Skip to content

איכות השלטון לבית המשפט: הורה למשרד התרבות לפרסם מידע על טיוליה של רגב בחו"ל

בתנועה טוענים כי נסיעות עם פמליה נרחבת שכולל חברי ליכוד ומקורבי השרה לאירועים מוזרים כמו: "פילים בטורקיה, אולימפיאדה בברזיל וקימונו ביפן"... לא ייתכן שישמשו כ"צ'ופר" למקורבים של שרים ויבזבזו כספי ציבור". פניות איכות השלטון למשרדה של רגב לפרסם מידע על פי חוק לא זכו לתשובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון עתרה אתמול (חמישי) לבית המשפט לעניינים מנהליים בדרישה לקבל מידע על נסיעותיה החריגות של שרת התרבות והספורט מירי רגב לחו"ל על חשבון הציבור.

לדבר התנועה אין שום מניעה שרגב תטוס למדינות שונות כדי לקדם את התרבות והספורט הישראליים, אבל כשזה מגיע ל"פילים בטורקיה, אולימפיאדה בברזיל וקימונו ביפן: היקף הנסיעות שלה – והפמליה הגדולה שמצטרפת לכל נסיעה שכזו, על חשבון הציבור כמובן – בכל זאת העלה אצלנו כמה סימני שאלה".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

לפני מספר חודשים פנתה התנועה למשרד התרבות בדרישה לקבל מידע ציבורי שהיה ראוי שיהיה מפורסם, ובוודאי שמגיע לציבור לדעת כחוק: מי הצטרף לנסיעות של רגב, מדוע – וכמה זה עלה לנו?

בתנועה אומרים כי במשרד התרבות לא שמעו כנראה על הקונספט של "שקיפות" "ולא טרחו לכבד אותנו בתשובה לגופו של עניין למעלה משלושה חודשים".  אתמול בבוקר עתרה התנועה לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לקבל מידע בנוגע לנסיעת השרה לטורקיה.

באיכות השלטון מסבירים כי העתירה היא חלק ממהלך רחב שבא לבחון את הנסיעות החריגות של רגב. "פנינו גם למבקר המדינה בבקשה שיבדוק את נסיעותיה, את הפמליות הרחבות המצטרפות לנסיעות, את העלויות של כל הביקורים הרשמיים ואת חשיבותם לחיזוק הקשרים בין המדינות. נסיעות של שר בממשלה הם פעילות מבורכת וחשובה, אבל לא ייתכן שישמשו כ"צ'ופר" למקורבים של שרים ויבזבזו כספי ציבור", מסבירים תנועה.
עד לרגע העלאת הכתבה לא נתקבלה תגובה מהשרה. אם וכאשר תתקבל תגובתה – תפורסם כאן במלואה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן