Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 14 ביוני 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     ועדת חוץ ובטחון זימנה קציני צבא בכדי להתריע בפניהם על סיכון ביטחוני משמעותי; ליברמן מונע מהם להתייצב (פוליטי)     נתניהו: "עפיפוני התבערה הם סיוט"; "הפצצנו את הבסיסים של המליציות השיעיות"; "דאעש רוצה להקים בסיס נוסף בסיני" (בטחוני)     דיווח: תכנית השלום של טראמפ לא תהיה מוטה לטובת ישראל (מדיני)     דוברו של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    ועדת חוץ ובטחון זימנה קציני צבא בכדי להתריע בפניהם על סיכון ביטחוני משמעותי; ליברמן מונע מהם להתייצב (פוליטי)

    נתניהו: "עפיפוני התבערה הם סיוט"; "הפצצנו את הבסיסים של המליציות השיעיות"; "דאעש רוצה להקים בסיס נוסף בסיני" (בטחוני)

    דיווח: תכנית השלום של טראמפ לא תהיה מוטה לטובת ישראל (מדיני)

    דוברו של אבו מאזן: לא נשתף פעולה עם תוכנית השלום, אם היא לא תתייחס לירושלים (מדיני)

    בכירים בבית הלבן: תוכנית השלום תהווה בסיס לפתיחת משא ומתן ישיר (מדיני)

    האו"ם קורא להקים מנגנון הגנה בינלאומי עבור תושבי הרצועה, ומגנה את ישראל בגין פעילותה נגד המהומות בגבול עזה; נכשל ניסיון אמריקני לאשר החלטה המגנה את חמאס (מדיני)

    טורקיה: ארדואן יורד בסקרים – ומבטיח לבטל את מצב החירום (חוץ)

    שר החוץ האמריקני: מקווים להשיג פירוז משמעותי של צפון קוריאה בתוך שנתיים וחצי; הגענו להסכמות גם מעבר למה שנכתב במסמך הרשמי (חוץ)

    טראמפ: "אחשיב את ההסכם עם קוריאה הצפונית להצלחה רק אם הוא יתבצע בפועל" (חוץ)

    אסד: לא נהסס להרחיב את הכוחות האיראניים בסוריה אם יהיה בכך צורך (חוץ)

    דיווח: חיזבאללה מסרב להיענות לדרישות של רוסיה לסגת מכמה נקודות באזור הגבול בין סוריה ללבנון (חוץ)

    נשיא מקדוניה: לא אחתום על הסכם שינוי שם המדינה עם יוון (חוץ)

    הפרלמנט הבריטי הצביע נגד הישארות באזור הסחר האירופי לאחר הברקזיט (חוץ)

    דרמה במאדים: סופת אבק מכסה רבע מפני השטח, גשושית נאס"א בסכנה (בעולם)

חדשות

המשטרה עצרה תושב עוספיה, בחשד לעבירות פדופיליה ברשת כנגד 14 קטינות

היום ניתן לפרסם, כי במסגרת חקירה רגישה ומסועפת שניהלה המשטרה בעניין עבירות פדופיליה ברשת, עצרו שוטרי תחנת עכו תושב עוספיה בן 19, בחשד לביצוע עבירות פדופיליה ברשת וסחיטה באיומים כנגד 14 קטינות.

החשוד נעצר לפני כחודש בגין העבירות האמורות ומעצרו הוארך מאז באופן רצוף בבימ"ש השלום עכו, בהתאם למסוכנות העולה מהחשדות המיוחסות לו וצרכי החקירה, כאשר הבוקר הוגשה נגדו בקשה למעצר עד תום הליכים, במסגרת הצהרת תובע שגובשה בפרקליטות מחוז חיפה.

מדובר בחשוד בן 19 , אשר עפ"י החשד יצר קשר ברשת עם קטינות מכל רחבי הארץ בטווח הגילאים 12-16 וביקש מהן לשלוח אליו תמונות אינטימיות, תוך שהוא סוחט את קורבנותיו באיומים שיפרסם את תמונותיהן ברבים, במידה ולא ישתפו פעולה או ינתקו עמו את הקשר.                                                                                                                                                                                                ראשיתה של הפרשה לפני מספר שבועות, כאשר התקבל במשטרת ישראל דיווח מזוג הורים תושבי הצפון, שטענו כי אדם זר יצר קשר עם בתם ואיים עליה כי אם לא תחדש עמו את הקשר באינסטגרם,  יחשוף תמונה אינטימית שלה שהיתה ברשותו (לאחר שהצליח לשכנע אותה לשלוח אליו) ויפיץ אותה ברבים לכל מכריה.

בתוך כך, נפתחה חקירה בתחנת עכו במהלכה איתרו את החשוד, לאחר שהתקבלו עוד 2 תלונות נוספות, שהציגו דפוס פעולה  דומה והובילו גם הם לאותו חשוד . ככל שהתקדמה החקירה והתפתחה, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר בחקירתם עוד 11 קורבנות אשר עד כה  לא התלוננו במשטרה. 

סה"כ אותרו ע"י המשטרה  14 קטינות בגילאים 12-16 אשר עפ"י החשד נפלו קורבן למעשיו ולאיומיו של החשוד.                                                                                                                                                                    

הבוקר הובא החשוד לבימ"ש השלום עכו, אשר קבע את הארכת מעצרו עד תום הליכים, בחשד לעבירות מין בקטינות באמצעות הרשת וסחיטה באיומים

    מהומה בכותל המערבי: רפורמיות נכנסו לרחבת הנשים וטענת החרדים הן עוררו פרובוקציות * למרות שבחודש שעבר הוצא להן צו הרחקה, עשרות מנשות הרפורמים נכנסו לרחבת הנשים המרכזית, פוצצו את התפילה ולטענת החרדים עוררו פרובוקציות. החרדים כידוע מתנגדים ליהדות רפורמית וזכותה להתפלל בכותל המערבי ועל אחת ואחת לבטח שלא נשים רפורמיות

    שבירת המונופול של אגד בירושלים מתחילה: עשרות קווי אוטובוסים ייצאו למכרז * משרדי האוצר והתחבורה חתמו אתמול (ד') על הסכם שמאפשר להוציא מרכז עוד השנה לכמחצית מקווי התחבורה בעיר כבר בחודשים הקרובים. עוד נקבע כי צי הרכב של האוטובוסים יחודש בתוך שלוש שנים ויירכשו גם 150 אוטובוסים חשמליים. (mynet)

    עילת סירוב חדשה לכניסה לישראל: "פעיל חרם BDS". * המדינה מודה לראשונה שהוסיפה למחשב רשות האוכלוסין עילת סירוב חדשה לכניסה לישראל: "פעיל חרם BDS". עד כה טענה המדינה כי אין עילת סירוב כזו ושאינה מנהלת "רשימות שחורות". בעקבות עתירת חופש מידע שהגישו פעילי זכויות אדם, מודה המדינה כי בחודש האחרון הוסיפה למחשב עילת סירוב כזו (כאן)

    משרד העבודה הורה למפקחיו לא למנוע עבודות באתרי בנייה מסוכנים – אלא רק לצלם אותם * ראש מינהל הבטיחות אישר למפקחים שלא להיכנס לאתרים, כדי שיוכלו להטיל יותר קנסות על קבלנים. * ההודעות על ליקויים מסכני חיים נמסרו רק כעבור ימים או שבועות (הארץ)

    המשטרה ממשיכה זה היום השני להרוס הבתים בהתנחלות הבלתי חוקית נתיב האבות * יומיים לאחר הפינוי הקשה של 15 המשפחות בנתיב האבות, המשטרה ממשיכה היום בפעולות הריסת 5 הבתים שנותרו, לאחר שאתמול נהרסו 10. * ח"כ גליק הגיע למקום: "זה פשוט נורא. המראות מצמררים" (סרוגים)

    יומיים לאחר הפיגוע – יותר ממאה גזענים מתושבי עפולה הפגינו נגד מכירת בית לערבים * כ-150 מפגינים, בהם גם שני מתמודדים לראשות העיר, התייצבו מול הבית שנמכר. המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב "בגידה היא הפקרות", ו"מכירת חיסול". * יום קודם התעמתו תושבים עם מוכר הבית. * סוגיית מגורי ערבים בעיר עולה לדיון ציבורי והופכת כלי במאבקים הפוליטיים לקראת הבחירות

פוליטי

ועדת חוץ ובטחון זימנה קציני צבא בכדי להתריע בפניהם על סיכון ביטחוני משמעותי; ליברמן מונע מהם להתייצב

יו"ר ועדת המשנה לבחינת מוכנות הצבא למלחמה, ח"כ בר-לב ביקש לזמן קצינים לדיון בנושא ביטחוני רגיש שקשור בהיערכות הצבא בחזית הצפון. ואולם, ליברמן, שסבור כי הנושא רגיש מכדי שהוועדה תדון בו בשלב זה, הורה לקצינים שלא להתייצב לדיון. * רק בשבוע שעבר נחשף דו"ח סודי מלפני 14 שנה בהצביע על זלזול מצד מערכת הביטחון באזהרות של ועדת החוץ והביטחון על קיומו של כור גרעיני בסוריה. * ליברמן: "ההדלפה הזאת היא עוד סיבה למשנה הזהירות שיש לנקוט" * ח"כ בר-לב: התנהגות ליברמן פוגעת בביטחון ובדמוקרטיה (החדשות)

    העימות בעבודה מחריף: פרץ דורש מאבי גבאי לעבור בדיקת פוליגרף * לאחר חילופי דברים קשים סביב ניסיונו של יו"ר המפלגה לבטל את הבחירות לוועידה, שלח פרץ מכתב ובו התנגד לטענות פעילים המזוהים עם גבאי, שלפיהן הקליט את העימות והדליפו. במכתב דרש בדיקת אמת לכל הנוכחים בישיבה, בהם הוא עצמו וגבאי – "יש לבדוק בפוליגרף את כל הנוכחים בישיבת ההנהלה אתמול ולגלות מי הקליט והדליף כדי לפגוע במפלגה, לסכסך ולפלג. אני מוכן להיות ראשון"

    תיק 2000: ח"כ כבל ומו"ל 'ידיעות' נחקרו הבוקר בלהב 433 * התפתחות בפרשת ישראל היום: מו"ל "ידיעות אחרונות" וחבר הכנסת מהמחנה הציוני הגיעו הבוקר למשרד היחידה הארצית לחקירות הונאה, כחלק מפרשת קידומו של חוק "ישראל היום". ייתכן כי החוקרים יעמתו בין הגרסאות של השניים * כבל חשוד כי בדומה לנתניהו סיכם עם מוזס על קידום חוק לפגיעה במתחרי "ישראל היום" בתמורה לסיקור אוהד * ח"כ כבל בראיון לגל"צ: "לא יודע למה מתקיימת חקירה נגדי, מקווה שאין 'יד נעלמה' שמנסה ליצור איזון בתיק"

    בכירים במשרד רה"מ הזמינו ריהוט חדש – למרות שהישן נשלח לשיפוץ * הדוח שחיבר מבקר המשרד על ההכנות לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב טראמפ חושף כי במשרד הוחלט לערוך שיפוץ וכי נוצר קשר עם חנות יוקרתית ללא מכרז ובניגוד לנהלים (חדשות10)

    אושר בטרומית: פטור ממס על הוצאות פרטיות של רה"מ * הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק המעניקה פטור ממס לראש ממשלה, על הוצאות הווילה הפרטית, על רכב ודירת השרד. * 50 ח"כים הצביעו בעד החוק, 38 התנגדו

בטחוני

נתניהו: "עפיפוני התבערה הם סיוט"; "הפצצנו את הבסיסים של המליציות השיעיות"; "דאעש רוצה להקים בסיס נוסף בסיני"

רה"מ נתניהו נאם בכינוס שרים לביטחון פנים זרים בירושלים, והתייחס לאיום האיראני: "כשאיראן מנסה להפוך את סוריה לקולוניה עם מטרה מוצהרת לתקוף את ישראל, אחד הכלים שהיא רוצה להשתמש בהם זה 80 אלף לוחמי מליציות שיעיות, מפקיסטן ומאפגניסטן. לא ניתן לזה לקרות. הפצצנו את הבסיסים של המליציות השיעיות". * בנוגע לגבול עם מצרים אמר נתניהו: "דאעש רוצה להקים בסיס נוסף בסיני. כולנו יודעים כמה זה חשוב, לא רק למצרים אלא גם לנו, שזה לא יקרה. ואנחנו נדאג שזה לא יקרה" * נתניהו אף הביע את דאגתו מכלי טיס בלתי מאוישים ורחפנים: "זה סיוט. אתה לא צריך שירותי מודיעין זרים של מעצמות. אתה צריך כלי ב-50 דולר ו-5 ק"ג של חומר נפץ ולהגיע לבית הלבן. זו בעיה עצומה דווקא בגלל שמדובר בכלים קטנים כל כך" (כאן)

    חיל האוויר ביצע ירי לעבר חולייה שעסקה בהכנת עפיפוני תבערה ברצועת עזה * חוליית טרור במרכז רצועת עזה, ניסתה להפריח עפיפון תבערה לעבר שטח ישראל ולגרום לדליקה. כלי טיס של חיל האוויר ביצע ירי אזהרה לעבר החוליה. השיגור נמנע, אולם המחבלים הצליחו להימלט מהמקום

    משרד הבריאות בעזה: נקבע מותו של הרוג נוסף בהפגנות ביום שישי האחרון * מניין ההרוגים מתחילת המחאות במארס עלה ל-128 בני אדם. בין חמשת ההרוגים בסוף השבוע האחרון – נער בן 15 (הארץ)

    מתכוננים ל"גרעין של נסראללה": הצבא החל בניסוי המדמה פיצוץ מצבור אמוניה * מערכת הביטחון החלה בימים האחרונים לבחון את התגובות לפגיעות ישירות במצבורי חומרים מסוכנים, ברקע האיומים התכופים של חיזבאללה לשגר טילים לעבר ריכוזים גדולים. מטרת הניסוי היא לשפר את רמת המוכנות ודרכי ההתמודדות במצבי מלחמה (וואלה)

    רחפן התקפי חדש יסייע בפיזור הפרות סדר ביהודה ושומרון * רחפן ההתקפי החדש נכנס לשימוש מבצעי בגזרה יהודה ושומרון. * הרחפן החדש יכול לטוס למרחק של חצי קילומטר בזמן קצר במיוחד, ולשגר כמות גדולה של אמצעי לפיזור הפגנות בעיקר מסוג גז מדמיע בצורה מדויקת, וכל זה בגובה של מאה מטרים מעל פני השטח. * במהלך הניסויים, הציג הרחפן ההתקפי יכולת מבצעית גבוהה במיוחד, אולם טבילת האש הראשונה של הכלי לא התבצעה בגזרת איו"ש, אלא בגזרת עזה, כחלק מהאמצעים נגד הפרות הסדר האלימות שהתפתחו במהלך ימי שישי על גדר הביטחון.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש תשעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. שניים מהמבוקשים נעצרו במהלך פעילות כוחות צה"ל בכפר דיר איבזיע שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", לאחר שהשחיתו את האנדרטה לזכר דני גונן ז"ל * החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

במהלך פעילות צה"ל וכוחות הביטחון בעיר ג׳נין שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", מספר חשודים השליכו מטען לעבר הכוחות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

כמו כן, הלילה נזרקו שלושה בקבוקי תבערה מרכב חולף לעבר רכב ישראלי סמוך לכפר עזון שבחטיבה המרחבית "אפרים". אזרח ישראלי בנקודה הגיב בירי באוויר. כוח צה״ל קפץ לנקודה על מנת לבצע סריקות אחר החשוד. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

בנוסף, במהלך סריקות של כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית ״אפרים״ בכפר סינריה תפסו הכוחות נשק, בפעילות כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ״מנשה״ בכפר בלעא, מצאו הכוחות אקדח ובמהלך סריקות של כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית ״עציון״ בכפר אל ערוב, תפסו הכוחות כספי טרור בשווי אלפי שקלים * כלל הממצאים הועברו לידי כוהב"ט.

מדיני

דיווח: תכנית השלום של טראמפ לא תהיה מוטה לטובת ישראל

בכירים בממשל האמריקני אמרו כי התכנית שמקדם הנשיא האמריקני בין ישראל לפלסטינים היא "הוגנת, מאוזנת, מציאותית וראויה", ונשמעו אופטימיים לקראת הצגתו: "אחרי הפסגה בסינגפור, הכל יכול לקרות" (חדשות10)

דוברו של אבו מאזן: לא נשתף פעולה עם תוכנית השלום, אם היא לא תתייחס לירושלים

לקראת ביקורו של ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של טראמפ בשבוע הבא, הבהירו ברשות הפלסטינית כי לא ייפגשו עמו. * דוברו של אבו מאזן אמר כי השיח סביב רעיונות או הצעות לדיון ב"עסקת המאה" לא יהיה פתח לתהליך מדיני כל עוד אותן הצעות מדלגות על סוגיית ירושלים והפליטים. (הארץ)

בכירים בבית הלבן: תוכנית השלום תהווה בסיס לפתיחת משא ומתן ישיר

בכירים בממשל אמרו ל'הארץ' כי ממשל טראמפ לא ידרוש מישראל והפלסטינים לקבל או לדחות מיד את תוכנית השלום שלו, אלא יציע להם לקיים משא ומתן ישיר על בסיסה * לאחר שהתוכנית תוצג למנהיגים במזרח התיכון, הממשל ירצה להציג אותה באופן פומבי גם לכלל הציבור. * לגבי תזמון הצגת התוכנית, אמרו הבכירים כי השאיפה היא "לפרסם את התוכנית בעתיד הקרוב, אבל לא מיד אחרי הרמדאן" * הבכירים מתחו ביקורת על אבו מאזן בשל החרם שלו על ממשל טראמפ, אך הבהירו כי אינם מנסים לעקוף אותו. לדבריהם, נשיא ארה"ב מחויב לשלום ישראלי-פלסטיני כפי שהוא מחויב לפתרון המשבר בקוריאה (הארץ)

האו"ם קורא להקים מנגנון הגנה בינלאומי עבור תושבי הרצועה, ומגנה את ישראל בגין פעילותה נגד המהומות בגבול עזה; נכשל ניסיון אמריקני לאשר החלטה המגנה את חמאס

העצרת הכללית של האו"ם אימצה הלילה את ההחלטה הקוראת למזכ"ל האו"ם להגיש המלצות בנושא מנגנונים בינלאומיים להגנה על הפלסטינים ברצועת עזה. ההחלטה גינתה את ישראל על שימוש מופרז בכוח כנגד העם הפלסטיני בעזה וקוראת להסרת המצור. * 120 מדינות תמכו בהצעה של טורקיה ואלג'יריה, שמונה התנגדו ו-45 נמנעו. * להחלטה אין משמעות מעשית והצעה דומה במועצת הביטחון צפויה להיתקל בווטו אמריקאי

– ארה"ב ביקשה להוסיף להצעת ההחלטה כמה שורות שיכללו גינוי של חמאס. 62 מדינות תמכו בתוספת האמריקאית ו-58 התנגדו. אולם, ההצעה האמריקאית נפסלה מכיוון שתוספת מסוג זה דורשת רוב של שני שלישים. הטקסט המקורי נותר ללא כל גינוי של חמאס.

– שגריר אלג'יריה באו"ם: "ישראל לא רק זנחה את מחויבותיה ככוח כובש, לפי החוק הבין-לאומי. היא גם בצורה מחושבת פוגעת באזרחים פלסטינים ומונעת מהם זכויות בסיסיות. הצעת הגינוי קוראת לכל הצדדים לנהוג במתינות, ולסיום המצור בן 11 השנים שישראל שמה על רצועת עזה"

– אבו מאזן הודה למדינות שתמכו בהצעת ההחלטה שהועלתה הלילה בעצרת הכללית של האו"ם. וציין כי הוא רואה בכך ניצחון לזכויות הפלסטינים, לצדק ולחוק הבינלאומי

    המחוזי: האו"ם לא יוכל לבנות בארמון הנציב בלי אישור של ישראל * ביהמ"ש המחוזי קבע כי עד לגיבוש מסקנות במו"מ הדיפלומטי המתקיים יותר משנה, תיעצר הבנייה במקום. * ההחלטה התקבלה בעקבות עתירת תנועת "רגבים" נגד הבנייה הבלתי חוקית ופלישת האו"ם לאדמות בירושלים (כיפה)

    מאות פלסטינים הפגינו ברמאללה נגד המצור על עזה; עשרות נעצרו * מתרחבת המחאה ברמאללה נגד העיצומים שהשית אבו מאזן על עזה. למרות איסור הרש"פ להפגין נגד אבו מאזן במהלך חגיגות סיום הרמאדן יצאו אמש מאות פלסטינים להפגין במרכז רמאללה. המפגינים קראו להסרת הסנקציות מעל עזה, וחלקם קראו לפטר את ממשלת חמדאללה ובגנות התיאום הביטחוני עם ישראל. * מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, פיזרו את ההפגנה ואף עצרו 40 מהמפגינים, כולל עיתונאים זרים. * דובר חמאס ברצועה, הגיב לפיזור ההפגנה: "הבריונות של ראמי חמדאללה ומנגנוני הביטחון כנגד בני עמנו לא תצליח למנוע מהם לעמוד לצד אחיהם בעזה. בריונות זו משקפת את פניה הנפשעות של הממשלה"

חוץ

טורקיה: ארדואן יורד בסקרים – ומבטיח לבטל את מצב החירום

כשבוע וחצי לפני הבחירות לנשיאות, סקר חדש מראה כי ארדואן לא ינצח בסיבוב הראשון וכי מפלגתו תאבד את הרוב בפרלמנט. הנשיא אמר כי הוא יסיר את מצב החירום – שהוטל אחרי ניסיון ההפיכה ב-2016 – אך הזהיר כי הוא יושת מחדש במקרה של איום ביטחוני (וואלה)

שר החוץ האמריקני: מקווים להשיג פירוז משמעותי של צפון קוריאה בתוך שנתיים וחצי; הגענו להסכמות גם מעבר למה שנכתב במסמך הרשמי

פומפאו שוחח עם עיתונאים בסיאול ואמר כי מטרת הממשל היא להתקדם בפירוק פיונגיאנג מנשק גרעיני בתוך שנתיים וחצי. * לדבריו, אם צפון קוריאה לא תמשיך במשא ומתן ברוח טובה – יחודשו התרגילים הצבאיים המשותפים עם דרום קוריאה. * פומפאו הוסיף כי הצדדים הגיעו להסכמות גם מעבר למה שנכתב במסמך הרשמי והוא בטוח כי בפיונגיאנג מבינים שיידרש אימות לפירוז. "עניינים רבים שבהם הושגו הסכמות לא הועלו על הכתב, כך שיש עוד הרבה עבודה לעשות" * פומפאו ציין כי ככל הנראה השיחות עם צפון קוריאה יתחדשו בשבוע הבא

שר החוץ האמריקני: הסנקציות על צפון קוריאה יופחתו רק לאחר פירוז גרעיני

בפגישה בסיאול, סיכמו פומפאו ונציגי דרום קוריאה ויפן לפעול יחד כדי להבטיח שצפון קוריאה תוותר על תוכנית כלי הנשק הגרעיניים שלה. * שר החוץ האמריקני: "ארה"ב, קוריאה הדרומית ויפן מחויבות להשלים את הפירוז מנשק גרעיני באופן בלתי הפיך בחצי האי הקוריאני" * שר החוץ הדרום קוריאני: "מקווה שדיונים נוספים יביאו להתחלת צעדים קונקרטיים לקראת פירוז מנשק גרעיני" * שר החוץ היפני: "הכוחות האמריקנים בקוריאה משחקים וימשיכו לשחק גורם קריטי במאבק למען שלום, ביטחון ויציבות באזור"

טראמפ: "אחשיב את ההסכם עם קוריאה הצפונית להצלחה רק אם הוא יתבצע בפועל"

טראמפ אמר בראיון לרשת "פוקס ניוז" בעת עזיבתו את סינגפור: "אחשיב את ההסכם עם קוריאה הצפונית להצלחה רק אם הוא יתבצע בפועל" הוא ציין כי הוצאת הכוחות האמריקניים מחצי האי לא נדונה בפסגה, אך הוא מקווה שזה ייעשה בקרוב. * במהלך הראיון הגן טראמפ על פגישתו עם מנהיג צפון קוריאה שהואשם בהפרת זכויות אדם – "יכול לתת הרבה מדינות שנעשו בהן דברים רעים", אמר. * בראיון תיאר טראמפ את קים ג'ונג און כ"בחור קשוח", "בחור חכם" ו"מנהל משא ומתן טוב".

    נשיא דרום קוריאה מון אומר כי יפקח מקרוב על התרגילים המשותפים עם ארה"ב. לטענתו יש מקום לגמישות בנוגע לעמדה הצבאית אם השיחות בין ארה"ב לבין צפון קוריאה ימשיכו להתפתח בצורה חיובית.

    מחוקקים בנורווגיה הציעו את מועמדות טראמפ לפרס נובל לשלום * שני מחוקקים נורבגים הגישו את מועמדותו של נשיא ארה"ב, טראמפ, לפרס נובל לשלום, בשל פועלו לפירוק צפון קוריאה מנשק גרעיני * המועד האחרון להגשת מועמדות לפרס השנה חלף לפני חמשה חודשים, כך שמועמדות המחוקקים תקפה רק לשנה הבאה. לא ברור אם הנשיא מועמד לקבל את הפרס גם השנה, אך הוא היה מועמד ב-2016 וב-2017. (בלומברג)

אסד: לא נהסס להרחיב את הכוחות האיראניים בסוריה אם יהיה בכך צורך

בראיון לתקשורת האיראנית אמר אסד כי לא יהסס להרחיב את הכוחות האיראניים בסוריה אם יהיה בכך צורך. אסד הכחיש את קיומם של בסיסים איראניים בסוריה, אך לא שלל את האפשרות שיאפשר לאיראן להציבם. * לדבריו, הוא עדיין לא החליט אם המצב בדרום סוריה ייפתר דרך פיוס או באמצעים צבאיים * כשנשאל האם חיזבאללה יאלץ לעזוב את ארצו, השיב אסד כי "הקרב ארוך, והצורך בכוחות אלה יימשך עוד זמן רב".

דיווח: חיזבאללה מסרב להיענות לדרישות של רוסיה לסגת מכמה נקודות באזור הגבול בין סוריה ללבנון

הארגון הסורי לזכויות האדם טוען כי חיזבאללה מסרב להיענות לדרישות של רוסיה לסגת מכמה נקודות באזור הגבול בין סוריה ללבנון. על פי הדיווח, אנשי חיזבאללה עדיין מוצבים באזור חומס, למרות שקיבלו הנחיות רוסיות לעזוב את המקום * הנחיה הרוסית למפקדי חיזבאללה ניתנה בעקבות התקיפות שעשתה ישראל באזור אל-קסייר, שבהן הושמדו מחסני תחמושת של חיזבאללה. * המקורות שמסרו את המידע הכחישו ידיעות כי היו עימותים בין הכוחות הרוסיים לבין חיזבאללה באזור הזה (כאן)

    הארגון למניעת הפצת נשק כימי: בוצעו תקיפות בסארין וכלור בסוריה ב-2017 * הארגון הבינלאומי למניעת הפצת נשק כימי הודיע כי מבדיקות מעבדה שביצע הארגון עולה שככל הנראה בוצע שימוש בגזים סארין וכלור בתקיפה בא-לטאמנה שבאזור חמה בשנה שעברה. * לארגון אין סמכות להצביע על האחראים לתקיפות, אך ידוע שבאותו הזמן תקפו כוחות אסד מורדים באזור. (AP)

איראן שוב מאיימת: "נחזור להעשיר אורניום בפורדו"

הרפובליקה האיסלאמית הודיעה כי אם יבוטל הסכם הגרעין היא תחל בהעשרת אורניום במתקן בפורדו. * דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית הודיע כי אם יחליטו מדינות אירופה שלא לכבד את סיכומיהן עם טהרן במסגרת הסכם הגרעין, תחל המדינה בהעשרה בלתי מוגבלת של אורניום במתקן ההעשרה בפורדו ותחל בהפעלת מפעל הצנטריפוגות בנתנז. * בשבוע שעבר הודיע יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן על הכנות לפתיחה של מפעל צנטרפוגות חדש בנתנז (ישראל היום)

נשיא מקדוניה: לא אחתום על הסכם שינוי שם המדינה עם יוון

נשיא מקדוניה אמר כי לא יחתום על ההסכם ההיסטורי עם יוון שישנה את שם מדינתו למקדוניה הצפונית * על פי ההסכם, ישונה שם המדינה למקדוניה הצפונית, בתמורה להסרת התנגדות יוון לצירופם של המקדונים לגופים בינלאומיים. חרף עמדת הנשיא, הפרלמנט עשוי לחייב אותו לחתום

– יוון: הוגשה הצעת אי אמון בממשלה בשל ההסכם עם מקדוניה

הפרלמנט הבריטי הצביע נגד הישארות באזור הסחר האירופי לאחר הברקזיט

הפרלמנט הבריטי דחה את ההצעה לנהל משא ומתן עם האיחוד האירופי על הישארות הממלכה באזור הסחר האירופי לאחר הברקזיט. 327 חברי בית הנבחרים הצביעו נגד ההצעה, ו-126 תמכו בה.

    הקרמלין: פוטין ייפגש בהמשך היום עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן-סלמאן, ושני שרים סעודים

    ארה"ב: משרד המשפטים צפוי לפרסם היום אחה"צ בוושינגטון, סקירה ארוכה של כל המהלכים שנעשו בפרשת קלינטון (Twoday)

    – ישראלית מואשמת בארה"ב בתמיכה וסיוע לדעאש * אזרחית ישראלית נעצרה במדינת וויסקונסין בחשד שסייעה לגייס תומכים לארגון דאע"ש, ועודדה פעילות טרור. משרד המשפטים האמריקאי טוען כי החשודה, תפעלה ספרייה מקוונת של הוראות כיצד לייצר פצצות, כלי נשק ביולוגיים, רעלים ואפודי התאבדות

    – העו"ד לשעבר של טראמפ ישתף פעולה עם התביעה באחד הפרשיות המתנהלות נגד טראמפ * מייקל כהן, מי שהיה פרקליטו של נשיא ארה"ב, צפוי לסייע לתובעים הפדרליים בניו יורק בתיק, במהלך שצפויות להיות לו השלכות על בכירים בבית הלבן (מעריב)

    דרום אפריקה: לפחות שני בני אדם נהרגו בהתקפה שהתרחשה בעיירה מלמסברי; התוקף חוסל

    ירדן: הממשלה הירדנית החדשה בראשותו של עומר אל-רזאז תושבע היום בפני המלך עבדאללה השני

    – לאחר מחאות יוקר המחיה בירדן, שהביאו להחלפת הממשלה, קטאר הודיעה כי תשקיע חצי מליארד דולר בפרויקטים של תשתית ותיירות במדינה, ובנוסף תספק 10,000 משרות לצעירים ירדנים

    מצרים: דיווח: 3 אנשי ביטחון מצרים נהרגו מאש חמושים באזור אל-עריש שבסיני

    רוסיה: אספקת החשמל לחצי האי קרים נותקה בשל תקלה בתחנת כוח רוסית * חצי האי קרים נותק אתמול מחשמל למשך מספר שעות. לפי משרד האנרגיה של רוסיה, הסיבה לתקלה היא "תקרית הקשורה לקווי חשמל", ובסוכנות הידיעות הרוסית טאס דווח כי אירעה תאונה בתחנת כוח בעיר קרסנודאר ברוסיה.

    תימן: שליח האו"ם לתימן: על הצדדים הלוחמים לחזור לשולחן המו"מ * שליח האו”ם לתימן, קרא לצדדים הלוחמים במדינה להימנע מלחימה בעיר הנמל חודיידה ולחזור לשולחן המשא ומתן. "אני מודאג מאוד לגבי ההסלמה הצלמית בחודיידה ולגבי ההשפעה הפוליטית וההומניטרית שלה"

צרכנות

    עוד עליית מחירים: סוגת מייקרת את מחירי האורז בכ-30% * המוצרים שיתייקרו הם האורז הבסמטי, הפרסי והיסמין של החברה, זאת בעקבות משבר בתאילנד ובהודו שמקשה על היכולת להשיג חומרי גלם * ההתייקרות מצטרפת לעלייה במחירי הנייר, הבשר הקפוא והטונה

    משרד החקלאות שוקל לפתוח את שוק העגבניות לייבוא כדי לאזן את המחירים לצרכנים * במשרד החקלאות מתכוונים לפתוח את השוק לייבוא, ללא מכס ובמשורה, בכדי לאזן את המחירים לצרכנים. * ייבוא עגבניות לארץ נעשה בדרך כלל מטורקיה ומרצועת עזה, שאמנם נחשבות לעוינות את ישראל, אך המסחר עמן חי וקיים. כעת מעריכים שהייבוא יהיה מטורקיה בלבד.

תחבורה

    פולקסווגן נקנסה ביותר ממיליארד דולר בגין זיוף נתוני זיהום האוויר * ענקית הרכב הגרמנית "פולקסווגן" נקנסה בסכום עתק של 1.2 מיליארד דולר, בגלל זיוף נתוני זיהום האוויר שנגרמים על ידי פליטת מנועי הדיזל. מדובר באחד הקנסות הגדולים שהטילה גרמניה על חברה מסחרית

כלכלה

בתוך שנה צניחה של יותר מ-19% במספר הדירות החדשות שנמכרו
לפי נתוני הלמ"ס, בחודשים מאי 2017-אפריל 2018 נמכרו 21,956 דירות חדשות. עם זאת, באפריל נמכרו 1,731 דירות חדשות, לעומת 1,568 דירות בחודש מרץ – עלייה של כ-10%. לפי סקירת האוצר שפורסמה השבוע, כ-500 מהדירות החדשות שנרכשו באפריל היו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן (Ynet)

    בכיר בממשל האמריקני: טראמפ ייפגש היום עם יועצים בכירים בכדי להחליט אם להמשיך במלחמת הסחר עם סין (חדשות10)

    עסקת ענק: גרמניה תחכור מישראל מל"טים חמושים בשווי של למעלה מחצי מיליארד דולר * בתום חמש שנים של דיונים, הממשלה והפרלמנט בגרמניה אישרו עסקת ענק, במסגרתה יסופקו מישראל מל"טים שישמשו את צבא גרמניה באפגניסטן ובמאלי. * ההסכם הינו לתקופה של תשע שנים וכולל בין היתר אופציות להרחבת תכולה, ושוויו מוערך בכ-600 מליון דולרים * כלי הטיס צפויים לשמש את הצבא הגרמני לצורכי איסוף מידע, אך אפשר גם לחמש אותם בנשק * בשנה שעברה, בלמה המפלגה הסוציאל דמוקרטית במדינה את העסקה, בטענה כי המל"טים נושאים נשק.

בעולם

דרמה במאדים: סופת אבק מכסה רבע מפני השטח, גשושית נאס"א בסכנה

סופת אבק עצומה מכסה רבע מפני השטח של מאדים ומאיימת על שלום 'אופורטיוניטי', הגשושית של נאס"א הפעילה על הכוכב האדום מאז 2004. * הגשושית, המונעת בעזרת לוחות סולריים, נקלעה למה שסוכנות החלל האמריקאית מגדירה בתור "לילה חשוך ומתמשך". עתה, כשמקור האנרגיה של הכלי הרובוטי הפסיק לפעול, אופורטיוניטי נכנסה ל"מצב חיסכון באנרגיה" שיימשך עד לשובה של השמש. * המדענים מקווים שהכלי הרובוטי יצליח לשרוד את הטמפרטורות הקפואות ולהתעורר עם שובה של השמש (הארץ)

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן