Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 12 ביוני, 2018

נטושה, הרצח: תעלומת מותו של חיים ארלוזורוב, בורגרים בירה וברביקיו, הסודות של מרדונה, צעירים עם טורט, ארץ אלוהים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

14:40 נטושה | היעלמות מסתורית Abandoned, ערוץ AMC

דרמה. אישה לוקחת את החבר שלה לבי"ח לניתוח שגרתי .כשהיא חוזרת לקחת אותו הביתה, היא מגלה שנעלם. שחקנים: בריטני מרפי, דין קיין, סטן בליי. במאי: מייקל פייפר. ארה"ב, 2010.

21:00 הרצח: תעלומת מותו של חיים ארלוזורוב | The Assassination, ערוץ Yes דוקו

ביום שבת ה-16 ביוני, 1933, בסביבות השעה 10 בלילה, כאשר טייל עם אשתו סימה בסמוך לחוף ימה של תל –אביב נורה למוות ראש הלשכה המדינית של הסוכנות היהודית וכוכב עולה בשמי התנועה הציונית – חיים ארלוזורוב. מוקדם יותר באותה שנה יצא ארלוזורוב לברלין בניסיון לנהל מו"מ עם הממשלה הנאצית על העלאת יהודי גרמניה, עם רכושם לארץ. ניסיון זה נתקל בביקורת חריפה של התנועה הרוויזיוניסטית, שהאשימה אותו בעיתונות בתקיעת 'סכין בגב האומה'. הרצח שלו באותו לילה, יומיים אחרי חזרתו מברלין, היה יריית הפתיחה למחול שדים, שטלטל את הישוב היהודי בישראל, והשפעותיו ניכרות עד היו במאבק שבין ימין ושמאל. האם היה זה אכן היה הרצח הפוליטי הראשון של יהודי בידי יהודי, כפי שטען השמאל בתקיפות? או שאולי קונספירציה ערבית? גרמנית? בריטית? או שאולי בכלל היה זה רצח פלילי אקראי? 85 שנה אחרי הרצח, צולל הבמאי אבי וייסבלאי ("הטקס") ומתאר באופן מרתק את נפתולי הפרשה. דרך ראיונות, תמונות, קטעי ארכיון ומסמכים נדירים, יחד עם משפחת ארלוזורוב, ומנגד עם צאצאי התנועה הרוויזיוניסטית שהואשמו ברצח ובהסתה ובהם בנו של אב"א אחימאיר, חוזר הסרט אל הרצח שהיווה את נקודת השבר הבולטת ביותר בין המחנות הפוליטיים של ישראל ומספר את סיפורה של הפרשה שעד היום נותרה בגדר תעלומה. 84 דקות, ישראל, 2018.

22:00 בורגרים, בירה וברביקיו | Burgers, Brew & 'Que, ערוץ Food Network

השף והמסעדן מייקל סיימון יוצא למסע ברחבי ארצות הברית בחיפוש אחר הדוגמאות הטובות ביותר שלהם. מייקל מתחיל בביקורים בניו יורק, נאשוויל וקליבלנד, ומדי פרק ידגום את המנות הטובות ביותר בכל אחת מהקטגוריות הללו – כמה בשר ובירה הוא יכול בדיוק לספוג? בפרק הבכורה מייקל מגיע למסעדת ברביקיו מוגזמת בניו יורק ומתמודד עם האימא של כל ההמבורגרים בקליבלנד, עיר הולדתו. בהמשך הוא מבקר מקום חדש המרחיב את גבולות אוכל הפאבים והבירה הביתית ונהנה מברביקיו בסגנון קרולינה בברוקלין.

22:00 הסודות של מרדונה | Maradona Confidential, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

עילוי בכדורגל שחי חיים סוערים מאוד. יש שרואים בו השחקן הטוב ביותר בכל הזמנים – השילוב המושלם של גאונות ואימפולסיביות.

22:00 צעירים עם טורט | Tourettes: Teenage Tics, ערוץ הבריאות

דיוקן נוגע ללב של רורי, נער בן בריטי בן 12 המתמודד עם תסמונת טורט. הסרט ילווה אותו עם מעברו לחטיבת ביניים והתפרצותה של ההפרעה. למזלו של רורי, הוא מוקף בסביבה תומכת המונה אנשי מקצוע מיומנים ומטפלים הסובלים בעצמם מאותה התסמונת.

22:00 ארץ אלוהים | God's Own Country, ערוץ Yes3

זוכה עשרות פרסים, כולל פרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס, פרס בפסטיבל ברלין, ארבעה פרסי הקולנוע העצמאי הבריטי, הסרט הטוב ביותר בפסטיבל אדינבורו ועוד. ג'וני מטפל בעדר המשפחתי ומתקשה להתמודד עם רגשותיו ופחדיו המודחקים. עובד זר שהגיע לסייע בחווה, עקב פציעת אביו, מעורר אצלו תחושות חדשות ותקווה לעתיד. שחקנים: ג'וש אוקונור, אלק סקארנו, ג'מה ג'ונס, איאן הארט. במאי: פרנסיס לי. בריטניה, 2017. סרט אינטימי, שקט ועדין על ידידות בין שני גברים. ציון: 


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן