Skip to content

בוטל כנס בהשתפות סגל רוסי – פלסטיני בטענה כי מעורבים בו ארגוני טרור

כנס שארגנה האגודה לידידות רוסיה פלסטין, בהשתתפות דיפלומטים רוסיים ואורחים מהרשימה המשותפת, נסגר בצו למניעת טרור בהוראת מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי. יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש, זעם על השתתפות חברי כנסת ערבים והודיע כי בשל כך לא יקיים דיון לבקשתם בנוגע למיגור הפשיעה במגזר הערבי. קיש: "מישהו צריך לומר להם שהם חצו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב  יורם הלוי הורה ביום שני האחרון לסגור  אירוע שאורגן על ידי אגודת ידידות רוסיה פלסטין בהשתתפות  יו"ר (שגריר) הנציגות הרוסית בפלסטין ד"ר חיידר עגנין ויו"ר מרכז התרבות הרוסי בבית לחם אלכסנדר סורקין, בטענה כי מדובר באירוע אותו מארגנים פעילי שני ארגוני טרור, החזית העממית לשחרור פלסטין והחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, פעילי טרור נוספים ופעילי פת"ח.
הלוי הוציא צו סגירה לפיו הובא לידיעתו כי מדובר בכנס שמאורגן על ידי ארגוני טרור. ניצב הלוי מסביר כי צו הסגירה הגיע "לאחר ששוכנעתי כי ביום 18.6.18 בשעה 19:00.. במלון אמבסדור בשכונת שיח' ג'ראח, עתיד להתקיים כנס בנושא 'הכרזת ירושלים כבירת פלסטין', בארגון ובניהול של ארגון החזית העממית והחזית הדמוקרטית, המהווים ארגוני טרור, בהשתתפות פעילי הארגונים הנ"ל וארגוני טרור נוספים..".
שגרירות רוסיה בישראל הגיבה לתקרית והוציאה הודעה לפיה נציגי הסגל הדיפלומטי של רוסיה בבית לחם, הוזמנו והגיעו אך ורק כאורחים לכנס אותו ארגנה האגודה לידידות רוסיה פלסטין ומשום כך אינם מעורבים בארגון הכנס.

צו סגירת האירוע לפי פקודת הטרור
צו סגירת האירוע לפי פקודת הטרור

"השגריר הרוסי בפלסטין ומנהל מרכז התרבות הרוסי בבית לחם השתתפו בכנס יוצא שהם גם – לפי המשטרה – השתתפו באירוע טרור"

ד"ר סמיר חטיב
ד"ר סמיר חטיב

"זה היה אירוע תרבותי", הגיב ד"ר סמר חטיב, יו"ר ארגון בוגרי אוניברסיטאות רוסיה בישראל, שהוזמן גם הוא לאירוע. "הופיעה בפנינו להקת מחול של נערות פלסטיניות ולא היה מעורב כאן שום ארגון טרור". שממש לא מדובר בשום אירוע הקשור לטרור. מדובר באירוע לגיטימי לחלוטין בשיתוף השגרירות הרוסית שמסיבות פוליטיות בלבד המשטרה החליטה לסגור בלי לדעת בכלל מה תוכן האירוע. לדבריו "אין קשר לארגונים  המוזכרים בצו המניעה למזמין הרשמי שהוא עמותת הידידות הרוסית הפלסטינית". חטיב מדגיש כי "יש לציין שבאירוע נכח השגריר הרוסי בפלסטין מר חידר אגאנין וגם מנהל מרכז התרבות הרוסי בבית לחם מר אלקנדר סורוקין ועוזריהם, אז יוצא שהם גם -לפי המשטרה – השתתפו באירוע טרור. האמנם?".

למרות התגובה הדיפלומטית הרוסית לפיה הדיפלומטים הרוסיים הגיעו כמוזמנים, הרי שעל גבי ההזמנות לכנס מופיעה בבהירות ההזמנה הבאה:
"שגרירות רוסיה והאגודה לידידות פלסטין-רוסיה, מזמינות אתכם להשתתף באירוע לציון היום הלאומי לרוסיה, ביום שני 18/06/2018 בשעה 19:00 בערב במלון אמבסדור בירושלים. תחי הידידות הפלסטינית-רוסית". לשאלה מהי תגובת השגרירות הרוסית לקביעה כי הם השתתפו בארגון כנס כזה, למרות טענתם כי הגיעו כמוזמנים, אמר למגפון דיפלומט בשגרירות כי זוהי התגובה הרשמית והיא לא תשתנה. הסגל הדיפלומטי מבית לחם הגיע כאורח בלבד.

מדוברות מחוז ירושלים  מסר למגפון פקד עופר סלומון  כי "מפקד מחוז ירושלים, חתם על צו מתוקף סמכותו, עפ"י סעיף 69 לחוק המאבק בטרור תשע"ו 2016  למניעת קיום כנס מטעם ארגון החזית הדמוקרטית וארגון החזית העממית אשר הוכרזו כארגוני טרור, שתוכנן להתקיים במזרח ירושלים".  סלומון הסביר שהחלטת מפקד המחוז, באה בעקבות מידע מודיעיני שהובא לידיעתו והצביעה על מעורבות של ארגוני הטרור ונוכחות של אירגוני הטרור.
תוך כך נודע למגפון כי  במקביל נפתחה חקירה ביחידה המרכזית מפלג מיעוטים לגבי המקום וכלל המעורבים.  וכי "משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק ולפעול כנגד כל אירגוני הטרור באשר הם בכל זמן ובכל מקום".

נואם במרכז - אלקסנדר סורוקין מנהל מרכז התרבות הרוסי בבית לחם
נואם במרכז - אלקסנדר סורוקין מנהל מרכז התרבות הרוסי בבית לחם
חברי הסגל הרוסי, מארגני הכנס ובמרכז ח"כ איימן עודה
חברי הסגל הרוסי, מארגני הכנס ובמרכז ח"כ איימן עודה


יו"ר וועדת הפנים של הכנסת: "מישהו צריך לומר לחברי הכנסת הערבים שלא נקבל השתתפותם בכנסי טרור"

בין המוזמנים לאירוע היו גם נציגי הרשימה המשותפת בכנסת ובהם חבר הכנסת, עו"ד איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת. כאמור, במהלך הכנס, לקראת חלקו האמצעי, הגיעו שוטרי המחוז, מסרו את צו הסגירה והכנס נסגר ונאסר עליו להתקיים בכל מקום או זמן אחר בישראל.
אלא שלאיימן עודה ציפתה "הפתעה" נוספת. זמן קצר לפני האירוע הזה הוא פנה במכתב ליו"ר וועדת הפנים של הכנסת, חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) בבקשה לערוך דיון בוועדה בנושא "התמודדות עם ארגוני הפשיעה בחברה הערבית" ב"יום לציון המאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית" שיתקיים בכנסת ב 18 ביולי הקרוב.
קיש לא חיכה  ותקף "לא יתכן כי חבר כנסת יבקש דיון בוועדות הכנסת על אכיפה, סמכות המדינה, מיגור פשיעה וכדומה ומצד שני יפעל נגד אותה המדינה ויתמוך בטרור נגדה כפי שהתבטא למשל בהשתתפותך ודבריך בכנס של ארגוני הטרור "החזית העממית" ו"החזית הדמוקרטית" במזרח ירושלים בתאריך ה18/6/18". כתב חבר הכנסת והוסיף:   "על כן, אני מסרב לבקשתך ולא אקיים דיון לבקשתך ביום או בנושא שביקשת".  " הוועדה בראשותי לא תשתף פעולה עם מי שתומך בטרור ומתנגד למדינה, סמכותה וקיומה", מסיים קיש את מכתבו לאיימן עודה.

ההזמנה לכנס עם תרגומה העברי (למטה)
ההזמנה לכנס עם תרגומה העברי (למטה)
מכתב יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש
מכתב יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש


קיש אל תגרוף רווחים פוליטיים על גב אזרחים ערבים

בסיעת הרשימה המשותפת זעמו והגיבו יו"ר וועדת הפנים. "יואב קיש – תפקידך בתור יו"ר ועדת פנים הוא לפעול למען האזרחים הערבים והיהודים כאחד, לא לגרוף רווחים פוליטיים על גבם של אזרחים ערבים!", נכתב בתגובתם למכתבו של קיש.
"איימן עודה הוא מנהיג וחבר כנסת נבחר, וזו בדיוק העבודה שלו לטפל בבעיה המסוכנת והקטלנית של אלימות ופשיעה בחברה הערבית. כשאתה פוסל את מנהיג הרשימה המשותפת, אתה בעצם פוסל את הציבור הערבי כולו, זה אקט עם משמעות כבדה ובלתי נסבלת. אתה עושה זאת כבעל תפקיד רשמי בכנסת – אתה מייצג למעשה את עמדתה הרשמית של המדינה. דיון בוועדה הוא כלי פרלמנטרי חשוב –ועדה פרלמנטרית איננה מסיבה סגורה, שאתה יכול לבחור את אורחיה על סמך טעמך, השקפותיך והאינטרסים הפוליטיים הצרים שלך".
"אני לא מתכוון לאפשר להם לנהל את הדיון הזה בוועדה שברשותי", הגיב חבר הכנסת יואב קיש למגפון. "אני פועל ואפעל לטובת המגזר הערבי ולהקמת תחנות משטרה בישובים ערביים בלי חברי הרשימה המשותפת".
אבל אינך יכול למנוע מחבר כנסת פעילות במסגרת וועדה ובכלל, רק היות ודעתו שונה משלך..
"אין לזה שום קשר. עודה חושב 180מעלות הפוך למה שאני חושב ומאמין בו. וזה בסדר, אני לא מצפה למשהו אחר, אבל מישהו צריך להגיד לחברה האלה שהם חצו קו אדום כשהם השתתפו באירוע שמאורגן על ידי שני ארגוני טרור. לזה אני לא מסכים ולא אתן להם במה בוועדה שברשותי".

תגובת עמותת סיכוי
תגובת עמותת סיכוי

עמותת סיכוי: קיש אתה גזען, זו התנהלות הרסנית ואנטי דמוקרטית

"אתמול נחצה קו אדום במתקפה נגד נבחרי ציבור ערבים! פרסמה עמותת סיכוי של הרשימה המשותפת את תגובתה למכתבו של  קיש. "חבר הכנסת יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים בכנסת, ניצל לרעה את סמכויותיו באופן בוטה וחסר בושה, על מנת למנוע מיו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה את היכולת לבצע את עבודתו הפרלמנטרית. שוב אנחנו רואים נבחר ציבור פוגע אנושות בדמוקרטיה ובזכויות של אזרחים ערבים, בשביל לחזק את מעמדו במרכז הליכוד….ביום מיוחד שנועד לכך בכנסת – נושא בוער וכאוב, המשפיע על חיי האזרחים הערבים .בתגובה, הוציא ח"כ יואב קיש מכתב רשמי מלא הכפשות ושקרים, בו הוא דוחה את הבקשה, ואף מצהיר כי הוועדה חסומה בפני עודה לבקשות נוספות בעתיד – בנימוק שעודה תומך בטרור ומתנגד לקיום המדינה".
זאת ועוד: "ההתנהלות ההרסנית והאנטי דמוקרטית הזו לא הופנתה מעולם לח"כ יהודי – היא חלק מההסתה מתמשכת ומסוכנת של ח"כים ושרים נגד מנהיגים ערבים, משיקולים אינטרנטיים ופוליטיים. אחד הטיעונים בהם מואשמים הח"כים הערבים שוב ושוב, הוא שהם אינם פועלים מספיק למען האינטרסים של הבוחרים שלהם – למרות שהמציאות היא הפוכה לחלוטין. והנה אנחנו רואים שאותם מסיתים עצמם הם אלו שמנסים למנוע מהח"כים לבצע את עבודתם"

קיש הגיב להודעה הזועמת של עמותת סיכוי , הגיב וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: " גם תומכים בטרור וגם באים בתלונות? השבוע ביטלתי דיון שביקש איימן עודה עקב השתתפותו ותמיכתו בכנס של ארגוני טרור. עכשיו מגיעה עמותת סיכוי جمعية سيكوي (של הרשימה המשותפת)  ומאשימה אותי בגזענות נגד ערביי ישראל? איזו חוצפה. לא אשתף פעולה עם מי שתומך בטרור. אזרחי ישראל הערבים צריכים לדעת שוועדת הפנים בראשותי עומדת לצדם במאבק בפשיעה ובאלימות אך לא תיתן יד או תסייע לנציגים כאלו ואחרים שמסיתים נגד המדינה, תומכים בטרור ולבסוף עוד באים בטענות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן