Skip to content

"טשטוש גבולות" תערוכה חדשה בגלריה זרקשה לאומנות בסכנין

אמנים יהודים וערבים מטשטשים גבולות מגזריים, בתערוכה חדשה, פרי עבודה משותפת של סדנאות הבמה, עדי יקותיאלי ועלא ערמון. בעבודות המוצגות, נוצרת הסכמה בין השותפים, זה מוסיף לזה, זה מצייר על זה, וכולם יוצרים דיאלוג על יצירה משותפת. אמנות מייצרת שלום.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרכז סדנאות הבמה בתל אביב, עובד כבר שלוש שנים בהכשרת אמנים בתחום האמנות הפלסטית בסכנין. את הסדנה הראשונה הקימו סדנאות הבמה בסכנין בשיתוף איגוד ערים עמק אגן בית נטופה בראשות ד"ר חוסיין טרבייה. בשנה השנייה רתמו לפרויקט את עמותת "שכנות בצפון" ויחד עם האמן עדי יקותיאלי הם מובילים פרויקט אמנותי-חברתי, שבסופו כאמור מתקיימת תערוכה קבוצתית מעניינת הכוללת יצירות של  14 אמנים רובם מיישובים ערביים באזור ושתי אמניות יהודיות. התהליך נמשך כשנה עם פגישות חד שבועיות בנות 4 שעות בגלריה של סכנין, בניהולם של עלי גנאים ואמין אבו ריא. ייחודה של הקבוצה הזו שהינה רב גילאית. משתתפיה באים ממספר ישובים באזור, והם בעלי ידע בטכניקות ציור פורמליות. הכוונה היתה הפעם  ליצור עבודה משותפת. העבודה המשותפת התרחשה בכמה מישורים. לעיתים אחד החברים צייר, ואחר כך העביר את היצירה שלו  לפרטנרים נוספים לתגובה אמנותית שלהם, על גבי הציור שלו. לעיתים "מזגו" בין ציורים ויצרו מהם עבודה אחת גדולה, שיש לה מכנה משותף אמנותי שהוליך את המיזוג. בין האמנים היתה הסכמה שכל אחד יכול להוסיף לציור האחר. כך נוצרו עבודות קולקטיביות הנותנות ביטוי ליחיד ובו בזמן משאירות מקום ומרחב לביטוי של חברים נוספים. התוצאה היא עבודה משותפת בה חתומים כולם על היצירה. הגילאים השונים של חברי הקבוצה, יוצרים דיאלוגים מעניינים ומקוריים. הכוונה לעתיד לבוא,  להגדיל את מספר הציירים מהאזור וליצור עבודות משותפות של ילדים ובני נוער.

צילום אמין בשיר

לקידום החשיפה של התערוכה, הכינו המשתתפים פורטרטים מצולמים, שיעוצבו למדבקות וייתלו במרחב הציבורי, על קירות, בתוך חנויות ושלטים. כך מקווים המארגנים להנגיש את התערוכה ואת נושא האמנות לתושבי סכנין.

צילום אמין בשיר

בתאריך 7 ביולי  נפתחה תערוכה חדשה  של כל האמנים שמשתתפים בסדנה, בניהולו של  מרכז "סדנאות הבמה". התערוכה תוצג במשך חודש ימים בגלריה זרקשה לאומנות. מי שריכז את הפעילות האמנותית מטעם "סדנאות הבמה" באזור, הוא האמן עדי יקותיאלי, כשלצידו המורה לאמנות, עלא ערמון ממג'דל שאמס. מטרת המארגנים ליצור מודל חדש של אמנות בקהילה שיוכל לשמש כדוגמא לקבוצות וקהילות אחרות .

צילום אמין בשיר

עדי יקותיאלי, יזם חברתי, זכה בפרס זוסמן- ג'וינט לשנת 2017 .יקותיאלי זכה בקטגוריית פיתוח שירותים להפגת בדידות בגיל השלישי. בנוסף להיותו מרצה בשנקר, עדי יקותיאלי הוא מייסד ומנכ"ל העמותה לאמנות בקהילה 30 שנות עבודתו בעשייה חברתית, העצימו אין ספור קהילות בארץ , ואיפשרו להן לקחת חלק אקטיבי בשינוי מציאות חייהן. הפרס ניתן על פיתוח מיזם ArtFriend, מתודה המבוססת על יצירתיות שיתופית אשר פותחה על מנת לספק מענה לקשיים האינהרנטיים הקשורים בזקנה והזדקנות.

פרס זוסמן-ג'וינט נחשב לפרס המשמעותי ביותר בתחום העשייה החברתית בישראל, ומטרתו להגביר את המודעות לנושא היזמות והחדשנות החברתית ובכך להודות לאנשים הפועלים למען החברה הישראלית. הענקת הפרס מדי שנה מדגישה את המחויבות העמוקה של ג'וינט ישראל לשיפור החברה והרווחה בישראל.

התערוכה פתוחה א-ה משעה 10-14 ומשעה 16-20. התערוכה תהיה פתוחה חודש ימים.

טלפון לתיאום קבוצות עלי 0546734349 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן