Skip to content

צה"ל השמיד מנהרה ימית של החמאס

לראשונה תקף חיל האוויר והשמיד מנהרה תת ימית שהיתה אמורה להסתיר מעיניי ישראל יציאה לים של צוללני ארגון הטרור חמאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיל האוויר הפציץ בשבוע שעבר מנהרת טרור תת-ימית בצפון הרצועה, שיועדה להסתיר את יציאתם לים של לוחמי כוח "נוכבא" מהקומנדו הימי של חמאס. הפעולה הייתה כחלק מסדרת תקיפות תגובה למטחי הרקטות והפצמ"רים ששוגרו בערב ובלילה שלפני, כך הותר היום (ראשון) לפרסום.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מסר כי במהלך תקיפות צה״ל ברצועת עזה בבוקר יום ראשון, 3 ביוני 2018 תקף צה״ל מוצב צבאי של הכוח הימי המיוחד של חמאס בצפון רצועת עזה. במסגרת התקיפה נוטרלה מנהרת טרור התקפית שיצאה לכיוון הים.
מדובר במנהרת טרור ייחודית המאפשרת יציאה חשאית מהמוצב לעבר הים, וממנה ניתן היה לבצע פעולות טרור בצלילה כנגד מדינת ישראל

פתח המנהרה המוסתר (צילום: דובר צה"ל)
פתח המנהרה המוסתר (צילום: דובר צה"ל)

המנהרה, שנבנתה בתצורה דומה לזו של מנהרת צנרת ביוב, יצאה מתוך ממבנה ששימש מוצב של חמאס שלושה ק"מ דרומית לקו הגבול עם ישראל. התוואי נמשך מתחת לאדמה כמה עשרות מטרים לכיוון הים ומשם בתעלה נסתרת עד לעומק רדוד של 3-2 מטרים מתחת למים. כל הכוונה במנהרת המסתור הייתה לאפשר יציאה חשאית לים ובנקודה זו יכלו צוללני חמאס לצאת את הים מבלי שזוהו על ידי תצפיות צה"ל.  תוואי המנהרה זוהה כחלק ממערכה כנגד הכוח הימי של חמאס שמתבצעת בשנה האחרונה.

בצה"ל מדגישים כי "צה״ל לא יאפשר פגיעה בביטחון מדינת ישראל וימשיך לפעול בנחישות כנגד הטרור מכל סוגיו. צה״ל נחוש להמשיך לבצע משימתו להגן על אזרחי מדינת ישראל וריבונותה."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן