Skip to content

סיבה למסיבה ענקית

יצאנו, אני והמצלמה לראות כדורגל. היה צפוף, חם לח ושמח והדי הפיצוצים והצפצפות נשמעים בכל העיר. לא ישנו הלילה בצרפת. אני... דווקא כן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבע אחר הצהריים, חיפוש אחר מקום ישיבה מול מסך טלויזיה כבר מיותר, אין שום סיכוי קלוש למצוא. מסכי טלויזיה לעומת זאת לא חסר. עליתי לקור ג'וליאן בידיעה שאת השעתיים הקרובות אני מעביר בעמידה, התפללתי למקום בצל ולטיפה רוח – חם היה היום. האווירה מחושמלת. כולם ברחוב כולם מול המסכים. סבתות צורחות כמו משוגעות לעינהם המשתאות של הנכדים. תינוקות צבועים בטריקולור. בירה זורמת כמים עשן הג'וינטים יכול למסטל פיל.

צופים במשחק - צילום: עמית מנדלזון

את ההמנון שרים כולם בעמידה ביחד עם השחקנים. שירה אדירה ולאף אחד זה לא מוזר.  כולם צבועים בטריקולור ואין בעיה למצוא מישהו שיצבע לך את הפנים אם רק תרצה. וחם… חם מאוד בלי טיפת רוח ושמש יוקדת, כולם מזיעים ולאיש לא אכפת.

הבחור הצבוע מהבוקר - צילום: עמית מנדלזון

אמנית איפור מרוויחה קצת כסף, השכנים יורדים מהבתים עם כסאות הבחור מהבוקר שצבע את כל גופו בטריקולור גם הוא שם, וגם הצבע, כמו שאתם רואים, עדיין לא נמס. אני עובר ממסך למסך בחיפוש אחר מקום בו אוכל לראות את המשחק בלי להתאייד מהחום ועם סיכוי כלשהו לצלם את האירועים בהתרחשותם. יש לי דרישות מוגזמות מהחיים.

שער - צילום: עמית מנדלזון

המשחק רץ כמו מטורף והקהל משתגע לחלוטין. חשמל באוויר. אנרגיה אנושית לחלוטין בלי טיפה דלק או פחם.

הכל הולך - צילום: עמית מנדלזון

התוצאה כבר 1-3 לצרפת, העסק נראה גמור וכדאי להתחיל לנוע לנמל בטרם יגיעו לשם כל העולם ואחותו ילדיו וגם ההורים. אבל אני לא מעז ובצדק.

שמחה וריקודים - צילום: עמית מנדלזון

זהו תם ונשלם וכולם מנשקים ומתחבקים עם כולם. וכולם מזיעים וכולם רטובים. אבל לכולם חיוך של אושר מרוח על הפרצוף.

שחור על לבן - צילום: עמית מנדלזון
נשיקות וחיבוקים - צילום: עמית מנדלזון
הרחוב הראשי של מארסיי הערב - צילום: עמית מנדלזון

בדהרה פראית אני יורד לכיוון הנמל כשמאחורי, מלפני, מימיני, ומשמאלי כל מארסיי – עם דגלים, צפצפות זיקוקים וחיוך רחב. גם השוטרים מחייכים למי שחשב ששוטר צרפתי הוא רק לואי דה פינס. והכל מותר… כמעט או עד שאומרים לך להפסיק לרקוד על הגג של האמבולנס.

לרקוד על גג של אמבולנס - נשיקות וחיבוקים - צילום: עמית מנדלזון

כולם צרפתים, שחורים, לבנים, מכל מוצא שהוא והם שמחים באמת והעיר מתמלאת והדרך לנמל לא נהיית פשוטה יותר.

כולם צרפתים ...כולם - צילום: עמית מנדלזון

הנמל מלא… מלא זה לא בדיוק ההגדרה… מפוצץ כבר נשמע יותר קרוב. הלילה לא ישנו כאן במארסיי לא החוגגים ולא השאר. מכוניות יסעו בכל רחבי העיר ויצפצפו חזיזים מתפוצצים בכל מקום ועזה יותר שקטה. רק אני מוריד את מכשיר השמיעה שלי… והולך לישון אחרי גמר יאה לגביע עולמי נהדר.

תמרות עשן - צילום: עמית מנדלזון
מתחת לסוכך בנמל - צילום: עמית מנדלזון

 

 

1 Comment

  1. גורן
    16 ביולי 2018 @ 22:24

    אחלה צילומים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן