Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 05 ביוני 2018 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     בכיר חמאס: "ההפגנות בימי שישי יהפכו מדממות יותר בתום חודש הרמדאן" (בטחוני)     הרשות הפלסטינית לצרפת: איראן מממנת את ההפגנות ברצועה; אין לנו ברירה אנו חיים לתמוך בהן (בטחוני)     הסוד שנחשף אחרי 14 שנה: קונספציה שגויה של המודיעין לגבי התכנות פרויקט גרעין בסוריה. (בטחוני)     למרות העברת השגרירות: טראמפ חתם שוב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    בכיר חמאס: "ההפגנות בימי שישי יהפכו מדממות יותר בתום חודש הרמדאן" (בטחוני)

    הרשות הפלסטינית לצרפת: איראן מממנת את ההפגנות ברצועה; אין לנו ברירה אנו חיים לתמוך בהן (בטחוני)

    הסוד שנחשף אחרי 14 שנה: קונספציה שגויה של המודיעין לגבי התכנות פרויקט גרעין בסוריה. (בטחוני)

    למרות העברת השגרירות: טראמפ חתם שוב על דחייה של ששה חודשים לחוק שגרירות ארצות הברית בירושלים; הסיבה: מעון השגריר טרם עבר לירושלים (מדיני)

    דיווח ערבי: ישראל ולבנון מקיימות משא ומתן בתיווך האו"ם בנושא הגבולות (מדיני)

    איראן: "מתחילים בבניית צנטריפוגות מתקדמות בכור הגרעיני בנתנז" (חוץ)

    דיווח: כוח רוסי נפרס בגבול סוריה ולבנון – ונסוג (חוץ)

    בלחץ טורקיה על ארה"ב: הלוחמים הכורדים ייסוגו ממובלעת בצפון סוריה (חוץ)

    ארה"ב בצעד נדיר: ביקשה בחשאי מסעודיה להגביר את תפוקת הנפט במיליון חביות ליום (כלכלי)

    החלטת ליברמן לתת למשבר הגיוס גם אופי ביטחוני תמוהה (חרדים)

חדשות

ח״כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת קרא להשעות מתפקידו את מפקד תחנת חיפה סנ״צ אמיר גלדשטיין בעקבות פרסום סרטון בו נראה גולדשטיין בועט פעמיים באחד המפגינים בזמן המעצר.

ג׳בארין אמר כי ״הסרטון מוכיח את הברוטאליות בה התנהגה המשטרה כלפי המפגינים בחיפה, וכי התנהגות מפקד התחנה בחיפה מראה אכן שהדג מסריח מהראש. מדובר בהפגנה לגיטימית, שדוכאה בכוונה תחילה על ידי השוטרים. כך מתרגמת המשטרה בשטח את דברי ההסתה המסוכנים ואת הדה-לגיטימציה שעושים ראש הממשלה והשר ארדן למפגינים.״

מהמשטרה נמסר: "הסרטון מציג טיפול מקצועי של פיזור הפגנה לא חוקית ואלימה,  במהלכה הותקפו השוטרים ע"י המון זועם,  כאשר הסרטון מציג בבירור כיצד השוטרים נדחפים ומותקפים מכל עבר. 

פיזור הפגנה אלימה כולל בהכרח הפעלת כוח בסמכות על ידי המשטרה. הפעלת כוח נדרשת רק כאשר המפגינים עוברים ממחאה חוקית להתנהגות עבריינית וביצוע ונדליזם אלים. אם היו המפגינים מצייתים לחוק לא היה נדרש לפנותם בכוח.

לצערנו,  גורמים שונים בוחרים לנסות להטעות את הציבור,  להתל בתקשורת ולהלך אימים בניסיון לרפות את ידי המשטרה מלחקור את 21 החשודים שנעצרו עפ"י דין באותה הפגנה פרועה ולמצות עמם את הדין,  כנדרש. משטרת ישראל תאכוף את החוק למרות ניסיונות אלו להכפשת המשטרה כולה וקציניה."

המשטרה עיכבה לחקירה תושב ערערה,  בחשד  להשחתת דגל המדינה בהפגנה בחיפה בערב שישי האחרון. במסגרת  חקירה שנפתחה בתחנת חיפה,  בחשד להשחתת דגל המדינה בהפגנה שנערכה ביום שישי (1.6.18),  עוכב לחקירה חשוד במעשה. מדובר בחקירה שנפתחה,  לאחר שהובא לידיעת המשטרה סרטון  בו נצפים מספר חשודים חוטפים את דגל המדינה מידיה של מפגינה,  משליכים על הרצפה ודורכים עליו.  החשוד,  תושב ערערה בן 23,  עוכב לחקירה לתחנת משטרה  לאחר שזוהה ובהתאם לצרכי החקירה והתפתחותה,  יוחלט על המשך ההליכים בהתאם.

    אלימות המשטה: שבועיים לאחר ההפגנה שהובילה למהומות בחיפה, הסערה לא דעכה: בתיעוד שפורסם נראה מפקד תחנת חיפה – בועט לכאורה פעמיים במפגין ששכב על הקרקע (החדשות)

    דיווח: ישראל צפויה להעביר לרצועת עזה כמות גדולה של מטבעות של חצי שקל * כך מתכננת ישראל להקל על מצב הארנק של האזרח הפשוט ברצועה: ישראל תזרים לעזה מטבעות של חצי שקל כדי לכסות על מחסור חריף בשימוש יומיומי בכסף. בנוסף, ישראל תחליף שטרות בלויים של שקלים שכבר אין בהם שימוש. ירדן תזרים שטרות בדינרים לשימוש האוכלוסייה, וארה"ב תיתן כמה מיליוני דולרים – גם כן בשטרות * בחמאס מודעים לתכנית ומברכים עליה, אבו מאזן מסרב ומנסה להכשילה (גל"צ)

    הייעוץ המשפטי לכנסת בולם הטלת קנסות על מי שקרא לחרם על ההתנחלויות * הצעת החוק המקורית מבקשת בין היתר לקנוס במאה אלף שקל את מי שקרא "בזדון" לחרם, ללא הוכחת נזק. * הסעיף נפסל בבג"ץ ובחוות הדעת של הייעוץ המשפטי נכתב כי ההצעה "מעוררת קשיים חוקתיים משמעותיים" (הארץ)

    פרשת תיאומי המעצרים: התובע ננזף, וישוב לעבודתו * היועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות ני״ע, שנחשד כי תיאם את מעצרם של החשודים בתיק 4000 (בזק) עם השופטת בתיק באמצעות מסרונים ישוב מחר (רביעי) לעבודתו כעו"ד ברשות. * במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו, דרגת השכר שלו תורד למשך שנה, הוא ישמש כעורך דין במחלקת החקירות של הרשות במשך תשעה חודשים ובתום התקופה יוכל לשוב לתפקידו כיועמ"ש הרשות.

    אחרי החקלאים: גם קק"ל תתבע את חמאס בעקבות שריפת היערות בעוטף עזה * קרן קיימת לישראל הודיעה כי תתבע את ארגון הטרור השולט ברצועה בערכאות בינלאומיות על הנזקים הסביבתיים החמורים, לאחר שמאות דונמים עלו באש בעקבות שיגור עפיפוני תבערה ונפילות פצמ"רים * מקק"ל נמסר כי מאז פרוץ סבב האירועים הנוכחי נרשמו 265 שריפות בהן עלו באש 2820 דונם של יערות

    בכירים באל-על נעצרו בחשד להברחת פליטים סורים * תקלת אבטחה חמורה באל על: שתי עוזרות קב"ט מקומיות בתחנה ביוון נעצרו בחשד שהעבירו פליטים סורים. * במשרד החוץ אישרו את הפרטים, אך הבהירו כי המשרד מנוע מלעסוק בנושא מכיוון שהעובדות מקומיות * תגובת אל על: "מודל העסקת עובדי הביטחון הינו לפי הנחיות הגורמים הרלוונטיים. העובדות המדוברות הינן עובדות חברת כוח אדם וחברת כוח אדם התבקשה שלא להעסיקן יותר באל על. אל על אינה מתפשרת בנושא קלה כחמורה ומקפידה לפעול על פי הנחיות מחמירות" (כאן)

יאיר נתניהו התייצב היום בבית משפט השלום בתל אביב בדיון תביעתו לפיצוי על לשון הרע אותו תובע נתניהו מאיבי בנימין, פעיל מפלגת העבודה ופעיל חברתי. נתניהו מסרב לקבל התנצלות ודורש פיצי של כ143 אלף ש"ח. שופט בית המשפט אבי שליו קבע דיון להוכחות ב- 10/12/2018 וקבע בהסכמת שני הצדדים כי הדיון יוקלט על חשבון שני הצדדים שווה בשווה.

פוליטי

    בכיר בפרקליטות על חקירות נתניהו: נתאמץ שהפרטים יובהרו לפני הבחירות * בדיון בוועדת השקיפות של הכנסת אמר המשנה לפרקליט המדינה כי לקראת הבחירות "ייעשה מאמץ עילאי" כדי שהציבור יכיר את פרטי חקירותיהם של נבחרי ציבור, בהן גם חקירות ראש הממשלה. לדבריו, "יש לזרז ככל הניתן" חקירות שבהן מעורבים נבחרי ציבור (וואלה)

בטחוני

בכיר חמאס: "ההפגנות בימי שישי יהפכו מדממות יותר בתום חודש הרמדאן"

מארגני ההפגנות על הגדר ברצועת עזה: ההפגנות ביום שישי הקרוב יחלו בשעה 14:00 בצהריים. בכיר חמאס מחמוד א-זהאר התראיין לרשת סקיי ניוז הבריטית, ואיים מפני התדרדרות מול ישראל והגדלת ההפגנות: "גל ההפגנות על הגדר יהיה רווי דם אף יותר לאחר חודש הרמדאן, במידה שלא יימצא פתרון למצוקות אזרחי עזה ולהקלת המצור"

הרשות הפלסטינית צרפת: איראן מממנת את ההפגנות ברצועה; אין לנו ברירה אנו חיים לתמוך בהן

השגריר הפלסטיני בפריז עדכן בכיר במדינה כי איראן דוחפת את הפגנות "צעדת השיבה", ואמר שלרשות אין ברירה אלא לתמוך בהן, כיוון ש"רוב המשתתפים מוחים על המצוקה הכלכלית" (חדשות10)

הסוד שנחשף אחרי 14 שנה: קונספציה שגויה של המודיעין לגבי התכנות פרויקט גרעין בסוריה.

הצנזורה התירה לפרסם עיקרי דו"ח סודי שחושף את הקונספציה השגויה של גופי המודיעין לגבי התכנות פרויקט גרעין בסוריה. (ערוץ7)

    טרור העפיפונים: שריפות פרצו בכמה מוקדים בעוטף עזה בעקבות שיגור עפיפוני תבערה מהרצועה * עפיפוני תבערה מרצועת עזה הציתו שריפות במספר מוקדים בעוטף עזה * שר המשטרה בשדרות: "משלחי העפיפונים ומפקדי החמאס צריכים להיות יעד לסיכולים". * לפיד: "טילים על ירושלים היו גורמים לממשלה לעסוק רק בזה" * ראשי רשויות פנו לממשלה בבקשה לקדם תכנית פיתוח ליישובי העוטף

סוכלה תשתית טרור שהוכוונה מסוריה ותכננה לפגוע בבכירים ישראליים * בשבועות האחרונים נחשפה וסוכלה פעילותה של חוליית טרור שכיוון פעיל מסוריה ותכננה בין היתר לפגוע בראש הממשלה ובראש עיריית ירושלים. * אחד העצורים הוא תושב מזרח ירושלים בעל תעודת זהות כחולה. * אחד מהפעילים תכנן פיגועים נגד מבנים השייכים לקונסוליה האמריקנית ונגד נציגים קנדיים בירושלים * במערכת הביטחון מציינים כי טרם נוצרה פגישה פיזית בין אותם אנשים, לא הועברו כספים ולא נרכש נשק כדי להוציא לפועל את התוכנית, וכי המעצר בוצע מדובר בשלב ראשוני מאוד של התוכנית

    תחקיר ראשוני: הפרמדיקית הפלסטינית בגבול הרצועה נהרגה מנתז – ולא מירי ישיר * מתחקיר ראשוני של אירוע מות הפרמדיקית שאירע ביום שישי שעבר, עולה כי במהלך האירוע נורו מעט כדורים, ולא בוצע ירי ישיר ומכוון לעברה * הבדיקה הראשונית מעלה כמה כיווני חקירה. לפי אחד מהם, קליע שניתז מהאדמה פגע באחות והביא למותה, ולא ירי צלפים ישיר

מדיני

למרות העברת השגרירות: טראמפ חתם שוב על דחייה של ששה חודשים לחוק שגרירות ארצות הברית בירושלים; הסיבה: מעון השגריר טרם עבר לירושלים

למרות הכרזת טראמפ על ירושלים בירת ישראל והעברת השגרירות, הנשיא טראמפ חתם הלילה (שעון ישראל) על דחייה של שישה חודשים נוספים ב-Jerusalem Act. לפי הודעת הבית הלבן, מדובר בצורך שנועד "על מנת להגן על האינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית" * הסיבה לחתימה של טראמפ על מסמך הדחייה: מעון השגריר לא עבר לירושלים, דבר שמתחייב במסגרת החוק. לפי השגרירות האמריקנית עולה שטראמפ ימשיך ויחתום על הדחייה – כל עוד מעון השגריר לא יעבור לירושלים (כאן)

דיווח ערבי: ישראל ולבנון מקיימות משא ומתן בתיווך האו"ם בנושא הגבולות

מנהיגי לבנון התכנסו בארמון הנשיאות כדי לדון במשא ומתן שמתקיים מול ישראל לפתרון סוגיית הגבולות הימיים והיבשתיים בין המדינות, כך דיווח העיתון הלבנוני "אל-חייאת". לפי הפרסום, גורמים באו"ם ובממשל האמריקני מעורבים במשא ומתן החשאי.

    נתניהו נפגש עם הנשיא מקרון * אחרי פגישה עם קנצלרית גרמניה, הגיע ראש הממשלה לפריז, שם נועד עם הנשיא הצרפתי. השניים מקיימים פגישה בארבע עיניים, ולאחר מכן תתקיים פגישה מורחבת עם הפמליות

    יועץ אובמה לשעבר: אופתע אם ישראל לא ידעה על ריגול בלאק קיוב * חודש לאחר התחקיר שקבע כי מקורבי טראמפ שכרו את שירותי החברה הישראלית כדי לעקוב אחרי אנשי מפתח בממשל אובמה, בן רודס הפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל (חדשות10)

    על רקע המשבר ההומניטרי בעזה: כחלון נפגש אתמול עם בכירים פלסטינים * שר האוצר כחלון נפגש אתמול בלשכתו בירושלים עם מקבילו הפלסטיני, והשר לעניינים אזרחיים. זאת על רקע רצונה של ישראל לקדם פרויקטים הומניטארים בעזה והאיום הישראלי בקיזוז כספי המסים של הרשות הפלסטינית-אם לא יועברו משכורות של פקידי הרשות לעזה

חוץ

איראן: "מתחילים בבניית צנטריפוגות מתקדמות בכור הגרעיני בנתנז"

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית, אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי טהרן החלה בעבודה על תשתיות במתקן בנתנז "לא נסכים לסנקציות יחד עם הסכם הגרעין. התחלנו בצעדים הנדרשים על מנת למלא את הוראת המנהיג העליון, ובקרוב נפתח מרכז מתקדם חדש לצנטריפוגות" * דובר ארגון האטום האירני העביר מכתב לסוכנות האטום של האו"ם, שם הודיע כי איראן תתחיל בתהליך שבעזרתו תוכל להגביר את קצב עבודת הצנטריפוגות. "אם מדינות נוספות יפרשו מהסכם הגרעין, נוכל להגביר את הקצב אף יותר", הזהיר

– גורם בסוכנות לאנרגיה אטומית אישר ל'חדשות כאן': קיבלנו מכתב מהאיראנים שיש "לוח זמנים טנטטיבי" להגברת העשרת האורניום

– דיווחים באיראן: המשטר כיבה את מצלמות האבטחה במתקן הגרעין בפורדו

דיווח: כוח רוסי נפרס בגבול סוריה ולבנון – ונסוג

רשת אל-מיאדין דיווחה כי הכוח הרוסי שהוצב באזור העיירה קוסייר, מעוז חיזאללה, עזב והוחלף על ידי צבא סוריה. לא ברור מדוע התרחשה הצבת הכוחות החריגה, אך היא הגיעה ברקע אזהרות ישראל מפני הנוכחות האיראנית (וואלה)

בלחץ טורקיה על ארה"ב: הלוחמים הכורדים ייסוגו ממובלעת בצפון סוריה

הישג לנשיא הטורקי לפני הבחירות: וושינגטון ואנקרה הסכימו על נסיגת המיליציה הכורדית מהעיר מנביג', למרות התנגדות מוקדמת של האמריקאים. * שר החוץ הטורקי: בעוד עשרה ימים יחל ניסוח "מפת דרכים" יחד עם ארה"ב בנוגע למחוז מנביג' שבסוריה ובערים נוספות. הוא הוסיף ששיתוף פעולה עם האמריקנים בסוריה אינו חלופה למאמצים המשותפים עם הרוסים

    אוקראינה: מנענו מתקפת סייבר על שגרירות נאט"ו

    ארה"ב תחרים את דיוני ועדת האו"ם לפירוק נשק בשל העובדה שסוריה משמשת נשיאה תורנית של הארגון

    נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, תקף את איל ההון האמריקני, גורג' סורוס: "רוצה לטלטל את כלכלת אירופה"

    פסגת קים-טראמפ: נקבע מקום המפגש בין המנהיגים: המלון היוקרתי capella hotel, באי סנטוסה שבסינגפור

    האו"ם לארה"ב: הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם – הפרה חמורה של זכויות הילד * דוברת האו"ם לזכויות אדם זעמה על המדיניות של ממשל טראמפ כלפי מהגרים וקראה לו להפסיק מיידית להפריד ילדי מהגרים מהוריהם בגבול הדרומי: "מעצר הוא לעולם אינו לטובתו של הילד ותמיד מהווה הפרה של זכויות הילד". (ניו יורק טיימס)

    פוטין יצא לביקור נדיר במערב אירופה * לראשונה זה כמעט שנה, הנשיא הרוסי יקיים סבב פגישות באוסטריה, שתעמוד בראש הנשיאות האירופית החל מהחודש הבא. צפויים דיונים בנושא הסנקציות האירופיות על מוסקבה (חדשות10)

    דיווח: בנק ההשקעות האירופי לא ישקיע באיראן עקב הסנקציות האמריקניות * בנק ההשקעות האירופי דחה הצעה של האיחוד האירופי להשקיע באיראן כצעד נגדי לסנקציות האמריקניות שהוטלו על טהרן. כך מסרו שישה גורמים באיחוד האירופי (רויטרס)

    ארה"ב: התובע המיוחד בפרשת המעורבות הרוסית בקמפיין טראמפ דורש לעצור את מנהל הקמפיין של טראמפ: "ניסה להדיח עדים" * החוקר המיוחד, הבוחן את התערבותה של רוסיה בבחירות בארה"ב, יצא בהאשמות חדשות נגד פול מנפורט שיתחיל את משפטו בחודש הבא. על פי החשד הוא הפר את תנאי השחרור בערבות שנקבעו לו, כשיצר קשר עם שני אנשים שסייעו לו בעבודה מול ממשלת אוקראינה "במאמץ להבטיח עדות שקרית" * מולר כתב בפנייה לבית המשפט במחוז קולומביה כי פעולותיו לכאורה של מנפורט מפירות את תנאי שחרורו, וביקש מהשופט לבחון ביטול או שינוי של התנאים. הוא קרא לשופטת לשנות את לוח הזמנים של הדיון המחודש בתנאי השחרור של מנפורט, דבר שעשוי לגרום לשליחתו של מנהל מסע הבחירות לכלא. (רויטרס)

    – חפרפרת בארה"ב: קצין מודיעין לשעבר נעצר בחשד שריגל עבור סין * משרד המשפטים האמריקני הודיע כי רון הנסן נעצר בחשד שפעל כסוכן של ממשלת סין בתמורה ל"מאות אלפי דולרים". * הנסן, קצין לשעבר בשירותי המודיעין, הוא דובר מנדרינית שוטפת שלפי האישום נסע בין שתי המדינות לצורך מסירת מידע ביטחוני וסחר לא חוקי בטכנולוגיה (וואלה)

    – בליץ מפתיע נגד טראמפ: מיליארדרים רפובליקאים יוצאים בקמפיין חדש למדיניות הסחר של טראמפ * ארגונים פוליטיים שנתמכים על ידי המיליארדרים קוך התורמים רבות למפלגה הרפובליקאית, הודיעו אתמול כי יפתחו בקמפיין בהשקעה של מיליוני דולרים לקידום סחר חופשי. הקמפיין שמביע התנגדות למכסים שהטיל טראמפ וקורא לו לחזור להסכם הסחר הטרנס-פסיפי מחדד את המחלוקת בין המיליארדרים השמרנים, לבין נשיא ארה"ב, טראמפ, בנוגע למדיניות שמתנגדת לסחר חופשי שהוא מקדם.

    אתיופיה: הפרלמנט אישר את ההצעה לסיום מצב החירום במדינה, לאחר שזו אושרה על ידי הממשלה. מצב החירום, שהוכרז עקב הפגנות נגד הממשלה, היה אמור להימשך עוד כחודשיים

    גואטמלה: מניין ההרוגים בהתפרצות הר הגעש עלה ל-69

    ירדן: מלך ירדן, מינה את שר החינוך עומאר א-רזאר לעמוד בראשות הממשלה החדשה. זאת, לאחר התפטרות ראש הממשלה הקודם עקב הפגנות מחאה נגד העלאת מסים * בכתב המינוי קרא המלך לא-רזאר לבצע בחינה כוללת של מערכת המיסוי בירדן, כדי שלא יוטלו מסים לא מוצדקים על האזרחים * המלך שיבח את המחאה: "מימוש חכם וראוי לאזרחות אפקטיבית"

    – שר החוץ הקטרי, קרא בריאיון באל ג'זירה למדינות ערב ובעלות בריתה של ירדן לתמוך ביציבות הממלכה

    מוזמביק: שבעה בני אדם נהרגו בפיגוע

    סוריה: רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי מתקנים צבאיים ומחסני תחמושת של חיזבאללה באזור קאלמון המערבי שבסוריה הותקפו במהלך הלילה

    – דיווחים מקומיים: צבא אסד וכוחות המורדים מבצעים הכנות לקרב באזור דרעא שבדרום המדינה

    – דיווח: משרד החוץ הסורי פנה למזכ"ל האו"ם בנוגע להתקפות הקואליציה בהובלת ארה"ב

    סין: 11 הרוגים ו-25 לכודים בפיצוץ מכרה ברזל בצפון מזרח המדינה

בריאות

    בעקבות חשיפה לנגיף: עשרה תינוקת חוסנו נגד חצבת בבית החולים מאיר * עשרה תינוקות, בני פחות משנה, הופנו על ידי משרד הבריאות לקבלת חיסון נגד חצבת בבית החולים מאיר בכפר סבא לאחר שעלה חשד כי נחשפו לתינוקת החשודה כחולה בחצבת בגן הילדים שבו הם שוהים (הארץ)

נדל"ן

    אושר סופית: התוכנית להקמת המגדל הגבוה בישראל – בן 100 קומות * הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה היום (ג') לאשר סופית את תוכנית הקמת "מגדל בין ערים" במשולש הגבולות של תל אביב, רמת גן וגבעתיים, שצפוי להיות הגבוה ביותר במדינה.* מדובר במגדל בן 100 קומות (400 מטר) מרובה שימושים, בהם משרדים, מסחר, ציבורי ומלונאות והוא קודם ע"י עיריית תל אביב בשטח שבבעלותה, הגובל עם רמת גן וגבעתיים. (כלכליסט)

כלכלה

    שערים יציגים (05/06/18): דולר = 3.575 ; ליש"ט = 4.7769 ; אירו = 4.1762 ; פרנק שוויצרי = 3.6246

ארה"ב בצעד נדיר: ביקשה בחשאי מסעודיה להגביר את תפוקת הנפט במיליון חביות ליום

וושינגטון פנתה גם לחברות נוספות באופ"ק. זאת בעקבות נסיקה במחירי הדלק בארה"ב, תלונתו של טראמפ על מדיניות אופ"ק ש"מעלה מחירים באופן מלאכותי" והחלטתו להטילסנקציות על נפט איראני (כלכליסט)

    מקסיקו מגיבה לטראמפ: תטיל מכסים על יבוא פלדה ומוצרים נוספים מארה"ב

    ועדת הכלכלה אישרה: הבנקים יציעו פירעון מוקדם למשכנתא ללא עמלה * ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה לקריאה ראשונה, הצעה שתחייב את הבנקים להציע משכנתאות במסלול שיאפשר פירעון מוקדם ללא עמלה.

בעולם

    תופעה מטרידה בקנדה: טווסים מציפים את העיר – ותוקפים מכוניות * תושבי העיר סוריי סובלים בחודשים האחרונים מהעוף הגדול שנודד ברחובות. מעבר לקול הצווחני שהוא משמיע בתקופת ההזדווגות, הוא פוגע גם בכלי הרכב. (חדשות10)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן