Skip to content

חזרו להפגין בתל אביב: הפגנת נכים וקשישים להעלאת קצבתם

כמה מאות נכים וקשישים חזרו היום להפגין בדרישה להשוואת קצבתם לשכר המינימום: "תרופות זה לא מותרות" הם קראו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-300 נכים וקשישים הפגינו היום (חמישי) בצומת עזריאלי וחסמו את נתיבי אילון בתל אביב למשך כשעה ומחצה, זאת במחאה על גובה קצבאות הנכים. המפגינים דרשו את השוואת הקצבאות לגובה שכר המינימום וקראו: "תרופות זה לא מותרות", "אנחנו רוצים צדק ולא "צדקה", "קשישים ונכים בכחלון לא בוחרים", ו- ""הון, שלטון נכים דורשים מזון".
מוטי אשכנזי, וותיק המפגינים, נאם ואמר כי הם ילחמו עד שיחוקק חוק המשווה את קצבאות הנכים לגובה שכר המינימום, שעומד על 5,300 שקלים, בעוד שעל פי החוק שעבר בפברואר הקצבה תעלה ל-3,700 שקלים בלבד. בין המפגינים היו גם חברי הכנסת דב חנין ואילן גילאון והפזמונאית שמרית אור.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
שמרית אור (משמאל) ואילן גילאון (צילום: ציפי מנשה)
שמרית אור (משמאל) ואילן גילאון (צילום: ציפי מנשה)

 

ממתינים בסבלנות שהפקק יתפנה. האבא סבלני והבת מצלמת מגג הרכב (צילום: ציפי מנשה)
ממתינים בסבלנות שהפקק יתפנה. האבא סבלני והבת מצלמת מגג הרכב (צילום: ציפי מנשה)

מוטי אשכנזי ממפלגת "צדק חברתי", שהוביל תנועת מחאה לאחר מלחמת יום הכיפורים אמר: "אני כאן כי ביהדות נאמר שכל ישראל ערבים זה לזה. נודע לי על המצוקה של הנכים ועל עריכת הפגנה והחלטתי שיש צורך להזדהות איתם".

רונית צרפתי, ממובילת מחאת הנכים, הסבירה מדוע הנכים חזרו להפגין ואמרה: "חזרנו לכבישים כי אחרי 16 שנה של התעמרות קיבלנו פרוטות. אנחנו לא מוכנים לוותר ודורשים קצבה בגובה שכר מינימום. אנחנו לא עושים משא ומתן ולא נוותר".

צילום: ציפי מנשה
תור ענק של מכוניות הצטבר במהרה והנהגים ברובם גילו הבנה וסובלנות להפגנה הבלתי צפויה של הנכים. "על מה ההפגנה?", שאל זוג שמיהר למוקד הרפואי בתל אביב, כשנענו כי אלו נכים שמבקשים את השוואת קצבתם לשכר המינימום אמרו: שיהיה להם בהצלחה. נהג אחר הצדיק את השובתים ואמר: "כדאי להצטרף אליהם".  – אתה לא ממהר? "ממהר, אבל זו מטרה חשובה יותר", הוא הסביר. שמרית אור הסבירה כי היא הצטרפה להפגנה היות וגם היא נכה וגם קשישה ומזדהה לחלוטין עם מאבקם של הקשישים והנכים שנאלצים לחיות מקצבה של כ – 2500 שקלים. "זהו סכום בלתי אפשרי להתקיים ממנו. זה ברור והממשלה מכל מיני סיבות לא ענייניות בוחרת להתעלם ממנו ולהיתקע במלחמות הפוליטיות", אמרה הפזמונאית.

צילום: ציפי מנשה

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן