Skip to content

קלות דעת: 10 נוסעים, בני משפחה אחת ברכבם המיועד לחמישה

משפחה מהדרום, אם אב ושמונת ילדיהם נדחסו לרכב משפחתי – האם: "אני מתכוונת לרכוש רכב גדול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בני משפחה אחת, אב, אם ושמונת ילדיהם עוכבו לאחר שנמצאו נוסעים ברכב המיועד להסעת חמישה נוסעים בלבד. חלק מהמשפחה נאלץ להמשיך את דרכו בתחבורה ציבורית.
הבוקר (שני) במהלך פעילות אכיפה בכביש 85 סמוך למחלף כחל, הבחינה שוטרת אגף התנועה ברכב סטיישן פרטי הנע על הכביש כשמתוך השמשה האחורית זיהתה מספר רב של ילדים היושבים בתא המטען.

שמונה ברכב אחד (צילום באדיבות משטרת ישראל)
שמונה ברכב אחד (צילום באדיבות משטרת ישראל)

השוטרת עצרה את הרכב לביקורת וגם להפסיק את סיכון הילדים באופן הובלתם. בבבדיקה נמצא כי הנהגת (חרדית, אם  לשמונה) הסיעה בתוך רכבה 8 ילדים ובנוסף להם גם -2 מבוגרים (הנהגת והאב ) ככולם דחוסים בתוך רכב המאפשר על פי תנאי הרישיון הסעת 5 נוסעים בלבד.

הנהגת: "בעתיד אקנה רכב גדול" (צילום באדיבות משטרת ישראל)
הנהגת: "בעתיד אקנה רכב גדול" (צילום באדיבות משטרת ישראל)

בבדיקה נראה כי האם הסיעה את משפחתה ברשלנות כשלא הקפידה לפעול למען בטיחות ילדיה כשחלקם לא הו חגורים כנדרש וכשהצעיר מבניהם תינוק בן 5 חודשים נמצא ישוב גם הוא בכיסאו לא חגור. כך גם הילדים שישבו בתא המטען ובמושב האחורי, התגלו ישובים כשאינם חגורים ולא ישבו בכיסאות בטיחות התואמים לגילם.
האם הנהגת בת 38 תושבת אזור הדרום טענה להגנתה כי היא מודעת לעבירות וכי בעתיד תהיה מעוניינת להחליף את הרכב לרכב גדול יותר. שלושה מילדיה הורדו מהרכב עם אביהם והועברו לתחנת אוטובוס קרובה להמשך נסיעתם והנהגת המשיכה בדרכה עם חמישה מילדיה, לא לפני שנרשמה לה הזמנה לדין בגין נהיגה בקלות ראש בנוסך על העבירות של הסעת נוסעים לא חגורים והסעת מספר נוסעים מעל המותר על פי חוק.

במשטרת התנועה מציינים כי "האכיפה של משטרת ישראל נגד עבירות מסכנות חיים לא פעם מציפה אירועים חריגים בהם, השוטרים נתקלים בהורים הנוהגים בחוסר אחריות ומושיבים את ילדיהם ללא התקני ריסון ומושבי בטיחות ברכב ובכך מסכנים את חייהם באופן ממשי, מחקרים מראים כי מושבי הבטיחות וחגירת חגורות בטיחות מצילים חיים בזמן תאונה חלילה. אגף התנועה עושה מאמצים רבים לאתר נהגים אלה העוברים על החוק, במטרה להוקיע התנהגות רשלנית ולהגביר את המודעות והחשיבות לנושא התקני הריסון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן