Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום שלישי 03 ביולי 2018

כותרות המהדורה     לדיראון עולם: חוק הקנטוניסטים אושר בקריאה ראשונה; אם החרדים לא יוותרו לצבא על רבבות בני ישיבות יוטלו נגדם סנקציות כלכליות ופליליות (חרדים)     במערכת הביטחון חוששים שאיראן תנסה לפגוע בבכירים ישראלים בחו"ל (בטחוני)     האיחוד האירופי: בוחנים מחדש מול ישראל והפלסטינים את מעורבותנו באזור (מדיני)     דיפלומטים אמריקנים למזכיר המדינה: חדש את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    לדיראון עולם: חוק הקנטוניסטים אושר בקריאה ראשונה; אם החרדים לא יוותרו לצבא על רבבות בני ישיבות יוטלו נגדם סנקציות כלכליות ופליליות (חרדים)

    במערכת הביטחון חוששים שאיראן תנסה לפגוע בבכירים ישראלים בחו"ל (בטחוני)

    האיחוד האירופי: בוחנים מחדש מול ישראל והפלסטינים את מעורבותנו באזור (מדיני)

    דיפלומטים אמריקנים למזכיר המדינה: חדש את הסיוע הכלכלי לפלסטינים (מדיני)

    דוח של המודיעין הגרמני קובע: איראן פועלת לייצור נשק גרעיני (חוץ)

    הקרמלין: פוטין מוכן לפשרות עם טראמפ, אך סיפוח קרים לא על הפרק (חוץ)

    נס בתאילנד: לאחר 9 ימים במערה – 13 הנעדרים נמצאו בחיים; מומחה צלילה מעריך: "החילוץ מהמערה בתאילנד עלול להימשך חודשים" (חוץ)

    הלחץ על איראן גובר: ארה"ב שוקלת להכריז על משמרות המהפכה של איראן ארגון טרור (חוץ)

    עורך דינו של טראמפ רומז שישתף פעולה עם החקירה נגדו: "לא אהיה שק חבטות" (חוץ)

    מזעזע: בית קברות יהודי נהרס בפולין (בעולם היהודי)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. הלילה: מעונן חלקית

    רביעי: נאה. תחול עלייה בטמפרטורות והן תהיינה מעט גבוהות מהרגיל.

    חמישי: נאה. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. יהיה חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ.

    שישי: מעונן חלקית עד נאה. יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה.

חדשות
אחות הותקפה ונדקרה – הסתדרות האחיות הודיעה כי האחיות בכל רחבי הארץ ישביתו ביום רביעי את מערכת הבריאות, בעקבות תקיפת אחות בבית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב. האחות, בת 58, נפצעה באורח בינוני.

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה כי "האחים והאחיות חייבים להיות מוגנים במקום העבודה שלהם. נשבית את כל המערכת ביום רביעי כדי לומר בצורה הברורה ביותר די לאלימות! עד כאן!"

    לאחר דיון סוער: אושר סופית החוק לקיזוז משכורות מחבלים * בצל עימותים סוערים במליאה, ברוב של 87 תומכים מול 15 מתנגדים אישרה הכנסת את ההצעה, בקריאה שנייה ושלישית את החוק הקובע כי יקוזזו סכומי הכסף ששילמה הרשות הפלסטינית למחבלים ולמשפחות מחבלים מכספי המיסים שישראל מעבירה לפלסטינים. ע"פ הנוסח שאושר, במידה ובמשך שנה תוכיח הרשות כי לא שילמה משכורות למחבלים – תוכל ישראל להחזיר לה את הכספים שקוזזו * במהלך הדיון תקף ח"כ זחאלקה את הח"כים "אתם הכובשים. אתם הרוצחים, טרוריסטים וגנבים". ח"כ שטרן: "כל נער פלסטיני יבין שהטרור לא משתלם"

 חוצפה אמתית – חוק פטור ממס לרה"מ אושר בקריאה ראשונה * 32 חברי כנסת תמכו בהצעתו של ח"כ זוהר לאפשר לרה"מ לא לשלם מס על שירותים וטובות הנאה שאותם הוא מקבל מאוצר המדינה. "זה לא הגיוני ששכרו יהיה 13 אלף שקלים בחודש" (חדשות10)

הבוקר (ג), עם אור ראשון, פשטו שוטרים, בלשים, שוטרי יס"מ ושוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל על בתיהם של החשודים באזור המרכז.

נגד החשודים  נאספו ראיות לכאורה במהלך השנה האחרונה על ידי סוכן משטרתי סמוי,  בגין עבירות של סחר בסמים מסוכנים, סחר ברכוש גנוב וסחר באמצעי לחימה.

במהלך פעילותו של הסוכן, רכש מהחשודים בהזדמנויות שונות כמויות של סמים מסוגים שונים, לרבות  קוקאין, חשיש ועוד.  כמו כן רכש מהחשודים כ 20 זוגות אופניים חשמליים וכן רכש אקדח גנוב.

כאמור, פעילותו של הסוכן המשטרתי נמשכה כשנה, במהלכה אסף הסוכן ראיות לכאורה נגד 27 חשודים , ובכללם  נגד חייל צה"ל בשירות סדיר אשר מכר לסוכן המשטרתי נשק אותו גנב מבסיס צה"ל בו הוא משרת באזור מרכז הארץ

פוליטי

    תיק 4000: נתניהו ייחקר פעם נוספת באזהרה ביום שלישי הבא * החקירה צפויה לעסוק בתיק 4000, במסגרתו חשוד ראש הממשלה שקיבל שוחד מאלוביץ בדמות סיקור אוהד בחדשות וואלה. * נתניהו צפוי גם להיחקר שוב על חלקו בתיק 2000, עוסק ביחסיו עם הבעלים של עיתון "ידיעות אחרונות".

    בג"ץ דחה את העתירות נגד חוק ההמלצות * בג"ץ החליט לדחות את העתירות נגד חוק ההמלצות, לאחר שנציגי הממשלה והכנסת הבהירו בדיון הקודם שהחוק אינו מונע מהמשטרה להעביר לפרקליטות או ליועמ"ש סיכום לתיק החקירה שניהלה ושל הראיות שנאספו בו, ולאחר שהובהר שהיועמ"ש יכול לאשר פרסום של עמדת המשטרה לעניין הגשת כתב אישום (כאן)

חוק הגיוס לחרדים – החוק קובע יעדי גיוס גדלים והולכים מידי שנה. אושרה הצעת החוק בקריאה ראשונה בכנסת ברוב של 63 ח"כים. נציגי אגודת ישראל התנגדו לחוק כהוראת מועצת גדולי התורה. אולם חברי הכנסת של ש"ס ודגל המתינו מחוץ לאולם הפרלמנט ורק לאחר שווידאו כי החוק יעבור בכל מקרה נכנסו והצביעו נגדו. יו"ר מרצ, ח"כ זנדברג, אף סיפרה בפתח ישיבת הסיעה: כי "גורמים חרדים בכירים בקואליציה ניסו לשכנע אותי להצביע בעד חוק הגיוס"

יו״ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, בתגובה לאישור חוק הגיוס בקריאה ראשונה בכנסת:

״לפיד ויש עתיד הפקירו את האפשרות לשוויון בנטל בגלל גחמות והתקרנפות פוליטית. ישראבלוף אחד גדול״

במקום להילחם למען החיילים ולהוכיח נחישות, לפיד נכנע לקומבינות פוליטיות עם ליברמן והחרדים, התקרנף והפקיר את ערכי המחנה שלנו כדי להציל את ממשלת הכישלון של נתניהו.

אבל אנחנו נדאג שאלו שכן מתגייסים ותורמים יתוגמלו בשכר ראוי. אנחנו בצד של החיילים והחיילות, וכשנגיע לשלטון – אנחנו נדאג להם

בטחוני

במערכת הביטחון חוששים שאיראן תנסה לפגוע בבכירים ישראלים בחו"ל

על רקע המתיחות הגוברת בין איראן וישראל, ומחשש לנקמה איראנית נגד התקיפות בסוריה, ראש השב"כ נפגש בשבוע שעבר עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, כדי לדון בעניין הקשור לביטחונו האישי. ברק נוהג לקיים פגישות בחו"ל, ומסתובב רבות בעולם ללא אבטחה * האירוע יוצא דופן שהתקיימה בביתו של ברק ועסקה ב"בנושאי אבטחת רה"מ לשעבר" מלמדת על מידע שרק ראש השב"כ רשאי למסור לו. (החדשות)

    האו"ם האריך את המנדט של כוח אונדו"ף בגבול סוריה בחצי שנה נוספת * האו"ם האריך בסוף השבוע את מנדט כוח אונדו"ף למשך חצי שנה נוספת. בהארכת מנדט הארגון, שאמור לשמור על הסכמי הפסקת האש בין ישראל לבין סוריה משנת 1974, נכתב כי לא אמורה להיות "כל פעילות צבאית" מכל סוג שהוא באזורי החיץ בין ישראל לסוריה (כאן)

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט * החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

מדיני

האיחוד האירופי: בוחנים מחדש מול ישראל והפלסטינים את מעורבותנו באזור

האיחוד האירופי הודיע כי יבחן מחדש מול ישראל והרשות הפלסטינית את דרכי המעורבות של הארגון בקידום פתרון שתי המדינות באזור. * נציגי הארגון ישוחחו השבוע עם נציגי ישראל והרשות כדי לשמוע את דעתם על אופי המעורבות בקידום פתרון שתי המדינות ו"המכשולים לישימותו" * את מסקנותיהם יגישו הנציגים בתוך חודשיים לפורום שרי החוץ של האיחוד. (הארץ)

דיפלומטים אמריקנים למזכיר המדינה: חדש את הסיוע הכלכלי לפלסטינים

שבעה שגרירים ארצות הברית באו"ם לשעבר פנו למזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו לחדש את הסיוע הכלכלי לאונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים.

    במערכת הביטחון מתריעים: אבו מאזן הוא המכשול העיקרי לשיפור המצב בעזה * בשבועות האחרונים ניכרת נכונות רבה יותר של ההנהגה הישראלית לקדם פרויקטים לשיקום הרצועה. אלא שיו"ר הרשות לא נענה לגישושים מצד ישראל, ארה"ב והאו"ם – ועסוק בעיצוב מורשתו לקראת ירידתו מהבמה (הארץ)

חוץ

דוח של המודיעין הגרמני קובע: איראן פועלת לייצור נשק גרעיני

סוכנות ביון בווארית מעריכה כי טהרן פועלת על מנת להסב את ארסנל הנשק הקונבנציונלי שלה למערכת נשק להשמדה המונית (ג'רוזלם פוסט)

הקרמלין: פוטין מוכן לפשרות עם טראמפ, אך סיפוח קרים לא על הפרק

דוברו של נשיא רוסיה אמר כי ההשתלטות על חצי האי מאוקראינה לא תהיה חלק מהאג'נדה בפסגה בהלסינקי בעוד כשבועיים, אך יתר הסוגיות פתוחות לשיחות. * במהלך הקמפיין לנשיאות לפני שנתיים רמז טראמפ כי הוא עשוי להכיר בסיפוח קרים מ-2014 * דוברת הבית הלבן אמרה כי "ארה"ב אינה מכירה בניסיונה של רוסיה לספח את חצי האי קרים". סנדרס הוסיפה כי הסנקציות שהוטלו על מוסקבה יישארו בתוקף עד שרוסיה תחזיר את השטח לאוקראינה

נס בתאילנד: לאחר 9 ימים במערה – 13 הנעדרים נמצאו בחיים; מומחה צלילה מעריך: "החילוץ מהמערה בתאילנד עלול להימשך חודשים"

בתום 9 ימי חיפושים קדחתניים אחר קבוצת הנערים שנעדרו בתאילנד לאחר שנתקעו באתר תיירות תת-קרקעי שהוצף בשטפונות בעקבות גשם כבד, נמצא סימן חיים מ-13 הנעדרים. * בהודעה של הרשויות המקומיות נכתב: "כוח מיוחד של הצבא התאילנדי איתר את כל 13 הנעדרים וכולם הראו סימני חיים". המושל המקומי ציין שהם עדיין לא יצאו מכלל סכנה וכי מבצע החילוץ בעיצומו. המחלצים בוחנים אם להעביר לנערים מזון ואספקה לקראת הוצאתם – או להתחיל בפעולות להוצאתם מהמערה מומחים מעריכים כי חילוצם של הנערים שאותרו במערה אתמול לאחר שנעלמו לפני תשעה ימים עלול להימשך מספר חודשים

הלחץ על איראן גובר: ארה"ב שוקלת להכריז על משמרות המהפכה של איראן ארגון טרור

בכירים בממשל האמריקני אמרו כי ארה"ב שוקלת להכריז על משמרות המהפכה באיראן ארגון טרור כחלק מהניסיונות להפעיל לחץ על טהרן, כך דווח ברשת CNN. * כזכור, לפני כחודשיים פרשה ארה"ב מהסכם הגרעין, ובשבוע האחרון החלה מחאה של האזרחים ברפובליקה האסלאמית נגד יוקר המחייה. * היועץ הבכיר למדיניות במשרד החוץ האמריקני: 50 חברות הכריזו על כוונתן להפחית את קשריהן העסקיים לקראת חזרת העיצומים הכלכליים על איראן. * המטרה של ארה"ב – להוריד קרוב ככל האפשר את כמות ייבוא הנפט של איראן לאפס

 

עורך דינו של טראמפ רומז שישתף פעולה עם החקירה נגדו: "לא אהיה שק חבטות"

עורך דינו האישי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מייקל כהן, אמר בראיון לרשת ABC שהוא לא מתכוון לשים אף אחד – גם לא את הנשיא עצמו – "לפני משפחתו ולפני האומה האמריקאית". כהן, שמשמש כעורך הדין של טראמפ זה יותר מעשור, נמצא כעת תחת חקירת ה-FBI. * דבריו של כהן, עוררו השערות כי כהן מתכנן לשתף פעולה עם חקירת מעורבות רוסיה בבחירות ולספק ראיות מפלילות נגד טראמפ ומקורביו. (גרדיאן)

    איראן: ההפגנות באירן נמשכות * ההפגנות נגד השלטון באירן לא נרגעות ונמשכות גם אתמול: אלפי מפגינים יצאו לרחובות, כשבמוקד הערים בדרום המדינה. המחאה מתקיימת על רקע מחסור במי שתייה * במקביל, רשת "אל-מיאדין" דיווחה כי ממשלת איראן הקצתה 285 מיליון דולרים לטיפול במשבר המים באזורים בדרום המדינה שנפגעו מבצורת

    ארה"ב: טראמפ שוחח עם נשיא מקסיקו על הגבול בין המדינות

    גרמניה: מרקל נכנעה ללחץ הקואליציוני: גרמניה תקשיח את היחס למבקשי מקלט בגבול * בתום דיונים ממושכים, הושגו הסכמות בין הקנצלרית לשר הפנים שאיים להתפטר ולהפיל את ממשלתה. לפי ההבנות, מי שהגיש בקשת מקלט במדינה אחרת באיחוד האירופי לא ייכנס לגרמניה * סיהופר איים כי יפרוש מהממשלה נוכח הוויכוח על המשבר, אך כעת לאור ההסכמות בין הצדדים האיום הוסר

    – שר החוץ של איראן הגיב למעצר הדיפלומט האיראני באירופה בחשד שתכנן מתקפה נגד מתנגדי המשטר: "כמה נוח. בדיוק כשאנחנו יוצאים למסע נשיאותי באירופה נעצרו 'קושרי קשר' כביכול למבצע איראני. איראן מגנה אלימות וטרור בכל מקום והיא מוכנה לעבוד עם כל הצדדים הנוגעים בדבר בכדי לחשוף את השקר המרושע"

    לוב: חשש לחיי 63 בני אדם בטביעת ספינה בים התיכון * חיל הים במדינה הודיע כי ישנו חשש לחייהם של 63 מהגרים שהיו על סירת גומי שטבעה מול חופי הבירה טריפולי. עוד נמסר כי 41 מהגרים שהיו על הסירה חולצו על-ידי כוחות ההצלה

    סוריה: רוסיה מתקשה לגבש הסדר עם המורדים * הרוסים מתקשים להשיג הסדר בסוריה סמוך לגבול עם ישראל. הסיבה: המו"מ עם המורדים מתעכב בשל מריבות בין המורדים עצמם, ומי שבינתיים סובל מזה אלו האזרחים שנסים על נפשם לאזורי הגבול עם ישראל וירדן (החדשות)

    – שר החוץ הרוסי לברוב שוחח עם מקבילו האיראני על המצב בסוריה

    קוריאה: דוברת הבית הלבן: "בעוד יומיים יבקר שר החוץ פומפאו בקוריאה הצפונית. בתקופה האחרונה לא ראינו שיגורי וניסויי טילים בפיונגיאנג"

כלכלה

שר המסחר האמריקאי: "עדיין מוקדם מכדי לדון באפשרות של יציאת ארה"ב מארגון הסחר העולמי"

בראיון לרשת CNBC אמר שר המסחר האמריקאי כי "ארגון הסחר העולמי יודע כמה רפורמות נדרשות. לכן אני סבור שיש צורך לעדכן ולתאם את פעילויותיו, ואז לראות לאן זה מוביל. עם זאת, אני חושב שעדיין מוקדם מדי מכדי לדון ביציאה מהארגון" * השבוע דיווח אתר אקסיוס כי הבית הלבן גיבש טיוטת חוק שתאפשר לטראמפ להתעלם מחוקים בסיסיים של ארגון הסחר העולמי ותעניק לו את הסמכות לעדכן את גובה המכסים בעבור מדינות שונות * טראמפ אמר ביום שישי כי אינו מתכנן לפרוש מארגון הסחר העולמי (בלומברג)

בעולם היהודי

לא נעים: בית קברות יהודי נהרס בפולין

בעיריית קז'ימרז דולני שבפולין החליטו לבנות מגרש ספורט על חורבותיה של בית קברות יהודי עתיק בעיר. בארגון "ג'נריישנס", העוסק בהחזרת ושימור נכסי יהודים בפולין, גילו כי שטח בית הקברות יתפרש על פני מגרש המשחקים של בית הספר החדש באזור, כשחלק מהמבנה עומד על קברי יהודים מהמאה ה-19. (סרוגים)

יהדות

במטרה לקדם את ההכרה ברפורמים: הממשלה אישרה העברת סמכויות מתווה הכותל

במטרה לאפשר הוצאה לפועל של הרחבת רחבת ההצגות המעורבת לגברים ולנשים רפורמים וקונסרבטיביים בצמידות למקום הקודם והמקדש ותוך חילולו אישרה הכנסת ברוב של 48 תומכים כי נתניהו ושר האנרגיה יחליפו את שקד ורגב, שהודיעו בימים האחרונים על כוונת לעזוב את הוועדה שעוסקת בהסדרת הרחבה * ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) היה היחיד שהתנגד להצעת החוק

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן