Skip to content

שימור אנושי ב"השמורה" – שבוע העיצוב 2018 בירושלים

תחת נושא השנה "השמורה" יושקו בשבוע העיצוב ירושלים כ-30 אירועים, תערוכות ופרויקטים מקומיים ובינלאומיים שידונו בשאלות של שימור ושמרנות. חמישה מעצבים ישראלים חוברים לחמישה מעצבים מאירופה, ליצירת פרויקטים חדשים שיהוו את לב התערוכה המרכזית שתוצג במבנה מרכזיית בזק. 100 מעצבים מהארץ ומהעולם יציגו בבית הנסן ולאורך הציר שנמתח ממנו לאורך רח' שופן, דרך רחבת תאטרון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע העיצוב הוא פרויקט הדגל של הפעילות המקצועית של בית הנסן, שמייצר פלטפורמה לפיתוח וקידום תחום העיצוב בארץ, בהובלתם של משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים ובתמיכת הקרן לירושלים. המהדורה השביעית של שבוע העיצוב ירושלים תתקיים בין ה-7-14 ביוני ברחבי שכונת טלביה בירושלים. למעלה מ-100 מעצבים מהארץ ומהעולם יציגו בבית הנסן ולאורך הציר שנמתח ממנו לאורך רח' שופן, דרך רחבת תאטרון ירושלים, ועד למבנה הרחב ששימש בעבר כמרכזית בזק שבו תוצג התערוכה המרכזית.

בית הנסן, צילום: דור קדמי
צילום: דור קדמי
צילום: דור קדמי
רשמים של זמן-ג'ון סתם- צילום דור קדמי

התערוכה המרכזית – "פרוייקט השימור האנושי" –  ושיתופי פעולה בינלאומיים: במסגרת תכנית הצוותים הבינלאומית, צוותו גם השנה חמישה מעצבים ישראלים לחמישה מעצבים מאירופה, ליצירת פרויקטים חדשים שיהוו את לב התערוכה המרכזית שתוצג במבנה מרכזית בזק. לצד חמשת עבודותיהם של הצוותים יציגו בתערוכה המרכזית עבודות מהארץ ומהעולם, כמו למשל הפרויקט The alternative limb project של סופי אוליבירה ברטה, שמציע תותבות ייחודיות המדמיינות מחדש את תפקידה ונראותה של התותבת – מתותבות עם חלקים ניתנים להחלפה, דרך תותב הנראה כשרך ועד תותב המהבהב בקצב פעימות הלב; ה-Graham project, שמציג איך הגוף האנושי היה מתפתח לו היה מכוון להישרדות בתאונות דרכים; או פרוייקט Plate Recorder של ליאת סגל רועי מעיין, שמתעד את הקול האנושי בסימונים על צלחות קרמיקה.

צילום: דור קדמי

במסגרת עונת התרבות צרפת-ישראל יקיים שבוע העיצוב שיתוף פעולה עם הפורום לעיצוב מפריז. הדיי עפאים ודלפין הוגה יעסקו בשימור וסביבה דרך עיסוקם בעיצוב ובמזון, קובי ווגמן והאב אוליביה תומה ונרד – יעסקו בשימור ותרבות תוך התייחסות לפרויקט מולטימדיה לשימור התנ"ך, ושירה ז' כרמל ולודביג הופלין מהסטודיו הפריזאי H5 יעסקו בשימור וחברה מתוך התבוננות על אצטדיון טדי וכדורגל.

במרכזית בזק יוצג פרויקט "רשמים של זמן", שעוסק במושג הזמן דרך סדרה של שולחנות ״מציירים״. במחברות שיקבלו המבקרים תדפיס מדפסת עטים ייחודית ציטוט, שרטוט או איור שיעסקו באנקדוטות שונות של מושג הזמן. העבודה בהובלת ג׳ון סטם, היא פרי שיתוף פעולה בין שבוע העיצוב בירושלים, גלריה 33Z הבלגית והביאנלה לעיצוב באיסטנבול שאוצר יאן בולן.

במסגרת שיתוף פעולה עם המכון הפולני הוזמנו שלושה משרדי עיצוב גרפי פולנים צעירים ופורצי דרך ליצור עבודה חדשה. באמצעות מדפסת ייחודית Hand-held יעבדו המעצבים ישירות על החלל וקירותיו בשלל צבעים.

פסטיבל סרטי העיצוב של מילאנו יתארח גם השנה בשבוע העיצוב גם השנה עם מבחר סרטים שיוקרנו בבית הנסן.

אנסמבל כעת- שבוע העיצוב ירושלים. צילום: דור קדמי

ירושלים אז ועכשיו, היסטוריה ומקומיות: התכנית ׳היסטוריה מקומית׳ תתמקד השנה בציון מאה שנה ל״אגודה למען ירושלים״. האגודה שהוקמה בשנת 1918 ניסחה – ובמובנים מסוימים אף המציאה – את הזהות החזותית של ירושלים, החל מחיפויי האבן וכלה בייבוא וריכוז מלאכות יד ״ירושלמיות״ כמו הקרמיקה הארמנית, שהפכה לשלטי הרחובות בעיר. התערוכה תציג את השפעותיה של האגודה על האופן שבו ירושלים נראית ונתפשת כדימוי, ותזמין מעצבים להתבונן על הגדרת פני העיר ולשאול את השאלה שנשאלה לפני מאה שנה: ״מה יש לשמר מירושלים?״. תשעה בעלי מלאכה ירושלמים וותיקים, בניהם בונה כינורות, כורכת, מפעל למטאטאים ובית מלאכה לקרמיקה ארמנית, ישתפו פעולה עם מעצבים ירושלמים מתחומים שונים במסגרת תכנית העסקים הקטנים. התהליכים והתוצרים של פרויקט כלכלה מקומית בינתחומי ובין-דורי זה יציגו בבית הנסן ומוצריו יוצעו למכירה לקהל הרחב.

לצד הביקור בתערוכת והשתתפות במיצגים יוכלו המבקרים בשבוע העיצוב ליהנות ממטעמיו של משק עפאים בקפה שנפתח לאחרונה בבית הנסן ע"י האחים ינון והדיי עפאים, לבקר בחנות הפופ אפ לעיצוב ישראלי של "אסופה", ולהתארח ב"סלון" שבוע העיצוב שבו תזמין גלית גאון מבחר מעצבים ואוצרים לשיחות על עבודותיהם המוצגות באירוע.

בית הנסן, ירושלים: חמישי-חמישי, 7-14/6/2018, שעות פתיחה: יום שישי 10:00-16:00, יום שבת 10:00-22:00 , ראשון-חמישי 12:00-22:00.

הכניסה חופשית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן