Skip to content

מרשים, ענק, מודרני ואקולוגי

הפורטה נואובה ממוקם מרחק הליכה של 20-30 דקות ממרכז ההסטורי של מילנו (בו ממוקמת הקתדרלה המרכזית). הקומפלקס המודרני, מסחרי, תעשייתי אקולוגי, ישאיר רושם על המבקר לא פחות אם לא יותר מכל כנסיה מרשימה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במרכז מילאנו שבצפון איטליה, אחרי למעלה מ- 20 שנה של פיתוח ,תכנון ובניה, ניצב לו אחד הפרוייקטים הארכיטקטונים השאפתנים באירופה. הפורטה נואובה (Porta Nuova) הוא היום האזור העשיר ביותר הממוקם בעיר כלשהי באירופה.

מבני מגורים - צילום: עמית מנדלזון

ייעודו העיקרי של האזור המוגדר גם כ"אי", היה תמיד לתעשיה קלה. משנת 97 בשותפות עם יזמים אמריקאים ואדריכלים מכל העולם, הוקם בו מה שהיום נחשב לאזור העשיר ביותר באירופה. מדובר בקומפלקס משרדים, מגורים, קניות ובילויים, נקי מכלי רכב, מואר על ידי אנרגיה סולרית, ומכיל ניסויים אקולוגיים מרשימים.

מגדל ה"יוניקרדיט" - צילום: עמית מנדלזון
ה"יוניקרדיט" בלילה - צילום: עמית מנדלזון

במרכז הקומפלקס המרשים נמצא מגדל ה"יוניקרדיט" הנחשב למגדל הגבוה ביותר באירופה. לצידו אדיטוריום ובנייני משרדים, קומפלקס מזון ומסעדות, מרכז קניות ומסביב במייני מגורים.

האודיטוריום - צילום: עמית מנדלזון
הפסקת צהריים - צילום: עמית מנדלזון

אחד ממבני המגורים הוא מבנה אקולוגי מרשים במיוחד שהאנרגיה המסופקת לו היא אנרגיה חלופית, מים ממוחזרים ועוד אלמנטים שמעולם לא נוסו בבנין יחיד, בניין אקולוגי עצמאי לחלוטין.

סוככים עם לוחות סולריים - צילום: עמית מנדלזון
מעט מעלה ממרכז הכיכר - צילום: עמית מנדלזון

הסוככים המקיפים את מתחם המסעדות יפהפיים בעיצובם, אך העיצוב איננו רק עיצוב והקוביות הקטנטנות המעטרות אותם הם בעצם לוחות סולריים, מה שמוכיח שאקולוגיה ועיצוב זה לא בהכרח ניגודים. כנ"ל לגבי התאורה המרכזית בכיכר הפרוייקט.

עוד מבט - צילום: עמית מנדלזון

הגימור מושלם, רעיונות יפהפיים במעולם לא נראו כמו אמצעי תקשורת בין קומתי בצורת חצוצרים ששני בני אדם יכולם לנהל שיחה דרכם, מעבר למטרה העיצוב יפהפה וגם כאלמנט ויזואלי פשוט, מדובר ביצירת מופת

דקורציה, תקשורת בין קומתית - עיצוב מושלם - צילום: עמית מנדלזון
מזרקה צבעונית בלילה - צילום: עמית מנדלזון

גולת הכותרת של הפרוייקט, היא אמנם עניין של נקודת מבט, אבל בהחלט ניתן להתייחס ל"יער הורטיקלי" כמועמד בולט. הייער הוורטיקלי הוא בניין מגורים מיוער כולו. בעצם עציץ אחד ענק. לדיירי הבניין, אמנם, אין זכות החלטה ביחס לצמחיה אבל הם בהחלט מרגישים כמו חיים בחייק הטבע עם מערכת סינון טבעית של זיהום האוויר הטיפוסי בכל ערי אירופה הגדולות.

יער וורטיקלי - צילום: עמית מנדלזון

מתחת לכיכר המרכזית נמצא קומפלקס מסעדות וסופרמרקט ענקי, מעוצב בשלמות, מוקפד ונקי כמו בית מרקחת , וכל זאת למרות שלא ראיתי עובדי נקיון במקום.

עוד מבט - צילום: עמית מנדלזון

הפורטה נואובה ממוקם מרחק הליכה של 20-30 דקות ממרכז העיר ההסטורי (בו ממוקמת הקתדרלה המרכזית). אם כי מילנו מתאימה היטב לעצלנים עם תחבורה ציבורית יעילה ומגוונת שתביא אתכם למקום.מומלץ עם כל הלב

1 Comment

  1. גורן
    23 ביולי 2018 @ 0:33

    אחלה תמונות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן