Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 06 ביוני, 2018

משפחה בטרנס, ג'יימס קמרון - סיפורו של המדע הבדיוני, בייטס מוטל 5, קווירקור: מחתרת הפאנק, אש חופשית, סקופילד בדרום אפריקה, Enemigo íntimo
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 משפחה בטרנס | Family in Transition, ערוץ Yes דוקו 

ביום שבו עמית מספר לאשתו גלית שתשוקתו הכמוסה היא להפוך לאישה ושהוא מתכוון סופסוף להגשים אותה, חייהם של בני הזוג מנהריה וארבעת ילדיהם משתנים מהקצה אל הקצה. בזמן שעמית מתחיל את המסע המפרך לשינוי המגדר שלו, גלית מקבלת החלטה לא פשוטה: להמשיך את חייהם כזוג נשוי וכמשפחה מאוחדת, מתוך רצון לשמור על התא המשפחתי ועל אהבתה לעמית שלא כבתה. הסטיגמות החברתיות, היציאות מהארון מול המשפחה המורחבת ומול השותפים העסקיים, וכמובן ההליך הרפואי המסובך – כל אלה לא מרפים את ידיה של גלית, והיא שם במלוא עוצמתה, תומכת ואוהבת ללא תנאי. אלא שאחרי שהאבק של המפנה הדרמטי מתחיל לשקוע, כשנדמה שהחיים חוזרים למסלולם השגרתי, גלית מתחילה להבין שמרוב טיפול ברצונותיה של עמית – היא קצת הזניחה את רצונותיה שלה. ואז היא מחליטה לעשות את המפנה הדרמטי שלה… בימוי, צילום והפקה: אופיר טריינין. 65 דקות, ישראל, 2018.

21:00 ג'יימס קמרון – סיפורו של המדע הבדיוני | James Cameron's Story of Science Fiction, ערוץ AMC

מימיו הראשונים שאל המדע הבדיוני אם אנחנו לבד ביקום או לא. מה חייזרים יכולים ללמד אותנו על עצמנו?

21:15 בייטס מוטל 5 | 5 Bates Motel, ערוץ Hot HBO

הדרמה של רשת הכבלים A&E וחברת יוניברסל שבה לעונה חמישית ואחרונה. ספוילר – בעונת הסיום שהסדרה עלילת "בייטס מוטל" פוגשת סוף סוף את עלילת "פסיכו", כשלנעליה של ג'נט לי נכנסת לא אחרת מאשר הזמרת המצליחה ריהאנה, בתפקיד מריון קריין. כשנתיים חלפו מאז מותה של נורמה, אבל במוחו המעוות של בנה היא חיה מתמיד. בעוד למראית עין נורמן משדר נורמליות, אמו הולכת ומשתלטת על הפסיכוזה שלו לגמרי. התדרדרותו של נורמן למחוזות הטירוף מביאה את דילן ואמה לשתף פעולה, בעוד שרומרו מבקש לנקום את מותה של נורמה.

22:00 קווירקור: מחתרת הפאנק | Queercore: How to Punk a Revolution, ערוץ Hot8

סרטו של יוני לייזר על תולדות תנועת הקווירקור במוזיקה ובקולנוע, התפתחות הלהקות ושורשי התנועה שבייסודה חברים בקהילת הלהט"ב, שנמאס עליהם להעמיד פני סטרייטים. חוסר שביעות רצון מהיבטים בורגניים של תנועת זכויות הלהט"ב ומהמאצ'ואיזם בסצנת הפאנק של שנות ה-80 הולידו את התנועה הידועה בשם Queercore. לייזר מתאר ביד אמן ובקצב מסחרר את המהפך האנרכיסטי שבמסגרתו, ברגע היסטורי אחד, הפאנק והתרבות ההומואית חיבקו זה את זה. דווקא בטורונטו, סרטים ניסיוניים שיצרו ברוס לה-ברוס ו-ג'י. בי. ג'ונס ביטויי אסתטיקה חדשים, עסקו בפוליטיקה קווירית מהפכנית, ופורסמו במגזינים תוצרת-בית שהופצו ברחבי צפון-אמריקה. משם התפשטה התנועה לסן פרנסיסקו, שם הושק המגזין Homocore. הסרט כולל תוכן מונפש-חלקית של מגזינים אלה, קטעים מסרטים ניסיוניים משנות ה-80 וה-90, ראיונות עם הנפשות הפועלות, וכן קטעי ארכיון של להקות, כמו Pansy Division, A.S.F. Tribe 8 ועוד. הסרט גם מציג דילמה בפני הצופים: האם הקהילה הקווירית הפכה לזרם מרכזי מדי – והאם לא כדאי לעצור את ההיסחפות אחרי המיינסטרים, ולספק אלטרנטיבה? גרמניה, 2017.

22:00 אש חופשית | Free Fire, ערוץ Hot גולד

לפרטים נוספים, ראו יום שלישי, 03 באפריל, 2018, בשעה 22:00 בערוץ Yes3

22:00 סקופילד בדרום אפריקהPhillip Schofield's South African Adventure, ערוץ הטיולים

מגיש הטלוויזיה הבריטי, פיליפ סקופילד, יוצא עם אשתו למסע של פעם בחיים בדרום אפריקה. מיד עם הגיעו מגשים סקופילד חלום בן שנים: לצלול עם כרישים. מאוחר יסייר בקייפטאון, יעפיל אל פסגת הר השולחן, ייקח חלק בפרויקט שימור של קרנפים בסכנת הכחדה, וילגום יין ביקב הוותיק ביותר בדרום אפריקה.

Enemigo íntimo, נטפליקס | Netflix

סדרת טלוויזיה בספרדית בת 53 פרקים.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן