Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 27 ביוני, 2018

המחתרת היהודית, אלברט אדריה: חלומות במטבח, חייו הרי האסון של סאיקי ק. 2
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 המחתרת היהודית | The Jewish Underground, ערוץ Yes דוקו 

תחילת שנות השמונים – שרשרת התפוצצויות של מכוניות בערים פלסטיניות תופסת את השב"כ בהפתעה גמורה. אלא שלחוקרים, המנוסים בסיכול טרור פלסטיני נגד ישראלים, לא היה ולו קצה חוט כדי להבין מי האנשים שעומדים מאחורי הפעולות הללו. לחטיבה היהודית בשב"כ היו אז שני עובדים. רק בתום ארבע שנים של חקירה מאומצת ודרמטית, וסידרה נוספת של פעולות טרור, מצליחים החוקרים לשים את ידם על מנהיגי המחתרת היהודית – ההתארגנות הטרוריסטית הגדולה והסדורה ביותר של ימין המתנחלים. אז גם יתגלו מִצבוֹרי חומרי הנפץ, שיחשפו את התכנית הגדולה והאולטימטיבית של המחתרת: לפוצץ את כיפת הסלע בהר הבית, המקום הרגיש ביותר במזרח התיכון. באמצעות חומרים שטרם פורסמו, תמונות, הקלטות ועדויות ממקור ראשון – הן של אנשי השב"כ והן של אנשי המחתרת, מציג הבמאי שי גל מותחן בלשי-פוליטי מטלטל, שחושף, שלב אחרי שלב: כיצד קמה המחתרת ואיך פעל מנגנון הפיגועים; באילו שיטות נקטה היחידה המיוחדת שהוקמה בשב"כ במיוחד עבור מבצע 'אור ירוק' שמטרתו – לכידת חברי המחתרת ולהביאם לדין; ולבסוף – איך הפכו מורשעי המחתרת למושכים בחוטי השלטון היום. שלושה פרקים בני 40 דקות, ישראל, 2018.

22:00 אלברט אדריה: חלומות במטבח | Constructing Albert, ערוץ Hot8

סיפורו של אלברט אדריה, אחיו הקטן של השף המהולל אדריאן פראן (בעלי מסעדת 'אל בולי' המיתולוגית), שמקים מסעדה שכולה תיאטרון וניסויים מולקולריים ייחודים ברמות שרק הוא יכול ויודע. הסרט עוקב אחר היציאה מאלמוניות של אלברט, לאחר 29 שנים של עבודה מפרכת. בגיל 15, ללא ייעוד או שאיפה, אלברט החל לעבוד בחשאי עם אחיו ועד מהרה גילה את קולו הייחודי בתחום הקולינריה. שנתיים אחרי סגירת 'אל בולי', המסעדה המדוברת של אחיו הגדול, אלברט מקים מסעדה שהיא מעין תיאטרון גסטרונומי. המסעדה שתופסת תאוצה בזכות חדשנותה הגובלת כמעט בטירוף, היא בעצם 'המעבדה של אלברט', שאין דבר שהוא לא מעז לנסות בה בתחום הבישול המולקולרי ובכלל. הוא רוקח מנות, דרכי הגשה חדשניות ותאורה ייחודית, שטרם נראתה בעבר. אלברט לא עוצר, ולא מסרב לאף ניסוי או הזיה מולקולרי. מטרתו ברורה: להפוך את התיאטרון-מסעדה החדש שלו לאחת המסעדות הטובות ביותר בעולם. ספרד, 2017.

חייו הרי האסון של סאיקי ק. 2 | The Disastrous Life of Saiki K. 2, נטפליקס | Netflix

עונה שנייה לסדרה המונפשת. תלמיד כיתה י', קוסואו סאיקי, נשבע בתור ילד לשמור בסוד את כוחותיו העל-טבעיים, אבל יכולותיו עדיין מקשות על חייו.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן