Skip to content

נטפליקס משיקה פיצ'רים חדשים באתר מדידת מהירות הגלישה שלה Fast.com

ענקית התוכן מוסיפה שתי תכונות חדשות לאתר: היכולת למדוד את זמן השיהוי של החיבור ואת מהירות ההעלאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני קצת יותר משנתיים, נטפליקס השיקה את FAST.com – דרך חופשית, מהירה ופשוטה לגולשים לבדוק את המהירות שהם מקבלים מספק שירותי האינטרנט שלהם. מאז, האתר חווה צמיחה אורגנית חזקה מאוד. למעשה, השימוש ב-FAST.com הוכפל במהלך שבעת החודשים האחרונים, והאתר יצר כעת יותר מחצי מיליארד בדיקות מהירות מרחבי העולם.

נטפליקס הבינה ממשתמשי FAST.com שהם משתוקקים למידע נוסף על חיבור האינטרנט שלהם. לכן היום, נטפליקס מוסיפה את היכולת למדוד את זמן השיהוי (PING) של החיבור ואת מהירות ההעלאה.

מהירות ההעלאה מודדת את מהירות החיבור להעלאת נתונים ממכשיר של משתמש לאינטרנט. (Latency) שיהוי – מתייחס לזמן שנדרש כדי להעביר נתונים ממכשיר של משתמש לשרת ולחזרה – יימדד בו זמנית בחיבור במצב Unloaded ו-Loaded. שיהוי Unloaded מודד את הזמן התגובה (הלוך ושוב) של הבקשה כאשר אין תנועה אחרת ברשת של משתמש ואילו שיהוי Loaded מודד את זמן התגובה (הלוך ושוב) של הבקשה כאשר הרשת נמצאת במצב עמוס כאשר יישומים כבדים נמצאים בשימוש ברשת.

לדוגמה, נניח שמשחקים משחק מקוון במחשב האישי. אם אתה המשתמש היחיד ברשת, הזמן בין הפעולה שלך למשחקים (כגון הזזת עכבר או לחיצה עליו) והתגובה משרת המשחקים תתאים בערך למדידה של זמן השיהוי של מדידת ה-Unloaded. עם זאת, אם מישהו אחר מזרים סרט, מבצע גיבוי של תמונות או מבצע משימות עתירות נתונים אחרות באותה רשת בו-זמנית, זמן התגובה למשחק יהיה תואם למדידת Loaded. באופן אידיאלי, שני ערכים אלה unloaded ו-loaded  צריכים להיות קרובים זה לזה. אם לא, זה עשוי להסביר את החוויה הרעה עם יישומים רגישים לשיהוי (כמו משחקים, שיחות וידאו או גלישה באינטרנט) תחת שימוש כבד ברשת, וניתן לבדוק את הגדרת הרשת הביתית שלך (bufferbloat.net שם יש המלצות שימושיות) או להתייעץ עם ספק האינטרנט שלך.

ככל ש-FAST.com גדל יותר, נטפליקס תמשיך להאזין למשוב מהמשתמשים שלה כדי להבטיח שהכלי שימושי ובעל ערך ותמיד תשמור על העיצוב של FAST.com נקי ללא מודעות.

העיצוב החדש של FAST.com שומר על הפונקציונליות פשוטה ומינימליסטית עבור רוב המשתמשים הזקוקים למידע בסיסי בלבד, תוך מתן תובנות נוספות למהירות האינטרנט עבור משתמשים בעלי ידע טכני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן