Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הצהריים – יום שלישי 17 ביולי 2018

כותרות המהדורה     מתכונן לבחירות: יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי נפגש עם יועצים בכירים מארה"ב (פוליטי)     ישראל במסר לחמאס: עפיפוני התבערה יובילו למלחמה רביעית על רצועת עזה (בטחוני)     עם דגל לבן: מאות פליטים סורים התגודדו על גדר הגבול ברמת הגולן (בטחוני)     דיווח: ההנהגה הסורית קיבלה החלטה לשוב להסכם הפרדת הכוחות עם ישראל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מתכונן לבחירות: יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי נפגש עם יועצים בכירים מארה"ב (פוליטי)

    ישראל במסר לחמאס: עפיפוני התבערה יובילו למלחמה רביעית על רצועת עזה (בטחוני)

    עם דגל לבן: מאות פליטים סורים התגודדו על גדר הגבול ברמת הגולן (בטחוני)

    דיווח: ההנהגה הסורית קיבלה החלטה לשוב להסכם הפרדת הכוחות עם ישראל משנת 1974 (בטחוני)

    ק"מ ספורים בלבד מגבול ישראל: עדויות לפעילות רוסית עם פרו-איראנים (בטחוני)

    טראמפ: "פוטין מאמין בישראל, הוא עוזר לישראל וימשיך לעשות זאת" (מדיני)

    פוטין: מוכן להארכת אמנת הגרעין – אך יש להסכים על הפרטים (חוץ)

    מקבלים חסינות: מצרים העבירה חוק שמגן על בכירי הצבא מחקירות (חוץ)

    חוק הלאום: ממשלת עוקרי הדת בחקיקה הרסנית נוספת שתיתן לבג"ץ כח משמעותי לכרסם בענייני דת ומדינה (חרדים)

חדשות

    הכנסת אישרה: קנס של עד 226 אלף שקל למבעירי פסולת בשטחים פתוחים * שריפת פסולת באתרים בלתי חוקיים גרמו למפגעי ריח קשים בשרון ובגליל, בעיקר בשטחים חקלאיים וליד יישובים ערביים. החוק, שנוצר בעקבות מאבק ציבורי, יאפשר גם להטיל עונש מאסר של עד שנה (הארץ)

    בזמן הדיון בצו מניעה: המשטרה פינתה מאהל מחאה נגד אסדות גז בחוף דור * כ-100 המוחים במאהל נגד הקמת האסדה בחוף דור נתקלו לפנות בוקר במאות שוטרים שהגיעו לפנות אותם מהמקום. לאחר מספר שעות נפסק הפינוי לאחר שהוצא צו מניעה זמני, אולם המפגינים זועמים: "הוגשה בקשה לצו מניעה כבר אתמול, השוטרים ניסו לעשות מחטף"

מעצר חשוד בן 37 מת"א בחשד לתקיפת איש צוות בבי"ח בפתח תקוה. משטרת ישראל פועלת לשמירה על בטחון הגוף ושלומו של הציבור הנורמטיבי ובפרט אנשי מקצוע שמותקפים על רקע מילוי תפקידם.

אתמול התקבל במשטרה דיווח על תקיפת איש צוות בבי"ח בפ"ת. מבדיקה ראשונית התברר כי מטופל שהגיע לביה"ח תקף אח במחלקה וגרם לו לחבלות בפניו. האח פונה לקבלת טיפול רפואי בביה"ח בלינסון.

החשוד, בן 37 מת"א נעצר ונחקר בתחנת המשטרה והבוקר הובא לדיון בבימ"ש השלום בפ"ת ומעצרו הוארך ביממה

מצעד הגאווה – משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת מצעד הגאווה ברחובות ביום חמישי הקרוב 19/7/18.

כוחות המשטרה ייפרסו במתחם האירוע בהיערכות בטחון שוטף וסדר ציבורי, על מנת להבטיח את שלום המשתתפים וביטחונם.

כלל המערכים, במתחם ההפנינג ותוואי הצעדה, שהוצגו למארגני האירוע ייפרסו לאבטחת המשתתפים על ידי משטרת ישראל.

לא תתאפשר הכנסת כלי נשק למתחם ההפנינג של האירוע.

במהלך האירוע יסגרו לתנועה הרחובות הבאים:

           מהשעה 15:00 לא תותר כניסת משאיות ואוטובוסים על הרצל צומת בית הפועלים.

           בין השעות 16:00-19:00 – כביש 412 מצומת המדע ועד איזנברג ייסגר לשני הכיוונים(צפון דרום).

           מהשעה 19:00 תותר תנועה על הרצל מדרום לצפון ב 2 נתיבים.

תנועת הרכבים תופנה לצירים חלופיים, מומלץ לנהגים שלא להגיע לאזור האירוע.

פוליטי

    הצביעות והביזיון: הכנסת אישרה: נתניהו יזכה לפטור ממס על הוצאות רכב ודיור

ח"כ דב חנין תקף את החוק שהתקבל היום במליאה ומגביל את פניית הפלסטינים לבג"צ:

"החוק הזה הוא חלק ממהפכה מסוכנת שמנסה למחוק למעשה את הקו הירוק. הוא גם מנוגד לדין הבינלאומי, שלפיו אסור למדינה לחוקק בשטחים כבושים הנמצאים מחוץ לתחומה. כמובן ששקד כבר דאגה למנות לבית המשפט היחיד אליו יוכלו הפלסטינים לפנות את אשת אמונה ומי שעמדה בראש הוועדה להסדרת מאחזים בגדה כך שכוונת המהלך לגמרי ברורה."

מתכונן לבחירות: יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי נפגש עם יועצים בכירים מארה"ב

גבאי, שמשלים שנה של ירידה בסקרים בראשות העבודה, החל להיוועץ עם ג'ים גרסטיין ודייויד אייכנבאום בוושינגטון ואף נפגש איתם בארץ. השניים נחשבים לסוקרים בכירים במפלגה הדמוקרטית בארה"ב והם עבדו בעבר עם ברק ומופז. מסביבת גבאי לא נמסרה תגובה (וואלה)

בטחוני

ישראל במסר לחמאס: עפיפוני התבערה יובילו למלחמה רביעית על רצועת עזה

העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, מדווח כי שליח האו"ם למזרח התיכון, במהלך פגישה שקיים השבוע שליח האו"ם למזרח התיכון עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, הוא העביר לו מסר ולפיו המשך שיגור העפיפונים ובלוני התבערה – יביא מלחמה רביעית על רצועת עזה.

עם דגל לבן: מאות פליטים סורים התגודדו על גדר הגבול ברמת הגולן

מאות פליטים סורים התקבצו סמוך לגבול עם ישראל ברמת גולן כשהם מנופפים בדגלים לבנים. המחנה בו הם מתגוררים לא מותקף כעת על ידי כוחות אסד אך הצבא הסורי חוזר בהדרגה לאזור לאחר כיבוש תל אל-חארה * הפליטים נעצרו במרחק של כ-200 מטרים מהמחסום, וכרוז ישראלי קרא לעברם: "תתרחקו, לכו אחורה. אתם מתקרבים לגבול עם ישראל". * בהמשך החלו הפליטים לצעוד חזרה לעבר מחנה הפליטים (רויטרס)

דיווח: ההנהגה הסורית קיבלה החלטה לשוב להסכם הפרדת הכוחות עם ישראל משנת 1974

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, מדווח כי ההנהגה הסורית קיבלה החלטה לשוב ולכבד את הסכם הפרדת הכוחות עם ישראל מ-1974. לפי הדיווח, ההנהגה הסורית פעלה להעברת כוחות ואמצעי לחימה כבד מעמדות שיש עליהן מחלוקת לנקודות אחוריות באזור הגבול עם ישראל העולות בקנה אחד עם ההסכם

ק"מ ספורים בלבד מגבול ישראל: עדויות לפעילות רוסית עם פרו-איראנים

גורמים צבאיים בישראל אישרו כי הרוסים, חרף טענותיהם, העניקו למעשה מטרייה אווירית לכוחות הקרקעיים שפעלו באזור מטעמו של אסד ובכלל זה מיליציות שיעיות וכוחות של חיזבאללה. בתמונה שהופצה תועדה פגישת תיאום בין גנרל רוסי למפקד כוח שיעי (וואלה)

מדיני

טראמפ: "פוטין מאמין בישראל, הוא עוזר לישראל וימשיך לעשות זאת"

הנשיא האמריקאי התראיין לרשת "פוקס" לאחר הפגישה עם מקבילו הרוסי ואמר כי הוא ומקבילו הרוסי "הגיעו למסקנה ממש טובה ביחס לישראל". לדברי טראמפ, פוטין " מאמין גדול בישראל", לדבריו יש קשר טוב בין פוטין לנתניהו "והוא עוזר לו הרבה וימשיך לעזור לו הרבה, שזה טוב לכולנו". * הנשיא האמריקאי טען עוד שהחקירה על מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016 "תקעה טריז" ביחסים בין המדינות. הוא ציין שמקבילו הרוסי אמר לו על החקירה: "ממש חבל, היינו יכולים לעשות כל כך הרבה טוב

חוץ

פוטין: מוכן להארכת אמנת הגרעין – אך יש להסכים על הפרטים

נשיא רוסיה אמר בריאיון ל"פוקס ניוז" כי בשיחתו עם טראמפ ציין בפניו שמדינתו מעוניינת בהארכת ההסכם, אך עליהם להסכים תחילה על מספר עניינים. * בריאיון הכחיש הנשיא הרוסי את השמועות כי ארצו מחזיקה בחומרים שעשויים להזיק לטראמפ, והגיב כי חקירת מולר "מגוחכת לחלוטין" * על האשמות כלפי רוסיה בהרעלת המרגל לשעבר סקריפל אמר פוטין: "הטענות בנוגע להרעלה באמצעות נוביצ'ור אינן מבוססות, לא הביאו לנו שום הוכחות". כשנשאל בנוגע למותם של מתנגדיו ענה שגם בארה"ב ישנן רציחות פוליטיות

מקבלים חסינות: מצרים העבירה חוק שמגן על בכירי הצבא מחקירות

בהליך מזורז בפרלמנט עבר החוק שמקנה זכויות מרחיקות לכת לקצינים שבהם יבחר א-סיסי, ואלו לא ייחקרו בגין ההרג ההמוני של המפגינים אחרי הדחת מורסי ב-2013. * ארגון זכויות אדם: ניסיון להגן עליהם מפני חקירת פשעים נגד האנושות (וואלה)

ההתפרצות נמשכת: 23 בני אדם נפצעו מפגיעת לבה בסירה לחופי הוואי

הר הגעש קילוואה בהוואי שבארצות הברית ממשיך לפלוט לבה מסוכנת שנשפכת לאוקיינוס וחלקי סלעים המסכנים כלי שיט. * בהוואי נרשם מספר הפצועים הגבוה ביותר מאז שהר הגעש קילאווה החל להתפרץ. במהלך סיור של ספינת תיירים, זרם לבה נפגש עם מי הים וגרם לפיצוץ שהעיף סלעים ואפר על גג הספינה, גרם לקריסתו ולפציעתם של 23 תיירים. * מאז התפרץ הר הגעש קילוואה שבאי המרכזי של הוואי, הוא שולח נחשולי לבה לתוך האוקיינוס. המפגש בין הנוזל הלוהט למים יוצר פיצוצים שמטיסים אבנים מומסות-למחצה למרחק מאות מטרים

    איראן: ארבעה חשודים בחברות בדאעש נעצרו בדרום המדינה

    ארה"ב: אזרחית רוסיה נעצרה בארה"ב בחשד לריגול * אזרחית רוסייה שחיה בוושינגטון, נאשמת כי ניסתה להשפיע על הפוליטיקה בארצות הברית כשהתכוונה לתווך מפגש חשאי בין נשיא ארצות הברית לבין נשיא רוסיה במהלך הבחירות לנשיאות ב-2016.

    בריטניה: שר במשרד ההגנה פרש מהממשלה בעקבות מחלוקת בעניין תוכנית הברקזיט

    סוריה: 10 הרוגים בהפצצת מבנה שבו הסתתרו פליטים באזור קונייטרה * רשת אל-ג'זירה מדווחת כי 10 בני אדם נהרגו בתקיפות חיל האוויר הסורי בפרברי קוניטרה שבדרום סוריה. לפי הדיווח, בית ספר הנותן מחסה לעקורים נפגע בתקיפות

    עיראק: 250 הפגינו נגד הממשלה בשדה נפט בדרום המדינה

    פרו: מצב חירום הוכרז בגבול עם קולומביה

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן