמאס ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו מחסני רחפנים המיועדים לטרור, מחרטה לייצור רקטות ומנועי רקטות, אמצעי לחימה ימי מתקדם, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה

דיווח: ישראל וחמאס הגיעו להבנות: אם לא יהיה ירי מעזה, ישראל לא תירה

בשעה 5:20 יצאו ארגוני הטרור להפסקת אש ומאז השקט נשמר. כעת על ישראל להחליט האם להגיב על ירי המטחים הלילה שכללו פגיעה בחצר בית, שתי רקטות ביישובים באשכול ורקטה בנתיבות. או להבליג ולעצור כאן ובכך לשמור על הפסקת האש שהחלו בצד העזתי. * גורמים ישראלים בכירים: אין הסכם בתיווך מצרי, אך יש הבנה מול חמאס שאם לא יהיה ירי מעזה, ישראל לא תירה * פקיד ישראלי בכיר: ישראל העבירה מסר לחמאס לפיו אם האש תתחדש, ההתקפות על חמאס ושאר הארגונים בעזה יהיו חזקות אף יותר. משעות הבוקר נפסקה האש וכעת האחריות היא על חמאס

– מוקדם יותר נכשלו מספר ניסיונות של מצרים להביא להפסקת אש, בחצות וב-4:00 לפנות בוקר, אך לפי מקורות פלסטינים כיוון שחיל האוויר המשיכו לתקוף בעזה הם ירו בתגובה לעבר ישראל. * סגן עורך העיתון המצרי אל אהראם, הסביר מדוע הם נכשלו: "המגעים נכשלו כי כל צד רוצה להיות האחרון שיורה ותוקף, ולכן לא הייתה הפסקת אש בחצות"

– בישראל אומרים כי יכבדו את ההבנות של מצרים עם חמאס בתנאי שחמאס יעצור את הירי. אם יישמר השקט, ישראל תקבל את ההבנות כדי שלא להביך את מצרים ולשמור אותה כגורם מרסן באזור.

– בכיר בחמאס: "פלגי ההתנגדות הסכימו לשוב להבנות הפסקת האש והם יהיו מחויבים לה כל עוד הכיבוש הישראלי יהיה מחויב לה"

– סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בעזה הסביר: "לאחר שכוחות ההתנגדות הצליחו להדוף את התוקפנות הישראלית ומנעו שינוי של חוקי המשחק, התערבו גורמים חיצוניים והביאו לכך שהצדדים חזרו להסכם הפסקת האש, והתחייבו לשמור על השקט"

מדיני

מועה"ב תתכנס היום לבקשת ארה"ב לדון במתקפת הרקטות מן הרצועה

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להיפגש היום כדי לדון בירי הרקטות מעזה בשעה 22:00 שעון ישראל * סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי האמריקנים הפיצו בין חברות המועצה טיוטת הצהרה המגנה בחריפות את שיגורי הרקטות מן הרצועה

– ראש ממשלת קנדה טרודו: "לישראל הזכות להגן על עצמה אל מול התקיפות הנתעבות של החמאס והג'יהאד האסלאמי"

    אבו מאזן לחברי הנהגת הפת"ח: הרגיעה אותי העובדה שהמוסדות הפלסטיניים המשיכו לתפקד כרגיל בהיעדרי, שבין אם יצאתי מביה"ח ובין אם לאו-הכל זרם. מה? אם אדם אחד הולך אז המדינה צריכה להיהרס? ברור שלא. היא ממשיכה קדימה. וזה משמח אותי שבנינו תרבות פוליטית ממוסדת ולא כזו המבוססת על אדם אחד (כאן)

    העברת השגרירות לירושלים: מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, סאאב עריקאת, אומר כי ההנהגה הפלסטינית מתכוונת לפנות בימים הקרובים לבית הדין הבינ"ל בהאג בנושא הצהרת ירושלים של הממשל האמריקני

    – שר החוץ הטורקי: השגריר בארה"ב שהושב לטורקיה לאחר הרג המפגינים בעזה, יחזור לוושינגטון

    המשט מעזה: "הוועד לשבירת המצור" על עזה מדווח כי ישראל שחררה את נוסעי ספינת "החירות" הפלסטינית שיצאה מעזה במטרה לשבור את המצור. הנוסעים נעצרו אתמול, וכולם שוחררו פרט לקפטן הספינה ושניים נוספים

חוץ

הבית הלבן: אנו מוכנים לפסגה עם צפון קוריאה בעוד שבועיים

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה הלילה (רביעי) כי ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ערוך לקיום פסגה עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ב-12 ביוני. * אתמול טס בכיר מצפון קוריאה לארה"ב כדי להמשיך את המגעים בין המדינות על קיום הפגישה, אף שבשבוע שעבר טראמפ הודיע שביטל אותה. (רויטרס)

– סוכנות הידיעות הרוסית TASS: שר החוץ הרוסי לברוב יגיע מחר לביקור בקוריאה הצפונית

CIA: קים לא יסכים לפירוז גרעיני, אך יכניס המבורגר אמריקני *ארגון הביון מטיל ספק בנכונות של קוריאה הצפונית לפעול על פי דרישתו של טראמפ. במקום זאת, נכתב כי השליט יספק מחווה של רצון טוב לנשיא החובב מזון מהיר. כך לפי הדיווח ברשת NBC.

    הערכה לא נכונה: 4,645 בני אדם נהרגו לפני שנה בשל הוריקן מריה * אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית פרסמה מחקר חדש שהעלה כי כמות ההרוגים בסופה הקטלנית מן השנה שעברה גבוה פי 70 מהכמות הרשמית שסיפקו הרשויות. במחקר נמתחה ביקורת על היעדר שקיפות של הרשויות ועל האופן בו העריכו את כמות ההרוגים (וואלה)

    פולין מציעה לתווך בין האיחוד האירופי וארה״ב בנושא איראן * ראש ממשלת פולין הציע לגשר במשבר בין האיחוד האירופי וארה״ב על הסכם הגרעין * באיראן האשימו את פולין בניסיון לשנות את העמדה האירופית (ישראל היום)

    ארה"ב: טראמפ: מקסיקו תשלם על בניית החומה בגבול עם ארה"ב * נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע הלילה ביקורת כלפי מקסיקו על כך שלא עזרה לעצור את זרימת המהגרים לארצות הברית. טראמפ חזר על הבטחת הבחירות שלו ואמר כי בסופו של דבר מקסיקו תשלם עבור בניית החומה לאורך הגבול עם ארצות הברית

    סוריה: שר ההסברה הירדני, מוחמד אל-מומני, צוטט אמש באירוע שהתקיים בשגרירות הסעודית: יש ניסיונות להקים בדרום סוריה מודל שדומה לארגון חיזבאללה הלבנוני

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן